Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0 TD 2002] Bicie kierownicy podczas hamowania.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 2.0 TD 2002] Bicie kierownicy podczas hamowania.
Autor Wiadomość
dzeus 



Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 12
Skąd: rzeszów



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 12:23   [R25 2.0 TD 2002] Bicie kierownicy podczas hamowania.

Witam, ostatnio w moim Roverku zauważyłem tzw. bicie kierownicy podczas hamowania na większych prędkościach, początkowo podejrzewałem tarcze mimo, że wymieniałem w czerwcu (może przegrzanie?). Mechanik jednak stwierdził, ze winę ponosi przełożenie układu kierowniczego, które trzeba poddać regeneracji lub wymienić (cena od 600 zł). Mam prośbę do fachowców o rade, co mam dalej robić? Wymienić, czy jeździć dalej (aż tak bardzo przecież nie przeszkadza). A może przyczyna jest jednak coś innego? Z góry dzięki.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 06, 2008 12:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 12:39   

Bezgraniczne ufanie temu, co mówią "mechanicy" = drenaż portfela.

A nie lepiej samemu sprawdzić drążki kierownicze i mocowanie przekładni kierowniczej? Przecież to nowoczesny i prosty układ kierowniczy, tam luzy mogą być tylko na końcówkach drążków (przebubach), bo jest tam przekładnia zębatkowa.

Niemniej jednak, jeśli bije kierownica podczas hamowania, to pierwsze co, to tarcze. Wystarczy wjechać podczas hamowania w kałużę, aby taki efekt osiągnąć. Rozgrzane tarcze jak dostaną wody - zetnie materiał i zaraz się powichruje.

Możliwe, że może "trzepotać" koło - od luzów na zwrotnicy (przeguby zwrotnicy), luzów na przegubie drążka kierowniczego lub (to przedni napęd, raczej odpada) na łożysku koła.

Wszytko to można sobie samemu z powodzeniem sprawdzić, jedna osoba macha szykbko w lewo i prawo kierownicą, a druga z latarką patrzy po drążkach i przegubach, kontrolując, czy gdzieś nie uwidacznia się luz.

Do mechanika proponowałbym iść dopiero, gdy samemu stwierdzi się, co poleciało.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 12:49   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Pierwsze co bym zrobił, to sprawdził to bicie, czy występuje też przy hamowaniu na równej nawierzchni drogi, bo najczęściej uwidacznia się przy hamowaniu na nierównościach, koleinach, itp., a wtedy to jest normalne i nie zawracał bym sobie tym głowy, pozdr.... :wink:
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 14:08   

Poza tarczami mogą jeszcze być felgi krzywe - niby wyważone a zachowują się dziwnie :(
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 19:34   

Ja obstawiam tarcze, wszystko inne dawałoby o sobie znac i bez hamowania :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:11   Re: [R25 2.0 TD 2002] Bicie kierownicy podczas hamowania.

dzeus napisał/a:
Witam, ostatnio w moim Roverku zauważyłem tzw. bicie kierownicy podczas hamowania na większych prędkościach, początkowo podejrzewałem tarcze mimo, że wymieniałem w czerwcu (może przegrzanie?). .


obstawiam TARCZE ... przerabialem to juz w Golfie i teraz w Roveryku ......
pytanie jedna na mysl mi zachodzi ... czy od momentu gdy zaczela bic Ci kierownica ..czy halas zwiazany z hamowaniem zrobil sie nieco znacznie wiekszy i sprawiajacy wrazenie ze zaraz kola odpadna jak nie spuscisz z hamulca?? wlasnie takie objawy mialem przy hamowaniu z predkosci powyzej 100km/h

bo jak tak to jutro zamow sobie nowy zestaw tarcz i kockow ;)
 
 
dzeus 



Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 12
Skąd: rzeszów



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 09:55   

FSEbola, nie usłyszałem żadnych dodatkowych odgłosów od hamulców. Ale o jednej sprawie muszę jeszcze dodać. Mam do wymiany przegub zewnętrzny przy przednim prawym kole. Została zerwana gumowa osłona dostał się piasek i zaczęło przy wyższych prędkościach rzęzić (chrobotać), dałem nowy smar i wymieniłem osłonę ale nie pomogło. Jeśli uważacie ze to może być przyczyną bicia to sprawa by się wyjaśniła. Ja tego wcześniej kompletnie nie podejrzewałem, bo ewentualne bicie/telepanie kierownicy występowałoby nie tylko przy hamowaniu.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] bicie kierownicy podczas kręcenia
seraph Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lis 24, 2016 13:15
radek25
Brak nowych postów [R214]Ściaganie kierownicy podczas hamowania
JeCiu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Sty 04, 2011 15:02
tomo63
Brak nowych postów [214i,98,] Drżenie kierownicy tylko podczas hamowania
Dzenson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Sob Mar 03, 2012 23:43
kangaroo69
Brak nowych postów [Rover 214i 96r.] Drgania kierownicy podczas hamowania
Radzio83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Kwi 22, 2008 16:05
triesto21
Brak nowych postów [R200] Bicie na kierownicy
Michal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Pon Lip 26, 2010 23:06
karolkos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink