Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Jakie płyny polecacie??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Jakie płyny polecacie??
Autor Wiadomość
arrax 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 45
Skąd: Ostrówek



  Wysłany: Pią Maj 04, 2007 08:54   [R600] Jakie płyny polecacie??
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

witam...

po kupnie rover'ka przychodzi czas na wymianę rozrządu i płynów??

jakie Oleje i Płyny polecacie do SDi (160tys)

P.S przy wymianie rozrządu konieczna jest wymiana pompy wody??

i może jakieś przestrogi lub uwagi na co zwrócić uwagę przy wymianie płynów i rozrządu?

z góry dziękuje za pomoc
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 04, 2007 08:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 09:15   

Olej - półsyntetyk
Płyn chłodniczy wg uznania, hamulcowy DOT 4, układ wspomagania zgodny z Dextron 3 (chyba), do spryskiwaczy - obecnie letni, lub woda :D
Pompy wody nie musisz wymieniać, bo nie jest napędzana przez pasek rozrządu. Przy rozrządzie warto wymienić uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego (od strony paska). Wymianę rozrządu dobrze jest zrobić w warsztacie, który od razu sprawdzi po wymianie kąt wtrysku. Jeśli wymiana jest robiona "u pana Józia" to mogą (ale nie muszą) sie póżniej pojawić problemy z pływającymi obrotami lub odpalaniem na zimno właśnie z powodu delikatnie przestawionego kąta wtrysku.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 09:20   

Ja będę niedługo w swoim wymieniał rozrząd i mój mechanik polecił zakupić na pewno:
- olej Valvoline MaxLife 10W40 bańka 5L (138PLN)
- płyn do układu chłodzenia marki Prestone (ok 30PLN za butelkę - czyli trzeba kupić 2).
Na razie tyle jak mi się przypomi co jeszcze to dam znać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 04, 2007 15:06   

Brt napisał/a:
układ wspomagania zgodny z Dextron 3 (chyba)

Dexron II
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
arrax 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 45
Skąd: Ostrówek



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 20:39   

dzięki chłopaki....

aaa mam jeszcze pytanko co do ilości płynów? tz ile czego będę potrzebował? :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 20:49   

A patrzyłeś TUTAJ :D Warto ;)
W przypadku hamulców wystarczy 0,5 litra ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 23:02   

Odnośnie płynu chłodniczego to ja kupuje Borygo Alu.

A do tego Prestona po 30zł za 4l podchodzę trochę nieufnie, niby 'made in usa' ale nie oszukujmy się, przecież nikt by tych baniek nie ściągał z USA, na pewno jest on rozlewany w Polsce, na 90%. Pozatym na opakowaniu jest napisane: 'mieszalny ze wszystkimi płynami chłodniczymi'. To że jest to na bazie glikolu etylowego można się jedynie domyślać, ale tak naprawdę nie wiadomo.

Płyn hamulcowy, dotychczas używałem organiki dot-4, ale może teraz kupie jakiś inny, właściwie to pewnie niczym one się nie różnią. Nie kupowałbym napewno dot 5.1 który tylko spozoru jest atrakcyjniejszy, bo tak naprawdę jest bardziej higroskopijny, czyli szybciej chłonie wodę i lepsze parametry będzie miał tylko na początku.

Odnośnie wspomagania to nadal nie wiem, w necie czytałem że wspomagania Hondy nie akceptują zwyĸłego ATFu bo rozpuszczają się jakieś uszczelki i wogóle wspomaganie zaczyna przeciekać i się psuć, (to piszą ludzie więc jest to wiarygodne) i należy tylko używać 'genuine honda power steering fluid'.
Na moim zbiorniczku jest napisane 'dexron ii or honda fluid' i nie wiem czy wspomgania w Roverach pochodzą od Hondy czy nie, bo jeśli od Hondy to raczej bym nie ryzykował ze zwykłym dexron II, ale jeśli są to wspomagania Rovera, to po co ten napis 'honda fluid' ? Już pomijając fakt że ten olej pewnie kosztuje ze 2x więcej, a do pełnego przepłukania pewnie ze 3 litry pójdą.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Maj 05, 2007 14:18   

blue827 napisał/a:
A do tego Prestona po 30zł za 4l podchodzę trochę nieufnie, niby 'made in usa' ale nie oszukujmy się, przecież nikt by tych baniek nie ściągał z USA, na pewno jest on rozlewany w Polsce, na 90%. Pozatym na opakowaniu jest napisane: 'mieszalny ze wszystkimi płynami chłodniczymi'. To że jest to na bazie glikolu etylowego można się jedynie domyślać, ale tak naprawdę nie wiadomo.


Przyznam się, że nic nie wiem na temat tego płynu. Mój mechanik (pracuje w servisie Mercedesa - jeśli może to robić za jakichś odnośnik) twierdzi, że bardzo dobry i też leje go do "mietków" taksiarzy, które serwisuje w domowym warsztacie po godzinach.
Widziałem też test Autoświata (na forum Vectry) płynów do chłodnic - był w czołówce.... więc.... sam nie wiem. Czasami jak czytam to forum, to bardziej się czuję zamotany wiedząc niż żyjąc w błogiej nieświadomości :mrgreen: :oops:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
arrax 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 45
Skąd: Ostrówek



Wysłany: Sob Maj 05, 2007 19:44   

blue827,

co do tego płynu do wspomagania to znalazłem tutaj:

http://www.hil.pl/plyn-uk...3de5c1988ae8fd2

według danych technicznych (dzięki BRT) potrzeba 1.4L jedna butelka zawiera 350ml wiec 4 x 16.29=65 plus koszty wysłki :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Nie Maj 06, 2007 18:44   

Odnośnie tego Prestona to nie mówie że jest zły. Jeśli ktoś ci go poleca bo testował no to spox. Ja dzisiaj akurat zalewałem borygo, i weszło mi prawie dwie bańki po 5 litrów, co mnie troche martwi bo układ mam 9 litrów. A ponadto po jeździe jeszcze mam płyn poniżej minimum, zobacze jak jutro.

arrax napisał/a:
blue827,
co do tego płynu do wspomagania to znalazłem tutaj:
http://www.hil.pl/plyn-uk...3de5c1988ae8fd2
według danych technicznych (dzięki BRT) potrzeba 1.4L jedna butelka zawiera 350ml wiec 4 x 16.29=65 plus koszty wysłki :mrgreen:

Wymieniałem płyn wspomagania w innym autku co ma pojemność 1.9 i zużyłem równno 3 litry ATFu texaco, i to na styk! Więc w tym przypadku też liczyłbym lekko x2, czyli ok 3 litry na pełne przepłukanie starego płynu. Ciekawe czy dilerzy hondy mają w sprzedaży orginalny płyn Hondy i w jakiej cenie.

----------------------------------------------------------------------
Edit: Dostałem odpowiedź od dealera Hondy i takie są ceny płynów:
Cytat:

Do automatu Honda przewiduje ATF-Z1 83,40pln brutto/ litr
Do wspomagania PSF 70,75pln brutto/ litr
Oleje te nie są mieszalne.


----------------------------------------------------------------------
Edit 2:

szperałem troche w necie i o tym ATF-Z1, i rzekomo Valvoline Maxlife ATF jest zgodny z olejem Hondy. A kosztuje dokładnie dwa razy mniej.

Więc jest pokusa, tymbardziej że przy pełnym flush'u całego płynu (odkręcając przewody od chłodnicy oleju) to bym musiał zużyć jakieś 7-8 litrów tego płynu, co daje oszczędność prawie 400 zł. qrde w usa to mają ten ATF-Z1 po $5 za litr.
 
 
gajowy 




Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 55
Skąd: Suwałki



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 13:48   

Witam. To czy ostatecznie mógłby ktoś z was podsumować ten temat i stwierdzić czy wymienione tu płyny można stosować bez obaw że cos nawali czy niestety trzeba wlać orginalny płyn hondy. Ja szczerze mówiąc po przeczytaniu tych postów wiem mniej niż przed ich przeczytaniem.

[ Dodano: Pon Lis 12, 2007 14:39 ]
Zadzwonilem do Rzeszowa do tego sklepu gdzie proponuja ten płyn Power Steering Fluid for Honda and Acura firmy Kleen-flo i gosciu mi powiedział ze to jet właśnie specejalny płyn do hondy który oni ściagają chyba z niemiec( zapomniałem) i oni dalej sprzedaja to do hondy. Wiec chyba bedzie ok jak ktoś troche dolej.
_________________
gajowy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Jakie płyny eksploatacyjne?
kinek Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Lis 01, 2009 13:16
kasjopea
Brak nowych postów [R600] Jaki intercooler polecacie ?
PawelP1977 Rover serii 600, Honda Accord 11 Sob Paź 18, 2008 13:46
NEOSSS
Brak nowych postów [R600] Który akumulator polecacie ?
adam665 Rover serii 600, Honda Accord 10 Pią Paź 16, 2009 06:12
funfel
Brak nowych postów [R600] Jaką instalację gazową polecacie?
karasbp Rover serii 600, Honda Accord 7 Wto Mar 09, 2010 00:23
Markzo
Brak nowych postów [R600] jakie felgi??
vevior Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Kwi 16, 2012 23:23
zimek-1985



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink