Forum Klubu ROVERki.pl :: [k-series] obracajaca sie tuleja cylindra
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[k-series] obracajaca sie tuleja cylindra
Autor Wiadomość
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Pią Lip 08, 2011 22:50   [k-series] obracajaca sie tuleja cylindra
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

czyszcząc dziś tłoki po hgfie odkryłem że druga tulej od strony rozrządu obraca się wokół własnej osi raczej tak nie powinno być? czy ktoś już miał z tym doświadczenie??? wiem że to się uszczelnia wiem jak ale może nie trzeba? rozbierać miski olejowej itd... bo już cały tydzień walczę z silnikiem i niedługo normalnie oszaleje i po prostu mi sie nie chce... może ktoś ma jakiś pomysł :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 08, 2011 22:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lip 08, 2011 23:21   

Uu... lepiej abym nie miał racji, ale przypadkiem przy HGF nie uzyskałeś wysokiej temperatury silnika?

Jeśli tak to możliwe że blok rozhartowałeś :???:
 
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Czw Lip 21, 2011 15:00   

Problem rozwiązany, tuleja w moim silniku z 2000 roku jest wklejana na paście hylomar, ja zastosowałem reinzplast + 300 stopni niebieski, roboty z tym sporo bo trzeba zdjąć korbowód, wyjąć tłok, wkleić tuleję , użyłem do tego starej ale splanowanej głowicy by tuleja osiadła równo, tuleje trzeba wsadzać od razu z tłokiem i korbowodem, by nie bardzo ruszać tym całym ustrojstwem, połozyć na bloku głowicę bez uszczelki, korbowód osadzić na wale i lekko skręcić, przykręcić magistrale i dokręcić lekko głowice ja to zrobiłem 10Nm no i czekam 1 dzień tak dla pewności, następnie wszystko trza poskładać, u mnie okazało się jeszcze że 4 gar jest mega porysowany, bo skrzywił się lekko korbowód i tłok tarł cylinder... teraz walczę z tym tematem... :) , w zeszłym roku za naprawę silnika zapłaciłem 2,5 koła, bez rachunku, a facet spieprzył silnik dokumentnie... teraz wziąłem się za to sam, te silniki lepiej naprawiać samemu i mieć dużo czasu, rave i forum :)

[ Dodano: Czw Lip 21, 2011 15:00 ]
zapomniałem dodać, że śruby korbowodów dokręca się siłą 20 Nm i 45 stopni obrotu, śruby "dają" za sprężynujące wiec najlepiej jak by były nowe, ale ja użyłem starych i po zadaniu odpowiedniego momentu daje to jakieś 55 Nm, trzeba to robić z czuciem, żeby nie przeciągnąć śrub, sprawdzałem to na własnej skórze, pomysł ze starą głowicą sprawdził się znakomicie, dwie wklejone tuleje cylindrów są teraz idealnie z płaszczyzną bliku przedtem tak nie było :( , jutro wielki dzień odpalenie.... ciekawe czy po drodze coś schrzaniłem :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lip 22, 2011 09:39   

t15690b, sporo pracy włożyłeś, zapodaj efekty na forum :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 23:12   

Odpaliłem! za 2 kręceniem :) ! zmodyfikowałem też układ chłodzenia i dałem termostat PRC, przejechałem dziś 20 km :) na razie działa :) zobaczymy dalej
wymieniłem w silniku
2 tuleje cylindrów jedna nowa, jedna używana honowana wklejone na paście rainzplast +300
1 korbowód używany
2 tłoki
16 hydro popychaczy
układ chłodzenia termostat PRC
uszczelki, głowicy kolektorów
simeringi wałków rozrządu
pasek rozrządu
no i cała głowica była robiona

ps. przerażało mnie odkręcenie koła pasowego i jak to zrobić, więc wymyśliłem tak, zdjąłem po obu stronach osłony blaszane pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem, wrzuciłem 5, a pomiędzy zęby koła zamachowego wcisnąłem... dwa klucze od szlifierki kątowej tak żeby się zablokowały o silnik i osłonę skrzyni biegów, ale aby nie naruszyły dolnej części silnika, świetnie się do tego nadają i 205 Nm poszło gładko, klucz 22 miał 1m długości :) jak już się ogarnę i ochłonę to coś skrobnę i dam foty jak wklejałem tuleje, robiłem wszystko sam.. 3 tygodnie bez auta, ale żadnemu partaczowi już nie dam dotknąć tego silnika
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 24, 2011 16:24   

t15690b, właśnie przerabiam ten temat. Napisz jak trzyma rainzplast? Nie dostaje się płyn do oleju? Napisz też w jaki sposób nałożyłeś to na tuleje.
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 20:35   

jak przejadę kilka setek to będę mógł coś powiedzieć, wyciągasz tuleję z bloku, dajesz ją do honowania, a następnie na uskok w tulei nakładasz rainzplast czekasz 10 minut i wkładasz ją do bloku, ja docisnąłem to starą splanowaną głowicą i tyle, a warto się "uzbroić" w gumowy miękki młotek
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 23:20   

Było już te parę setek? Czekam na info bo jurto odbieram uszczelkę i chcę wziąć się za robotę :)
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 17:21   

600 i nic się nie dzieje
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Czw Wrz 06, 2012 19:54   

Witam :wink:
Odkopie temat bo jak dla mnie bieżący :wink: W moim R 200 podczas testów okazało się że nie ma kompresji na II i IV tłoku od strony rozrządu, tak więc podjąłem się tego sam i rozbebeszyłem drania :smile: Wczoraj polałem naftą po tłokach i co dziwne dziś rano trochę jej ubyło ale na I i IV :/ Nie bardzo wiem dlaczego tak więc chciałbym wyjąć tłoki i sprawdzić na których ewentualnie wymienić pierścionki...no ale ...zbrakło mi nasadki :razz: Tak więc chciałbym się Was poradzić jaka to nasadka bo jutro chcę kupić :?: I tak przy okazji to na co szczególnie zwrócić uwagę, jak sprawdzić pierścienie :?: A i no jeszcze jedna wielka prośba :grin:
t15690b, - Kolego, jak wkleić tą tuleję :?: jak przekręciłem wałem to pierwsza o d strony rozrządu wyszła mi z tłokiem :neutral:
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź :wink:
Dobra nasadkę już mam :razz: głowicę odebrałem i szukam śrub do rozpołowienia, z marnym skutkiem bo gwint drobny :/ i tej pasty dostać nie mogę...ehh...może być coś innego ??
Następny edit:
Co jest nie tak :?: To wytarcie spowodowane jest luzem na panewkach, czy nie przyklejoną tuleją :?:
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 18:20   

przytarcie to spowodowane raczej spuchnietym silnikiem po przegrzaniu

co do kleju do tulej: szukaj produktu o nazwie hylomar ( niebieski ) w zoltej tubce, do dostania w sklepach z czesciami do land roverow bez klopotu ew. na angielskim ebayu, koszt w pl ok 20-25 pln + wysylka

ps: po co ci sruby do rozpolowienia?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 21:52   

Klej znalazłem u nas w sklepie, facet miał i chyba nie bardzo wiedział co to jest bo za pół ceny wyrwałem :wink: Myślisz że była to jednorazowa przygoda, niby na tym otarciu średnica się nie zmieniła a przynajmniej na tyle żebym to suwmiarką wychwycił :?: Pierścienie pomierzyłem, wszystko tak jak książka każe, czekam na klucz dynamometryczny i składam :wink: A śruby potrzebne mi były (u Tomiego zamówiłem), bo jak zdjąłem szkielet trzymający wałki rozrządu to okazało się że sporo jest poprzeciąganych i nie bardzo jest co dokręcać :???:
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 01:22   

suwmiarka owalizacji nie wychwycisz, do tego sie stosuje srednicowki

osobiscie bym spolerowal ten tlok na przytarciu i zlozyl ;) jak ma chodzic to bedzie chodzil
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 09:12   

flapjck1 napisał/a:
suwmiarka owalizacji nie wychwycisz, do tego sie stosuje srednicowki

W sumie racja :wink: Dzięki za odpowiedź, nie wiele osób w tym temacie cokolwiek robi i ciężko o pomoc :smile:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 09:26   

flapjck1 napisał/a:
...osobiscie bym spolerowal ten tlok na przytarciu i zlozyl ;) jak ma chodzic to bedzie chodzil

Spolerować tłok!?!?!?! :shock:
Dla mnie to bez sensu, bo nie spowoduje że tłok nie będzie już się ścierał o ściankę cylindra, a po za tym na gładkiej powierzchni olej nie bardzo się trzyma.
Ja bym raczej zrobił mu nowe rysy w miejscu przytarcia aby olej tak tam nie spływał.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 17:02   

dobra, zle to ujalem, chodzilo mi o to zeby przeszlifowac tlok w miejscu przytarc w poziomie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Wrz 15, 2012 22:10   

Ok, na razie akcja operacja udała się :razz: Kompresja przywrócona, przynajmniej do wartości 13,5 na każdym cylindrze :smile: Zobaczymy jak to będzie dalej :smile: Pozdrawiam :!:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
cortez 




Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: Rybnik

MG TF

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 07:33   

Mam pytanie jakim sposobem wyjmowałeś te tuleje które jeszcze trzymały ??
 
 
jacek0012 



Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 4
Skąd: Niemodlin



Wysłany: Czw Lip 03, 2014 23:50   

Czesc Cortez, widze temat z 2012 roku wiec ciężko o jakies info,.. jak u Ciebie postep z remontem silnika?? dołączam się do tematu ponieważ mam tez problem z tuleja cylindra, obraca się i nie wiem co z nia robic? ogolnie to dlaczego chcesz wyciagac tuleje które się trzymają??

Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 09:04   

W k-serii wklejone są podobno tylko w freelanderach a w pozostałych są na wcisk i jak są szczelne a się obracają to raczej nie powinno mieć znaczenia ale się nie znam na tyle żeby tu wyrocznią być w tej sprawie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [seria K] Tuleja cylindra problem
cortez Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Pon Mar 31, 2014 07:24
cortez
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [1.4 K-series] hgf
Skandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 27, 2012 23:07
Harry
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [R ALL] K Series 1.4 16V 104KM
Ustawienia do Landi Renzo Omegas.
f1x Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 13, 2010 13:02
tezewiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink