Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Czujnik podciśnienia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Czujnik podciśnienia
Autor Wiadomość
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 22:07   [R416] Czujnik podciśnienia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

W kompie jest czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. czy ktoś bawił się tym tematem.
Mam wrażenie że ten czujnik mi nie działa.
Silnik pali normalnie ale są momenty w czasie przyspieszania jakby nie miał mocy, bardzo specyficzne przypadki.
Próbowałem zrobić test, zdjąłem wężyk z kolektora króciec zatkałem palcem i nie było reakcji silnika.
Próbowałem dmuchać ciągnąć w rurkę i nic.
Po fachowemu komputer powinien zmieniać kąt zapłonu.
Co o tym sądzicie ?
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 23:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 22:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 00:02   

etimark napisał/a:
W kompie jest czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. czy ktoś bawił się tym tematem.


no jest i to chyba motoroli ,
kolega Bocian_s wlasnie cos sie z takim probuje zabawiac
i ewentualnie zastosowac zewnetrzny z innego samochodu, podczepiony przewodami
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 20:03   

A jeżeli okazało by się ze jest padnięty, czy pasowałby z innego kompa. (czujnik)
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 22:11   

A jaki masz dokładnie objaw bo może i ja mam to samo.

Przekładka MAPsensora z kompa do kompa jest możliwa tyle że będą problemy aby wyjąć go z "dawcy" bez uszkodzenia mechanicznego. wszystko przez zalanie wnętrza kompa specjalną substancją zabezpieczającą.

Sam MApsensor można sprawdzić po otwarciu komputera podpinając się miernikiem między środkową nóżkę a masę ECU. Wskazania powinny być w okolicach 1V na wolnych obrotach i ok. 4V na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku lub max otwarciu przepustnicy na pracującym.
 
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 12:41   

Główne objawy to: takzwane dziury w przyspieszeniu, do pewnego momentu słabo ciągnie później dobrze, słaby zryw na jedynce i niskich obrotach.
Ale te objawy nie zawsze się nasilają zależą od temperatury silnika i tem. otoczenia przy tem. 10-15 stopni objawy niezauważalne.
No i trochę za dużo pali.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 12:53   

hmm mi to bardziej pod sonde podchodzi
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 13:11   

Nie wykluczone, ale objawy sprawdzania czujnika są niepokojące.
Może dzisiaj rozbiorę kompa i sprawdzę czujnik.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 15:58   

tak czytam i sie obawiam czy mi to nie dolega, mam pare pytan watpliwosci
- czy ten czujnik to nie jest ta zielona wtyczka w kolektorze dolotowym? czy to tylko rezystor nieliniowy z ktorego korzysta czujnik wlasciwy w ECU?
- mam nasteujace objawy: na niskich obrotach silnik strasznie wołowaty, ogolnie ma poszarpywania w przyspieszeniu, czasem poszapruje a czasem nie, jak jezdze i jest cieplo/goraco to zwlaszcza na LPG czuc ze hamujac po wrzuceniu na luz obroty spadaja prawie do zera (powoduje to duze klopoty w ustawieniu LPG), samochod pali troche za duzo (jakies10%), zasadniczo mam wrazenie ze silnik lepiej sie czuje jak jest zimno

- czy to moze byc czujnik, jaka jest procedura weryfikacji domowymi metodami?
- dodam ze rok temu bylem na testbooku u PHJOWI ale nie wykazalo zadnego problemu czujnika, czy mozliwe jest ze cos tam szwankuje po troszku ale nie jest calkowicie martwe wiec testbook nie wykazuje? :roll: :roll:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 22:42   

No teraz to całkiem zwątpiłem!
Sprawdziłem czujnik podciśnienia w kompie, wygląda na dobry, zmienia napięcie wyjściowe w przedziale 2 - 4,3V.
Ale przy okazji pobawiłem się wtyczką czujnika temperatury powietrza dolotowego, i też bez zmian w pracy silnika. Sprawdziłem rezystancję w temperaturze ok25 stopni była ok 1 kom jak podgrzałem na gorącym silniku spadała do ok 600 om, wygląda na sprawny.
Tak jakby komp. nie reagował na zmiany napięcia z czujnika podciśnienia i czujnika temperatury powietrza.
Czy diagnoza kompa mogłaby coś pomóc
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 23:02   

chyba mieszam pojecia czujnika podcisnienia kolektora i temp powietrza w kolektorze........czy ktos moze mi to wytlumaczyc :/
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 01:04   

paff, u Ciebie czujnik podciśnienia jest w komputerze... z prawej strony masz podłączony cienki wężyk, który po paru przejściach biegnie do lewej strony komputera... to jest właśnie wężyk biegnący do czujnika podciśnienia...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:09   

sTERYD, - wiec co moge zrobic zeby zbadac prace czujnika poscisnienia i czujnika temperatury powietrza? :roll:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 21:42   

Najlepiej zrobić test komputerowy silnika to wszystko będzie wiadomo , radzę sprawdzić drożność przewodów pociśnienia a w szczególności tego plstikowego pojemnika na lini- montowanego na ścianie grodziowej to pełni funkcję tzw.odolejacza to ma za zadanie zbierać ewentualny olej aby się nie dostawał z silnika do map sensora w komputerze.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 21:57   

gdzie sie znajduje ten plastikowy pojemnik? pokaz na foto prosze :foto:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 22:17   

niżej zbiorniczka płynu hamulcowego tuż obok kielicha
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 22:44   

czyli pochlaniacz oparow paliwa? w jaki sposb mozna to wszyskto udroznic? ta puszeczka sie otwiera jakos?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 22:46   

eee to chyba zbieracz oparów, a przemo285, chyba pisał o pułapce olejowej zaraz obok komputera (na zdjeciu tuż pod mocowaniem przewodu od klimy do ściany grodziowej...) ale tam chyba nie ma zbiorniczka :/

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 22:47 ]
paff, pochłaniacza się nie rozbiera :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 23:52   

a BTW, poldorover wogole nie mial tej pułapki montowanej fabrycznie i przez to ten czujnik sie pitolil , moj niby jeszcze zyje, 120 tys. przejechal
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 10:43   

AndrewS napisał/a:
a BTW, poldorover wogole nie mial tej pułapki montowanej fabrycznie i przez to ten czujnik sie pitolil , moj niby jeszcze zyje, 120 tys. przejechal


E, miał. Jak koreańce przejęli FSO i poobklejali plastikami poldziaka, to jak jeszcze montowali silnik Rovera do Poloneza, dali taką bańkę na wężyku pomiędzy kolektorem a czujnikiem w kompie.
Jedni nazywają to pulapką olejową, a to był taki kompensator wahnięć ciśnienia dolotu, niby miał pomagać w staliblności pracy silnika. A w zasadzie spełniał właśnie funkcję łapania oleju z męczonego silnika, by nie zaświnił czujnika.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 22:52   

oprawca_1978 napisał/a:
Jak koreańce przejęli FSO i poobklejali plastikami poldziaka


nasz byl caro 96, w caro tej banki nie bylo

a w plusie do tej banki bylo podlaczone podcisnieniowe sterowanie nawiewami
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 416] Czujnik podciśnienia w komputerze?
maximus86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Gru 08, 2014 10:15
sTERYD
Brak nowych postów [45 z 02 1,4] czym czyścić czujnik podciśnienia (ten w kolek
aldona Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Wrz 20, 2010 15:16
aldona
Brak nowych postów [r420si '97] Jak sprawdzić czujnik podciśnienia (map sensor)
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lut 05, 2010 10:49
GG
Brak nowych postów [R416] Problem z czujnikiem podcisnienia
mirasomo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Gru 13, 2010 20:35
staszekPZN
Brak nowych postów [R416] Czujnik PWK ??
leszczynianin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Kwi 20, 2008 10:25
marcus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink