Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Radio - nowe radio, a sterowanie w kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Radio - nowe radio, a sterowanie w kierownicy
Autor Wiadomość
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 08, 2011 20:49   

Ale cena :O Harmony w każdym roczniku było Harmony i nic tam nie zmieniali - powinno działać. Tylko trochę drogo :(
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 08, 2011 20:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 08, 2011 21:13   

Cytat:
Tylko trochę drogo

Drogo? To najtańsza oferta jaką znalazłem (180 PLN) i w porównaniu z innymi wydaje się bardzo atrakcyjna (ceny wahają się między 250 - 500 PLN). Grunt żeby pasowało :cool:
Jutro się do niego przejadę i zobaczymy - acha, a czy muszę odpinać akumulator jak będę zmieniał radio? W moim byłym Nissanku nigdy tego nie robiłem przy takiej operacji...
 
 
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Sro Cze 08, 2011 21:51   

Ja jak ostatnio wymieniałem to nie odpinałem aku.
Wszystko zadziałało na zasadzie Plug&Play
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 09, 2011 01:14   

pineska napisał/a:
czy jest jakaś możliwość (bez robienia dziur) przeciągnięcia tam kabla z wejściem USB


Schowek możesz wykręcić, to kilka śrub nie pamietam chyba z 4 pod dywanikiem w środku schowka i chyba z 3 u góry.

najbliższe miejsce bez robienia dziur to chyba lampka w bocznej ściance schowka
_________________
75 Red Edition
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 08:37   

pineska napisał/a:
W R75 z tego co się przyjrzałem schowek jest zabudowany i nie ma jak się tam dostać od tyłu - czy jest jakaś możliwość (bez robienia dziur) przeciągnięcia tam kabla z wejściem USB, a może ktoś z Was ma podobne radio i jakoś inaczej to wykombinował?
Schowek można odkręcić. Odrywasz welurowe wyłożenie schowka na całej długości około 2 cm od przedniej krawędzi i pod nim masz 3 śruby które odkręcasz. Następnie odkręcasz 4 śruby od czoła - widoczne po otworzeniu klapki schowka. Potrzebujesz do tego klucza torx - chyba 20. Schowek wyciągasz do siebie.
longer86 napisał/a:
najbliższe miejsce bez robienia dziur to chyba lampka w bocznej ściance schowka
Na spodzie w tylnej części schowka jest też duży otwór na wsadzenie wtyczki od kabla zmieniarki oraz 4 otworki na nóżki od uchwytu zmieniarki. Po ściągnięciu osłony na nogami pasażera będzie je widać. Wystarczy włożyć kabel w otwór i przebije się welurowe wyłożenie schowka.
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Czw Sie 18, 2011 20:56   

a ja mam takie pytanie. czy jezeli przy kostce bmw 17sto pinowej mam dwa przewody od pilota, to na jakiej zasadzie to działa?? czy na takiej ze na jednej jest podawane [rzez radio napięcie 12V a po wciśnięciu jakiegoś przycisku na pilocie, to na drogim przewodzie pojawia sie napiecie pomniejszone o spadek napicie na danym rezystorze od przycisku i dzieki temu radio odczytuje dany sygnał, czy raczej to napiecie jest mniejsze, nie 12 a mniej volt???
a drogie pytanie czy w samochodach bmw przy tej samiej kostce bmw 17sto pinowej zasada dzaiłania pilota, czyli przez zwieranie rezystorów jest ta sama???chozi mi konretnie o te modele aut BMW
BMW 3 Compact (2001/06 - 2005/02)
BMW 3 Convertible (2000/04 - 2006)
BMW 3 Touring (1999/10 - 2005/02)
BMW 3 Coupe (1999/04 - 2006)
BMW 3 (E46) (1998/02 - 2005/02)
bo mam zamontowana stacje mulit. 2 din dedykowana własnie do tych typów samochodów bmw i wszystko mi działa oprocz sterowania z kirownicy , jest w komplecie do radia Modem sterowania funkcjami z kierownicy (CANBUSALPINE CDC kompatybilny z oryginalnym 6 lub 10 CDC). dzieki ktoremu powinno wszystko działac ale jednak nie. czy jest mozliwy inny układz pinów w kostce bmw w zalezności od rodzaju auta?? chodzi mi o piny od sterowania pilotem albo inny jest sygnał?
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Ostatnio zmieniony przez 21matys Czw Sie 18, 2011 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 21:38   

Sterowanie z kierownicy działa na bardzo prostej zasadzie - zmianie oporności przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku. Jak z tym radzi radio to już zależy od producenta radia, bo mogą być rożne metody pomiaru tych zmian, ale najczęściej będzie mierzone napięcie na wejściu układu w radiu. Rezystory podłączane przyciskami wtedy występują jako część dzielnika napięcia(co w tym jest najgorsze - każdy producent potrzebuje innych wartości rezystorów).
Co do BMW to nie powiem jak tam jest na łączach, ale pewnie też będzie zależeć od producenta radia (jak i w R75 Harmony i Symphony są podłączane rożnie). Też jest możliwe, że dodany adapter wymaga po prostu nieco innych wartości rezystorów dla normalnego działania i stąd jest problem. Musiałbyś podłączyć rezystor zmienny do adaptera i spróbować czy będzie coś się działo. Rezystor ma być do 10 kOm.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Czw Sie 18, 2011 21:47   

VMatas napisał/a:
Musiałbyś podłączyć rezystor zmienny do adaptera i spróbować czy będzie coś się działo. Rezystor ma być do 10 kOm.

tak tylko ze do adaptera od kostki BMW odchodzi tylko jden przewód :(

[ Dodano: Czw Sie 18, 2011 21:47 ]
a dodatkowo miłe fabrcznie zamontowane radio pfilips.. o dostrony kierownicy znalazłe tylko jden przewód niebisko fioletowy a fioletowo niebieskiego wogóle nie ma :(
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 22:03   

No jak było Harmony to musieli być 2 przewody - u mnie byli :) Może ktoś coś już tam majstrował. Jak do adapteru idzie tylko 1 przewód, to drugi od kierownicy musisz dać na masę - jak go znajdziesz, oczywiście :) Kolory od strony kierownicy absolutnie nie są ważne - to tylko rezystor, i który koniec pójdzie na masę decydujesz sam.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pią Sie 19, 2011 18:30   

VMatas napisał/a:
No jak było Harmony to musieli być 2 przewody - u mnie byli

gfaktycznie znalazlem, przemoerzyłem miernikiem i na 100% to

[ Dodano: Pią Sie 19, 2011 18:30 ]
VMatas napisał/a:
. Jak do adapteru idzie tylko 1 przewód, to drugi od kierownicy musisz dać na masę

dałem i na mase i na + łączyłem przez potencjometr ten od 0 do 10kOhm i nic :(
wydaj misie ze dlatego jest 1 przewód od kostki BMW w kierunku adapteru a potem z niego o radia bo moze to być jednak sterowanie cyfrowe w samohodach bmw i tu dupa zbita... nie wiem bede musiał wejsc na fora bmw i spróboać sie cos dowiedziec jakie radia były montowane i jak wygladało sterowanie. narazie radio kontro ja 1:0 ponizej podam linka do radia które zakupiłem moze cos wam to nasunie
http://www.sundaybuy.com/...h-8746_804.html
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 19, 2011 19:47   

Myślę że masz problem - zajrzałem na szybko i widzę że przyciski radia i tempomatu w BMW są połączone nie prosto do radia i tempomatu, a przez sterownik I-bus. Teraz trzeba byłoby dorobić taki sterownik, ale nie wiem czy warto…
Ja się pogodziłem z myślą, że troszkę niedopasowane radio będzie do wyglądu całej konsoli środkowej - wstawiłem Alpine CDA-117Ri z adaptatywnym sterowaniem z kierownicy, obuczyłem radyjko przyciskom i mam to z głowy. I wydaję się mi że gra na pewno lepiej niż to chińskie cudo.. Przedtem miałem też Alpine, tylko CDE-103BT - tam dorabiałem sterownik - konwertor z rezystywnego sterowania na cyfrowe - to radio ma tylko takie wejście dla sterowania. Chyba będziesz musiał pogodzić się z jazdą bez sterowania z kierownicy jeżeli nie będziesz zmieniać radia - tak mi się wydaje.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sob Sie 20, 2011 09:42   

VMatas napisał/a:
zajrzałem na szybko i widzę że przyciski radia i tempomatu w BMW są połączone nie prosto do radia i tempomatu, a przez sterownik I-bus.
to samo myślałem, ehhh te je...ne BMW.. no cóż bez sterowanie z kierownicy też sobie poradze... ale i tak dzięki za pomoc VMatas
poszukam jszcze, moze coś wymyślę
[ Dodano: Sob Sie 20, 2011 09:42 ]
VMatas napisał/a:
w BMW są połączone nie prosto do radia i tempomatu, a przez sterownik I-bus.
a nie wiesz moze czy da sie gdzieś kupić ten sterownik i-bus ?? jak to wogle wygląda ??zeby troche poprzerabiać może instalacje i zamotować to sterowanie
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 20, 2011 09:46   

Jeszcze taka głupia myśl - może czasami ten adapter z I-Bus przerabia sterowanie na rezystorowe? Warto byłoby spróbować.. Bo jakoś nie wydaje się mi że chińczyki robiliby po protokołu NEC. A jakie łącze masz na radyjku dla sterowania od kierownicy?

Co do takiego sterownika to trzeba szukać. Wydaje się mi że nawet chyba gdzieś widziałem schemat i oprogramowanie dla zrobienia samemu - ale już nie jestem pewny.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sob Sie 20, 2011 20:46   

VMatas napisał/a:
A jakie łącze masz na radyjku dla sterowania od kierownicy?
nie rozumiem??
VMatas napisał/a:
Jeszcze taka głupia myśl - może czasami ten adapter z I-Bus przerabia sterowanie na rezystorowe? Warto byłoby spróbować.. Bo jakoś nie wydaje się mi że chińczyki robiliby po protokołu NEC

tez o tym myslałem, ale narazie stroaciłem wene i poskładałem wszytko elegancko i nie chce mi sie zaś tego rozbirać. ale ogólnie mówiąc do tego adaptera wchodzi jeden zielony przewód od kostki BMW (to jest chyba sygnał od kierowniy), potem czrny (masa) czerwon(zasialnie + po stacyjnce ) potem dawa bardzo cięnkie czarne i jeden żółty to sterowanie zmieniarką (tak mi sie wdaje bo to radio ma taką możliwosc) i jedn rózowy który idzie z adaptera do radia
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 20, 2011 21:47   

No ten adapter gdzieś musi być podłączony? Czy jest po prostu wbudowany?

Jeżeli będziesz kiedy rozbierał jak wena powróci podaj dokładniej kolory dla ciekawości.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 16:40   

i jak? uporał się ktoś z tym sterowaniem ? właśnie chce zmienić swoje seryjne cd blaupunkta 1din (swoją drogą nie znalazłem swojego radia w wątku o montowanych modelach a na panelu jest naklejka rover :-) na jvc kd-r611 ale sterowanie by się przydało ?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 17:40   

Najlepiej jest kupić np. Alpine z adaptatywnym sterowaniem i mieć to z głowy. Można dorobić sterowanie radiem na podstawie kontrolera - miałem tak zrobione dla Alpine CDE - 103BT, jednak dla każdego radia są potrzebne zmiany w oprogramowaniu, choć i nie duże ale jednak. Lub trzeba szukać odpowiedniego konwertera na eBay.. O ile wiem Alpine z serii CDA (i niektóre inne też, trzeba sprawdzać w instrukcji) mają takie adaptatywne sterowanie - naciskasz przyciski na kierownicy, przypisujesz w radiu funkcje i masz tak jak chcesz. Jeszcze robią takie coś jak sterowanie "pilotem", czyli kontroler wysyła polecenia od przycisków przez LED na podczerwieni i w taki sposób się steruje radiem z kierownicy(jeżeli radyjko ma pilota)..
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 17:44   

to radyjko jvc ma pilota ... alpina nie bardzo mi podchodzi szczerze mówiąc
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 19:18   

ogólnie to ja jakoś kupiłem uboga wersje albo jakoś wybrakowaną :???: MA RDS, podłączenie pod iPODa a nie ma mozliwości zmany tapety. ogólnie w instrukcji jest pokazany widok menu ustwień i tam jest pokazany ustwienia np. programowania sterowania z kierownicy lub zmiany tapety a u mnie dupa :beczy: nie ma nawet połowy ikon w ustawieniach nie mówiąc o sterowaniu z kierownicy... albo odsprzedam to radio za znacnie niższą cene co mi sie nie uśmiecha albo zostane przy tym co mam.... ehhh tak jak kiedys pisałem ale pozowle sobie jeszcze raz przytoczyć:

"TE MADE IN CHINA KIEDYŚ NAS ZNISZCZY"

mnie ono niszczy psychicznie....... ;)
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 21:08   

marecki6 napisał/a:
to radyjko jvc ma pilota ... alpina nie bardzo mi podchodzi szczerze mówiąc


Jeżeli masz jeden pilotów pokazanych tutaj , to można zamówić u tego faceta lub zrobić samemu. Będzie działać na zasadzie kontrolera, który przez podczerwień będzie sterował radyjkiem.

Tak dla ciekawości - czemu Alpine nie pasuje? :)
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Radio FABRYCZNE/ORYGINALNE w Roverze
cey code radia - link
Tomaszi Car-audio, nawigacje, radia CB 1 Sro Paź 27, 2010 17:04
Tomaszi
Brak nowych postów [R75] Radio pod oryginalne sterowanie z kierownicy R75
wingregor Car-audio, nawigacje, radia CB 16 Pią Maj 27, 2011 21:20
VMatas
Brak nowych postów [220SDi] Nowe radio
Exilled Car-audio, nawigacje, radia CB 0 Pią Maj 29, 2015 13:01
Exilled
Brak nowych postów [R400] Nowe radio
montowanie - kilka pytań
ascaris Car-audio, nawigacje, radia CB 3 Pon Lis 03, 2008 09:34
TomC
Brak nowych postów [R416] Nowe radio. Będzie pasowało?
fredii Car-audio, nawigacje, radia CB 4 Sob Lis 17, 2012 12:40
fredii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink