Forum Klubu ROVERki.pl :: [R825] Refleksje po zakupie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R825] Refleksje po zakupie
Autor Wiadomość
LOSIUalfa 




Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 11
Skąd: Ozorków



Wysłany: Nie Maj 18, 2008 14:09   [R825] Refleksje po zakupie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1997

Kupiłem R825 coupe z automatem. Właśnie ten automat mnie najbardziej martwi. Przewiozłem kumpla po czym powiedział mi, że najpewniej sprzęgło mi się ślizga bo auto nie przyspiesza jak powinno. Przyspiesza w ok. 10 sek. do 100km/h. Może macie jakieś rady dotyczące tej skrzyni i poza tym na co zwrócić w nim uwagę?
Chce założyć do niego gaz sekwencyjny, czy to bardzo zaszkodzi temu silnikowi?
W tym modelu silnik jest japoński czy angielski, dostaję rozbieżne informacje?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 18, 2008 14:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Maj 18, 2008 15:49   

LOSIUalfa napisał/a:
W tym modelu silnik jest japoński czy angielski, dostaję rozbieżne informacje?
Masz silnik Rovera K-series V6 175 KM. Skrzynia automat czterobiegowa JATCO. :wink:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 19, 2008 16:05   

LOSIUalfa napisał/a:
Przyspiesza w ok. 10 sek. do 100km/h

To wynik do przyjęcia. Dla wersji bez automatu producent podaje czas 9,2 s do setki.

LOSIUalfa napisał/a:
Właśnie ten automat mnie najbardziej martwi.

To porządny, japoński automat. Pilnuj stanu oleju i terminowych wymian (co 4 lata lub 100kkm).

LOSIUalfa napisał/a:
Chce założyć do niego gaz sekwencyjny, czy to bardzo zaszkodzi temu silnikowi?

Nie, jeżeli gaz będzie starannie założony i wyregulowany.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
LOSIUalfa 




Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 11
Skąd: Ozorków



Wysłany: Pon Maj 19, 2008 19:59   

Dajcie znać jak mogę upewnić się czy mam jakieś problemy ze sprzęgłem. Może jakie prędkości powinien osiągać przy danych obrotach?
Doszły mnie informacje, że jeśli nawet sprzęgło "kuleje" to nie ma co teraz go robić z uwagi na koszty, podobno oszczędniej poczekać aż auto stanie i wtedy działać. Mam tylko nadzieję, że to będzie blisko domu i nie będę lawety potrzebował.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 10:38   

LOSIUalfa napisał/a:
Dajcie znać jak mogę upewnić się czy mam jakieś problemy ze sprzęgłem.

Jeżeli obroty silnika rosną, a auto nie przyspiesza, to wtedy masz problem ze sprzęgłem (ślizga się). W przeciwnym przypadku wszystko OK.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 10:44   

piter34 napisał/a:
LOSIUalfa napisał/a:
Dajcie znać jak mogę upewnić się czy mam jakieś problemy ze sprzęgłem.

Jeżeli obroty silnika rosną, a auto nie przyspiesza, to wtedy masz problem ze sprzęgłem (ślizga się). W przeciwnym przypadku wszystko OK.

O czym wy piszecie? Przecież w automacie nie ma sprzęgła... Jego rolę pełni przekładnia hydrokinetyczna.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 11:45   

lamer napisał/a:
Jego rolę pełni przekładnia hydrokinetyczna.

Sprzęgło hydrokinetyczne. :cool:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 11:53   

Wg mnie to jest to przekładnia...
http://pl.wikipedia.org/w...hydrokinetyczna
Ale jak zwał tak zwał - to się nie może ślizgać bo tam nie ma elementów ciernych... Podejrzewam, że wrażenia, które ktoś odebrał jak "ślizganie się sprzęgła" to normalna praca skrzyni automatycznej tylko ktoś nie miał z takową wcześniej do czynienia!
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:22   

lamer napisał/a:
Ale jak zwał tak zwał - to się nie może ślizgać bo tam nie ma elementów ciernych... Podejrzewam, że wrażenia, które ktoś odebrał jak "ślizganie się sprzęgła" to normalna praca skrzyni automatycznej tylko ktoś nie miał z takową wcześniej do czynienia!

Przyznaję rację ;-)

Co do nazewnictwa, to wg mnie przekładnia jest sprzęgłem, ale sprzęgła nie możemy nazwać przekładnią.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:54   

Cytat:
Co do nazewnictwa, to wg mnie przekładnia jest sprzęgłem, ale sprzęgła nie możemy nazwać przekładnią.

Tyle, że IMHO "to coś" co współpracuje ze skrzynią automatyczną jest bezstopniową przekładnią hydrokinetyczną. Zresztą teraz zaprzeczę trochę sam sobie i powiem, że większość "automatów" ma sprzęgło a nawet kilka sztuk :) Ale służą one do czego innego niż w przypadku skrzyni manualnej...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 13:06   

...a dla mnie ta cała "skrzynia" to właśnie przekładnia. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
LOSIUalfa 




Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 11
Skąd: Ozorków



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 21:50   

Osoba od której słyszałem o problemie miała automat w Audi z roku 2002+-2(nie kojarzę modelu). Postraszył mnie, że u niego ten sam problem kosztował 4 tys.

Reasumując nasze rozważania wnioskuję, że:
1. nie mam co się martwić
2. nie ma możliwości, że tylko część momentu obrotowego jest przenoszona na koła, przez co skrzynia dodatkowo traci na sprawności
Słuszne wnioski?

Dzięki panowie za dość żywą dyskusję
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 21, 2008 12:45   

LOSIUalfa napisał/a:
Reasumując nasze rozważania wnioskuję, że:
1. nie mam co się martwić
2. nie ma możliwości, że tylko część momentu obrotowego jest przenoszona na koła, przez co skrzynia dodatkowo traci na sprawności

3. Ta osoba, która wywaliła 4 tys. w automat w Audi jest po prostu zazdrosna :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 00:21   

LOSIUalfa, w razie klopotow ze skrzynia jatco podaje opis diagnostyki z rave:


Odnośnie dyskusji powyżej to mam taką grubą książkę jeszcze z czasów komunistycznych którą czytałem zawsze do poduszki :) i tam są dwa terminy: sprzęgło hydrokinetyczne i przekładnia hydrokinetyczna, jedno i drugie trochę się różni. Sprzęgło to poprostu dwa wiatraki zanurzone w oleju, a w przekładni jeszcze są dodatkowe łopatki które w zależności od prędkości zmieniają kierunek oleju żeby zmaksymalizować moment. Dzięki temu przy ruszaniu lub mocnym przyspieszaniu, przenoszony moment jest nawet większy od normalnego ciernego tarczowego sprzęgła.

Sprzęgło hydrokinetyczne:


Przekładnia hydrokinetyczna:


Cytat:
Chce założyć do niego gaz sekwencyjny, czy to bardzo zaszkodzi temu silnikowi?
znajomy ma 825 KV6 sedan i założył sekwencje, ale miał na początku problemy, bo jak wiercili otwory na wtryskiwacze gazu to wióry poszły w silnik, do tego stopnia się coś skopało że samochód nie mógł zapalić i stracił nawet kompresje, prawie tydzień w warsztacie to naprawiali.
gdyby to był silnik 2.7 hondy to bym Cie namawiał na założenie Blosa (1.5 generacja) , bo działa wręcz idealnie, nawet odczyty na sondzie mam teraz dobre. spalanie w mieście ok 15/100, a znajomego 825 na sekwencji 18 /100.
Tylko nie wiem jakby się dało blosa wpasować w dolot KV6, z tego co pamiętam tam dwie rurki idą z filtra.

Jeszcze z innych spraw, sprawdz jaki poziom jest w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego, powinien być ok 1/3 zbiornika. Gdy jest zawysoki to może rozsadzić zbiornik, tak u znajomego się stało, a mój zbiornik wygląda tak jakby miał za chwilę eksplodować. Te oznaczenia min max są to 2 litrówek, do V6 poziom powinien być dużo niżej.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 23, 2008 14:45   

blue827 napisał/a:
znajomy ma 825 KV6 sedan i założył sekwencje, ale miał na początku problemy, bo jak wiercili otwory na wtryskiwacze gazu to wióry poszły w silnik,

Dlatego porządne firmy demontują kolektor ssący przy okazji montażu gazu.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 14:51   

Ja bym powiedział, że myślący mechanicy - w ten sposób oszczędzają sobie kłopotów przecież.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 23, 2008 14:53   

Jak ktoś potrafi to wywierci bez szkód bez demontażu, ale to trzeba potrafić ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 26, 2008 10:32   

Tak jak u mnie. :D
Ale ja już pisałem, że gaz zakładam u magików. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Zbyszek44 



Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 17
Skąd: Biała Podlaska



Wysłany: Sro Cze 18, 2008 15:56   Re: [R825 Si 2,5l 97r] refleksje po zakupie

ok
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek44 Nie Lip 06, 2008 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 18, 2008 16:00   

Zbyszek44 napisał/a:
Jeli chodzi o silnik to identyczny montowano do 2001 w KIA CARNIVAL I . Więc gdyby coś było nie tak z silnikiem to wszystko od tego KIA pasuje. Ja wymieniłem już rozrzad i pompkę wody i wszystko było z KIA.

Wow!!!
KV6 był montowany w KIA Carnival?
Nie wiedziałem...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R825] Części
gruberek11 Rover serii 800 4 Sro Gru 10, 2008 17:54
evita
Brak nowych postów [R825] Turbina
Deepack Rover serii 800 1 Pon Lis 03, 2008 10:14
Brt
Brak nowych postów [R825] Tłumiki
Zbyszek44 Rover serii 800 7 Nie Cze 22, 2008 13:34
piter34
Brak nowych postów [R825] Zawieszenie
EwaiKazek Rover serii 800 2 Pon Kwi 16, 2007 12:48
EwaiKazek
Brak nowych postów [R825] łożyska
Vigoslaw Rover serii 800 1 Pią Mar 09, 2012 18:35
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink