Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Uszczelka kolektora ssącego:(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Uszczelka kolektora ssącego:(
Autor Wiadomość
macenty27 



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 03:06   [R400] Uszczelka kolektora ssącego:(
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich bardzo serdecznie.Stało się.....strzeliła mi uszczelka pod kolektorem ssącym.Objawia sie to dosc mocnym wyciekiem w czasie pracy auta.Cieknie sobie elegancko po bloku silnika,po prawej stronie.....Bardzo bym prosił wszystkich z was którzy mieli juz z tym stycznośc o wskazówki,na co zwracac uwage przy wymianie.Jakie sa koszta takiej uszczelki.Czy przy okazji wymiany,nalezy wykonac cos wiecej.Kazda rada jest na wage złota.Jestem laikiem w tym temacie i szczerze mówiac nie bardzo wiem z czym to sie je....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 16, 2007 03:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 09:20   

uszczelka kosztuje niedużo:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=436
na co zwrócić uwagę - dokładnie usunąć resztki starej i oczyścić przylgnię
no i ładnie, równo dokręcić odpowiednim momentem w odpowiedniej kolejności :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 10:57   

Jakie mogą być konsekwencje skręcania kolektora po wymianie uszczelki bez odpowiedniego przyrządu i nie zachowując kolejności wkręcania śrub???
Mam R214Si i mechanik wymieniał tę uszczelkę, ale nie zauważyłam, żeby skręcał kolektor w jakiejś specjalnej kolejności, a już na pewno nie robił tego jakimś przyrządem i po tej naprawie zimny silnik jakichś dziwnych wibracji dostaje, aż w środku wszystkim telepie. :beczy:
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 11:20   

żadnego specjalnego przyrządu nie trzeba stosować ;)
ostatecznie klucz dynamometryczny, nie tyle żeby uzyskać odpowiedni moment, co żeby wszystkie śruby dokręcić równo i nie za mocno:) (zamiast klucza dynamometrycznego wystarczą wprawne ręce ;) )
A jeśli chodzi o kolejność, to wszystkie uszczelki dociskane wieloma śrubami przykręca sie od środka do zewnątrz, i nie sądzę żeby Twój mechanik o tym nie wiedział ;)
Jeśli się źle dokręci to może być albo nieszczelne, albo można połamać kolektor jeśli się przesadzi w drugą stronę ;)

Jeśli chodzi o telepanie to obawiam się że może mieć inną przyczynę :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 11:50   

sTERYD napisał/a:
Jeśli chodzi o telepanie to obawiam się że może mieć inną przyczynę :???:



?? ??????????????
Jaśki pod silnikiem??? Czy coś gorszego???? :/
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
macenty27 



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 13:03   

Słuchajcie,a czy jeżdzenie z takim wyciekiem moze niesc za sobą jakies wieksze konsekfencje??? Cały czas staram sie pilnowac ubywającego płynu....

[ Dodano: Nie Gru 16, 2007 13:17 ]
Acha jeszcze jedno.Napewno rozbawi was to pytanie do łez.Czy uszczelka kolektora dolotowego i uszczelka kolektora ssącego to to samo?? W jednej z waszych odpowiedzi dostałem namiar do Tomka z Tomateam zeby ukupic uszczelke dolotowego......Przypominam ze jestem zielony w temacie,stąd takie "fachowe" pytanie;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 17:10   

Tak to to samo :) A pytanie jak najbardziej na miejscu, nie każdy przecież musi to wiedzieć, a forum po to jest zeby pytać ;) byle temat poprawnie zatytułować :twisted: :hahaha: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Uszczelka kolektora ssącego
lewismajster Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Sty 15, 2015 17:01
lewismajster
Brak nowych postów [R400] Uszczelka kolektora ssącego
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Czw Lut 09, 2012 14:13
leszczu
Brak nowych postów [R400] Uszczelka kolektora ssącego?
michu1123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Sty 01, 2009 21:50
michu1123
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [biały dym, uszczelka głowicy uszczelka kolektora ssącego]
squid2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lip 26, 2015 16:34
sTERYD
Brak nowych postów [MG ZS] Uszczelka kolektora ssącego
Mateusz092 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 20, 2015 22:41
Mateusz092



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink