Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SD 97'] 3,83ON/100km - czy to w ogole mozliwe?!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 19:34
[R220 SD 97'] 3,83ON/100km - czy to w ogole mozliwe?!
Autor Wiadomość
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 18:09   [R220 SD 97'] 3,83ON/100km - czy to w ogole mozliwe?!

witam...

niedawno pisalem na forum o problemie ze spalaniem w moim R220SD, wyszlo okolo 7l/100km jezdzac po miescie, co mnie nieco zaniepokoilo....po dodatkowaniu do pelna (na ktorym wyszlo wlasnie ow 7l) przejechalem dokladnie 96km tryb miejski malotloczny i malokorkowny (jazda spacerowa, max do 2500obr) i dzis dotakowalem ponownie na tej samej stacji z tego samego dystrybutora nawet w tej samej odleglosci od niego (aby wykluczyc roznice w nachyleniu pojazdu) i co widze - tankujac dokldaine tak samo - czyli do momentu w ktorym nie zacznie samoczynnie wylewac sie z korka: ) na 96km weszlo 3,68 litra, zatem przeliczajac na 100km wychodzi 3,83 litra !! !

czy to w ogole mozliwe?!

jak tak dalej pojdzie to zaczne podejrzewac ze licznik kilometrow jest walniety - i nie dosc ze pewnie spala te 7 to jeszcze licznik do wymiany: )
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 21, 2008 18:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 18:22   

krzysztof_ns napisał/a:
wyszlo okolo 7l/100km jezdzac po miescie,
to raczej w normie.... ;)
krzysztof_ns napisał/a:
przejechalem dokladnie 96km tryb miejski malotloczny i malokorkowny
według mnie za mała odległość żeby co kolwiek oceniać....

a możesz to jeszcze raz powtórzyć bo nie chce mi sie w to wierzyć żeby tak mało Ci spalił.... mój na trasie pali ok 5,6l ... natomiast po mieście wychodzi mi 6-6,5l
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 18:23   

W ten sposób prawdziwego zużycia nie zmierzysz. Zbyt duży jest błąd pomiaru. Zatankuj do pełna, wypal aż do rezerwy i znów nalej do pełna. Podziel ilość litrów przez kilometry (no i pomnóż przez 100) i masz zużycie. Lejąc 50l błąd 2-3 litów (zapowietrzenie, lekki pochył, itp) będzie miał mały wpływ na wynik.
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 19:03   

mnie uczono ze spalanie sprawdza sie wlasnie wtkai sposob - pod korek na tej samej stacji i w tym samym polozeniu - 100km jazdy i znow pod korek w ten samo sposob....w sobote jade w traske ok 300km, wiec po powrocie doleje pod korek w taki sam sposob - zobaczymy do bedzie sie dzialo...mnie tez sie wierzyc nie chce, no coz - ale co zrobic, jest jak jest: )
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 19:16   

A nie miales inaczej wlozonego pistoletu? Chyba w VW przekrecajac jakos tam pistolet mozna zatankowac sporo wiecej, moze tutaj jest podobnie?
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 19:32   

nie, zalalem tak ze az wylewalo sie z korka i golym okiem bylo widac ze ON przelewa sie pod sama scianke korka - podobnie jak ostatnio, dolewalem trzymajc pistolet nieco nad wlewem...nawet jakby wziac ten blad ulozenia pojazdu w ilosci 0,6 litra to i tak wychodzi 4,5 ON na 100km...ale tak jak mowie, sprawdze to po trasie w ktora sie wybieram...
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 21:15   

krzysztof_ns napisał/a:
zalalem tak ze az wylewalo sie z korka i golym okiem bylo widac ze ON przelewa sie pod sama scianke korka

Tylko ŻADNEJ gwarancji, że w zbiorniku nie pozostał jakiś bąbel powietrza, który Cię oszukał ;p
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 21:30   

takze mysle ze jest tu jakies zaklamanie - ale zeby babel o pojemnosci 3l ON - to juz mocno naciagana teoria: )
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 23:10   

przejedź większy dystans, będzie to bardziej miarodajne ;) ale takiego spalania Ci życzę ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 00:12   

tak na prawdę odbicie pistoletu nie zawsze znaczy ze nalało się tyle samo paliwa, jeśli np wcześniej nalałeś a pistolet Ci odbił z3-4 razy a teraz przestałeś za pierwszym razem możesz mieć różnice w ilości zatankowanego paliwa. Sam gdy tankowałem 95 to po pierwszym odbiciu jeszcze mi coś koło 2-3 litrów weszło do nalania pod korek, także warto to też wziąść pod uwagę
 
 
marcin8c 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 00:25   

pojedziesz w trase i znowu sprawdzisz ? na trasie spala o wiele mnie niz w miescie. Mi spalanie spada o jakies 2.5 L na trasie.
_________________
O_o
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 00:31   

marcin8c napisał/a:
Mi spalanie spada o jakies 2.5 L na trasie

Czyli krzysztof_ns powinno wyjsc jakie 1.33 L :) Niedlugo rafinerie zbankrutuja bo R bedzie produkowal paliwo zamiast je palic :)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 07:52   

co do dolewania - tak jak pisalem wczesniej - lalem nie do odbicia pistoletu, ale pod rant wleu korka, tak ze golym okiem widac iz paliwo wrecz przelewa sie ponad korek (kilka lat temu pracowlem na stacji ORLEN, wiec wiem conieco o tym i tamtym: )

co do spalania w trasie - napisalem ze sprawdze trase, raz dlatego ze mam okazje przejachania wiekszej ilosci km w krotkim czasie, dwa ze jesli w trasie wypali srednio 5-5,5l to oznaczac bedzie ze nie jest mozliwe i realne spalanie 4l w miescie i to zakonczy watek jak sadze: )

wg, jedyna rzecza procz bledu pomiarowego ktora moze miec ewent wplyw to fakt ze poprzednie km robilem na paliwie ktore zakupielm z samochodem - wiec moglabys to "tania zupa" a nie dobry ON - co i tak nieusprawiedliwia tak nierealnego spadku: )
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 12:32   

nawet jak zatankujesz pod korek to i tak po jakims czasie to opadnie. za malo zatankowales i przejechales zeby mozna bylo dobrze oszacowac spalanie.
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 14:13   

opada piana ktora odbija pistolet z ON, trzeba poczekc az sie wytraci, ja mowie o czystym plynie...druga kwestia jest to ze skoro teraz ma cos jeszcze opasc, to i za pierwszym tankowaniem pod korek bylo podobnie, wiec bilans wychodzi na zero...moim zdaniem takie spalanie takze nie jest realne, tak czy inaczej: )
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 14:17   

Baju, baju. Wiem co mowie, bo tankuje czasem auto u siebie na podworku. Doleje oleju tak, ze sie wylewa, po 30 sekundach opada na jeszcze jakies 2litry. Dolewam. Zostawiam jeszcze na godzine. Wracam i jeszcze znow 2 albo 3 litry wchodza. I wtedy kreska na wskazniku jest ponad max.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 14:48   

Mi spalanie wyszło 5.7l na 100, dolałem w domu pod korek o 16 jako iż mam sam w grom zapasów OszczędNości, około godziny 18 weszło mi jeszcze 7 litrów, przejechałem około 10km wróciłem i dolałem 3 litry, około 22 paliwo stało w korku a więc ruszyłem w trase i dopiero w taki sposób zmierzyłem spalanie... :wink:
 
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 17:53   

tak jak pisalem - za pierwszym razem takze nie odczekiwalem - wiec skoro tak zrobilem i za drugim razem - powinno wyjsc podobnie....zatem mozna to zrobic w sposob dwojaki - odczekujac, lecz chyba waznym byloby aby przy obu tankowaniach odczekiwac taka sama ilosc czasu zanim sie zrobi dolewke, lub tankowac jak "czlowiek" bez zadnego odczekiwania - jesli zrobi sie jednako przy obu tankowaniach, nie bedize mialo to wplywu na spalanie - a przynajmniej moim zdaniem nie powinno....chyba ze ropa moze roznie sie "ukladac" w zbiorniku przy tankowaniu, w co watpie: )

co do kreski ponad max - u mnie wlasnie tak bylo w obu przypadkach, bez odczekiwania...gdyby weszlo jeszcze 5litrow, brakloby wskaznika: )

PS. dzis znalazlem jeden powod ktory ma definitywnie wplyw, rozmiar opon - ja "nosze" 185 zatem wieksze niz zalecano stad tez sadze ze przelozenia na licznikach kilometrow ustawione sa fabrycznie na opony 175 - stad "moje" 100km, to pewnie prawidlowe 90km...i zapewne ma to tez wplyw na predkosc pojazdu, realna vs wskazywana.

co nie zmienia faktu iz 3,86 to nadal o 3 za malo: )
 
 
tommy45 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 50
Skąd: Żywiec



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 18:26   

Nie wiem dokladnie jak to jest z tym rozmiarem opon i predkoscia. Ja tez mam przekłamanie na liczniku dokladnie o 10% za duzo mi pokazuje, jednak licznik przejechanych kilometrow zgadza sie z tym co mi podaje GPS.

Ja zawsze mierze spalanie tankujac do pelna do momentu az dystrybutor sie sam wylaczy. Zawsze sie staram tak smao piestolet umieszczac :)
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 18:31   

Ja mam opony 205/60R15, czyli duzo wieksze niz standardowe i licznik predkosci pokazuje mi idealnie tak samo jak GPS.

A najmniejsze spalanie jakie mi wyszlo to 4,59l przy spokojnej jedzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i] W ogóle nie działa nawiew
prison99 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Mar 08, 2013 13:32
kurek
Brak nowych postów [R200] Nawiew trykocze lub w ogole nie działa
roolez Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Paź 24, 2012 22:58
Cezary_Czapski
Brak nowych postów [214 si 16V 97]czy to jest mozliwe??
za duze spalanie
karol1005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Sro Lut 04, 2009 20:57
wild_weasel
Brak nowych postów [r 200 sdi 99r] 12s do 100km/h czy to nie za dużo ?
Cezaryrs Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Pią Maj 07, 2010 20:43
xmen38
Brak nowych postów [r streetwise] możliwe ze kończy sie sprzęgło?
drago Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Wrz 14, 2008 20:44
przemo285



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink