Forum Klubu ROVERki.pl :: [all R] układ chlodzenia zbicie temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 23:11
[all R] układ chlodzenia zbicie temperatury
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

  Wysłany: Czw Maj 08, 2008 16:37   [all R] układ chlodzenia zbicie temperatury

Hej

Ostatnio słyszałem ciekawa teorie o wlewaniu do chłodnicy czystego koncentratu bez mieszania z woda ze niby nie do zagotowania przy mocnym katowaniu i korkach. Co wy na to?


PS Mam pewna teorie co do tego ale posłucham wypowiedzi innych i później sie odniosę:p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 08, 2008 16:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 08, 2008 16:55   

A czy prawidłowo przygotowany koncentrat, przy sprawnym układzie chłodzenia da się zagotować? :cool:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Maj 08, 2008 17:01   

nie takie było pytanie:p chodzi głownie o to żeby jak najbardziej zbić temperaturę :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Czw Maj 08, 2008 18:41   

Sprawność odprowadzenia ciepła z silnika jest zależna od ciepła właściwego cieczy chłodzącej. Jeżeli ten koncentrat ma jego wartość znacznie niższą od wody to można zakładać, że będzie lepiej je odprowadzał do chłodnicy. Co do "zagotowania" to zależy to dla odmiany od temperatury wrzenia cieczy i tu może być "zonk" bo substancja o większym cieple właściwym może mieć niższą temperaturę wrzenia...
Tyle teorii ;)

EDIT:
Jeżeli chodzi o samo zapobieganie wrzeniu i dobre odprowadzenie ciepła to polecam zalać układ glikolem etylenowym! Problem jest z temperaturą krzepnięcia :( Za to co ciekawe jego mieszanina z wodą ma niższą temperaturę zamarzania!
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Maj 09, 2008 11:30   

Teoretycznie wiec sam koncentrat to może być fajna sprawa tylko ze mam wątpliwości czy jego gęstość nie jest za duza:/ i czy przepadkiem nie zapcha chłodnicy...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 09, 2008 11:36   

Hmm... Czyżby znów próba "tjuningu"... ;)
Jak ja to lubię...

Czytać, czytać, czytać!!! 8)

Polecam stronkę:
http://www.texaco.i-g.pl/press.php?id=11
i wykresy zmian temperatury zamarzania w zalezności od składu koncentratu.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Maj 09, 2008 11:44   

eee tam tjuningu:p po prostu myślę czy opłaca sie coś kombinować i szukać czegoś lepszego od Glycoshell :) który ostatnio wlałem i jestem w sumie zadowolony jak na razie.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Maj 09, 2008 13:36   

Po zalaniu koncentratem trudniej zagotować płyn ale gorzej on odprowadza ciepło więc skutek raczej będzie odwrotny od zamierzonego. Zbić temperature pozwoli wydajniejsza chłodnica, może termostat o niższej temp otwarcia?.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Maj 09, 2008 15:07   

dobryziom napisał/a:
eee tam tjuningu:p po prostu myślę czy opłaca sie coś kombinować i szukać czegoś lepszego od Glycoshell :) który ostatnio wlałem i jestem w sumie zadowolony jak na razie.


Tak - Texaco Havoline XLC :mrgreen:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 16:48   

Od stycznia mam Roverka i od tamtej pory zalewam samym koncentratem (nie mieszam z woda), poprzedni wlasciciel tez zalewal samym koncetratem i narazie nic sie nie dzieje. Silnik nagrzewa sie w ciagu kilku minut (z tego co czytalem to tak ma byc), temperatura utrzymuje sie ok 1mm ponizej polowy.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 15, 2008 17:43   

najlepszym posrednikiem ciepla jest woda, ma tylko jedna wade zamarza, wszystkie dodatki pogarszaja te wlasciwosci, ale poprawiaja inne
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [k-series] problem z ukladem chlodzenia i ogrzewaniem
Mad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Nie Sty 27, 2013 14:18
leszczu
Brak nowych postów [Silniki VVC] Jak zdemontowac wałki i układ VVC ( HCU ) ?
Sposób na rozberanie układu VVC tak, żeby później go dobrze złożyć.
secio Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Sty 27, 2009 13:12
secio
Brak nowych postów [wszystkie] SRS airbag układ przestroga i informacja
PHJOWI Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Czw Lut 28, 2008 09:27
PTE
Brak nowych postów [wszystkie] Klimatyzacja - temperatury rurek pod maską
Daniel_bracknell Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pon Kwi 12, 2010 09:22
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink