Forum Klubu ROVERki.pl :: Co mozna wykrzesac z 1.4 16v ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Co mozna wykrzesac z 1.4 16v ??
Autor Wiadomość
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:16   Co mozna wykrzesac z 1.4 16v ??

Mam kilka pytanek :) moze bardziej teoretycznych ale z tego co zauwazylem to nikt nic przy nich nie robi a jak juz to swap na 1.8. A moje pytanka:

-myslal ktos z was nad montazem podtlenku azotu ?? z tego co sie orientowalem to zestaw suchy NX mozna nabyc w granicach 2k zl a mokre juz od 3k zl zainteresowaly mnie znalezione przezemnie wykresy z hamowni gdzie fiat punto w standardzi 1.2 75km po strzale (instalacja GSM 2800zl z montazem) zrobil 110km :) ktos wie jak spisuja sie suche instalacje ??

-jak to jest z chip tuningiem ?? nie mowie tu o czipach za 30zl allegro ale o strojeniu w zakladzie. Czy np robiac porzadny dolot i ukladwydechowy bez glebszej ingerencji w silnik oplaca sie to stosowac?? jesli tak to jakie moga byc przyrosty mocy??

chodzi mi mniej wiecej przy jakiej ilosci KM konczy sie jednostka 1.4 ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:35   

-Wałki typ GT
-Robienie głowicy,polerka kanałów,powiekszenie zaworów,spasowanie kolektorów itp
-Kolektor+reszta ukł wydechowego
-Twardsze spreżynki zaworowe
-Strojenie
Moc ok 130KM albo lepiej

michone napisał/a:
chodzi mi mniej wiecej przy jakiej ilosci KM konczy sie jednostka 1.4


Zalerzy co ty chcesz...?? można zakuc i 300KM zrobic albo i nawet więcej,zalerzy od funduszu

Możesz zrobic swap na 1.8 i po sprawie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:48   

interesuje mnie to nitro grabowskiego 2,4 zl z monazem... z czystej ciekawosci napisze do niego maila z zapytaniem co on oferuje i czy podejmowal sie juz przerobek silniczka 1.4 16v rovera
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 22:01   

nitro to wsumie nic ciekawego jesli ma sluzyc do jazdy na codzien, pare strzalow i butla pusta no chyba ze sie scigasz po nocach
chip- tzw program przyniesie ci lepsze rezultaty bo bedzie kosztowal cos ok tych cen co podales za nitro(choc wydawalo mi sie ze juz za tysiac kupi) lub nawet taniej a przyrost mocy bedziesz mial caly czas dostepny(wiadomo ze nie ma co sie spodziewac przyrostu duzego ale zawsze to cos i jest odczuwalne)
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 22:42   

z tego coczytalem to koszt indywidualnego programu to ok 1200-1500zl bezpieczny przyrost mocy przy tym silniku moze siewachac od 10 do 30 KM zakladajac 15-20km powinno sie udac czyli dosc odczuwalnie :) przy nie duzych nakladach czyli dolot i wylot ( w 1kzl mozna by sie zamknoc) to te 30 KM bylo by mozliwe :)

Noz fajna sprawa i ma 1 znaczacy plus przy sprzedazy auta mozna wymontowac i pozniej zamontowac w 2 aucie :) ciekawi mnie jeszcze opcja sam zestaw za 1400zl tylko jak tozamontowac :/
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 08:38   

tak samo jak sie instaluje gazownie...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 10:11   

to chybabylo byzbyt proste :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 10:16   

najbardziej mnie gniećie słowo chip w przypadku benzyny...ostatnio to było wałkowane za 1000 zł chyba 8 KM phiii...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 10:45   

chip do ropniakow nie ;P ? tak slyszalem tam to jest odczuwalne ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 11:20   

bula21 napisał/a:
chip do ropniakow nie ? tak slyszalem tam to jest odczuwalne ?



W dieslu tak...w przypadku ma sie to ni jak stosunkowo do ceny...po za tym nie spotkałem jeszcze kogoś,żeby chipował benzyne
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:49   

michone, o podtlenku azotu w R200 1.4 pogadaj z tym człowiekiem:
http://www.roverki.pl/use...nfo&uname=dwaku

Miał takie coś jak posiadał ROVERka. Robił też swap na 1.8 (z Mariuszem z ECC Babice)

Chip w wolnossaku nic Ci nie da. Nie warto. Lepiej zrób sobie dolot "cold air intake".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 18:43   

chip-jest to ingerencja w komputer sterujacy praca silnika czyli dawka paliwa i powietrza
okreslenie chip ma sie tak samo do diesla jak i do benzyny
ale w "powaznym jezyku" nazywa sie to program
a przyrost mocy jest w wiekszy w dieslu bo jest tam T a w podstawowych benzyniakach tak jak w twoim nie ma
zrob wydech, dolot potem do tego jedz na zrobienie nowego programu i napewno odczujesz roznice, badz po zrobieniu dolotu i wydechu zamontuj sobie T jak turbo a dokladniej soft turbo czyli doladowanie gora 0,5 (wtedy powinno latac bez wiekszego strojenia)
koszt zmontowania turbo np u znajomego mechanika to jakies 4 000 ale nie wiem czy jest to proste w 1.4 16v
choc slyszalem ze z roznych uzywek i sa tacy ktorzy za 1000 zl zrobia ale ile to dziala :razz:
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
freestyler 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 23:29   Re: Co mozna wykrzesac z 1.4 16v ??

wszystko zalezy od gotówki jaka dysponujesz i do czego ma auto słuzyc :mrgreen:

najprosciej to chyba bedzie swapa zrobic na 1.8 by to troche lepeij jezdziło :mrgreen:
ale jak chcesz to i mozna troche serie poprawic 1.4 :mrgreen:

jak napiszesz ile kasy masz i czego oczekujesz bedziemy pisac dalej :mrgreen:
_________________
ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 00:58   

no własnie....co mozna wydusic z 1.4Si domowymi metodami ;-) znaczy moze zapozyczyc walki z 1.6? kolektor z 1.8.............

tak zeby bylo to dalej uzytkowe auto nie streetfighter :twisted: zeby spalalo normalne ilosci paliwa w nhormalnej jezdzie a zeby zwiekszyc te moc z 103km do 120-125km bo seria to troche malo na te mase, a mam wrazenie ze przy 120-125km mozna by przekroczyc te magiczna granice stosunku waga/moc gdzie autko by sie lepiej zbieralo

tak to jest z tymi silnikami K ze sa czule na mase auta, montowane w brytyjskich roadsterach daja czadu ale w ciezszym R400 jest po prostu normalnie
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 01:09   

po pierwsze to dolot i wydech - i tu mysle jakis przyrost by byl no chyba ze masz lpg to nie ma sensu robic dolotu
a na ile mocy gwarantuja tjunerzy po chipie ?
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
freestyler 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 10:04   

paff napisał/a:
no własnie....co mozna wydusic z 1.4Si domowymi metodami ;-) znaczy moze zapozyczyc walki z 1.6? kolektor z 1.8.............

tak zeby bylo to dalej uzytkowe auto nie streetfighter :twisted: zeby spalalo normalne ilosci paliwa w nhormalnej jezdzie a zeby zwiekszyc te moc z 103km do 120-125km bo seria to troche malo na te mase, a mam wrazenie ze przy 120-125km mozna by przekroczyc te magiczna granice stosunku waga/moc gdzie autko by sie lepiej zbieralo

tak to jest z tymi silnikami K ze sa czule na mase auta, montowane w brytyjskich roadsterach daja czadu ale w ciezszym R400 jest po prostu normalnie


do codziennej jazdy mozna zrobic:
1etap
-lekkie koło zamachowe
-dolot
-wydech - kolektor najważniejszy
2etap
-obróbka głowicy z zaworami

i to wszystko pojdzie na seryjnym programie/chipie

3etap
-ostrzejsze wałki rozrzadu + program/chip - wałki typu GT nadaja sie całkowicie do normalnej jazdy

z takimi zmianami 1.4 powinien oscylowac moca ok 120-130km - ale koszta beda napewno wieksze niz w przypadku swapu na 1.8 - gdzie 1.8 napewno bedzie miało duzo wiecej momentu a co za tym idzie przyspieszenie/elastycnosc.

imho lepiej zrobic swapa na 1.8 + etap1 i to by było super do normalnej jazdy

pozdr
_________________
ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
 
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 16:55   

freestyler napisał/a:
z takimi zmianami 1.4 powinien oscylowac moca ok 120-130km - ale koszta beda napewno wieksze niz w przypadku swapu na 1.8 - gdzie 1.8 napewno bedzie miało duzo wiecej momentu a co za tym idzie przyspieszenie/elastycnosc.

lub sprzedac i kupic mocniejszy bo trzeba pamietac ze zmiana silnika to nie wszystko
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
freestyler 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 18:55   

orzech napisał/a:
freestyler napisał/a:
z takimi zmianami 1.4 powinien oscylowac moca ok 120-130km - ale koszta beda napewno wieksze niz w przypadku swapu na 1.8 - gdzie 1.8 napewno bedzie miało duzo wiecej momentu a co za tym idzie przyspieszenie/elastycnosc.

lub sprzedac i kupic mocniejszy bo trzeba pamietac ze zmiana silnika to nie wszystko


co masz na mysli? :mrgreen:
_________________
ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
 
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 02:47   

wiadomo jesli mocniejsze auto, mocniejsze podzespoly i hamulce choc nie mam pojecia jakimi parametrami charakteryzuje sie 1.8
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-Series] Wtryski iDT do SDi czy mozna??
RUDiCK Tuning mechaniczny 83 Pon Sie 15, 2011 14:54
Firq
Brak nowych postów [R620ti] chip- ile można uzyskać?
takeda666 Tuning mechaniczny 17 Czw Sty 20, 2011 22:37
takeda666
Brak nowych postów [R216Si 97r] HGF i co przy okazji mozna stuningowac
bizon9ek Tuning mechaniczny 3 Wto Sty 06, 2009 08:39
kolin
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R420] Co można jeszcze zrobić by podnieść moc?
haxigi Tuning mechaniczny 3 Pon Lip 08, 2013 18:41
greg-si
Brak nowych postów Czy mozna zastapic firmowe weze chlodnicy , silikonowymi ?
hellboy_d Tuning mechaniczny 7 Czw Lip 02, 2009 21:27
hellboy_d



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink