Forum Klubu ROVERki.pl :: [LPG] Znowu dyskusja, czy LPG to "zło"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[LPG] Znowu dyskusja, czy LPG to "zło"
Autor Wiadomość
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 17:17   

ciekawe bo ja tez trochę słyszałem o jednostce 2,3 ze różnie z nią bywa... może jakieś znaczenie ma ze jeździsz wyłącznie na gazie... inna temperatura spalania czy coś...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 24, 2008 17:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 18:05   

To dziwne, bo wszyscy twierdzą, że "gaz niszczy silniki"... ;)

Mój poprzedni H23A3 wytrzymał 280 kkm (od 162 kkm na LPG) zanim go tata kolegi Markzo nie sprzedał i podobno nadal jeździ, a obecny ma licznikowe 165 kkm i oprócz problemów z uszczelkami (starzenie gumy) i rdzewienia budy nic mu nie dolega. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 09:04   

To ze niszczy silnik jest udowodnione tylko na pewno zależy to od wielu czynników: samego modelu i konstrukcji silnika, jakości gazu, itd... w niektórych zmiany mogą być praktycznie niezauważalne a w innych widoczne juz po paru tys. km wiec nie można uogólniać. Jak by sie znalazła jakaś mądra głowa i sprawdziła czy temp. spalania gazu jest niższa czy wyższa od benzyny? Mogło by to potwierdzić dlaczego u Maćka nie występuje problem z przegrzewaniem silnika :)



PS ja bym do siebie gazu nigdy nie wsadził ale znam osoby które maja jeżdżą scorpio i maja po 200tys. na gazie !! !
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 09:34   

dobryziom napisał/a:
To ze niszczy silnik jest udowodnione

Proszę, proszę, proszę o dowody!!! :D

Jakoś nigdy nie znalazłem przekonującego artykułu z dowodami, czy winikami jakichś rozsądnych testów...
dobryziom napisał/a:
ja bym do siebie gazu nigdy nie wsadził ale znam osoby które maja jeżdżą scorpio i maja po 200tys. na gazie !

Wiesz, moj mechanik ma w garażu (auto już nie jeździ, bo buda przerdzewiała) Citroena BX Sport 1,9 '86 (chyba 160 KM na 4 jedno- albo 2 dwugardzielowych gaźnikach). Auto przyjechało z Niemiec z przebiegiem 90 tys. km (oczywiście mógł być po retuszu), od razu zostało zagazowane, remont silnika był robiony przy 340 tys. km...

Mocno wysilone auto, konstrukcja nie najnowsza, mój mechanik ma ciężką nogę i 250 kkm na gazie, a remont dla tej jednostki bez LPG i tak jest planowany w okolicach 300 kkm...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 10:22   

niszczy niszczy już kiedyś był długi temat o tym... znaczy może inaczej, niszczy:
*kiepska jakość sprzedawanego gazu !! !
*źle dobrane instalacje (montaż tych samych instalacji do rożnych modeli do tego nieprzystosowanych)
* niektóre silniki porostu nienadana sie do gazu.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 10:42   

dobryziom napisał/a:
*kiepska jakość sprzedawanego gazu !

Tak jak i benzyny. :)
dobryziom napisał/a:
*źle dobrane instalacje (montaż tych samych instalacji do rożnych modeli do tego nieprzystosowanych)

To oczywiste.
dobryziom napisał/a:
* niektóre silniki porostu nienadana sie do gazu.

I właśnie tu chcę się czegoś dowiedzieć, bo jak dla mnie to ten punkt to wynik punktu drugiego i nic więcej - nie znam przesłanek, dla których nie które silniki "nie nadają się do gazu" i chciałbym je poznać. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
thef 



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Cze 25, 2008 11:10   

maciej napisał/a:
I właśnie tu chcę się czegoś dowiedzieć, bo jak dla mnie to ten punkt to wynik punktu drugiego i nic więcej - nie znam przesłanek, dla których nie które silniki "nie nadają się do gazu" i chciałbym je poznać. :)
Nie znam się na gazie, ale chyba nie tyle sam silnik może nie nadawać się do zagazowanie, co sama głowica - tyle przynajmniej dowiedziałem się z jednego z odcinków "Turbo Kamery" gdzie gość darł koty z dilerem Opla, który zamontował mu instalację do nowej, kupionej u niego, astry. Okazało się, że jak wynika z dokumentacji technicznej tego silnika, nie nadaje się on do tego, czego diler nie doczytał. Zaleceniem przedstawiciela Opel Polska (czy jakoś tak) była wymiana głowicy w tym silniku, która przystosowana jest do instalacji gazowej.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 11:38   

thef napisał/a:
Nie znam się na gazie, ale chyba nie tyle sam silnik może nie nadawać się do zagazowanie, co sama głowica - tyle przynajmniej dowiedziałem się z jednego z odcinków "Turbo Kamery" gdzie gość darł koty z dilerem Opla, który zamontował mu instalację do nowej, kupionej u niego, astry. Okazało się, że jak wynika z dokumentacji technicznej tego silnika, nie nadaje się on do tego, czego diler nie doczytał. Zaleceniem przedstawiciela Opel Polska (czy jakoś tak) była wymiana głowicy w tym silniku, która przystosowana jest do instalacji gazowej.

No właśnie chciałbym poznać uzasadnienie naukowe, a nie "fabryczne" tak ma być, bo tak, bo niestety jestem w stanie uwierzyć, że Opel pisze tak, żeby zarobić na wymianie głowicy, która od tej oryginalnej różni się tylko Part Number'em na zasadzie "skoro klient chce oszczędzać, to niech się z nami podzieli", a klient musi się na to zgodzić, bo inaczej straci gwarancję na fabrycznie nowe auto...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 11:54   

nie wiem czy to jest naukowe ale po wyłączeniu samochodu w silniku zwykle zostają dość spore ilości niespalonego gazu... które wchodzą w reakcje z silnikiem który "rdzewieje"... od jakości gazu zależy co jeszcze zostaje w komorze.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 12:10   

dobryziom napisał/a:
po wyłączeniu samochodu w silniku zwykle zostają dość spore ilości niespalonego gazu... które wchodzą w reakcje z silnikiem który "rdzewieje"...

To przy benzynie zostaje niespalona benzyna?
Bo jak dla mnie to IV i V gen. LPG działa jak wtrysk benzyny...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 12:35   

a czy ja powiedziałem ze benzyna nie zostaje :roll: oczywiście ze jakieś ilości zostają tylko że benzyna nie wchodzi w reakcje z metalem :wink:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 12:51   

Hmm... Wg mnie benzyna ma większe szanse niż LPG - LPG to propan i butan, czyli gazy ZTCW dość obojętne...
A jeśli chodzi o zanieczyszczenia to są zarówno w benzynie, jak i w LPG (zwłaszcza w PL) i nie sądzę, żeby akurat to było przez Opla brane pod uwagę w pisaniu informacji o wymianie głowicy...

Ale może się mylę.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 12:55   

ja tam jeżdżę tylko na 98 i mocno wierze w to ze mieści sie w normach przynajmniej porządnej 95 :roll: co do gazu w jakiejś gazecie były badane stacje to żadna nie zmieściła sie nawet w średniej ale jak wiadomo to POLSKA. Co do złego wpływu gaz sie skrapla:/
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 16:08   

dobryziom napisał/a:
Co do złego wpływu gaz sie skrapla:/

A benzyna jest cały czas skroplona. ;)

Tak się tylko wygłupiam, bo naprawdę nie mogę nigdzie znaleźć żadnych rozsądnych argumentów, że LPG to zzzuuuuooooo!!! ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 16:30   

maciej napisał/a:
dobryziom napisał/a:
Co do złego wpływu gaz sie skrapla:/

A benzyna jest cały czas skroplona. ;)

Tak się tylko wygłupiam, bo naprawdę nie mogę nigdzie znaleźć żadnych rozsądnych argumentów, że LPG to zzzuuuuooooo!!! ;)



nie masz racji bo jest pompowana przez wtryski jako mgiełka :rotfl: :razz:

a tak serio ciężko jest zrobić jakiś subiektywny test :/ a tym bardziej znaleźć gdzieś wyniki bo trzeba by było znaleźć samochód który od początku jeździł na LPG oczywiście przystosowanej do tego modelu silnika i porównać z benzyna o tym samym przebiegu plus charakterystyce jazdy kierowcy itd... za dużo czynników sie na to składa plus test miał by realny wymiar po przebiegu min 150-200tys... jak dla mnie jeszcze długo nie znajdziemy konkretnej odpowiedzi
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 16:53   

dobryziom napisał/a:
nie masz racji bo jest pompowana przez wtryski jako mgiełka

Ale pytanie jak to potraktujemy, czy jako drobne krople, czy jako roztwór koloidalny. ;)
dobryziom napisał/a:
a tak serio ciężko jest zrobić jakiś subiektywny test a tym bardziej znaleźć gdzieś wyniki bo trzeba by było znaleźć samochód który od początku jeździł na LPG oczywiście przystosowanej do tego modelu silnika i porównać z benzyna o tym samym przebiegu plus charakterystyce jazdy kierowcy itd... za dużo czynników sie na to składa plus test miał by realny wymiar po przebiegu min 150-200tys... jak dla mnie jeszcze długo nie znajdziemy konkretnej odpowiedzi

No właśnie, bo tyle się słyszy, że LPG to zuuooo, a ciągle nie natknąłem się na wiarygodne badania.
Z doświadczeń moich i moich znajomych różnic nie widać, a gdy słyszę, że ktoś mówi, że mu gaz zepsuł silnik to zwykle okazuje się, że albo miał I gen. do wtryskowego silnia albo miał tak "oszczędnie wyregulowane", że 2-litrowy silnik palił mu 7l LPG/100km w mieście - na tak ubogiej mieszance to i na benzynie by długo nie pociągnął...

Stąd moje ciągłe poszukiwania w miarę naukowego porównania. :)

[ Dodano: Sro Cze 25, 2008 16:54 ]
llygas napisał/a:
przerywając odwieczny spór (benzyna vs LPG) informuje, że zdecydowałem sie na silniczek 1,8

No to trzymamy kciuki za "przeszczep". :)

To potem jeszcze turbinka i będzie idealnie. ;) ;) ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 27, 2008 10:53   

thef napisał/a:
Nie znam się na gazie, ale chyba nie tyle sam silnik może nie nadawać się do zagazowanie, co sama głowica

Wg mojej wiedzy na LPG bardzo szybko zużywają się głowice, które mają ceramiczne gniazda zaworowe. Aby temu zapobiec stosuje się układy lubryfikacji zaworów.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
thef 



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Cze 27, 2008 11:10   

piter34 napisał/a:
Wg mojej wiedzy na LPG bardzo szybko zużywają się głowice, które mają ceramiczne gniazda zaworowe. Aby temu zapobiec stosuje się układy lubryfikacji zaworów.
Być może o to chodziło, nie wiem (nie pamiętam lub nie było to sprecyzowane). W każdym razie polski diler Opla nie doczytał zaleceń producenta i zamontował gościowi gaz w aucie, które ten wybrał. Auto prawie od początku jeździło źle na gazie i nie pomagały poprawki serwisu. Dopiero na koniec, jak gość zaczął walczyć z dilerem, głos zabrał przedstawiciel Opla i wyjaśnił, że diler popełnił błąd i zamontował gaz wbrew przeciwwskazaniom producenta. I podobno chodziło tylko o to, że ta konkretna głowica do gazu się nie nadawała.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 27, 2008 11:11   

piter34 napisał/a:
Wg mojej wiedzy na LPG bardzo szybko zużywają się głowice, które mają ceramiczne gniazda zaworowe. Aby temu zapobiec stosuje się układy lubryfikacji zaworów.

Ooo... To już coś...
Ciekawe, czy chodzi o temperaturę, czy o coś innego... :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 27, 2008 11:16   

thef napisał/a:
Być może o to chodziło, nie wiem (nie pamiętam lub nie było to sprecyzowane). W każdym razie polski diler Opla nie doczytał zaleceń producenta i zamontował gościowi gaz w aucie, które ten wybrał. Auto prawie od początku jeździło źle na gazie i nie pomagały poprawki serwisu. Dopiero na koniec, jak gość zaczął walczyć z dilerem, głos zabrał przedstawiciel Opla i wyjaśnił, że diler popełnił błąd i zamontował gaz wbrew przeciwwskazaniom producenta. I podobno chodziło tylko o to, że ta konkretna głowica do gazu się nie nadawała.

ZTCW to Opel w swoich silnikach nie stosuje ceramicznych gniazd.
Generalnie to prawie każdy producent nie zaleca montażu gazu (bo ponieważ) i potrafi nawet unieważnić gwarancję, gdy zamontujemy sobie "gdzieś tam" LPG.

Poza tym nawet jak są ceramiczne gniazda, to auto będzie jeździć na LPG zupełnie normalnie, tyle że przyspieszone będzie zużycie tychże gniazd.

Próbowałem (tak na szybko) znaleźć w google listę aut z ceramicznymi gniazdami, ale nie znalazłem.
Na pewno są one w niektórych fordowskich ZETECach i w silnikach VVT-i Toyoty.

[ Dodano: Pią Cze 27, 2008 11:18 ]
A tutaj artykuł całkiem nowy:
http://www.auto-swiat.pl/...=17089&Strona=1

Wg tego artykułu (strona 2) GM (czyli m.in. Opel) pozwala na montaż LPG w każdym silniku benzynowy...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Dyskusja o cenach paliwa - z "Chcę kupić Roverka"
thef Offtopic 29 Czw Cze 25, 2009 15:52
Viniu
Brak nowych postów Znowu w "elitarnym" gronie
krzychu.b Offtopic 20 Czw Cze 12, 2014 02:26
NoPE
Brak nowych postów nowe stawki akcyzy od 2017 według "dobrej zmiany"
WitekWawa Offtopic 23 Pon Lut 27, 2017 11:14
bociannielot
Brak nowych postów Co mogą znaczyć słowa "może świadczyć tylko o tym"
Mayson Offtopic 8 Wto Paź 26, 2010 11:14
piter34
Brak nowych postów Samochody na F - wydzielone z "Chcę kupić Roverka"
magneto Offtopic 17 Sob Cze 20, 2009 09:25
tetryk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink