Forum Klubu ROVERki.pl :: [r 200 sdi 99r] 12s do 100km/h czy to nie za dużo ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 19:20
[r 200 sdi 99r] 12s do 100km/h czy to nie za dużo ?
Autor Wiadomość
Cezaryrs 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 10:41   [r 200 sdi 99r] 12s do 100km/h czy to nie za dużo ?

Witam. Ostatnio mnie natchnęło i i sprawdziłem przyspieszenie od 0 do 100 km/h mierzyłem kilkakrotnie i wychodziło pomiędzy 11.8 a 12 s. Coś mi się wydaje że to trochę za dużo. Auto ma przejechane 170 tys sprawdzane były wtryski (gościu powiedział jest super) ustawiony jest kat wtrysku dodatkowo byłem komputerze i było żadnych błędów. Wymienione filtr powietrza , sprawdziłem również ciśnienie doładowania turbo i jest 1.1 bara . Koła mam 195 na 60 15cali. Dodam jeszcze że auto odpala na dotyk i nie kopci spalanie w granicach 6 litrów na 100 km (70% trasa -30%miasto) .
Seria powinna mieć coś koło 10 s do 100. Czym może to być spowodowane że ja mam dużo?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 10:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 10:45   

Tu masz odp http://forum.roverki.eu/search.php 3 post i juz temat założony ....
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 12:50   

Może umiejętnościami szybkiej zmiany biegów, może zmianą biegu w odpowiednim momencie, może dokładnością pomiaru, może momentem wyłączenia stopera a może startem pojazdu. 2s może być wpływem wszystkiego. Testy fabryczne a mierzenie stoperem z komórki, jednocześnie operując stoperem i samochodem - spodziewałbym się podobnych odchyleń. Jak by ci wyszło 17s to można by dramatyzować.
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 13:40   

A może po prostu licznik przekłamuje :wink:
_________________
Pozdrawiam!
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 15:17   

Cezaryrs napisał/a:
Koła mam 195 na 60 15cali


A nie ma być czasami 195/50 15cali?

Poza tym z tego co mi się wydaje fabrycznie ma być 185/55 15cali a to jest też różnica ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 16:00   

Cezaryrs napisał/a:
Czym może to być spowodowane że ja mam dużo?


Metoda pomiaru niedokładna + kierowca z bombowca :razz:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Rafi200 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 82
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 17:21   

Seryjnie te Roverki wychodziły na 175/65/14'.
195/60/15 jednak jest większa i przez to masz opory.
_________________
Moc jest bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawą,a turbo podstawą...
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 17:28   

to nie wina opon tylko tak jak mówi ezy, Niedokładność pomiaru oraz czynnik ludzki.
O oponach można by debatować jak by miał 16 lub 17 205/45
Rafi200 napisał,
Cytat:
Seryjnie te Roverki wychodziły na 175/65/14'.
195/60/15 jednak jest większa i przez to masz opory.

Seryjnie to r 200 wychodził na stalowych 14' a alumy 15' przy czym alumy 185/55 wiec to nie wina opon
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Rafi200 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 82
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 17:39   

Masz rację:)
Ja podałem tylko wymiar opony na stalowych;)
_________________
Moc jest bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawą,a turbo podstawą...
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 18:49   

sprawdzałem nawigacją i prędkościomierz w R200 nie kłamie przy oponach 195/65/R15. Nie wiem jak producent mierzy przyspieszenie czy realne tak jak podaje navi czy licznikowe bo jak licznikowe to nawet na fabrycznych rozmiarach opon licznik przekłamuje. moja dwusetka w rękach lepszego ode mnie kierowcy miała 11,2 do licznikowej setki na 195/65/15.w moich rękach 11,8 pomiary robione po kilka razy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Cezaryrs 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 21:01   

Wielkie dzięki za wszystkie wypowiedzi pozostaje mi ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.
A co myślicie nad wywaleniem katalizatora ?
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 22:01   

bez przesady ja mialem 195/60 R15 i czasy mialem 11-12 s także jest dobrze


ps przy tym rozmiarze 100 km/h gps = 100 km/h licznikowe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Yrek 




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Skała

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 22:19   

Ewentualnie dla sprawdzenia czy wszystko masz ok z autkiem to możesz się umówić z kimś kto ma R200 o tych samych parametrach i sprawdzić na prostej kto lepiej będzie szedł. Chociaż mój w dieslu mając 105KM też nie ma rewelacji
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 23:15   

Yrek, ile byś chciał miec 5 s do 100 ^^ ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Cezaryrs 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 08:41   

Yrek napisał/a:
Ewentualnie dla sprawdzenia czy wszystko masz ok z autkiem to możesz się umówić z kimś kto ma R200 o tych samych parametrach i sprawdzić na prostej kto lepiej będzie szedł. Chociaż mój w dieslu mając 105KM też nie ma rewelacji

I tak wczoraj właśnie zrobiłem. Umówiłem się ze znajomym pojechaliśmy na długa prosta . Pierwsza przejazd on swoim ja swoim : od 0 do 150 km/h dostałem baty o dwie długości auta . Potem zamiana ja jego on moim i znowu moje auto dostało baty. Dodam że mam zanotowany magiczny przełącznik ''opisywany na forum'' i na przełączonym oczywiście że go masakruje i to dużo '' sprawdzałem stoperem i na przełączonym mam 9.5 s do 100.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 09:16   

Cezaryrs a czy opony macie takie same? (chodzi o profil)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Cezaryrs 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 09:56   

Kozik napisał/a:
Cezaryrs a czy opony macie takie same? (chodzi o profil)

Co śmieszniejsze to właśnie rozmiar opon jest na moja korzyść bo tamten ma założone 17 cali.
Dziś wywale jeszcze kata bo w tamtym niema i wtedy porównamy.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 10:08   

To nie ma znaczenia czy 17cali czy mniejsze ważna jest średnica całego koła
Przelicz: http://www.polkasteam.pl/...cznik_opon.html

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 10:08 ]
podumaj... kolega jak założył większe kółka to przyspieszenie nie tylko licznikowe mu wzrosło ale i GPSowe ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 13:13   

Cezaryrs napisał/a:
Dziś wywale jeszcze kata bo w tamtym niema i wtedy porównamy.

Tez bym tak zrobil, bo napewno juz zapchany chlopak jest.

JA tam bym nie tragizowal, bo moja 620i przyspiesza 12-12.5
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Yrek 




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Skała

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 21:39   

Raptile napisał/a:
Yrek, ile byś chciał miec 5 s do 100 ^^ ?


Do tego mam Yamaszke. Każdy chyba przyzna, że w tych dieselkach brakuje 6 biegu.
Roverek daje rade. Tyle, że jak jest się na trasie to już głośno w nim i jednak przy tych 120 ma wysokie obroty.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 16V 98r.] Spalanie 10l/100KM
T-K Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 80 Nie Paź 25, 2009 21:35
mala1988
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [214 16V] ILE PALĄ WASZE ROWERKI NA 100KM/H
bad_boy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Kwi 07, 2008 22:12
AndrewS
Brak nowych postów [R216Si 96-99r] Spalanie w granicach 11l/100km
bizon9ek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Sie 06, 2007 20:22
Gregor1467
Brak nowych postów [R25] Spalanie 13l/100km i brak mocy
alpinex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Pon Lip 15, 2013 22:47
Bashful
Brak nowych postów [R214i] Obroty przy 100km/h
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pią Lip 29, 2011 20:44
Bialy90



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink