żeby móc zmienić komputerem to chyba musielibyśmy mieć możliwosć sterowania zaworami, czy prędzej czy później mają się otwierać. a tutaj nie ma takiej możliwości, takie coś wiąże się pewnie z wymianą tłoków. może są albo niższe albo wyższe albo średnica inna a przez to głowica inna. tak tylko sobie myślę a być może się mylę.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 29 razy Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:17
Namieszam tobie trochę
Wcześniejsze otwarcie zaworów wydechowych nie zmieni stopnia sprężania silnika! Zmieni wyłącznie ciśnienie sprężania a to nie to samo co stopień...
Gdyby było tak jak piszesz, to dlaczego "tunerzy" podają różne moce osiągane po tuningu przez te dwa silniki?
Bo może to są "tjunerzy"...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:47
nie zgodzę się z tobą że budowa silnika jest inna, ponieważ według epc nie ma różnicy czy 116 czy 130 , w 130 może być inna turbina i tyle , wszystko jest w komputerze sterującym który ma inne mapy wtrysku , które opóżniają lub przyśpieszają.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
hm. racja z tymi zaworami. zmieni się poziom cisnienia a nie stpień sprężania. więcej chyba się nie wypowiadam bo cóś nie bardzo się w tej sprawie orientuję.
Pomógł: 29 razy Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 16:27
Temat mnie zainteresował ale ciężko coś konkretnie znaleźć. Natomiast wg katalogu FOTA silniki różnią się pojemnością o 1cm3 i co już bardziej zastanawiające firma AJUSA ma inne uszczelki głowicy w zależności od mocy (opieram się na katalogu FOTA)!
Temat mnie zainteresował ale ciężko coś konkretnie znaleźć.
Przecież już Ci ktoś napisał - sprawdź w EPC.
Jedyny realny wynik da Ci porównanie wszytkich istotnych części po nr katalogowych EPC: blok, tłoki, korbowody, wał korbowy, głowica, uszczelka, zawory, wałki i co Ci jeszcze przyjdzie do głowy - jeśli w EPC będą te same oznaczenia lub oznaczenie, że części można stosować zamiennie, to różnica jest jedynie w kompie, jeśli znajdziesz gdzieś różnicę w częściach katalogowych bez możliwości zamiany to masz rozwiązanie.
lamer napisał/a:
Natomiast wg katalogu FOTA silniki różnią się pojemnością o 1cm3 i co już bardziej zastanawiające firma AJUSA ma inne uszczelki głowicy w zależności od mocy (opieram się na katalogu FOTA)!
Sprawdź w EPC, czy uszczelki są różne, czy takie same - to jedyny wyznacznik tego "jak chciała fabryka".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 19:43
Różnica jest jedynie w innym kompie!!!!
Kiedyś z nudów przegrzebałem całe EPC pod kątem różnicy silników CDT i CDTI i co znalazłem nic...
Wszystkie części są takie same.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:02
Różnica jest w oprogramowaniu komputera , normalnie w ASO Rovera (w Polsce może nie ponieważ zakup płyty to był wysoki koszt) ale np.w Niemczech jest to normalna usługa , jest płyta (Rovera) z innym oprogramowaniem i przeprogramowuje się sterownik Testbookiem
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:10
U nas również tylko ze względu na wysoki koszt zakupu płyty nie każdy serwis na to się zdecydował
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:51
Dokładnie tak tylko póżniej po zaprogramowaniu sterownika trzeba bardzo uważać (i ostrzec kolejnego testującego Testbookiem czy T4)że mamy wbity nowy soft ponieważ np.przy jakiejkolwiek zmianie konfiguracji komputer pyta czy przeprogramować sterownik silnika i wtedy chwila nieuwagi i może wszystko wrócić do stanu początkowego a to już jest pieniądz wywalony w błoto
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 23:59
Marian_K napisał/a:
Ja mam trochę inne zdanie. Gdyby do takiego power-boxa doprowadzić sygnały od wszystkich potrzebnych czujników (uwzględnianych przez komputer podczas obliczania parametrów sterujących silnikiem) to czym taki power-box różniłby się od zmiany map komputera? Niczym - power-box dokonywałby obliczeń "w locie" i oszukiwał komputer sterujący, który sterowałby inaczej silnikiem.
- taki box niczym by się nie różnił od... ECU. Boxy w przypadku R75 wpinane są na listwę common-rail co samo w sobie ogranicza zakres realizowanych funkcji.
Też czytałem relacje użytkowników w Anglii i wierzę, że power-boxy (porządne, nie mylmy ich z rezystorami) robią to co jest opisane bez szkody dla silnika. Co najwyżej sposób jazdy może zaszkodzić - również samochodom bez boxów.
Te bardziej rozbudowane boxy (np. angielskie synergy) w jakiś sposób współpracują z przepływkami, pozwalając stosować tańsze sensory MAF (nie mylić z zamiennikami), które nie muszą odczytywać i przesyłać do ECU bodajże temperatury. A w dodatku posiadają (te sensory) jakąś regulację stopnia działania (prawdopodobnie kolejne oszustwo dla ECU), która w powiązaniu z regulacją w box daje dosyć dużą swobodę praktycznego wypróbowania najlepszej kombinacji w zależności od stylu jazdy i stanu silnika.
Jednak nawet producenci takich boxów nie twierdzą, że są to rozwiązania równoważne technicznie do korekty map. Bo mapowanie może wpływać na większą ilość parametrów, np. na ciśnienie doładowania, ustawiając w ECU inne wartości niż zadane w fabryce. W powiązaniu z dobrym oszacowaniem stanu technicznego silnika, turbiny i samochodu, mapowanie można dobrze dostosować do zestawu kierownik+auto. Ale bez hamowni się nie obejdzie. Ciśnienie w turbinie też trzeba wiedzieć o ile można bezpiecznie zwiększyć.
Box natomiast poprzez zwiększenie dawki paliwa chwilowo tylko zwiększa ciśnienie doładowania, które szybko ECU poprzez zawór upustowy obniża do wartości zadanych przez fabrykę lub nieznacznie wyższych. Jeżeli producent boxa pisze coś innego to raczej mija się z prawdą w tym wypadku i może w innych parametrach też. Ale za to przynajmniej turbiny box nie zajedzie na pewno.
Jest to dosyć dowolne tłumaczenie tego co czytałem - tak jak to zrozumiałem, nie do końca być może czytając ze zrozumieniem technicznym.
Myślę, że gdyby była możliwość zrobienia boxa równoważnego dobremu tuningowi, to już by to zostało zrobione. A nikt tego jeszcze nie ogłosił (i nie obronił).
W Polsce parę doświadczonych firm tuningowych (np. Chojnacki, V-tech) zajmuje się profesjonalnym tuningiem oraz jednocześnie sprzedaje i montuje power-boxy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum