Forum Klubu ROVERki.pl :: [r25 2itd] check engine
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Udostepnij na Facebook [r25 2itd] check engine
Autor Wiadomość
mayero 



Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: k-koźle




  Wysłany: Pon Mar 10, 2008 21:11   [r25 2itd] check engine

mam pytanko czy kontrolka check engine przy włączeniu stacyjki powinna sie zaswiecic na krotko czy wcale? i czy kontrolka pasów wogole działa bo w instrukcji holenderskiej mam taka kontrolke a w angielskiej nie ma pozdrowinka
Własnie mi sie wcale nie swieci chyba poprzednik co grzebał musze to sprawdzic bezpiecznikach lub kontrolki na desce
Ostatnio zmieniony przez mayero Pon Mar 10, 2008 22:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Pon Mar 10, 2008 21:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomek-sis 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 33
Skąd: Włocławek




Wysłany: Pon Mar 10, 2008 21:37   

przy roverze 25 kontrolka check engine powinna zapalić się na krótko ,
jeśli chodzi o kontrolkę pasów, to nic mi nie wiadomo żeby takowa była,
miałem rover 200 sdi, potem 25 idt, teraz mam zr idt i w żadnym nie było kontrolki pasów
_________________
tomek-sis
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp




Wysłany: Pon Mar 10, 2008 22:25   

Kontrolka pasów była tylko na niektóre kraje, silnik z wykrzyknikiem powinien się zaświecić i zgasnąć
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
mayero 



Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: k-koźle




Wysłany: Wto Mar 11, 2008 06:49   

A moze wiecie jak to sprawdzic czy ta kontrolka jest ominieta? i jak dostac sie do zarówki od tej kontrolki na desce?
 
 
Brt 
Klubowicz
mgz insz.





Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11371
Skąd: Głogów





Wysłany: Wto Mar 11, 2008 08:46   

wyjąć zegary. Raptem kilka śrubek i zegary na wierzchu. Szczegóły jak zawsze w RAVE ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt


Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mayero 



Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: k-koźle




Wysłany: Nie Mar 16, 2008 15:13   

witam w miare wolnego czasu rozkreciłem zegary aby sprawdzic kontrolke check engine. żarówka jest ok bo zamieniem z abs i działa, prad nie dochodzi do kostki podpietej po zegary. Z tego co wyczytałem to kontrolka powinna sie zaswiecic na chwile a tu nic. W rave w schemacie dopatrzyłem sie ze kabel zielono poaranczowy idzie do ENGINE CONTROL MODULE (ECM) (D131) co to jest i gdzie to jest? Jest tak od kiedy go kupiłem moze poprzedni własciciel chciał cos ukryc?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7419
Skąd: Kraków

MG ZT-T


Wysłany: Sro Mar 19, 2008 13:04   

mayero napisał/a:
ENGINE CONTROL MODULE (ECM) (D131) co to jest i gdzie to jest?

To jest komputer wtrysku.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp




Wysłany: Czw Mar 20, 2008 17:25   

sprawdz płytkę drukowaną czy czasami nie masz zdartych ścieżek , często tak robią aby się nie paliła kontrolka .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
mayero 



Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: k-koźle




Wysłany: Pią Mar 21, 2008 09:38   

PHJOWI napisał/a:
sprawdz płytkę drukowaną czy czasami nie masz zdartych ścieżek , często tak robią aby się nie paliła kontrolka .

Sprawdzałem na kostce która dochodzi do zegarów i tam juz nie ma napiecia a ogolnie to juz nie wiem co to moze byc. Chyba po wypłacie trzeba bedzie zrobic sobie wycieczke do Ciebie potrzebuje tez pilota zaprogramowac.
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań




Wysłany: Sro Lip 16, 2008 22:41   

Podłączę się do tematu. Czyli kontrolka check engine(pomarańczowa w tym, co chce kupić) powinna zaświecić i zgasnąć jeszcze przed uruchomieniem silnika, tak?? Bo w tym przyszłym moim mają ją zrobić, bo teraz ma jakiś błąd, a nie chce,żeby na szybko podłączyli ją np do alternatora, czy cisnenia oleju :/
_________________
.: Podpis u¿ytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp




Wysłany: Sro Lip 16, 2008 22:46   

to co chcą zrobić to zwykłe oszustwo, jeśli pali się kontrolka na stałe po zapaleniu samochodu to znaczy że jest błąd, jeśli po odpaleniu gaśnie jest ok.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań




Wysłany: Sro Lip 16, 2008 23:24   

PHJOWI, nie mówie,że chcą tak zrobić, ale wiesz, wszystko jest prawdopodobne. Mają zlikwidować ten błąd, który ponoć pojawił się po rozładowaniu aku. Zobaczę, jak będzie przed podpisaniem umowy, na razie załatwiają tłumaczenia. Dlatego pytałem o dokładną procedurę działania tej kontrolki, żeby wiedzieć, jak ocenić.
Jeśli kupię i coś będzie nie tak, to się zgłoszę do Ciebie na tester, mam nie daleko :wink: (jestem z ok.Swarzędza)
_________________
.: Podpis u¿ytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn




Wysłany: Czw Lip 17, 2008 07:52   

hmmm właśnie mnie coś naszło i polazłem sprawdzić, no i u mnie u mnie się nie zapala po przekręceniu.

No cóż kolejne zadanie na weekend.

[ Dodano: Czw Lip 17, 2008 21:16 ]
no rozebrałem konsole, okazało się że została wykręcona żarówka...

Więc po wkręceniu żarówki kontrolka "Check engine"(symbol silnika bez wykrzyknika) świeci się cały czas.

W dieselkach est jeszcze kontrolka "Engine malfunction"(symbol silnika z wykrzyknika). Rozumiem że ta powinna się zaświecić i zgasnąć po kilku sekundach????

Panowie niech ktoś podejrzy i da znać.
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp




Wysłany: Czw Lip 17, 2008 20:32   

jeśli świeci na stałe czyli jest błąd podjędz gdzieś na testbook żeby skasowali, i bedzie wporzo.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn




Wysłany: Czw Lip 17, 2008 20:40   

PHJOWI napisał/a:
jeśli świeci na stałe czyli jest błąd podjędz gdzieś na testbook żeby skasowali, i bedzie wporzo.


dobrze że się odezwałeś. Powiedz mi czy u Ciebie ta kontrolka "silnik z wykrzyknikiem" podczas odpalania się zapala?. U mnie akurat ta się nie zapala.

Co do "check engine" zauważyłem że podczas odpalania gaśnie na chwile i następnie zapala się i świeci na całego.

Więc rozumiem że jest spowodowane błędem jaki wisi w komputerze?
Jestem tylko ciekawie co jeszcze wyjdzie...

Najbliższy T4 to w Starych Babicach mam...
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Mibec 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: Telford




Wysłany: Czw Lip 17, 2008 21:37   

lineumaciel napisał/a:


Więc po wkręceniu żarówki kontrolka "Check engine"(symbol silnika bez wykrzyknika) świeci się cały czas.

W dieselkach est jeszcze kontrolka "Engine malfunction"(symbol silnika z wykrzyknika). Rozumiem że ta powinna się zaświecić i zgasnąć po kilku sekundach????



Kurcze pióro czyli jednak maja się zapalić i zgasnąć obie? u mnie ta bez wykrzyknika sie nie pali wogóle a żarówka jest ok :evil: Czy ktoś mógłby łopatologicznie napisać od czego która jest?
 
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn




Wysłany: Czw Lip 17, 2008 21:46   

Mibec napisał/a:
Kurcze pióro czyli jednak maja się zapalić i zgasnąć obie? u mnie ta bez wykrzyknika sie nie pali wogóle a żarówka jest ok :evil: Czy ktoś mógłby łopatologicznie napisać od czego która jest?



U mnie jest tak samo ta z wykrzyknikiem się wcale nie zapala.

Z tego co wyczytałem jeśli się zapali ta z wykrzyknikiem i nie zgaśnie to jest masakra ;-)

Ta bez wykrzyknika jest od błędów czyli coś padło i należy sprawdzić co. Wg instrukcji można jeździć dalej.

U mnie podejrzewam że zaczęła się palić jak padła przepływka.
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Mibec 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: Telford




Wysłany: Czw Lip 17, 2008 21:52   

lineumaciel, napisałem że ta bez wykrzyknika mi się nie zapala - mówisz że ta od błędów jest?
Ta z wykrzyknikiem w tej chwili działa jak powinna tzn zapala sie i gaśnie po odpaleniu -

Natomiast miałem już "przyjemność" miec ją zapaloną na stałe - okazało sie że miałem luźną klemę na aku i wykazało błąd - immobiliser voltage low - gośc w warsztacie podłączył się jakimś cudakiem (nie T4) i skasował błąd - także taka masakra to nie była
 
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań




Wysłany: Czw Lip 17, 2008 23:27   

No, czyli może wyskoczyć błąd od zbyt niskiego napięcia. Czyli koleś, który go sprzedaje może mówić prawdę. Kurde, ja nie pamiętam jaka to była kontrolka, na pewno pomarańczowa mniej więcej na środku zestawu wskaźników, nie wiedziałem, że w roverku są aż dwie :shock: Ponoć zaświeciła się po rozładowaniu aku(dzieciak włączył radio na całą nockę), po naładowaniu kontrolka już nie gasła
_________________
.: Podpis u¿ytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn




Wysłany: Pią Lip 18, 2008 06:47   

Mibec napisał/a:
lineumaciel, napisałem że ta bez wykrzyknika mi się nie zapala - mówisz że ta od błędów jest?
Ta z wykrzyknikiem w tej chwili działa jak powinna tzn zapala sie i gaśnie po odpaleniu -

Natomiast miałem już "przyjemność" miec ją zapaloną na stałe - okazało sie że miałem luźną klemę na aku i wykazało błąd - immobiliser voltage low - gośc w warsztacie podłączył się jakimś cudakiem (nie T4) i skasował błąd - także taka masakra to nie była



Hhehehe więc u mnie jest odwrotnie ta bez wykrzyknika pali się cały czas, natomiast ta z wykrzyknikiem nie zapala się wcale.

Dziś sprawdzę jeszcze raz żarówkę.

Rozumiem że paliła się ta z wykrzyknikiem??.

Jestem przekonany że ta bez wykrzyknika sygnalizuje błędy. Chociaż mogę być w błędzie.
Żyłem w nieświadomości 11 miesięcy bo dopiero teraz doszedłem do tego że poprzedni właściciel wykręcił żarówkę.

[ Dodano: Pią Lip 18, 2008 07:53 ]
maras83 napisał/a:
Podłączę się do tematu. Czyli kontrolka check engine(pomarańczowa w tym, co chce kupić) powinna zaświecić i zgasnąć jeszcze przed uruchomieniem silnika, tak?? Bo w tym przyszłym moim mają ją zrobić, bo teraz ma jakiś błąd, a nie chce,żeby na szybko podłączyli ją np do alternatora, czy cisnenia oleju :/


Popatrz na zdjęcia może przypomni się Ci w którym miejscu była
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25,1.6,lpg,02r] Check engine
po regulacji wtrysków gazu
morris Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Sie 03, 2007 10:01
maciej
Brak nowych postów [R25] Check engine
RAKU_44 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Maj 23, 2013 15:09
RAKU_44
Brak nowych postów [MG ZR] EGR i check engine
Svirus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Kwi 12, 2013 07:24
Svirus
Brak nowych postów [MG ZR 2.0] check engine
shaggy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 30, 2012 00:45
Remigiusz
Brak nowych postów [R 216 GTI '91] kontrolka check engine
peter1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Paź 15, 2008 22:45
se7en86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink