Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4 8v LPG] Osiągi - Pytanie do posiadaczy tego modelu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1.4 8v LPG] Osiągi - Pytanie do posiadaczy tego modelu
Autor Wiadomość
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



  Wysłany: Sro Sie 27, 2008 15:45   [R214 1.4 8v LPG] Osiągi - Pytanie do posiadaczy tego modelu

Witam
Mam pytanie do posiadaczy 75 konnego modelu o wrażenia z jazdy tym samochodem.
Jeździłem parę dni corsą mojego kumpla 97r 1.4 60KM i ku mojemu zdziwieniu jest o wiele
dynamiczniejsza od mojego rovera! Od początku ta fura wydawała mi się mułowata ale
dopiero teraz jak miałem bezpośrednie porównanie z innym samochodem to się załamałem.

Przy moim R mam 15" laczki 195/55 czyżby za duże do tego silnika?
A może gaziarze sp.... i za bardzo przydławili dolot powietrza mikserem
i dlatego się muli na benzynie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 27, 2008 15:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Unique 




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 15:57   

Hej, hej! Wrażenia z jazdy 1,4 8v mam zawsze przednie :D . Autko pracuje równo i pięknie idzie. Zazwyczaj wrzucam wyzszy bieg przy osiagnieciu deklarowanego maks. momentu obrotowego przy 2500 rpm i nie smigam na wiecej niz 3000, no chyba ze wymaga tego sytuacja, albo porwią mnie emocje na którymś ze świętokrzyskich "pasów startowych" :twisted: :mrgreen: W sumie można więc powiedzieć, że jeżdżę dość spokojnie, choć i tak mam wrażenie, że dynamicznie, bo często inne autka zostają w tyle (same dziadki :wink: ;-) hehehe). A 75 koników i tak IMHO pięknie mknie, mimo katalizatora. Wkrótce mam zamiar go wypierdzielić i wstawić przelot, albo strumienice - w końcu to już 158tkm ma mój wierny XW, a katalizatory bodajże po 100wce są do wymiany.
Co do gazu - nic nie powiem, bo nie wiem. W innych wątkach na tym forum ktoś pisał, że na lpg zanotował spadek mocy.
 
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 16:30   

mackol,

Jeśli chodzi o Opla Corsę B 1.4 60KM to katalogowo: 0-100km/h w 15sekund i Vmax 155km/h.

Rover 200 1.4 75KM 0-100 w 13,3 i Vmax na poziomie 165km/h.

Według mnie dynamika przemawia na korzyść R200, jedź koniecznie do gazowników. Wymień filtr gazu, potem regulacja z komputerem i powinien śmigać nie gorzej od Corsy ;-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 28, 2008 17:10   

mackol napisał/a:
Jeździłem parę dni corsą mojego kumpla 97r 1.4 60KM i ku mojemu zdziwieniu jest o wiele
dynamiczniejsza od mojego rovera!

Moim zdaniem to normalne. W końcu ma więcej KMów, a waży podobnie. ;-)

mackol napisał/a:
A może gaziarze sp.... i za bardzo przydławili dolot powietrza mikserem
i dlatego się muli na benzynie?

Muli się na benzynie...? Na pewno tak nie powinno być?
A co do gazu... Nic nie wiem nawet jaka to instalacja, której generacji itp.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 18:37   

Ta właśnie problem w tym że muli się nawet na benzynie, instalke mam drugiej generacji
filtry wymienione, wyregulowana.

Być może zamontowali za mały mikser tzn, o małym przekroju dzięki czemu łatwiej było wyregulować
LPG ale za mocno przytkał dolot powietrza i dlatego autko tak zamula na benzynie, jak będę miał
chwile czasu to zajrzę co mi tam wcisnęli.

Napiszcie jakie macie laczki w swoich roverach może jak zmienię na 14" to będzie mu lżej.

Jeszcze przychodzi mi do głowy że może mój motor się kończy:/ Zresztą pisałem już o tych
problemach na forum klekocze mi jak diesel, dałem sprawdzić popychacze i podobno są OK,
a może spartolili przy wymianie paska rozrządu i o ząbek im przeskoczyło? możliwe żeby
dało to taki efekt? czy raczej silnik by w ogóle nie ruszył.

Tak brzmi mój silniczek:/

http://pl.youtube.com/watch?v=57Q3Dhw-YZY
 
 
Unique 




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Kielce



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 08:32   

Co do kapci, mam na 14" 6J nastepujace kapciuchy 185x60 zv3 Avona. Jak dla mnie lux.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 29, 2008 10:47   

mackol napisał/a:
Tak brzmi mój silniczek:/

Jak dieselek. Prawdopodobnie popychacz jeden albo dwa do wymiany. :/

Spróbuj wywalić mikser i przejechać się na próbę na benzynie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 13:51   

Stancie spod swiatel we dwoch i sprawdzcie. Czasami wrazenia dynamiki sa bardzo subiektywne i zaleza od konkretnego samochodu.
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 18:22   

gpredki napisał/a:
Stancie spod swiatel we dwoch i sprawdzcie. Czasami wrazenia dynamiki sa bardzo subiektywne i zaleza od konkretnego samochodu.


W tym przypadku dominacja corsy jest ewidentna, miałem do dyspozycji oba samochody
na raz i jeździłem raz jednym raz drugim:/ w moim R jest tak że nawet przeciągając na biegach do
ponad 4k -> wrzucam wyższy bieg -> gaz do dechy i........ zero reakcji samochód spokojnie
po matulku się rozpędza, jednym słowem DRAMAT
Myślę że to z powodu większych laczy ja mam 195/55R15 a corsa 145/80R13 + przydławiony dolot przez LPG + większa masa o jakieś 200kg i taki efekt:/

Zatankowałem więcej wachy i jak znajdę wolną chwile zrobię tak jak radzi piter34
przetestuje go na odetkanym dolocie bez mikserka...

Cytat:
Jak dieselek. Prawdopodobnie popychacz jeden albo dwa do wymiany. :/


No właśnie sam już nie wiem bo znajomy "mechanik" sprawdzał te popychacze i są podobno
ok. Zdjęliśmy pokrywę zaworów gniótł je paluchami i ani drgnęły twarde jak skała, a jak nie
da się ich zlokalizować to pozostaje wymiana wszystkich czyli impreza na 600zł bez gwarancji
że to pomoże:/
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 18:44   

Czekaj, czekaj, 4000rpm to przeciaganie? Przy ilu ten silnik ma max moc, pewnie kolo 6000
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 20:33   

gpredki napisał/a:
Czekaj, czekaj, 4000rpm to przeciaganie? Przy ilu ten silnik ma max moc, pewnie kolo 6000


Przy 6000 to bez zatyczek do uszu by się nie obyło :lol: A tak na poważnie mówiąc
mój styl jazdy tyczy się do obu samochodów, corsy też nie piłowałem do odcięcia a jeździła o niebo lepiej. Przy normalnej jeździe staram się trzymać tak 3000 rpm wiec 4,5k można nazwać przeciągnięciem :wink: No chyba że mnie teraz oświecicie i żeby poczuć odrobinę dynamiki to obroty od 6k w górę :wink:

Pozdro
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 21:29   

Ta corsa moze (podkreslam moze) lepiej przyspieszac w zakresie obrotow w ktorych jezdzisz. Takie dane jak przyspieszenie do 100km/h mierzy sie jadac na maksa i tak bym CI radzil sprawdzic oba auta.
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Sob Sie 30, 2008 13:48   

Wymontowałem mikser od LPG i jest o wiele lepiej :grin: Autko trochę odżyło,
ale nic w tym dziwnego bo mikser ma średnice wewnętrzną 25mm! Jak przytkacie sobie dolot
powietrza z tych 60mm do 25mm bo będziecie wiedzieli czemu narzekałem na dynamikę :wink: Teraz muszę kupić mikser z wiekszym przelotem z 34mm albo strumieniowy i kombinować tak żeby było dało się jeżdzić z LPG


Pozdro
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Sie 31, 2008 16:49   

a moze blos ?? :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 12:15   

gpredki napisał/a:
Czekaj, czekaj, 4000rpm to przeciaganie? Przy ilu ten silnik ma max moc, pewnie kolo 6000

Wersja 8V wyraźnie słabnie po przekroczeniu ok. 5000rpm.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 12:51   

Wlasnie patrze i max moc przy 5500 rpm ma
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 16:13   

piter34 napisał/a:
gpredki napisał/a:
Czekaj, czekaj, 4000rpm to przeciaganie? Przy ilu ten silnik ma max moc, pewnie kolo 6000

Wersja 8V wyraźnie słabnie po przekroczeniu ok. 5000rpm.
do ok 4k obr nie ma zbytniej roznicy 8v vs 16v ale pozniej jest bardzo zauwazalna :) widze bo aktualnie mam i takiego i takiego :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 19:50   

michone napisał/a:
a moze blos ?? :P


Z tego co się orientuje blos się nadaję do pierwszej generacji a
szkoda mi robić downgrade, kupie mikser strumieniowy, minimalnie
dławi dolot i nic praktycznie nie muszę przerabiać tylko wymienić mikser
i po robocie... przynajmniej w teorii :wink:
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 21:18   

mackol napisał/a:
michone napisał/a:
a moze blos ?? :P


Z tego co się orientuje blos się nadaję do pierwszej generacji a
szkoda mi robić downgrade, kupie mikser strumieniowy, minimalnie
dławi dolot i nic praktycznie nie muszę przerabiać tylko wymienić mikser
i po robocie... przynajmniej w teorii :wink:



podaj źródło teori o blosie w pierwszej generacji :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 21:21   

Blos nie uzywa zadnego sterowania z "komputera" lpg, jest to po prostu rodzaj gaznika, reguluje sie go mechanicznie. Choc dla mnie jest to duzo lepsze rozwiazanie niz klasyczny mikser + instalacja 2 generacji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Podłokietnik do tego modelu.
kzrr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lut 01, 2009 17:58
wild_weasel
Brak nowych postów [R200] - Skrzynia RG6 - pasuje do tego modelu?
zbigniew57 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Wrz 18, 2012 00:03
Krzysi3k
Brak nowych postów [MG ZR160 03'] Deska rozdzielcza z nowego modelu - pytanie
Majkel_ZR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Wrz 11, 2007 14:37
piter34
Brak nowych postów [MG ZR 160] Pytanie do użytkowników tego samochodu
scorpio-x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Lis 29, 2012 19:49
scorpio-x
Brak nowych postów [R214 Si 97] Półoś z innego modelu ?
bandieta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lis 08, 2010 13:06
bandieta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink