Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zmiana komputera
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zmiana komputera
Autor Wiadomość
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:12   

żeby móc zmienić komputerem to chyba musielibyśmy mieć możliwosć sterowania zaworami, czy prędzej czy później mają się otwierać. a tutaj nie ma takiej możliwości, takie coś wiąże się pewnie z wymianą tłoków. może są albo niższe albo wyższe albo średnica inna a przez to głowica inna. tak tylko sobie myślę a być może się mylę.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:17   

Namieszam tobie trochę ;)
Wcześniejsze otwarcie zaworów wydechowych nie zmieni stopnia sprężania silnika! Zmieni wyłącznie ciśnienie sprężania a to nie to samo co stopień...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:24   

lamer napisał/a:
Gdyby było tak jak piszesz, to dlaczego "tunerzy" podają różne moce osiągane po tuningu przez te dwa silniki?

Bo może to są "tjunerzy"... ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:26   

Raczej jednak potwierdza to tylko moją teorię o nieznacznie innej budowie silnika...
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:47   

nie zgodzę się z tobą że budowa silnika jest inna, ponieważ według epc nie ma różnicy czy 116 czy 130 , w 130 może być inna turbina i tyle , wszystko jest w komputerze sterującym który ma inne mapy wtrysku , które opóżniają lub przyśpieszają.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:49   

PHJOWI napisał/a:
130 może być inna turbina i tyle

to by tłumaczyło różnicę w stopniu sprężania :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:51   

sTERYD napisał/a:
PHJOWI napisał/a:
130 może być inna turbina i tyle

to by tłumaczyło różnicę w stopniu sprężania :cool:

Sorry ale poczytaj co to jest stopień sprężania i nie myl tego pojęcia z ciśnieniem :roll:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 16:17   

lamer napisał/a:
Raczej jednak potwierdza to tylko moją teorię o nieznacznie innej budowie silnika...

Przeczy jej zawartość EPC. ;-)
A skąd dane na stronie...? Nie wiem. Ja tam tego nie dodawałem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 16:19   

hm. racja z tymi zaworami. zmieni się poziom cisnienia a nie stpień sprężania. więcej chyba się nie wypowiadam bo cóś nie bardzo się w tej sprawie orientuję.
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 16:27   

Temat mnie zainteresował ale ciężko coś konkretnie znaleźć. Natomiast wg katalogu FOTA silniki różnią się pojemnością o 1cm3 i co już bardziej zastanawiające firma AJUSA ma inne uszczelki głowicy w zależności od mocy (opieram się na katalogu FOTA)!
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 16:36   

nie pacz na te durne katalogi foty i inter carsu, różnice w uszczelkach masz ponieważ są różne grubości uszczelek .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 16:51   

lamer napisał/a:
Temat mnie zainteresował ale ciężko coś konkretnie znaleźć.

Przecież już Ci ktoś napisał - sprawdź w EPC.

Jedyny realny wynik da Ci porównanie wszytkich istotnych części po nr katalogowych EPC: blok, tłoki, korbowody, wał korbowy, głowica, uszczelka, zawory, wałki i co Ci jeszcze przyjdzie do głowy - jeśli w EPC będą te same oznaczenia lub oznaczenie, że części można stosować zamiennie, to różnica jest jedynie w kompie, jeśli znajdziesz gdzieś różnicę w częściach katalogowych bez możliwości zamiany to masz rozwiązanie.
lamer napisał/a:
Natomiast wg katalogu FOTA silniki różnią się pojemnością o 1cm3 i co już bardziej zastanawiające firma AJUSA ma inne uszczelki głowicy w zależności od mocy (opieram się na katalogu FOTA)!

Sprawdź w EPC, czy uszczelki są różne, czy takie same - to jedyny wyznacznik tego "jak chciała fabryka".
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 19:43   

Różnica jest jedynie w innym kompie!!!!
Kiedyś z nudów przegrzebałem całe EPC pod kątem różnicy silników CDT i CDTI i co znalazłem nic...
Wszystkie części są takie same.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:02   

Różnica jest w oprogramowaniu komputera , normalnie w ASO Rovera (w Polsce może nie ponieważ zakup płyty to był wysoki koszt) ale np.w Niemczech jest to normalna usługa , jest płyta (Rovera) z innym oprogramowaniem i przeprogramowuje się sterownik Testbookiem
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:04   

przemo285 napisał/a:
w Niemczech jest to normalna usługa , jest płyta (Rovera) z innym oprogramowaniem i przeprogramowuje się sterownik Testbookiem

Właśnie o tym kiedyś czytałem że w Niemczech można było w ASO przeprogramować sobie CDT na CDTI.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:10   

U nas również tylko ze względu na wysoki koszt zakupu płyty nie każdy serwis na to się zdecydował :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:33   

pakiet ma symbol
VUF000010

właśnie jestem na etapie załatwiania takiego krążka , bo wszędzie wołają 500 funtów
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:51   

Dokładnie tak tylko póżniej po zaprogramowaniu sterownika trzeba bardzo uważać (i ostrzec kolejnego testującego Testbookiem czy T4)że mamy wbity nowy soft ponieważ np.przy jakiejkolwiek zmianie konfiguracji komputer pyta czy przeprogramować sterownik silnika i wtedy chwila nieuwagi i może wszystko wrócić do stanu początkowego a to już jest pieniądz wywalony w błoto :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 21:32   

lamer napisał/a:
Tak jak napisałem - jeżeli różnią się stopniem sprężania to jest jakaż różnica!

Stopień sprężania jest taki sam. Na stronie jest błąd.
przed chwilą zerkałem do folderu ROVER 75 z grudnia 2002. Kompresja w obu przypadkach 18:1.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 23:59   

Marian_K napisał/a:
Ja mam trochę inne zdanie. Gdyby do takiego power-boxa doprowadzić sygnały od wszystkich potrzebnych czujników (uwzględnianych przez komputer podczas obliczania parametrów sterujących silnikiem) to czym taki power-box różniłby się od zmiany map komputera? Niczym - power-box dokonywałby obliczeń "w locie" i oszukiwał komputer sterujący, który sterowałby inaczej silnikiem.
- taki box niczym by się nie różnił od... ECU. Boxy w przypadku R75 wpinane są na listwę common-rail co samo w sobie ogranicza zakres realizowanych funkcji.
Też czytałem relacje użytkowników w Anglii i wierzę, że power-boxy (porządne, nie mylmy ich z rezystorami) robią to co jest opisane bez szkody dla silnika. Co najwyżej sposób jazdy może zaszkodzić - również samochodom bez boxów.
Te bardziej rozbudowane boxy (np. angielskie synergy) w jakiś sposób współpracują z przepływkami, pozwalając stosować tańsze sensory MAF (nie mylić z zamiennikami), które nie muszą odczytywać i przesyłać do ECU bodajże temperatury. A w dodatku posiadają (te sensory) jakąś regulację stopnia działania (prawdopodobnie kolejne oszustwo dla ECU), która w powiązaniu z regulacją w box daje dosyć dużą swobodę praktycznego wypróbowania najlepszej kombinacji w zależności od stylu jazdy i stanu silnika.
Jednak nawet producenci takich boxów nie twierdzą, że są to rozwiązania równoważne technicznie do korekty map. Bo mapowanie może wpływać na większą ilość parametrów, np. na ciśnienie doładowania, ustawiając w ECU inne wartości niż zadane w fabryce. W powiązaniu z dobrym oszacowaniem stanu technicznego silnika, turbiny i samochodu, mapowanie można dobrze dostosować do zestawu kierownik+auto. Ale bez hamowni się nie obejdzie. Ciśnienie w turbinie też trzeba wiedzieć o ile można bezpiecznie zwiększyć.
Box natomiast poprzez zwiększenie dawki paliwa chwilowo tylko zwiększa ciśnienie doładowania, które szybko ECU poprzez zawór upustowy obniża do wartości zadanych przez fabrykę lub nieznacznie wyższych. Jeżeli producent boxa pisze coś innego to raczej mija się z prawdą w tym wypadku i może w innych parametrach też. Ale za to przynajmniej turbiny box nie zajedzie na pewno.
Jest to dosyć dowolne tłumaczenie tego co czytałem - tak jak to zrozumiałem, nie do końca być może czytając ze zrozumieniem technicznym.
Myślę, że gdyby była możliwość zrobienia boxa równoważnego dobremu tuningowi, to już by to zostało zrobione. A nikt tego jeszcze nie ogłosił (i nie obronił).
W Polsce parę doświadczonych firm tuningowych (np. Chojnacki, V-tech) zajmuje się profesjonalnym tuningiem oraz jednocześnie sprzedaje i montuje power-boxy.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zmiana języka komputera - IPK
michal07 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lut 23, 2012 18:21
zwierzak
Brak nowych postów [R75]Zmiana koloru wyświetlacza komputera
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Sty 05, 2014 17:05
stazaj88
Brak nowych postów [R75]Reset błędu komputera, zmiana temperatury z fahrenheita
k0nkretny95 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 12, 2019 02:32
R75
Brak nowych postów [R75] Błędy komputera
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 17 Sro Lis 04, 2009 20:58
MiReK
Brak nowych postów [MG ZT] podpiecie do komputera
nukedclx Rover serii 75, MG ZT 17 Czw Sie 15, 2019 15:20
nukedclx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink