Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory
Autor Wiadomość
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 21:19   ok

a z kad ja mam wiedziec mechanik ocenil ze te co przyszly do dizla sa za niskie i zamowil do v6

oddał stara i na starej pisze to co wczesniej podalem zadnego oznaczenia kolorem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 06, 2010 21:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 12:55   

piter34 napisał/a:
przemo285 napisał/a:
Sprawdż przednie sprężyny czy nie pękły (częsty przypadek w R 75)

Napiszesz nam coś więcej o tych przypadkach? :shock:
Na forum nikt nie miał problemów.

Jest na forum kilka przypadków R75 z pękającymi sprężynami,niedawno czytałem jakieś posty.
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:11   

SeniorA napisał/a:
Przy właściwych i sprawnych sprężynach z przodu , odległość środka osi koła do rantu błotnika w pionie , powinna być 408,5 +/-10 mm ale jednakowa dla obu stron.

Zmierzyłem tą odległość z jednej strony (samochód jest w garażu i nie mam dostępu teraz do drugiej) i wyszło ok 367mm.

Czy to oznacza że mam już spracowane sprężyny i powinienem kupić nowe (gdzie? jakie?)?

Nie wydaje mi się żeby były pęknięte bo nic nie słychać podczas jazdy, za to bardzo często obcieram osłoną silnika...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:18   

Każdy prawie obciera osłoną silnika. Ja też. Jak wjeżdżam na chodnik, dojeżdżam do chodnika, na większych zwalniaczach poprzecznych. Taki urok. Chyba że trzesz cały czas to co innego.
Silnik diesla jest najcięższy z wszystkich modeli R75 więc auto może trochę stać niżej. Jakieś 50kg od pozostałych R z silnikami benzynowymi. :wink:
Wpływ na pomiar ma ustawienie pojazdu (poziom), ilość płynów eksploatacyjnych, ilość powietrza w kołach, wielkość obręczy, profil opony, itp.
Także nie ma co patrzeć na pomiar linijką i szukać dodatkowych kosztów. Sprawdź czy tylko nie pęknięta i czy oznaczenie dobre z oznaczenie katalogowym. Jeżeli wszystko się zgadza to miłej jazdy. :wink:

Jeżeli zdecydujesz się wywalić kasę to link do oznaczeń sprężyn.
http://translate.googleus...LHL09WvapiiOjtA

Tutaj kupisz chyba najtaniej http://www.iparts.pl/auto...463-100113.html
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Sty 12, 2010 14:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:32   

Cały czas nie trzeszczy... Ale na większych koleinach przed skrzyżowaniem jak hamuję to się zdarza, poza tym teraz przy większym śniegu co i rusz słyszę obcierki.

Pomiar robiłem na płaskim podłożu, mam oponki 195/65/R15 ciśnienie chyba 2,3; płyny w normie (tylko spryskiwacz na wykończeniu).

Żeby sprawdzić te sprężyny to wystarczy tylko koło zdjąć?
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:33   ok

367mm to chyba troszke za malo , mi mechanik zalozyl sprezyny od v6 bo do dizla przyszlly jakiees niskie i mowil ze autko nisko siedzialo , ktos pisal ze do dizla sa niskie ale twardsze czy to prawda wolalem nie ryzykowac i zalozylem od v6,

z tymi oznaczeniami to ciezko aby trafic w sklepie wysylaja do danego modelu nie patrza na zaden kolor czy cos

dodam ze tyl troszke nizej siedzi niz przód

jak by kto potrzebowal to mam 1 szt do sprzedania uzywke wymiary podalem wczesniej
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:37   

Tak jak pisałem. R75 z silnikami benzynowymi jest lżejszy i sprężyny są inne. Do diesla są na pewno twardsze. R75 które widziałem w dieslu trochę niżej stoją przodem .
Koła nie trzeba zdejmować. Skręć kołami i będziesz wszystko widział. Najlepiej wcześniej umyj zawieszenie.

witia24 może się trochę ułożą, ale jest to efekt złych sprężyn. Założył dłuższe od benzyny i efekt masz. Teraz będziesz jeździł jak w czołgu. :wink: W zaporożcach też tak było :wink:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:43   

U mnie jest równe 400 po obu stronach i nie obcieram nigdy podwoziem.Sprężyny i amortyzatory są tak jak pisze na metce.
Różnica 2 cm jest właśnie dlatego, że różne modele inaczej ważą. Nie ma wpływu na odległość osi od nadkola ilość powietrza czy wielkość obręczy.krawcu183, możesz sprawdzić na metce pod siedzeniem co powinno być , a co jest w rzeczywistości (sprężyny + amortyzatory, bo to stanowi komplet) i dopiero wtedy wyciągnąć wnioski.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:44   

2,0 i 2,5 mają takie same sprężyny. Prawdopodobnie są dłuższe, ale miększe. Czy czasami dziwnie nie pływa teraz przód?
SeniorA profil opony ma na pewno wpływ na pomiar.
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 15:09   

Muszę to wszystko posprawdzać jak SeniorA powiedział bo strasznie mnie denerwuje ta niskość Roverka... ale to dopiero za kilka dni jak mi się zwolnienie skończy...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 15:16   

nie można osobno rozpatrywać sprężyn , tylko cały zespół tzn . z amorkiem.
apples napisał/a:
2,0 i 2,5 mają takie same sprężyny.
i diesle też mogą mieć takie jak benzynowe .Wszystko zależy od specyfikacji auta
Cytat:
SeniorA profil opony ma na pewno wpływ na pomiar
jaki? przecież wahacz jest zawsze przy tym samym obciążeniu, jednakowo odchylony. Zmienia się tylko przy zmianie obciążenia . Natomiast wysokość osi koła od podłoża ,zależy od profilu i ciśnienia.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 15:24   

Dla diesla w R75 są inne sprężyny. Nie wprowadzaj w błąd.
Przeczytaj to co napisałeś w ostatnim poście i przedostatnim. Zaprzeczasz sam sobie.
Postaw obok siebie 2 R75 z różnymi profilami opon, różną wielkością obręczy i różnym ciśnieniem w kołach to zobaczysz różnicę. Jeżeli masz nawet różnicę w w ciśnieniu w kole po prawej i lewej stronie zobaczysz też delikatną różnicę.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 17:08   

apples napisał/a:
Dla diesla w R75 są inne sprężyny. Nie wprowadzaj w błąd.
nie wprowadzam nikogo w błąd , bo napisałem ,że diesel też m o ż e mieć takie jak benzynowe. Diesle mają sprężyny REB 101420, REB 101430 i REB 101440 . Tylko te ostatnie nie pasują do benzyny. Natomiast nie są zamienne amortyzatory benzyna/diesel i w związku z tym nie są zamienne komplety, sprężyna+ amor.Tu jest do sprawdzenia http://forum.roverki.eu/v...ht=spr%EA%BFyny
apples napisał/a:
Zaprzeczasz sam sobie.
nie widzę sprzeczności
apples napisał/a:
Postaw obok siebie 2 R75 z różnymi profilami opon, różną wielkością obręczy i różnym ciśnieniem w kołach to zobaczysz różnicę. Jeżeli masz nawet różnicę w w ciśnieniu w kole po prawej i lewej stronie zobaczysz też delikatną różnicę
Różnica będzie ale w wysokości auta, natomiast odległość osi koła do nadkola ma się mieścić w 408 +/-10. Mówimy o diagnostycznych warunkach pomiaru, auta sprawnego technicznie i wyposażonego fabrycznie a nie bez powietrza w jednym kole czy może podwindowanego albo stojącego na pochyłości.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 17:18   ok

nie wydaje mi sie ze jest jak w czolgu a nizej niz 39 cm sobie nie wyobrazam bo mam cos kolo -400 jak bedzie odwilz to dokladnie sprawdze,


a jak by sie auto zachowywalo na nizszych i sztywniejszych sprezynach tez sobie nie wyobrazam teraz mi sie wydaje twarde a co dopiero jak jesszce twardzsze sprezyny

jak sie zamawia sprezyny s np z intercars to oni dizla i bezyniaka maja pod jednym symbolem kategoria to jak rozruznic co oni tam maja nie da rady a orginalne to ciezko by bylo mam nadzieje ze troszke pojezdze i nic sie nie bedzie dzialo
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 17:51   

apples napisał/a:
Dla diesla w R75 są inne sprężyny. Nie wprowadzaj w błąd.
apples, może przekona Cię to co pisał kiedyś PHJOWI : " proszę sprawdzić że kolory do kv6 i m47 są takie sam , ........ spokojnie od diesla do kv6 podejdą i odwrotnie "
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 18:25   ok

LESJÖFORS symbol LS4075730 a ten symbol to zamiennik ktorej sprezyny moze kto wie bo taki symbol podal mi mechanik, takie ponoc zamontowal
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 18:56   

2.5 v6 symbol ten oznacza.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 19:18   

http://translate.googleus...LHL09WvapiiOjtA

witia24
http://www.iparts.pl/czes...5-39053799.html
Diesel ma oznaczenie REB000890.

SeniorA Tak pasują od KV6 tylko że MG.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:05   ok

piszecei ze 2,6 v6 pasuja do dizla juz nic nie kumam , czyli jaki odpowiednig orginalu mam ok prosze o odpowiedz symbol orginalu ,



czyli LESJÖFORS LS4075730 to ROVER REB101430 to by sie wydawalo ze jest ok a co oznacza kolor twardosc czy cos w tym stylu

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 19:42 ]
a zapomnialem napisac a te pierwsze co krotsze byly to mialy symbol ls 4075727 tak mowil mechanik

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 19:53 ]
http://www.iparts.pl/czes...a,837207-0.html

to widze ze mialem zalozone to, to by gralo tylko ta grubosc mi niegra albo nie umie sie sowmiarka obslugiwac

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 20:05 ]
http://www.iparts.pl/czes...MwfDEwfDA=.html
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:10   

Kolor oznacza jaki to typ sprężyny. Mając kolor sprężyn wiesz jakie zamówić według oznaczeń katalogowych. Np. Brązowy/Czerwony odpowiada oznaczeniu katalogowemu REB000890.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Sty 13, 2010 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z niskim zawieszeniem
Dariusz_Orlinsk Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Wrz 04, 2009 19:46
staf
Brak nowych postów [R75] Trze podwoziem.
staf Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Wrz 09, 2009 20:27
faecd
Brak nowych postów [R75] Szoruje podwoziem o wszystko
siebener86 Rover serii 75, MG ZT 50 Pon Lut 27, 2017 10:05
Arczibald
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Amortyzatory tył
Gość Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Kwi 06, 2013 17:07
apples
Brak nowych postów [MG ZT] amortyzatory
nukedclx Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Wrz 08, 2019 14:32
borsuk88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink