Forum Klubu ROVERki.pl :: [R825] Opinie na temat tego silnika -
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 13:34
[R825] Opinie na temat tego silnika -
Autor Wiadomość
burdygal
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 24, 2007 11:49   [R825] Opinie na temat tego silnika -
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Podobno jest taki sam w jakiejś Alfie, Fordzie Scorpio i chyba Chrysler Voyager. Kto produkował ten silnik i jak jest z jego niezawodnością i trwałością. Wszystkie info na temat tego silnika miło widziane.[/i]
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 01:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 24, 2007 11:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 24, 2007 12:25   

Jest to silnik włoskiej firmy VM i był montowany także w Jeepach (Cherokee, Grand Cherokee) oraz w Dodge Dakota i w sowieckich autach dostawczych (GAZ/UAZ).

Niewiele jest ich na forum... Na 100% R825TD ma Revolt.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 12:35   

chyba jednemu 825Sd niedawno stuknęło 400kkm w dobrym zdrowiu ;)

[ Dodano: Sro Paź 24, 2007 12:41 ]
o tutaj:
http://www.roverki.pl/for...hlight=400+tys.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
burdygal
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 24, 2007 12:53   

Miałem zamiar mabyć takie cudo, ale jak poszperałem w necie i trochę poczytałem to za czpke sliwek nie wezmę tego ustrojstwa:

Witam entuzjastów silników wysokoprężnych nieco starszej generacji
Mam na myśli taki wynalazek, jak "VM2,5 TD". Ten silnik montowano w Jeepach i Chryslerach ale ponoć tylko na kraje europejskie. Przedziwna konstrukcja tego silnika wskazuje, że picca czasami szkodzi na głowę. W kilku przypadkach jakie do tej pory naprawiałem występują podobne usterki po stosunkowo małym przebiegu 140 - 170 tyś.km.
Jedną z wielu usterek jest awaria popychaczy hydraulicznych, które zasila ciśnienie oleju na powrocie z dźwigni zaworowych. Eksploatacja silnika z kołaczącymi popychaczami kończy się zwykle wypadaniem lasek popychaczy a w dalszej kolejności wypadaniem częsci uszkodzonego popychacza do miski olejowej. Drobne części takie jak sprężynki zostają zassane do pompy oleju a co dalej to wiadomo.
Kolejną ciekawostką są glowice z których wyrywają się szpilki mocujące ośki dźwigienek zaworowych . To taki drobiazg w porównaniu z czterema głowicami skrecanymi na "dyble" (szpilki na zewnątrz głowicy z nakladkami dociskowymi.) Puchar dla tego kto dokreci te głowice i będzie pewien swojej roboty. Minimalne wygniecenia płaszczyzn pod podkładkami powodują różnice w rozkładzie nacisków . Gdy opanujemy ten problem to nastepny przed nami ,a mianowicie uszczelnienie pokrywy zaworów, która obejmuje czterodzielną głowice.
Pompa się kręci w drugą stronę ale to nic. Koło zębate na pompie
ma dwa wycięcia pod klin po przeciwnych stronach koła ale nie symetrycznie.
Trzema mocno uważać żeby zapłonu nie popie.....mylić.
To cudo po dwutygodniowym postoju bez pomypy (musiałem wyciągnąć
bo się tak z niej lało, że padał alternator, a jest zaraz pod pompą)
Nie można było ni jak odpalić. Jak załapała to biały dym z rury i 30% powera.
Sprawdzanie wtrysków etc. Pomogło dopiero rozebranie pompki paliwa
i poruszanie zaworkami gumowymi. Po złożeniu cykał jak nówka
dopuki się szpilka od dzwigienki nie wyrwała z głowicy i nie odkręciło
mocowanie pompy wody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R825] Dziwna praca silnika
Misiek Rover serii 800 0 Nie Lis 28, 2010 10:23
Misiek
Brak nowych postów [R825] Niedziałający prędkościomierz po przekładce silnika
wwww Rover serii 800 1 Pią Cze 18, 2010 20:28
blue827
Brak nowych postów [R825] Części
gruberek11 Rover serii 800 4 Sro Gru 10, 2008 17:54
evita
Brak nowych postów [R825] łożyska
Vigoslaw Rover serii 800 1 Pią Mar 09, 2012 18:35
AndrewS
Brak nowych postów [R825] Turbina
Deepack Rover serii 800 1 Pon Lis 03, 2008 10:14
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink