Przy właściwych i sprawnych sprężynach z przodu , odległość środka osi koła do rantu błotnika w pionie , powinna być 408,5 +/-10 mm ale jednakowa dla obu stron.
Zmierzyłem tą odległość z jednej strony (samochód jest w garażu i nie mam dostępu teraz do drugiej) i wyszło ok 367mm.
Czy to oznacza że mam już spracowane sprężyny i powinienem kupić nowe (gdzie? jakie?)?
Nie wydaje mi się żeby były pęknięte bo nic nie słychać podczas jazdy, za to bardzo często obcieram osłoną silnika...
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:18
Każdy prawie obciera osłoną silnika. Ja też. Jak wjeżdżam na chodnik, dojeżdżam do chodnika, na większych zwalniaczach poprzecznych. Taki urok. Chyba że trzesz cały czas to co innego.
Silnik diesla jest najcięższy z wszystkich modeli R75 więc auto może trochę stać niżej. Jakieś 50kg od pozostałych R z silnikami benzynowymi.
Wpływ na pomiar ma ustawienie pojazdu (poziom), ilość płynów eksploatacyjnych, ilość powietrza w kołach, wielkość obręczy, profil opony, itp.
Także nie ma co patrzeć na pomiar linijką i szukać dodatkowych kosztów. Sprawdź czy tylko nie pęknięta i czy oznaczenie dobre z oznaczenie katalogowym. Jeżeli wszystko się zgadza to miłej jazdy.
Cały czas nie trzeszczy... Ale na większych koleinach przed skrzyżowaniem jak hamuję to się zdarza, poza tym teraz przy większym śniegu co i rusz słyszę obcierki.
Pomiar robiłem na płaskim podłożu, mam oponki 195/65/R15 ciśnienie chyba 2,3; płyny w normie (tylko spryskiwacz na wykończeniu).
Żeby sprawdzić te sprężyny to wystarczy tylko koło zdjąć?
367mm to chyba troszke za malo , mi mechanik zalozyl sprezyny od v6 bo do dizla przyszlly jakiees niskie i mowil ze autko nisko siedzialo , ktos pisal ze do dizla sa niskie ale twardsze czy to prawda wolalem nie ryzykowac i zalozylem od v6,
z tymi oznaczeniami to ciezko aby trafic w sklepie wysylaja do danego modelu nie patrza na zaden kolor czy cos
dodam ze tyl troszke nizej siedzi niz przód
jak by kto potrzebowal to mam 1 szt do sprzedania uzywke wymiary podalem wczesniej
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:37
Tak jak pisałem. R75 z silnikami benzynowymi jest lżejszy i sprężyny są inne. Do diesla są na pewno twardsze. R75 które widziałem w dieslu trochę niżej stoją przodem .
Koła nie trzeba zdejmować. Skręć kołami i będziesz wszystko widział. Najlepiej wcześniej umyj zawieszenie.
witia24 może się trochę ułożą, ale jest to efekt złych sprężyn. Założył dłuższe od benzyny i efekt masz. Teraz będziesz jeździł jak w czołgu. W zaporożcach też tak było
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:43
U mnie jest równe 400 po obu stronach i nie obcieram nigdy podwoziem.Sprężyny i amortyzatory są tak jak pisze na metce.
Różnica 2 cm jest właśnie dlatego, że różne modele inaczej ważą. Nie ma wpływu na odległość osi od nadkola ilość powietrza czy wielkość obręczy.krawcu183, możesz sprawdzić na metce pod siedzeniem co powinno być , a co jest w rzeczywistości (sprężyny + amortyzatory, bo to stanowi komplet) i dopiero wtedy wyciągnąć wnioski.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:44
2,0 i 2,5 mają takie same sprężyny. Prawdopodobnie są dłuższe, ale miększe. Czy czasami dziwnie nie pływa teraz przód?
SeniorA profil opony ma na pewno wpływ na pomiar.
Muszę to wszystko posprawdzać jak SeniorA powiedział bo strasznie mnie denerwuje ta niskość Roverka... ale to dopiero za kilka dni jak mi się zwolnienie skończy...
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 15:16
nie można osobno rozpatrywać sprężyn , tylko cały zespół tzn . z amorkiem.
apples napisał/a:
2,0 i 2,5 mają takie same sprężyny.
i diesle też mogą mieć takie jak benzynowe .Wszystko zależy od specyfikacji auta
Cytat:
SeniorA profil opony ma na pewno wpływ na pomiar
jaki? przecież wahacz jest zawsze przy tym samym obciążeniu, jednakowo odchylony. Zmienia się tylko przy zmianie obciążenia . Natomiast wysokość osi koła od podłoża ,zależy od profilu i ciśnienia.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 15:24
Dla diesla w R75 są inne sprężyny. Nie wprowadzaj w błąd.
Przeczytaj to co napisałeś w ostatnim poście i przedostatnim. Zaprzeczasz sam sobie.
Postaw obok siebie 2 R75 z różnymi profilami opon, różną wielkością obręczy i różnym ciśnieniem w kołach to zobaczysz różnicę. Jeżeli masz nawet różnicę w w ciśnieniu w kole po prawej i lewej stronie zobaczysz też delikatną różnicę.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 17:08
apples napisał/a:
Dla diesla w R75 są inne sprężyny. Nie wprowadzaj w błąd.
nie wprowadzam nikogo w błąd , bo napisałem ,że diesel też m o ż e mieć takie jak benzynowe. Diesle mają sprężyny REB 101420, REB 101430 i REB 101440 . Tylko te ostatnie nie pasują do benzyny. Natomiast nie są zamienne amortyzatory benzyna/diesel i w związku z tym nie są zamienne komplety, sprężyna+ amor.Tu jest do sprawdzenia http://forum.roverki.eu/v...ht=spr%EA%BFyny
apples napisał/a:
Zaprzeczasz sam sobie.
nie widzę sprzeczności
apples napisał/a:
Postaw obok siebie 2 R75 z różnymi profilami opon, różną wielkością obręczy i różnym ciśnieniem w kołach to zobaczysz różnicę. Jeżeli masz nawet różnicę w w ciśnieniu w kole po prawej i lewej stronie zobaczysz też delikatną różnicę
Różnica będzie ale w wysokości auta, natomiast odległość osi koła do nadkola ma się mieścić w 408 +/-10. Mówimy o diagnostycznych warunkach pomiaru, auta sprawnego technicznie i wyposażonego fabrycznie a nie bez powietrza w jednym kole czy może podwindowanego albo stojącego na pochyłości.
nie wydaje mi sie ze jest jak w czolgu a nizej niz 39 cm sobie nie wyobrazam bo mam cos kolo -400 jak bedzie odwilz to dokladnie sprawdze,
a jak by sie auto zachowywalo na nizszych i sztywniejszych sprezynach tez sobie nie wyobrazam teraz mi sie wydaje twarde a co dopiero jak jesszce twardzsze sprezyny
jak sie zamawia sprezyny s np z intercars to oni dizla i bezyniaka maja pod jednym symbolem kategoria to jak rozruznic co oni tam maja nie da rady a orginalne to ciezko by bylo mam nadzieje ze troszke pojezdze i nic sie nie bedzie dzialo
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 17:51
apples napisał/a:
Dla diesla w R75 są inne sprężyny. Nie wprowadzaj w błąd.
apples, może przekona Cię to co pisał kiedyś PHJOWI : " proszę sprawdzić że kolory do kv6 i m47 są takie sam , ........ spokojnie od diesla do kv6 podejdą i odwrotnie "
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:10
Kolor oznacza jaki to typ sprężyny. Mając kolor sprężyn wiesz jakie zamówić według oznaczeń katalogowych. Np. Brązowy/Czerwony odpowiada oznaczeniu katalogowemu REB000890.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Sty 13, 2010 14:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum