Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160 '02] Dywagacje nt. silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160 '02] Dywagacje nt. silnika
Autor Wiadomość
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 23:37   [MG ZR 160 '02] Dywagacje nt. silnika

Na forum.streetracing.pl pojawił się post, w którym gość pyta o to jaki jest MG ZR 160 w sensie awaryjności, zawieszenia itp. itd. No i jedna z osób napisała coś takiego:

Cytat:
ten silnik sie nie przegrzewa tylko wrecz pali

uszczelka pod glowica to chleb powszedni urzytkownika kseri

co do ulepszonych uszczelek - sa ich 2 miliony rodzaji - i kazdy podobno lepszy od drugiego, pozniejsza uszczelka nie ma gumowych uszczelnien ale za to ma ''chudsze'' pierscienie tulejowe - takze idealu nie ma

przyczyna tego stanu sa mokre tuleje ktore wybijaja wglebienie w glowicy - tutaj nie ma pytania czy wywali uszczelke tylko kiedy to nastapi, wystarczy bez glowicy przekrecic rozrusznikiem i wyjdzie cala tuleja - podczas pracy caly czas ''wali'' w glowice

pozniejsze glowice mialy inserty stalowe naokolo komory spalania w glowicy - trafic taka glowice bez vvc w polsce to cud

polecam uszczelki camtec i zawsze nowe sruby

glowice wykonane sa ze slabego stopu , potrafia sie tak powyginac z przegrzania ze zawory traca szczelnosc przez wykrzywnienie gniazda , prawie zawsze sa pory - takie malutkie dziurki ktore trzeba spawac

warto wywalic starego typu termostat z tylu silnika i zastosowac nowy typ na przewodzie do chlodnicy

pozatym to przyjemny w serwisowaniu i charakterystyce silnik


Czyli warto zawczasu wymienić uszczelkę na porządniejszą i termostat również nawet jeśli uszczelka jest jeszcze cała tzn. nie ma żadnego wycieku itp.? Jeśli tak to jaką uszczelkę zastosować i po czym poznam, że termostat jest nowego typu?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 14, 2007 23:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 00:28   

swego czasu widzialem zestaw modyfikacyjny do silnikow serii K - w sensie termostat w innym miejscu, mialo to na celu otwarcie obiegow w bardziej odpowiednim momencie co mialo wplywac na mniejsza podatnosc na przegrzanie, stany podprzegrzaniowe powodujace HGF ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 00:34   

Ja na allegro nic nie znalazłem, a czy termostaty z Tomateam są odpowiednie to nie wiem... mają takie:

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=312
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869

Na moje oko ten drugi wygląda na taki o jakim mowa.
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 00:50   

BubuZR napisał/a:
Ja na allegro nic nie znalazłem, a czy termostaty z Tomateam są odpowiednie to nie wiem... mają takie:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=312
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869
Na moje oko ten drugi wygląda na taki o jakim mowa.

To jest standartowy termostat. Z tego co zrozumialem z w/w cytatu, chodzi nie tyle o sama zmiane termostatu, ale miejsce jego umieszczenia. Standartowo jest "z tylu silnika", ogrzewa go wylot z nagrzewnicy, czyli, teoretycznie "zimny" plyn. Troche bez sensu... W nowym typie ma byc zawor na wlocie to chlodnicy, czyli wylocie z silnika. To juz jest legiczne... z silnika wychodzi za cieply plyn, znaczy trzeba schlodzic silnik. Doszedlem do tego samego wniosku podczas dyskusji o ukladzie chlodzenia w K16. Widzial ktos taki nowy termostat ?

Mariusz
 
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 00:55   

To jak przemieścić termostat? :o
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 01:54   

BubuZR napisał/a:
To jak przemieścić termostat? :o

I to jest dobre pytanie ;) . Moze zapytac autora tej opinii ktora cytowales ? Sadze, ze chodzi o wyrzucenie termostatu z miejsca gdzie on jest teraz, a wsadzenie przed wplywem do chlodnicy. Skoro wspomnial o "nowym typie" pewnie jest jakis sprawdzony patent, albo "K16 new type thermostat kit" ;-)

Mariusz
 
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 01:59   

Hmm... ale jest to ten sam wąż taa? Jeśli tak to hmm... na chłopski rozum przełożyłbym go w inne miejsce w obrębie tego samego węża choć zapewne jest gdzieś haczyk jak we wszystkim :)
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 02:15   

BubuZR napisał/a:
Hmm... ale jest to ten sam wąż taa? Jeśli tak to hmm... na chłopski rozum przełożyłbym go w inne miejsce w obrębie tego samego węża choć zapewne jest gdzieś haczyk jak we wszystkim :)

Zdecydowanie inny waz. Termostat jest bardzo nieciekawie (dla wymieniajacego ;) ) umieszczony za silnikiem w obudowie, przy pompie wody. Ta opcja z termostatem na wezu chlodnicy wymaga pomyslu, albo gotowego rozwiazania.
 
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 02:23   

No cóż, zobaczymy co mi odpiszą na SR.
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 02:28   

BubuZR napisał/a:
No cóż, zobaczymy co mi odpiszą na SR.

Mozesz podac linka do tej dyskusji ? Szukam, szukam i nie moge znalezc.
 
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 11:47   

http://www.streetracing.p...pic.php?t=50336
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sob Gru 15, 2007 12:08   

a to ciekawe.... jak bedziecie cos wiecej wiedziec to dajcie znac.sam jestem ciekaw jak sie sprawa wyjasni z tym termostatem...
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 12:18   

sprawa z przemieszczeniem termostatu wygląda tak:

Cytat:
przemieszczenie termostatu to prosta sprawa - wywalasz ten co masz za silnikiem - niech chodzi bez niego i kupujesz w aso pzewod gumowy do chlodnicy nowego typu na nim jest gruszka a w niej termostat - proste
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 15, 2007 12:35   

Poszukaj dyskusji z kolegą mt sprzed paru dosłownie dni - tam był dłuższy opis nt. tych problemów z termostatem i sztywnością głowic oraz podanie angielskich źródeł.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 13:14   

Póki co mam już sklep dysponujący uszczelkami nowego typu :)

http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=6397852
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 15, 2007 17:15   

Zmiana termostatu polega na wymianie na termostat ciśnieniowy tzw. PRT, który otwiera się pod wpływem ciśnienia a nie tylko temperatury.
Jedynym minusem tego termostatu jest to, że stojąc w korku możemy przegrzać silnik więc co jakiś czas trzeba zwiększyć obroty silnika żeby wprowadzić w obieg płyn chłodniczy.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 12:08   

BubuZR napisał/a:
Póki co mam już sklep dysponujący uszczelkami nowego typu :)

Taką uszczelkę dostaniesz od przemo285 (w Poznaniu) ;-)

Cytat:
ten silnik sie nie przegrzewa tylko wrecz pali
uszczelka pod glowica to chleb powszedni urzytkownika kseri

co do ulepszonych uszczelek - sa ich 2 miliony rodzaji - i kazdy podobno lepszy od drugiego, pozniejsza uszczelka nie ma gumowych uszczelnien ale za to ma ''chudsze'' pierscienie tulejowe - takze idealu nie ma

przyczyna tego stanu sa mokre tuleje ktore wybijaja wglebienie w glowicy - tutaj nie ma pytania czy wywali uszczelke tylko kiedy to nastapi, wystarczy bez glowicy przekrecic rozrusznikiem i wyjdzie cala tuleja - podczas pracy caly czas ''wali'' w glowice

pozniejsze glowice mialy inserty stalowe naokolo komory spalania w glowicy - trafic taka glowice bez vvc w polsce to cud

polecam uszczelki camtec i zawsze nowe sruby

glowice wykonane sa ze slabego stopu , potrafia sie tak powyginac z przegrzania ze zawory traca szczelnosc przez wykrzywnienie gniazda , prawie zawsze sa pory - takie malutkie dziurki ktore trzeba spawac

warto wywalic starego typu termostat z tylu silnika i zastosowac nowy typ na przewodzie do chlodnicy

pozatym to przyjemny w serwisowaniu i charakterystyce silnik

Hmm...
Obserwacje zawarte w tym poście na SR nie zgadzają się w 100% z naszą praktyką. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Gru 17, 2007 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Pon Gru 17, 2007 14:51   

Witam,

http://www.mgf.ultimatemg...difications.htm

Tutaj jest troche o modyfikacjach ukladu chlodzenia (jak i gdzie zalozyc termostat PRT).

Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 17, 2007 14:58   

Gdzie można dostać taki termostat oprócz zapewne ASO?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 15:00   

BubuZR napisał/a:
Gdzie można dostać taki termostat oprócz zapewne ASO?

A co się dzieje w Twoim aucie, że chcesz się decydować na kupno tego termostatu?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Poduszka silnika - z jakiego modelu / silnika.
kzrr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 01, 2015 23:22
Banned_Admin
Brak nowych postów [R 200 1.4 si 97r] wymiana silnika.
Kris90 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 12, 2010 21:39
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R25] Zamiana silnika 1.4 16V na 1.1 16V
aniolek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Lut 15, 2012 21:03
polofix
Brak nowych postów [R25 2.0TD ] - Awaria silnika ?
Świecąca kontrolka silnika , paski całe, nie odpala . Co to moze byc ?
marioss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Wrz 11, 2008 15:10
piter34
Brak nowych postów [r25 1.4] kontrolka silnika
xytras Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Cze 30, 2009 14:50
krzych



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink