sprawdze jak wroce chyba ze masz takie radio i sam mozesz sprawdzic
ale z tego co pamietam tam byla tylko jedna kostka chyba ze dwie sie tam zmieszcza
bo była taka wieksza chyba?
jezeli w zestawie jest jednak inna to trzeba bedzie kupic az dwie przejsciowki jedna
BMW ->ISO oraz druga z radia na te dwie mniejsze kostki
kwestia jeszcze tego sterowania z kierownicy ale jakos bede probował z tymi kabelkami i jackiem w najbliszym czasie
Dzięki Panowie za pomoc jeszcze pewnie będzie potrzebna!!
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 12:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydaje mi się, że właśnie ten kabel, który jest w zestawie będzie tym, którego szukamy
Ten w zestawie powinien pasować z przejściówką. W tą większą kostkę wpina się dwie kostki ISO na raz
Czyli ten problem rozwiązany
piterazim, wracając do sterowania. Wpinam się w kable przed kostką fabryczną i prowadzę osobną wiązkę, którą kończę jack'iem Rozumiem, że wtedy te kable przy kostce odcinam Czy mają normalnie dochodzić do kostki i od nich jeszcze osobna wiązka
Nie musisz ich odcinać - one dochodzą do kostki, ale już z niej nie wychodzą. Wystarczy że odizolujesz kabel przed kostką i od nich puścisz wiązkę do jack`a
Nie musisz ich odcinać - one dochodzą do kostki, ale już z niej nie wychodzą. Wystarczy że odizolujesz kabel przed kostką i od nich puścisz wiązkę do jack`a
Ok, zaczynam to wszystko rozumieć Czy jest jakiś duży problem z podpięciem ich pod jack'a Bo nigdy się tym nie bawiłem i zastanawiam się nad tym
Rozumiem ze taki rezystor nastawny ma byc na kazdej z żył podpięty?
Jeżeli tych rezystorów by nie było to czy prąd płynący do tego jacka mógłbym uszkodzić radio czy poprostu tylko sterowanie by nie działało?
i czy wystarczy taki jack ze słuchawek? on ma tez dwie zyły wiec z podłączeniem nie powinno być problemu chyba ze to inny jack innej srednicy
Jaki jack tam pasuje to nie wiem, ale wygląda ja zwykłego mini jack - takiego jak w słuchawkach mp3. W moim radiu mam to nieco inaczej - dopasowałem wtyczkę od cd-romu
Inna sprawa - jack ma 3 żyły: masa, kanał lewy, kanał prawy. Może 2 żyły z naszego Rovera nie obsłużą wszystkich funkcji - do mojego radia też były potrzebne 3 żyły, więc nie działa u mnie funkcja MODE, której w zasadzie i tak nie używam.
pozostaje metoda prób i błędów
Teoretycznie podpięcie bez rezystora nie powinno niczego popsuć. Ale mojej rozczochranej głowy nie dam Zakładam że bardzo mała oporność - włączy jakąś funkcję. Radio ma jakąś tolerancję rezystancji. U mnie VOL- działa w zakresie 0-100 Ohm.
Są radia Alpine, które mają adaptowane sterowanie z kierownicy - to znaczy, że naciskamy na kierownicy przycisk, a w radiu ustawiamy odpowiednią sobie funkcję. Przykladem jest Alpine CDA-9887R
http://www.alpine.com.pl/...cda-9887r.html. W tym przypadku będą przewidziane kable dla podłączenia sterowania z kierownicy.
Radia Alpine, w których sterowanie jest na jack'a mają protokół cyfrowy NEC'a - przykład Alpine CDE-103BT, które mam u siebie. Zrobiłem sobie konwerter na kontrolerze i działa super.
Są radia Alpine, które mają adaptowane sterowanie z kierownicy - to znaczy, że naciskamy na kierownicy przycisk, a w radiu ustawiamy odpowiednią sobie funkcję. Przykladem jest Alpine CDA-9887R
http://www.alpine.com.pl/...cda-9887r.html. W tym przypadku będą przewidziane kable dla podłączenia sterowania z kierownicy.
Radia Alpine, w których sterowanie jest na jack'a mają protokół cyfrowy NEC'a - przykład Alpine CDE-103BT, które mam u siebie. Zrobiłem sobie konwerter na kontrolerze i działa super.
Szkoda, że wcześniej się nie wpisałeś, to może bym rozważał opcję kupna Alpine.
Jednak z drugiej strony fajny mam ten bajer ze zmienianym podświetleniem
jaka jest różnica miedzy sterowaniem radia w pionerze a tym alpine skoro oba maja sterowanie z jacka??
jak w tym alpine to podpiałes w koncu dorabiałes jakies koncowki czy jak
w pionerze tez mozna kupic taki kabel z jednej strony jack z drugiej taka jakas kostka ktorams by gdzies trzeba było wpiac wklejałem link wczesniej do takiej kostki
jednak odradzono mi jej zakup
jaki to konwerter zrobiłes jak on działa jaka zasada działania?
pozatym te kable co niby miały byc do sterowania i dochodzic do orygianlej kostki to tylko jeden mam niebieski fioletowy innego fioletowo niebieskiego juz nie sa iinne kolory a powinny byc z tego co było napisane dwa takiego koloru
Jeżeli chodzi o cyfrowo sterowane radia - Alpine, Pioneer i inne to najczęściej jest używany protokół NEC - taki sam jak w pilotach zdalnego sterowania. Wtedy niestety trzeba mieć konwerter, który przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku(jest załączany odpowiedni rezystor) mierzy napięcie i generuje odpowiednie cyfrowe polecenia dla radia - taka jest jego zasada działania.
Co jest najgłupsze, jack'i mogą być używane jak dla połączeń analogowych, tak i cyfrowych, i rozróżnić nie jest tak prosto. W Alpine jack zwykle oznacza że sterowanie jest cyfrowe - o innych nie powiem
W przypadku analogowego sterowania rezystory od kierownicy są bezpośrednio wpięte przez łącze do radia. JEDNAK każdy producent zwykle wymaga swoich wartości rezystorów i tu tkwi problem, bo wtedy trzeba je wymieniać, żeby dostosować się do radia. Jak zwykle, nikt tych wartości nam nie podaje - musimy sami przy pomocy rezystora zmiennego tego dowiedzieć się. Zatem Alpine z adaptowanym sterowaniem jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Jeżeli mówić o kolorach przewodów zdalnego sterowania, wychodzących z radia to nie koniecznie będą odpowiadać kolorom Rovera.
Właśnie wróciłem z samochodu. Wyciągnąłem radio fabryczne i co się okazało.
Mianowicie, nie potrzebuję przejściówki BMW -> ISO
Po drugie, muszę wykombinować coś z wejściem antenowym, bo wygląda na to, że ni jak się nie zmieszczę taką wtyczką
w takie wejście
Czy TAKA "dokładka" będzie ok
Trzecia sprawa, znalazłem też kostkę od sterowania (dwa kable, biały i różowy).
No i teraz kombinowanie co z tym zrobić Może te kable podpiąć po prostu do kostki 12pin i kupić TEN kabel i na chybił trafił kombinować z podpięciem kabli
Będzie ok. Masz w samochodzie typowe złącze blaupunkta. Te kostki żółta, niebie... też są typowymi dla blaupunkta ale występują również w innych radiach (na ogół fabrycznych).
Masz kostki iso więc wszystkie radia bez większego problemu podłączysz.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Będzie ok. Masz w samochodzie typowe złącze blaupunkta. Te kostki żółta, niebie... też są typowymi dla blaupunkta ale występują również w innych radiach (na ogół fabrycznych).
Masz kostki iso więc wszystkie radia bez większego problemu podłączysz.
No to muszę jutro znaleźć gdzieś jakiś sklep, w którym zdobędę taką redukcję antenową. Myślicie, że będzie w czymś takim jak Saturn, MediaMarkt
A czy TAKA też będzie ok Tylko, że ta jest Sony, ale nie wiem czy to ma znaczenie. A miałbym blisko, bo z Wawy.
greg-si, te kostki (żółta, niebieska i zielona) są od sterowania z kierownicy. Nie wiem dlaczego ich aż tyle, bo są tylko dwa kable, które do nich dochodzą. No i właśnie kombinuję co tu z nimi zrobić.
Może rzeczywiście najpierw spróbować z rezystorami i wpiąć te kable do jack'a. A jak nie to może ta opcja z kostką 12pin i wtedy do niej podłączyć ten kabel Pioneer'a
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum