Też się przejechałem na mechanikach.
Wpakowałem w ten silnik już 4000 i dalej jest źle, dopiero ten zrobił próbę olejową i stwierdził że pierścienie olejowe są zapieczone co wraz z padającymi uszczelkami świadczy o przegrzaniu silnika.
Pozostali ograniczli się tylka do wymiany, lub chęci wymiany uszczelek.
Więc szukam teraz drugiego silnika i mam nadzieję że trafię dobrze, bo auta mi szkoda się pozbywać.
[ Dodano: Pon Lut 27, 2012 16:22 ]
Witam
Dowiedziałem się dzisiaj od jednego ze sprzedawców że silnik pracujący z manualną skrzynią nie będzie pasował do automatu.
Podobno inna końcówka wału.
Czy to prawda?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 27, 2012 16:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
witam
choć nie ujawniałem się wcześniej to mam już troche doświadczeń z r75.
mam włożony już trzeci silnik obecnie z land rover freelander 2,5 V6 który był w manualu.
Moja automatyczna skrzynia pasuje jak ulał tylko musiałem misę olejową podmienić bo na chłodniczce oleju są innego rozmiaru krućce.
powodzenia
umarło mi moje v6 przez zatartą rolkę rozrządu która zerwała pasek i stoję przed dylematem remont 2.0 czy wymiana, jeśli wymiana to chyba na 2.5 podpowiedzcie mi jak sprawuje się skrzynia z 2.0 w 2.5 chodzi o automat ...jak przekładają się inne przełożenia na charakterystykę jazdy? ...wiem że kilka osób robiło swap z 2.0 na 2.5 ale nie wiem czy z automatyczną skrzynią ...zastanawiam się czy ryzykować, czy wszystko "zagra"
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Witam, odkopuję temat, bo chcę przełożyć silnik 2.5 177KM do mojego Roverka, w zamian za mojego 2.0 manuala, który mi umarł. I mam pytania:
1) Czy skrzynia od MG ZT 190KM manual będzie z tym silnikiem współgrać?
2) Ten silnik 2.5 jest z 2004 albo 2005r. i słyszałem coś o różniących się cewkach względem starszych silników. Jak to z tym jest naprawdę?
3) Oprócz silnika kompletuję także sterownik silnika, moduł EWS, pestka IMMO, wiązka. Wszystko od tego silnika 2.5, co mi jeszcze potrzeba?
Czyli po skompletowaniu powyższych rzeczy powinien śmigać aż miło ?
jeszcze wizyta u gazmena żeby ci dostroił do 2,5 ciekawe jest jeszcze czy ci wydoli reduktor i wtryski gazowe, ja mam niebieskie BRC i jakoś wychodzi że są na granicy 2,0 jak masz też takie chyba by było trzeba zmienić ale to już gazmen będzie wiedział
Panowie odświeżę temat. Przymierzam się do zakupu silnika i pewnie chciałbym włożyć 2.5 zamiast swojej dwójki. Potencjalnie mniej problemów dostarczyła by zmiana 2.0=2.0 ale większy moment kusi żeby było to 2.5.
Proszę o krótkie i zwięzłe info: silnik i co jeszcze czego nie mogę przełożyć ze swojego dwulitrowego żeby cykał bez problemów (nie mam dostępu do T4).
Może macie jakieś pewne źródło na zakup silnika?
Skrzynia się różni w 2.0 i w 2.5 więc podobno skrzynia od 2.0 nie za długo będzie działac z 2.5. poszukaj wątku kol. dzieju o zmianie silnika on tą ścieżkę przetarł nie ukrywam że z problemami.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
bienias, zależy z którego rocznika kupisz silnik. Nie wiem czy Tofu potrafi przeprogramować sterownik z 2.0 na 2.5, jak nie to musisz cały zestaw startowy z silnika 2.5. Ale moment albo tylko sterownik silnika z 2.5, a Tofem zmieni się Vin i chyba będzie działać Dlaczego mówię o roczniku, ponieważ ood któregoś roku, było inne połączenie cewek i w takim wypadku będziesz potrzebował też wiązki, nie wiem czy inne zmiany były
[ Dodano: Pon Kwi 25, 2016 15:36 ]
Właśnie z którego rocznika jest twój 2.0
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
1. zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo)
2.wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami)
3.widzę że masz przedlifta. Jeżeli kupisz silnik polifcie to różni się:
a)chłodnica oleju,
b)cewki zapłonowe,
c)wiązka silnika,
4.skrzynia od 2.5
Co do silnika to kontaktuj się z AdaskoC . Sam od niego kupowałem i mogę polecić w 100%.
Ważna uwaga: jeżeli masz manual to nie kupuj wiązki od automatu. Ja tak zrobiłem i wentylator śmiga cały czas(widzi brak skrzyni automatycznej i najprawdopodobniej chce chłodzić olej w skrzyni), jednym słowem głupieje.
Nie wiem jak 2.5 przedliftem. Ja w starym silniku miałem 2 sondy, a w 2.5 polifcie już są 3. Skutek był taki że palił 17 litrów. W takim wypadku musisz dokupić trzecią sondę, nagwintować/obspawać miejsce gdzie ma być sonda i podłączyć ją do ECU lub do wiązki przy nadkolu
Mam '99 w automacie. I przyznam ze zakup tych wszystkich gratów podnosi poprzeczkę finansową...silnik średnio dwójkę, potem 2 sterowniki i immobilisery, wtryski...
No cóż im bliżej będę wymiany tym bardziej będę się zastanawiać co brać. Ważne, że wiem czego szukać! Dzięki za porady.
Aimp12 kontaktowałem się z AdaskoC ale ma przełom maja/czerwca coś mieć a moje auto od zakupu może z 1000km tylko zrobiło wiec mam ciśnienie albo ze skarpy do Wisły albo naprawiać i jeździć.
Ostatnio kupowałem coś na olx. Rozmawiałem z gościem przez telefon i mówił że rozbił ZT, czy nie chce czasem silnika kupić. Mówił, że za 1800 wszystko sprzeda, cały silnik z gratami. Twierdził, że silnik zdrowiutki do końca, ale przód rozwalił. To jest przedlift w manualu na 90% czyli musiałbyś wymienić.. chyba nic jeżeli idzie o silnik. Bo wiązka ze starego, wtyrskiwacze masz w silniku ewentualnie zakupionym
Może tym się zainteresuj
Jedynie skrzynia i komp od automatu. Chyba mam gdzieś kompa w garażu w razie czego, z zestawem do odpalenia
Witam, Odnawiam temat... mam dylemat. posypał mi się silnik 2.0 manual |2000r| i zastanawiam się nad wymianą na 2.5 manual |1999| .
Mam pytanie czy wszystko będzie pasowało ?
Tzn" czy osprzęt będzie pasował ? z tego co czytałem to tak
czy mocowania silnika są takie same ?
czy skrzynia ,sprzęgło bedzie pasowało ?
czy sterownic będzie współgrał od 2.0 ?
czy wiązka sterownika będzie pasowała ?
Robił już pewnie ktoś taką operacje ?
Proszę o pomoc ...
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Sty 08, 2017 13:14
aimp12 napisał/a:
1. zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo)
2.wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami)
3.widzę że masz przedlifta. Jeżeli kupisz silnik polifcie to różni się:
a)chłodnica oleju,
b)cewki zapłonowe,
c)wiązka silnika,
4.skrzynia od 2.5
Co do silnika to kontaktuj się z AdaskoC . Sam od niego kupowałem i mogę polecić w 100%.
Ważna uwaga: jeżeli masz manual to nie kupuj wiązki od automatu. Ja tak zrobiłem i wentylator śmiga cały czas(widzi brak skrzyni automatycznej i najprawdopodobniej chce chłodzić olej w skrzyni), jednym słowem głupieje.
Nie wiem jak 2.5 przedliftem. Ja w starym silniku miałem 2 sondy, a w 2.5 polifcie już są 3. Skutek był taki że palił 17 litrów. W takim wypadku musisz dokupić trzecią sondę, nagwintować/obspawać miejsce gdzie ma być sonda i podłączyć ją do ECU lub do wiązki przy nadkolu
Owca1911, Mocowania itp są te same, silnik nieznacznie różni się osprzętem. Skrzynia ma inne przełożenia. Wyżej masz napisane na co zwrócić uwagę.
Czyli jak przełożę silnik i będę miał od niego ,
zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo) to wszystko będzie chodzić
a wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami) tzn że wtryski też zostawić od 2.5 ?
Czy ilość sond lambda będzie miała wpływ na prace ? z tego co czytałem to 2.0 od 2000r miała 3 sondy, a ten silnik co chce 2.5 z 99r ma raczej 2...??
Jestem zielony z mechaniki wiec proszę o wyrozumiałość.
Mogę kupic rover 75 z silnikiem 2.5 i właśnie chciałem go przełożyć w moją kastę, tylko silnik pali bez problemu a gość mówi że nie ma mocy, tzn błąd układu zapłonowego, co może być tym spowodowane
[ Dodano: Nie Sty 08, 2017 15:19 ]
A gdybym zabrał silnik 2.5 ale z auta ze skrzynia automat , i bym chciał ten silnik przełożyć do mojego manuala zamiast 2.0?? jakby to wygladało ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum