Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 14:22   

Dziwny przypadek. Na dwumasę to nie wygląda. Prędzej na tarczę/docisk. Tyle,że to takie nietypowe. A jak chodzi sprzęgło? Tak jak chodziło tzn bierze u góry, dość twardo, nie ma takiego luzu u góry, luźnego skoku?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 14:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 13, 2009 12:33   

No wiec sprzeglo, wysprzeglik sa nowe. Zakupilem w TomatTeam (SACHS).
Niestety po wymianie pochodzilo 2tyg. po czym jadac na wolnych obrotach slyszalem spod auta chrobotanie. Okazalo sie, ze przy zagladaniu skrzyni, jakis oring sie zwalil (chyba wlasnie w wysprzegliku, cos mi tak swita). Wycieklo duzo oleju ze skrzynki. Wymienilem oring i wszystko gralo, az do teraz.

To nie dzieje sie zawsze. Poki co dzieje sie tak rano. Albo jak duzo operuje sprzeglem, np. zawracanie na 8 :D Po czterech czestych wcisnieciach pedalu do podlogi, za piatym juz nie moge wrzucic wstecznego, lub jedynki. Moge go wbic na chama bez zgrzytow ale to nie to samo. Rozwiazuje to w ten sposob, ze puszczam sprzeglo (na luzie) dodaje gazu, wciskam sprzeglo i juz jest okej.

Skok pedalu sprzegla nie zmienil sie w ogole, jest jak bylo.

Faktycznie do Mariusza mam blisko, poza tym do spotu w niedziele pewnie dojezdze ;)
Przy wymianie sprzegla Mariusz zalecil wymiane wysprzeglika, o pompie nie wspominal.
Tomi stwierdzil jedynie, ze przy przebiegu mojego auta moze byc juz poczatek konca pompki sprzegla.

Przepraszam za lamerskie pytanie, ale jak moge dojrzec jaki mam poziom w zbiorniczku i gdzie on sie w ogole znajduje? Czy to chodzi o ten zbiorniczek przy pedale sprzegla? :D

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 15:05   

Tak to ten zbiorniczek na pompce przy pedale, sprawdzić możesz odkręcając go, wyciągając gumę i wkładając palec, ale to i tak nic nie da :smile: Trzeba dolać max wtedy włożyć gumę i zakręcić. Ale mi twój problem wygląda na problem z wysprzęglikiem, bądź pompka przepuszcza.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 13, 2009 17:56   

MaReK napisał/a:
No wiec sprzeglo, wysprzeglik sa nowe. Zakupilem w TomatTeam (SACHS).


Wziąłeś komplet Sachsa chyba w komplecie z wysprzęglikiem (również Sachs). Zestaw wzięty z sprawdzonego źródła, więc nie ma mowy, że to podróbka. Dlatego musiałbyś mieć jakieś niebywałego pecha, gdyby to było to. Ponadto, Tarcza sprzęgła była ze sprężynkami, więc nie powinno być lepiej niż na oryginalnym :)

MaReK napisał/a:
Niestety po wymianie pochodzilo 2tyg. po czym jadac na wolnych obrotach slyszalem spod auta chrobotanie. Okazalo sie, ze przy zagladaniu skrzyni, jakis oring sie zwalil (chyba wlasnie w wysprzegliku, cos mi tak swita). Wycieklo duzo oleju ze skrzynki. Wymienilem oring i wszystko gralo, az do teraz.


Z tego co pamiętam, to mechanik coś tam spartolił i podwinął się uszczelniacz wałka sprzęgłowego.

MaReK napisał/a:
To nie dzieje sie zawsze. Poki co dzieje sie tak rano. Albo jak duzo operuje sprzeglem, np. zawracanie na 8 :D Po czterech czestych wcisnieciach pedalu do podlogi, za piatym juz nie moge wrzucic wstecznego, lub jedynki. Moge go wbic na chama bez zgrzytow ale to nie to samo. Rozwiazuje to w ten sposob, ze puszczam sprzeglo (na luzie) dodaje gazu, wciskam sprzeglo i juz jest okej.


Dlatego obstawiałbym, że to cos z hydrauliką. Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 17:57   

Tomi, wygląda, że pompka przepuszcza. Ale nie leje.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 13, 2009 18:02   

Pewnie zaczyna przepuszczac, a za jakis czas pieprznie konkretnie i wtedy bedzie placz ;D
Czyli jeszcze wiatrak i kolo dwumasowe mi zostalo do zwalenia sie ;)

Wtryskiwacze - robione
Sprzeglo/Wysprzeglik - robione
Zamki - robione
Pompa sprzegla - niebawem ;)

A temat pompki od BMW juz jest zamkniety, ktos juz przejechal na tym kilka kkm :D ?
Z tego co pamietam, ktos mial poprawic pierwszy projekt bo cos sie tam dzialo...

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 18:04   

MaReK, dobrze pamiętasz. 10kkm przejechane, jest pewna. Thrillco już jest "zapisany" za wizytę u mnie.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 18:44   

MaReK napisał/a:
ktos mial poprawic pierwszy projekt bo cos sie tam dzialo...
projekt jest dobry, tylko trzeba dokładnie sprawdzić mocowanie pompy, tak aby tłok był centralnie i symetrycznie ułożony. Do artykułu na stronie głównej, Rowan zamieścił ważne uzupełnienie w wątku na Forum. Piszę o metodzie Rowana bo pompka żeliwna (zamiennik do BMW) umożliwia modyfikację mocowania i jest tańsza od plastikowej pompki BMW. Trzeba, zgodnie z opisem na Forum, przerobić ucho pompki. U mnie jeszcze doszły podkładki w miejscu przykręcania pompki, bo w drugiej płaszczyźnie mocowanie tłoka również nie wychodziło centralnie.
Podstawowym atutem tego rozwiązania jest zbiorniczek na płyn łatwo dostępny w komorze silnika, co umożliwia bezproblemowe sprawdzenie i uzupełnienie w przypadku wycieków. Na razie długo na tym nie jeżdżę ale nie widzę powodów dla których miałoby nie działać, a przede wszystkim w przypadku wycieków umożliwia awaryjną jazdę bez nurkowania co jakiś czas pod pedały, co poza okresem letnim może być uciążliwe.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 13, 2009 18:46   

Jaki artykul na stronie glownej ?!
To jest cos takiego ;D ? O matkooooo.... ale obciach :D
To ja sie tam produkuje ze warto by zrobic artykul a to juz gotowe... eh ;)

[ Dodano: Pią Lut 13, 2009 18:54 ]
Nie wiem czy to zart czy nie, ale "Leo z dalekiej syberii" nawet napisal odpowiedz w komentarzach ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 19:50   

No i zamiescil linki do poprawnych fotek i swojego artykulu...tylko ze fotki juz nie dzialaja :(
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:18   

Ale tym bym się nie przejmował, bo i tak wszystko jest przerobione od A do Z w temacie o pompce BMW.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:28   

tzn .... czy artykuł na stronie jest z leksza nieświeży ;> jesli tak, to może ktoś zbierze do kupy te poprawki naniesie do artykułu :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:29   

Brt, bardzo bym chciał, ale brak materiałów, potwierdzonych zdjęciami i dokładnymi wymiarami...
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:34   

To nalezy chyba zamiescic w artykule odnosnik to stosownego tematu na forum zeby nikogo w koszta nie wpuscic. Zalozy krzywo pompke i tez padnie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:39   

Zukowaty, :ok: :yes:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:41   

czyli ten link:
http://forum.roverki.eu/v...ight=pompka+bmw ??

[ Dodano: Pią Lut 13, 2009 20:41 ]
lepiej jesteście obeznani w temacie, więc odrzućcie co mam wkleić w artykuł ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:42   

Tak jest, tyle, że przydało by się z tego wyedytować kilka pierwszych stron, bo one są w sumie o niczym.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:49   

to podaj mi od którego postu są istotne informacjie :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:52   

Tak to ten link. Ogolnie to mozna by wrzucic od strony 15tej ale lepiej jak ktos sobie przeczyta calosc bo co kawalek sa jakies istotne lub mniej istotne informacje. Dopisz poprostu do art. ze temat jest caly czas udoskonalany i wszelkie poprawki mozna znalezc w WWW.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 25, 2009 04:24   

Kurde ludzie jestem wsciekly ;)

Po pierwsze, to opisze co poczynilem w sprawie swojej pompki.

Otoz u mnie wyciek nie byl jakis drastyczny. Sprzeglo dzialalo dobrze, nie wpadalo w podloge, jedyne anomalia to podczas manewrowania np. kilka podjazdow w korku na pol sprzegle i pozniej trzymanie sprzegla w podlodze na wrzuconym biegu, powodowaly
ze auto zaczynalo samo jechac (nie wysprzeglalo).

Na spocie w Szczyrku, kolega Henryk_w cierpliwie odpowiadal na wszystko i pokazal nawet swoje rozwiaznie w aucie :) Moje proby dolania plynu na miejscu spelzly na niczym, bo nie umialem odkrecic dostepnymi narzedziami tej zasranej nakretki, ktora jakis debilny inzynier umiescil pod pedalami (jak to nazywa mariusz418 - zemsta anglikow i twor kur... i szatana) :D

Po powrocie do domu. Pojechalem do kolegi macka, ktory serwisuje moje Rki, kiedy mariusz418 nie ma czasu. Oczywiscie nie obeszlo sie bez telefonow (kol ratunkowych) do Mariusza ;)
Pompka zdjeta.

Po przeczytaniu artykulu o uszczelnianiu pakulami pompy, pomyslalem ze oddam ja w rece fachowcow ktorzy zajmuja sie naprawa i regeneracja tego rodzaju urzadzen.
Mily Pan (sprawiajacy wrazenie znajacego sie na temacie) obejrzal pompe i stwierdzil ze niedawno ktos juz u niego regenerowal takowa.

Po dwoch godzinach moglem odebrac pompke. Wymieniono gume (oring) na inna, twardsza i rzekomo trwalsza, plus jeszcze jakies poprawki na tloku coby nie przepuszczal.
Zalecono takze, wymiane plynu co 2 lata.

Montuje pompe, zalewam plynem, odpowietrzam:

- zalewam zbiorniczek
- zakrecam
- pompuje kilka razy, trzymam pedal w podlodze
- odkrecam odpowietrznik (pod akumulatorem)
- zakrecam
- wracam pedal sprzegla na pozycje przy uzyciu reki
- pompuje kilka razy, trzymam pedal w podlodze
- odkrecam odpowietrznik (pod akumulatorem)
- zakrecam
- wracam pedal sprzegla na pozycje przy uzyciu reki
- pompuje kilka razy
- dolewam plynu
- pompuje kilka razy, trzymam pedal w podlodze
- odkrecam odpowietrznik
- zakrecam kiedy leci juz sam plyn

Pedal jest twardy, nie ma luzow. Odpalam robie runde 10km i jest cacy.
Problem pojawia sie znowu przy manewrach.
Dzieje sie tak samo, jak przed regeneracja.
Jedyna roznica, ze nic nie cieknie. Wszedzie sucho.

Zrobilem ok. 100 km i jak podjechalem pod dom czuje ze cos nie tak.
Nawet bez manewrow pedal jest miekki, czasem wpadnie w podloge, czasem nie.
Wraca sam, ale wyraznie cos nie tak.
Nie ma wyciekow...

Zadzwonilem wiec do goscia od pomp. Ten twierdzi, ze nie ma prawa nic przepuszczac, tylko ze zle odpowietrzylem uklad. Ze oprocz tego co robie, na koniec powinienem zalac plyn pod korek, a nastepnie odkrecajac odpowietrznik przy pomocy wezyka i strzykawki na wcisnietym pedale sprzegla odciagnac plyn i zdziwic sie, ze wypadnie jeszcze sporo powietrza.

Mariusz418 twierdzi jednak, ze to jest rzezba i nalezy pompe wymienic na nowa.
Regeneracja oringu nie wiele pomoze, gdyz przy wcisnietym pedale pompa przepuszcza plyn i ten wraca do zbiorniczka.

Narazie operacja kosztowala mnie 100 zl.
Jednak chcialbym poznac opinie kolegow czy faktycznie takie odpowietrzanie jak polecil Pan od pomp pomoze, czy moze nie da sie "naprawic" pompy i trzeba kupic nowa, lub zrobic zamiennik z BMW.


Ps.
Dzisiaj rano jechalem z dusza na ramieniu do pracy. Wyjechalem poznije, zeby ominac korek, ale niestety korek byl jak na zlosc wiekszy niz zwykle ;)
Pompa spisala sie dziwnie. Tzn dzialala tylko raz na wcisiniecie. Pozniej nie moglem juz nic zrobic. Musialem puscic do konca, poczekac moment i nacisnac raz jeszcze.
Troche to upierdliwe w korku.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
bebechu. Rover serii 75, MG ZT 30 Pon Paź 24, 2016 22:14
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 38 Wto Lut 12, 2013 09:55
Boncky
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 Sprzęgło
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Mar 28, 2018 13:56
karol77787
Brak nowych postów [r75] sprzęgło z 1.8t do v6
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sty 21, 2017 17:09
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
kgorzalka Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lip 23, 2013 11:07
koci_flak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink