porozmawiaj na temat tych swiatel z kierowcami samochodow ciezarowych, oni siedza wyzej i teoretycznie maja lepiej, ale wlasnie swiatla PM odbite od mokrego asfaltu ich oslepiaja
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 13:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 13:38
No to jest fakt. Ale taki sam oślepiający efekt dają kiepsko ustawione światła mijania. jak na ironię, zbyt mocne ich opuszczenie powoduje całkiem pokaźne odbicia od mokrego asfaltu...
AndrewS napisał/a:
porozmawiaj na temat tych swiatel z kierowcami samochodow ciezarowych, oni siedza wyzej i teoretycznie maja lepiej, ale wlasnie swiatla PM odbite od mokrego asfaltu ich oslepiaja
jechałem raz z kolegą takim ciągnikiem w deszcz, światła mijania też dają popalić.
A z kolei światła większości starszych ciągników siodłowych oślepiają każdego bo są wysoko
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
A z kolei światła większości starszych ciągników siodłowych oślepiają każdego bo są wysoko
Ale to już w bardzo starych, bo chyba od połowy lat 90-tych ciągniki siodłowe i inne ciężarówki muszą mieć nisko światła.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 29, 2008 13:41
Brt napisał/a:
No właśnie zamierzam wykorzystać żarnik świateł drogowych Jak już zamontuję to postaram się o jakaś dokumentację multimedialną Zreszta dziś sie przygladnąłem i w kilku audikach nowszej generacji dokładnie taki sam mechanizm jest zastosowany (osłabione drogowe) Muszę tylko pomyśleć jak to możliwie małoinwazyjnie zamontować
Odświeżę trochę temat.
Niestety nie możesz zamontować takowego regulatora. Sam się nad takim zastanawiałem i po pogrzebaniu trochę i zasięgnięciu informacji u źródeł (Policja oraz ITD) dowiedziałem się, że reflektory świateł dziennych muszą mieć homologację oraz związane z tym oznaczenie na lampie "RL"
W zasadzie to logiczne, że wszystkie modyfikacje świateł związane z przepisami KD i regulacjami ECE muszą być homologowane...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
trudno policję mijałem n razy i nikt nie zwrócił na to uwagi w audikach nowych jest dokładnie takie samo rozwiazanie, tyle że fabryczne. Ot i cala róznica czyli homologacja.
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
No skoro tak prawisz . Obecnie przeciwmgielnych nie posiadam, ale jakoś mi się wydawało w poprzednim aucie, że musiałem włączyć mijania, żeby uruchomić halogeny.
prawda -nie da się włączyć na pozycjach ani przednich ani tylnych przeciw/m - przynajmniej w 2 r200 oraz w mazdzie nr. 6 - sprawdzałem wczoraj wieczorem.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Im auto jest bardziej widoczne tym mniejsze prawdopodobieństwo wypadku np. najechania na tył. Auto na włączonych światłach zobaczysz szybciej niz bez włączonych świateł co za tym idzie szybciej zareagujesz.
Auto na włączonych światłach zobaczysz szybciej niz bez włączonych świateł co za tym idzie szybciej zareagujesz.
taaa szczegolnie tylne postojowki w lipcowy sloneczny dzien
nawet teraz, czesto slonce odbija sie od maski i przedniej szyby w samochodzie jadacym z przeciwka, przez co pare razy myslalem ze nie maja wlaczonych swiatel, gdy podjechal blizej to jednak mial
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 22:06
Wracając do tematu świateł dziennych i obniżania napięcia to ja połączyłem szeregowo żarówki od świateł drogowych, świecą oczywiście słabiej ale w dzień widać że coś tam się pali na żółto.
Zrobiłem tak że włączają się razem z uruchomieniem silnika, prąd idzie z jednego z kabelków od alternatora, a gdy włączam mijania to masa na drogowych znika i gasną. Pobór prądu 2.6A jest akceptowalny. Czy ktoś zmierzył ile zużywa prądu (łącznie z żarówkami) taki impulsowy układ do obniżania napięcia, bo też się nad tym zastanawiałem, ale jednak szeregowy patent jest bardzo prosty.
fotka poglądowa:
Wogóle to planowałem połączyć tak samo żarówki w lampach przeciwmgielnych które są nisko w zderzaku, i są w jego cieniu, więc lepiej by były widoczne niż te drogowe w pełnym słońcu, no ale wiem że włączone przeciwmgielne mogą drażnić niektórych kierowców, i być pretekstem do mandatu.
Zamontowalem "regulator" trochę grzebania, ale wszystkie niezbędne przyłacza są od maską. Efekt przedstawiam na fotkach poniżej Ustawiłem najniższą mozliwą moc, ale wydaje mi sie, ze lampy mogłyby jeszcze słabiej świecić, chociaz jadąc do domu (szarówka) mijałem kilka aut i nikt nie zwrócił uwagi na to.
Odświeżę temat.
Otóż na spocie w Toruniu jechałem przed Brt kawałek z Torunia do Włocławka i niestety efekt mi się nie spodobał:
a) widać, że to długie
b) mimo stłumienia do 30% i był dzień to bezpośrednie oświetlenie lusterka wiązką z reflektora było drażniące
To jest właśnie różnica między światłami drogowymi, a mijania - w dobrze ustawionych mijania widać tylko światło odbite, a nie główną wiązkę.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 23:17
Dzisiaj cały dzień zmarnowałem na podłączaniu regulatora SD-2. Miał tylko zasilać żarówki mijania ale poprostu nie działa. Kupiłem dwie sztuki, więc sprawdzam drugą, tylko tym razem już testowo wszystko łączę i efekt ten sam, nie działa.
żółto-zielony - +12V
różowy +12V (tzw wzbudzenie, podłączyłem razem z żółto-zielonym , może w tym problem?)
czarny -masa
biały - do żarówki mijania - brak napięcia !
kupiłem te moduły już dosyć dawno na allegro, albo pech że oba są zepsute, albo coś źle robię.
Niestety ale mój patent opisany w poprzednim poście z szeregowymi podłączonymi drogowymi nie jest najlepszy bo mimo że żarówki pobierają obie tylko 2.6A to i tak za mocno świecą! lampy więc muszę maksymalnie nisko ustawiać żeby nie oślepiać, przez co praktycznie w nocy nie mam mijania. Dlatego chciałem powrócić do fabrycznej konfiguracji tylko że na mijania dać obniżone napięcie przez SD-2.
W ostateczności kupię oddzielne lampki diodowe z homologacją pod zderzak, ale to może fatalnie wyglądać w takim klasyku więc sam nie wiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum