Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] Klucz do kół, śruba atykradzieżowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] Klucz do kół, śruba atykradzieżowa
Autor Wiadomość
hs26 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 22
Skąd: Bytom/Wysoka



  Wysłany: Czw Paź 27, 2011 22:00   [Rover 75] Klucz do kół, śruba atykradzieżowa
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam serdecznie posiadaczy Rover-ków. Jestem Henryk
Czytałem na forum o problemie z kluczem do kół a konkretnie do jednej śruby. Kupujemy samochód i okazuje się, że jest klucz do śrub standartowych, ale brakuje klucza/nasadki/redukcji do śruby antykradzieżowej w kole. Osobiście miałem identyczną sytuacje jest klucz do czterech śrub w kole a do piątej brak. Musiałem odkręcić koła i tu klops. Czytałem o różnych sposobach odkręcania owej śruby i gdzie? – nie przed domem, ale w warsztatach mechaniki samochodowej. Panowie mechanicy próbowali odkręcić tą śrubę impulsem, torxem, młotkiem, przecinakiem i podobnymi narzędziami – oczywiście śruba zniszczona.

Dość wykładu - jak odkręciłem?.
Na poczekaniu dorobiłem klucz - co było by potrzebne?.
1. chęci
2. obrobina precyzji
3. szlifierka kątowa, może być „specjalny” brzeszczot
4. szlifierka stołowa lub tokarka
5. imadło
6. materiał
7. to było potrzebne w moim przypadku
Zależało mi na czasie więc nie sfotografowałem kolejnych etapów tworzenia mego dzieła, jest pokazane już gotowe. Wówczas nie myślałem też o tym żeby pokazać komuś iż można coś zrobić w warunkach domowych. Lecz opisze co i jak.
Zmierzyłem średnice wewnętrzną śruby (15,5mm) kupiłem przedłużkę do klucza nasadowego ½”DRx75 pasowała prawie jak ulał o 1mm za gruba.

http://obrazki.elektroda...._1362078105.jpg (Zd.1) Zacząłem od obcięcia końcówki klucza (samego kwadratu) miejsce cięcia pokazane na przykładzie innej przedłużki nieco dłuższej.

http://obrazki.elektroda...._1362078110.jpg (Zd.2) widok z tyłu, standardowa końcówka kluczy nasadowych do grzechotki lub pręta.

http://obrazki.elektroda....1362078114.jpeg (Zd.3) nie miałem czasu na toczenie więc ordynarnie ale dokładnie zeszlifowałem średnice zewnętrzną o 1mm.

http://obrazki.elektroda....1362078121.jpeg (Zd.4) widok klucza z góry.

http://obrazki.elektroda...._1362078126.jpg (Zd.5) następnie obcięty i oszlifowany klucz włożyłem do wnętrza śruby przy kole widocznym na tym zdjęciu i uderzyłem młotkiem (nie za mocno śruba nie jest zbyt twarda i można zniszczyć/ściąć wieloklin). Na moim kluczu odbiły się delikatne punkty. Po zamocowaniu klucza w imadle brzeszczotem poprawiłem odbite punkty zaznaczając linie wzdłuż klucza. Kolej na wycięcie rowków. Szlifierką kątową z założoną tarczą (1mm grubości) wycinałem rowki jeden po drugim obracając klucz w imadle. Zaznaczenie, poprawienie brzeszczotem i wycięcie rowków powinno być bardzo dokładne. Po przymierzeniu do śruby w kole klucz buł zbyt ciasny, musiałem poszerzyć nieco rowki - kątówką.

http://obrazki.elektroda....1362078130.jpeg (Zd.6) widoczne wszystkie śruby koła.

http://obrazki.elektroda....1362078135.jpeg (Zd.7) Finisz klucz pasuje, dla próby odkręciłem po jednej śrubie przy każdym kole poszło bez problemu.
Pisałem o dokładności, niestety mój klucz nie jest przykładem staranności i dokładności jest brzydki, nie mniej jednak dobrze spełnia swoje zadanie. Zależało mi na czasie i wkręceniu śrub. Liczą się z tym, że po wykręceniu śruby te wyrzucę i wkręcę nowe zwykłe - standartowe. Jednak klucz okazał się na tyle dobry, że postanowiłem go zostawić. Używałem go już kila razy, spisuje się bez zarzutu.
I to by było na tyle życzę Wam udanego majsterkowania. Serdecznie pozdrawiam hs26.
Ostatnio zmieniony przez hs26 Czw Lut 28, 2013 20:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 27, 2011 22:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 23:27   

hs26, a nie łatwiej było kupić tą śrubę na allegro? bądź poprosić użytkowników z Bytomia a jest ich tu dużo o pożyczenie?
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 27, 2011 23:58   

ja nie majac przejsciowki wbilem mlotkiem duzego troxxa na hama i powykrecalem te srubki. teraz mam wszystkie normalne, zlodzieje i tak maja te złodziejki jak idą na polowanie a już na bank mają młotek i dużego troxxa:P:P :mrgreen:
 
 
hs26 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 22
Skąd: Bytom/Wysoka



Wysłany: Pią Paź 28, 2011 23:59   

haszczyc napisał/a:
hs26, a nie łatwiej było kupić tą śrubę na allegro? bądź poprosić użytkowników z Bytomia a jest ich tu dużo o pożyczenie?

Witaj haszczyc może było by łatwiej kupić, ale to nie ta sama radość, co zrobić. Poza tym potrzebowałem ten klucz w tej chwili, nie za kilka dni (allegro). Poproszenie kogoś o pożyczenie, nie rozwiązuje sprawy w żadnym wypadku, też kłopot: szukać kto ma, czy pożyczy, jechać po niego, odwieść go itd. to wszystko czas, a jeśli go będę potrzebował gdzieś w trasie?. Zrobienie klucza zajęło mi 30 min i mam swój, zawsze pod ręką. Moim zdaniem to najlepsze co mogłem zrobić na już. A to, że podzieliłem się technicznymi poradami to nie grzech. Może komuś się przyda.
 
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 134



Wysłany: Czw Sty 01, 2015 23:02   

czy ktos wie jaki numer maja nasze szpilki, czy sa to 14mm ?? ? ulamal mi sie klucz oryginalny , zostal zaspawany ale znowu pekl przy odkrecaniu sruby, bede musial kupic moze od innego samochodu cos pozadniejszego
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 01, 2015 23:30   

maciejk1980, 17mm
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 134



Wysłany: Czw Sty 01, 2015 23:31   

dzieki
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [r75] zgubione klucz
swiru1982 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Cze 16, 2013 17:00
Tomek001
Brak nowych postów [R75] KLUCZ DO ŚRUB ZABEZPIECZAJĄCYCH DO KÓŁ
kiler1127 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Maj 22, 2012 20:07
kiler1127
Brak nowych postów [R75] Jaki klucz do odkręcenia osłony silnika?
kirk50 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Maj 24, 2013 13:38
kirk50
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Śruba wahacza
lukasz1980r1 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Wrz 03, 2010 20:51
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink