Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 200 1.4 16v VS BMW E36 320
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 200 1.4 16v VS BMW E36 320

Porównanie
Autor Wiadomość
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Gru 18, 2007 00:01   

podrzuc prosze linka jak juz bedzie.

z gory dziekuje :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 18, 2007 00:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Valander_wwa 




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 18, 2007 00:27   

kolin napisał/a:
Czyli dużo zależy też od tego jaki Kierownik siedzi i jakie ma umiejętności :razz:


na prostej to kierownik ma tyle do gadania co krowa na granicy. Umie bądź nie umie zmieniać biegów szybko w odpowiednim przediale obrotów silnika. Szczerze mówiąc stawiam na BMW, co byś nie zrobił to ten silnik w zakresie 5-7 tys obr. ciągnie w przeciwieństwie do k16. (tak jak piter wspominał ma i dół i góre)

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 00:31 ]
kolin napisał/a:

Wyścig...

Przejazd na 400 metrów
Droga ok 5 km prosta z zakrętami,typowa droga krajowa,tylko ze bezpieczna i pusta
Pomiar od 0-100km/h


jeżeli na 400m to raczej BMW, jeżeli na 5km to wygra ten który będzie miał więcej szczęścia wyprzedzając kolumnę tirów na krajówce z prawej strony, ten co nie wyprzedzi przegra i wygryważ jego auto - przechodzisz do następnego levelu. :neutral:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
secio 




Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 00:39   

Valander_wwa napisał/a:
kolin napisał/a:
Czyli dużo zależy też od tego jaki Kierownik siedzi i jakie ma umiejętności :razz:


na prostej to kierownik ma tyle do gadania co krowa na granicy. Umie bądź nie umie zmieniać biegów szybko w odpowiednim przediale obrotów silnika. Szczerze mówiąc stawiam na BMW, co byś nie zrobił to ten silnik w zakresie 5-7 tys obr. ciągnie w przeciwieństwie do k16. (tak jak piter wspominał ma i dół i góre)


Czasem nawet na prostej ma. Jak za pierwszym razem sprawdzalem 0-100 mojego Roverka, po przesiadce z RWD, to mowiac oglednie... nie wystartowalem, bo kola krecily sie w miejscu ;-) . Fakt, ze nowe zimowki jeszcze z dzyndzlami i tylko 185 ;) . Teraz jest lepiej.

Mariusz
 
 
 
mariusz730 



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 2
Skąd: Brodnica



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 12:06   

kolin napisał/a:
Wydaję mi się że od 0 do 100km/h będę mieć przewagę na 1/4 może być już ciekawie bo jest to krótki odcinek gdzie BMW nie zdąży sie rozbujać aż tak bardzo,a w swoim R po strojeniu licze na OK 120 KM...co prawda nastąpi to dopiero po nowym roku...Bo wykonanie wałków trwa +-3 tygodnie w tym muszę wysłać swoje na wzór


Testowałem e36 m50 320 (kolega) i ja 416si. Do 150km/h nie mógł mnie dogonić (nie na prostej, gonitwa na pustej, wąskiej drodze).

pozdr
Mariusz827/730
 
 
greg_szczytno 




Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 18, 2007 12:29   

mariusz730 napisał/a:
Testowałem e36 m50 320 (kolega) i ja 416si. Do 150km/h nie mógł mnie dogonić
Powiem szczerze że sam byłem zaskoczony osiągami tego 1.6 serii K. Niby tylko 111 KM ale jest czym pojeździć - no i tam niska masa własna. No wcześniej miałem CRX z 1.6 VTEC (którą później mi ukradli) tam tez było czym pojeździć, ale komfort :/ i nasze drogi :/ masakra. Tam też była niska masa.
BMW hmm niestety muszę przyznać że raczej nie ma zbytnich szans na prostej. To jednak 2.0 pojemność zrobi swoje. Jakbyś miał 1.6 wzmocnił je wtedy bez szans.
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 18, 2007 13:45   

Valander_wwa napisał/a:
stawiam na BMW, co byś nie zrobił to ten silnik w zakresie 5-7 tys obr. ciągnie w przeciwieństwie do k16. (tak jak piter wspominał ma i dół i góre)

Ale ja chyba nic takiego nie pisałem... i nie rozumiem dlaczego piszesz, że K16 nie jedzie w zakresie 5-7krpm. Ciągnie wtedy jak wściekły przecież. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mariusz730 



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 2
Skąd: Brodnica



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 15:05   

Valander_wwa napisał/a:
stawiam na BMW, co byś nie zrobił to ten silnik w zakresie 5-7 tys obr. ciągnie w przeciwieństwie do k16. (tak jak piter wspominał ma i dół i góre)


Niestety, tu nie mogę się zgodzić. W m50 obrotomierz kończy się na 7 tyś i coś w koło tego nastepuje odcięcie paliwa. R416 ma obrotomierz do 8 tyś.

pozdr
Mariusz
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 18, 2007 15:08   

mariusz730 napisał/a:
R416 ma obrotomierz do 8 tyś.

Skala obrotomierza nie ma zbyt dużego znaczenia. 1.6 serii K i tak odcina przy 7krpm.
Nie wiem zupełnie jak jest w tym BMW.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
greg_szczytno 




Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 19, 2007 07:53   

Taki mały Offtopic - słyszałem taką teorię, że japońskie konie mechaniczne są mniejsze, bardziej zwinne i przez to szybsze, a niemieckie są duże i ociężałe ;)
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
mariusz730 



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 2
Skąd: Brodnica



Wysłany: Sro Gru 19, 2007 08:13   

To nie tak do końca :-)
1. masa,
2. silnik m50 r6 inaczej pracuje niż zwykły cztero-cylindrowy. Japońskie wyżej się kręcą (zazwyczaj),

ale

czy zastąpi coś piękny dzwięk m50, m60 lub m70.

pozdr
Mariusz
 
 
Ciufa 




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Gru 19, 2007 08:53   

mariusz730 napisał/a:
czy zastąpi coś piękny dzwięk m50, m60 lub m70.


tak zastapi

dzwiek 12 tys obrotow na minute w samochodzie :mrgreen:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 19, 2007 09:48   

mariusz730 napisał/a:
czy zastąpi coś piękny dzwięk m50, m60 lub m70.

Oczywiście - V6 w 827, V8 w SD1 lub MG ZT, a jak już chcesz V12 to Daimler Double Six. ;)
Ciufcia napisał/a:
dzwiek 12 tys obrotow na minute w samochodzie

Mi to wystarczy nawer 9 tys. obrotów z Hondy S2000. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mariusz730 



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 2
Skąd: Brodnica



Wysłany: Sro Gru 19, 2007 10:36   

Cyt:
"Oczywiście - V6 w 827, V8 w SD1 lub MG ZT, a jak już chcesz V12 to Daimler Double Six. ;) "

827 - miałem, oczywiście o gustach się nie dyskutuje, ale u mnie jego nastepcą było e34 2,5l z m50. Mimo, że to nie v-ka tylko r6 to dzwięk po prostu piękny, fakt, że trochę inny.
Co do V8, to dzwięk m60 jest po prostu super. Inna sprawa, że przykłady, które podałeś to już bardziej "klasyki". 827 tylko 169KM, przy m50 2,6l 192 wygląda słabiutko, a im dalej tym gorzej.

Oczywiście, nie chciałem "włożyć kija w mrowisko" i pozdrawiam wszystkich fanów marki R.

PS.
Chciałbym mieć w garażu dwudrzwiowy 827 tak na niedzielę.

pozdr
Mariusz
 
 
rovero 




Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Sro Gru 19, 2007 17:28   

Moja 320 zakręci się do 6,5 tyś

Ojciec w moim ZRku nie dał sobie rady :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kolin 




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Gru 19, 2007 17:33   

rovero napisał/a:
Moja 320 zakręci się do 6,5 tyś


Widzę ze masz w podpisie Vanos-czyli zmienne fazy rozrządu a tu mowa o zwykłej 320
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rovero 




Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Sro Gru 19, 2007 17:46   

To zmienia postac rzeczy chociaż stawiam na baware.. Ciekawe jaką masz moc po modyfikacjach..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mariusz730 



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 2
Skąd: Brodnica



Wysłany: Sro Gru 19, 2007 18:52   

rovero napisał/a:
Moja 320 zakręci się do 6,5 tyś

Ojciec w moim ZRku nie dał sobie rady :)


Miałem 520 24v i oraz 525 24v i wydaje mi się, że obie miały odcinkę tuż przed 7 tyś. Oczywiście, zawsze mogą być jakieś przekłamania na obrotomierzu. Teraz w 730 "nie wypada" tak wysoko kręcić silnika :-)

pozdr
Mariusz730/827
 
 
rovero 




Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Czw Gru 20, 2007 00:52   

mariusz730 napisał/a:
Miałem 520 24v i oraz 525 24v i wydaje mi się, że obie miały odcinkę tuż przed 7 tyś. Oczywiście, zawsze mogą być jakieś przekłamania na obrotomierzu.


Być może.. Skale mam na 7 na 6,5 bylo odciecie.. Ale to nie o to chodzi bo liczy sie tutaj moment obrotowy i moc i te pol tysiaca obr moim zdaniem nie daje wielkiej korzysci Roverowi. Nie mniej jednak poczekam na wyniki tego wyscigu i byłbym bardzo pozytywnie zaskoczony gdyby wygrał Rover. Wszystko mozliwe zwłaszcza że R kolina to nie jest już fabryka. Ja raczej zabiore się za przeprogramowanie ECU w Beacie parę koni więcej nikomu nie zaszkodzi :)

Valander_wwa napisał/a:
na prostej to kierownik ma tyle do gadania co krowa na granicy. Umie bądź nie umie zmieniać biegów szybko w odpowiednim przediale obrotów silnika. Szczerze mówiąc stawiam na BMW, co byś nie zrobił to ten silnik w zakresie 5-7 tys obr. ciągnie w przeciwieństwie do k16. (tak jak piter wspominał ma i dół i góre)


Tutaj się z Tobą nie zgodzę.. Szofer jest w tym wszystkim najważniejszy.. Depnąc w podłoge to kązdy głupi potrafi.. ale depnąc i nie zerwać przyczepności a zarazem wykorzystać przyczepnośc do maximum... tutaj potrzeba już dobrego szofera.. nawet na prostej.

Rozmiar opon oraz ich stan też maja tutaj ogromne znaczenie (przy starcie) Dobre duze opony lepiej się trzymaja zatem przy starcie trudniej jest zerwac przyczepnośc.. ale znowu opór większy.. jest wiele czynników które moga mieć wpływ na to kto wygra :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kolin 




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Gru 20, 2007 12:41   

Valander_wwa napisał/a:
na prostej to kierownik ma tyle do gadania co krowa na granicy. Umie bądź nie umie zmieniać biegów szybko w odpowiednim przediale obrotów silnika. Szczerze mówiąc stawiam na BMW, co byś nie zrobił to ten silnik w zakresie 5-7 tys obr. ciągnie w przeciwieństwie do k16. (tak jak piter wspominał ma i dół i góre)


No nie wiem...nie raz roverem latałem z innymi samochodami jak był do dupy kierownik to łoiłem mu dupę jak chciałem...jak wsiadł ktoś lepszy co miał trochę pojęcia,jak i kiedy zmieniać biegi do ilu ciągnąc z jakich obrotów startować auto to było mi ciężko...

rovero napisał/a:
To zmienia postac rzeczy chociaż stawiam na baware.. Ciekawe jaką masz moc po modyfikacjach..
_________________


Wałki są w produkcji,sądzę na przyrost 125-130KM to wtedy nie był bym taki przekonany o wyższości Beemki

Tak do sprostowania często poruszam się 525 TDs`98R które jak dla mnie jest kupą...kiedyś sie nam nudziło i wzięliśmy Punto z Nauki jazdy i puściliśmy po prostej to Punto o mocy 60KM do prędkości 135km/h szło identycznie


Chłopaki nie ma co gdybać po świętach wałeczki przychodzą montuje cisnę na strojenie wirusikiem,hamuje chamice wrzucam wykres,ustawiam sie z kumplem wezmę kamerę i nagramy wszystko oczywiście będziemy też czekać na dobre warunki pogodowe,sucho nie ślisko :wink:

Tak ogólnie Osiągi 320

Rok produkcji 1992-95
typ nadwozia sedan
liczba drzwi 4
Silnik napęd
wersja silnikowa M50
rodzaj silnika benzyna
miejsce silnika przód
położenie silnika podłóżnie
pojemność silnika (cm3) 1991
układ/ilość cylindrów R6
moc silnika (kW/KM)/obr. 110/150/5900
max moment obrotowy (Nm)/obr 190/4200
stopień sprężania 11
pobór paliwa wtrysk
liczba zaworów 24
ilość zaworów na cylinder 4
skrzynia biegów manualna 5 lub automat 5
napęd kół tylni
przełożenie mostu
turbo
Osiągi
prędkość maksymalna (km/h) 214 (automat 214)
przyspieszenie 0-100km/h (s) 10,0 (automat 10,9)
przyspieszenie 1/4 mili (s)
elastyczność 80 - 120 km/h na 4 biegu (s) 10,2
Hamulce, ogumienie
hamulce - przód średnica (mm) tarczowe
hamulce - tył średnica (mm) tarczowe
ogumienie 205/60 R15
Zużycie paliwa (cykl - l./100km)
miejski 11,4 (automat 12,1)
pozamiejski
mieszany 8,8 (automat 8,6)
przy 90km/h 6,8 (automat 6,1)
przy 120km/h 8,3 (automat 7,7)
Masy i wymiary
masa własna (kg) 1315 (automat 1350)
długość (mm) 4433
szerokość (mm) 1698
wysokość (mm) 1393
rozstaw osi (mm) 2700
rozstaw kół - przód (mm) 1408
rozstaw kół - tył (mm) 1421
pojemność zbiornika paliwa (l.) 65
min przestrzeń bagażowa (l.) 435
max przestrzeń bagażowa (l.)
masa całkowita (kg) 1775 (automat 1810)
inne
min przestrzeń ładunkowa (m3)
max przestrzeń ładunkowa (m3)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 20, 2007 13:06   

kolin napisał/a:
Tak do sprostowania często poruszam się 525 TDs`98R które jak dla mnie jest kupą...kiedyś sie nam nudziło i wzięliśmy Punto z Nauki jazdy i puściliśmy po prostej to Punto o mocy 60KM do prędkości 135km/h szło identycznie

I tak powinno być. ;)
Oba mają około 15 kg/kW i podobne przyspieszenie do 100 km/h - różnica mocy, ale i różnca wagi.

Pytanie jak się to ma do 214 kontra 320 - 320 ma około 12 kg/kW - ciekawe ile będzie miało Twoje 214 po robocie. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Polskie Drogi vs. Rover 600 1:0[Rover 600 2,0 r.97]
krychu Offtopic 52 Sro Lut 13, 2008 13:20
Przemek_Docent
Brak nowych postów Mój MG Rover to nie Land Rover :P
na szczęście
jasiu87 Offtopic 4 Pon Maj 18, 2009 22:18
Gość
Brak nowych postów Rover P4 & P6 (EN)
xROnx Offtopic 0 Nie Kwi 01, 2012 14:20
xROnx
Brak nowych postów Rover 200 BRM
rdgz Offtopic 15 Pią Cze 07, 2013 19:53
brkzzz
Brak nowych postów ROVER 55
Gość Offtopic 5 Pon Sty 09, 2012 23:06
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink