Drogo? To najtańsza oferta jaką znalazłem (180 PLN) i w porównaniu z innymi wydaje się bardzo atrakcyjna (ceny wahają się między 250 - 500 PLN). Grunt żeby pasowało
Jutro się do niego przejadę i zobaczymy - acha, a czy muszę odpinać akumulator jak będę zmieniał radio? W moim byłym Nissanku nigdy tego nie robiłem przy takiej operacji...
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Cze 09, 2011 08:37
pineska napisał/a:
W R75 z tego co się przyjrzałem schowek jest zabudowany i nie ma jak się tam dostać od tyłu - czy jest jakaś możliwość (bez robienia dziur) przeciągnięcia tam kabla z wejściem USB, a może ktoś z Was ma podobne radio i jakoś inaczej to wykombinował?
Schowek można odkręcić. Odrywasz welurowe wyłożenie schowka na całej długości około 2 cm od przedniej krawędzi i pod nim masz 3 śruby które odkręcasz. Następnie odkręcasz 4 śruby od czoła - widoczne po otworzeniu klapki schowka. Potrzebujesz do tego klucza torx - chyba 20. Schowek wyciągasz do siebie.
longer86 napisał/a:
najbliższe miejsce bez robienia dziur to chyba lampka w bocznej ściance schowka
Na spodzie w tylnej części schowka jest też duży otwór na wsadzenie wtyczki od kabla zmieniarki oraz 4 otworki na nóżki od uchwytu zmieniarki. Po ściągnięciu osłony na nogami pasażera będzie je widać. Wystarczy włożyć kabel w otwór i przebije się welurowe wyłożenie schowka.
a ja mam takie pytanie. czy jezeli przy kostce bmw 17sto pinowej mam dwa przewody od pilota, to na jakiej zasadzie to działa?? czy na takiej ze na jednej jest podawane [rzez radio napięcie 12V a po wciśnięciu jakiegoś przycisku na pilocie, to na drogim przewodzie pojawia sie napiecie pomniejszone o spadek napicie na danym rezystorze od przycisku i dzieki temu radio odczytuje dany sygnał, czy raczej to napiecie jest mniejsze, nie 12 a mniej volt???
a drogie pytanie czy w samochodach bmw przy tej samiej kostce bmw 17sto pinowej zasada dzaiłania pilota, czyli przez zwieranie rezystorów jest ta sama???chozi mi konretnie o te modele aut BMW
BMW 3 Compact (2001/06 - 2005/02)
BMW 3 Convertible (2000/04 - 2006)
BMW 3 Touring (1999/10 - 2005/02)
BMW 3 Coupe (1999/04 - 2006)
BMW 3 (E46) (1998/02 - 2005/02)
bo mam zamontowana stacje mulit. 2 din dedykowana własnie do tych typów samochodów bmw i wszystko mi działa oprocz sterowania z kirownicy , jest w komplecie do radia Modem sterowania funkcjami z kierownicy (CANBUSALPINE CDC kompatybilny z oryginalnym 6 lub 10 CDC). dzieki ktoremu powinno wszystko działac ale jednak nie. czy jest mozliwy inny układz pinów w kostce bmw w zalezności od rodzaju auta?? chodzi mi o piny od sterowania pilotem albo inny jest sygnał?
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Ostatnio zmieniony przez 21matys Czw Sie 18, 2011 21:41, w całości zmieniany 1 raz
Sterowanie z kierownicy działa na bardzo prostej zasadzie - zmianie oporności przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku. Jak z tym radzi radio to już zależy od producenta radia, bo mogą być rożne metody pomiaru tych zmian, ale najczęściej będzie mierzone napięcie na wejściu układu w radiu. Rezystory podłączane przyciskami wtedy występują jako część dzielnika napięcia(co w tym jest najgorsze - każdy producent potrzebuje innych wartości rezystorów).
Co do BMW to nie powiem jak tam jest na łączach, ale pewnie też będzie zależeć od producenta radia (jak i w R75 Harmony i Symphony są podłączane rożnie). Też jest możliwe, że dodany adapter wymaga po prostu nieco innych wartości rezystorów dla normalnego działania i stąd jest problem. Musiałbyś podłączyć rezystor zmienny do adaptera i spróbować czy będzie coś się działo. Rezystor ma być do 10 kOm.
Musiałbyś podłączyć rezystor zmienny do adaptera i spróbować czy będzie coś się działo. Rezystor ma być do 10 kOm.
tak tylko ze do adaptera od kostki BMW odchodzi tylko jden przewód
[ Dodano: Czw Sie 18, 2011 21:47 ]
a dodatkowo miłe fabrcznie zamontowane radio pfilips.. o dostrony kierownicy znalazłe tylko jden przewód niebisko fioletowy a fioletowo niebieskiego wogóle nie ma
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
No jak było Harmony to musieli być 2 przewody - u mnie byli Może ktoś coś już tam majstrował. Jak do adapteru idzie tylko 1 przewód, to drugi od kierownicy musisz dać na masę - jak go znajdziesz, oczywiście Kolory od strony kierownicy absolutnie nie są ważne - to tylko rezystor, i który koniec pójdzie na masę decydujesz sam.
No jak było Harmony to musieli być 2 przewody - u mnie byli
gfaktycznie znalazlem, przemoerzyłem miernikiem i na 100% to
[ Dodano: Pią Sie 19, 2011 18:30 ]
VMatas napisał/a:
. Jak do adapteru idzie tylko 1 przewód, to drugi od kierownicy musisz dać na masę
dałem i na mase i na + łączyłem przez potencjometr ten od 0 do 10kOhm i nic
wydaj misie ze dlatego jest 1 przewód od kostki BMW w kierunku adapteru a potem z niego o radia bo moze to być jednak sterowanie cyfrowe w samohodach bmw i tu dupa zbita... nie wiem bede musiał wejsc na fora bmw i spróboać sie cos dowiedziec jakie radia były montowane i jak wygladało sterowanie. narazie radio kontro ja 1:0 ponizej podam linka do radia które zakupiłem moze cos wam to nasunie
http://www.sundaybuy.com/...h-8746_804.html
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Myślę że masz problem - zajrzałem na szybko i widzę że przyciski radia i tempomatu w BMW są połączone nie prosto do radia i tempomatu, a przez sterownik I-bus. Teraz trzeba byłoby dorobić taki sterownik, ale nie wiem czy warto…
Ja się pogodziłem z myślą, że troszkę niedopasowane radio będzie do wyglądu całej konsoli środkowej - wstawiłem Alpine CDA-117Ri z adaptatywnym sterowaniem z kierownicy, obuczyłem radyjko przyciskom i mam to z głowy. I wydaję się mi że gra na pewno lepiej niż to chińskie cudo.. Przedtem miałem też Alpine, tylko CDE-103BT - tam dorabiałem sterownik - konwertor z rezystywnego sterowania na cyfrowe - to radio ma tylko takie wejście dla sterowania. Chyba będziesz musiał pogodzić się z jazdą bez sterowania z kierownicy jeżeli nie będziesz zmieniać radia - tak mi się wydaje.
zajrzałem na szybko i widzę że przyciski radia i tempomatu w BMW są połączone nie prosto do radia i tempomatu, a przez sterownik I-bus.
to samo myślałem, ehhh te je...ne BMW.. no cóż bez sterowanie z kierownicy też sobie poradze... ale i tak dzięki za pomoc VMatas
poszukam jszcze, moze coś wymyślę
[ Dodano: Sob Sie 20, 2011 09:42 ]
VMatas napisał/a:
w BMW są połączone nie prosto do radia i tempomatu, a przez sterownik I-bus.
a nie wiesz moze czy da sie gdzieś kupić ten sterownik i-bus jak to wogle wygląda ??zeby troche poprzerabiać może instalacje i zamotować to sterowanie
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Jeszcze taka głupia myśl - może czasami ten adapter z I-Bus przerabia sterowanie na rezystorowe? Warto byłoby spróbować.. Bo jakoś nie wydaje się mi że chińczyki robiliby po protokołu NEC. A jakie łącze masz na radyjku dla sterowania od kierownicy?
Co do takiego sterownika to trzeba szukać. Wydaje się mi że nawet chyba gdzieś widziałem schemat i oprogramowanie dla zrobienia samemu - ale już nie jestem pewny.
A jakie łącze masz na radyjku dla sterowania od kierownicy?
nie rozumiem??
VMatas napisał/a:
Jeszcze taka głupia myśl - może czasami ten adapter z I-Bus przerabia sterowanie na rezystorowe? Warto byłoby spróbować.. Bo jakoś nie wydaje się mi że chińczyki robiliby po protokołu NEC
tez o tym myslałem, ale narazie stroaciłem wene i poskładałem wszytko elegancko i nie chce mi sie zaś tego rozbirać. ale ogólnie mówiąc do tego adaptera wchodzi jeden zielony przewód od kostki BMW (to jest chyba sygnał od kierowniy), potem czrny (masa) czerwon(zasialnie + po stacyjnce ) potem dawa bardzo cięnkie czarne i jeden żółty to sterowanie zmieniarką (tak mi sie wdaje bo to radio ma taką możliwosc) i jedn rózowy który idzie z adaptera do radia
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
i jak? uporał się ktoś z tym sterowaniem ? właśnie chce zmienić swoje seryjne cd blaupunkta 1din (swoją drogą nie znalazłem swojego radia w wątku o montowanych modelach a na panelu jest naklejka rover na jvc kd-r611 ale sterowanie by się przydało ?
Najlepiej jest kupić np. Alpine z adaptatywnym sterowaniem i mieć to z głowy. Można dorobić sterowanie radiem na podstawie kontrolera - miałem tak zrobione dla Alpine CDE - 103BT, jednak dla każdego radia są potrzebne zmiany w oprogramowaniu, choć i nie duże ale jednak. Lub trzeba szukać odpowiedniego konwertera na eBay.. O ile wiem Alpine z serii CDA (i niektóre inne też, trzeba sprawdzać w instrukcji) mają takie adaptatywne sterowanie - naciskasz przyciski na kierownicy, przypisujesz w radiu funkcje i masz tak jak chcesz. Jeszcze robią takie coś jak sterowanie "pilotem", czyli kontroler wysyła polecenia od przycisków przez LED na podczerwieni i w taki sposób się steruje radiem z kierownicy(jeżeli radyjko ma pilota)..
ogólnie to ja jakoś kupiłem uboga wersje albo jakoś wybrakowaną MA RDS, podłączenie pod iPODa a nie ma mozliwości zmany tapety. ogólnie w instrukcji jest pokazany widok menu ustwień i tam jest pokazany ustwienia np. programowania sterowania z kierownicy lub zmiany tapety a u mnie dupa nie ma nawet połowy ikon w ustawieniach nie mówiąc o sterowaniu z kierownicy... albo odsprzedam to radio za znacnie niższą cene co mi sie nie uśmiecha albo zostane przy tym co mam.... ehhh tak jak kiedys pisałem ale pozowle sobie jeszcze raz przytoczyć:
"TE MADE IN CHINA KIEDYŚ NAS ZNISZCZY"
mnie ono niszczy psychicznie.......
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
to radyjko jvc ma pilota ... alpina nie bardzo mi podchodzi szczerze mówiąc
Jeżeli masz jeden pilotów pokazanych tutaj , to można zamówić u tego faceta lub zrobić samemu. Będzie działać na zasadzie kontrolera, który przez podczerwień będzie sterował radyjkiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum