Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Test klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Test klimatyzacji
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 20:44   

Prędzej zakamieniona lub zapchana. Wyciągnij, wypłukaj i może pomoże. Ktoś kiedyś na forum miał podobny problem i tak zrobił.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 08, 2010 20:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 23:50   

ligierator napisał/a:
znalazłem i te dwa węże a raczej rurki aluminiowe, jeden z nich jest gorący a drugi letni
to wygląda na to, że masz włączoną sprężarkę klimatyzacji - tryb AUTO. Daj szansę automatowi zimą i przełącz całość na ECON. W zależności od tego czy masz sprawne webasto po paru lub parunastu minutach powinno powiać ciepłem. W tych rurkach aluminiowych jest czynnik schładzający układu klimy. Rurki są doprowadzone do chłodnicy klimatyzacji i nie mają nic wspólnego z grzaniem w kabinie, wyłącznie chłodzenie. Bez bardzo uzasadnionej potrzeby nie rozszczelniałbym układu klimatyzacji. Wilgoć jest zabójcza.
Jeżeli mam rację to poszukaj i poczytaj o opcjach ECON, AUTO oraz klimatyzacji zimą, odparowaniu szyb, itd. Wszystko to było.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
ligierator 



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 09:48   

wiec tak silnik jest w normalnej temp. to znaczy w połowie skali weże sa ciepłe.

z tego co zauważyłem do całego nawiewu dochodzą 4 węże. dwa od klimy i dwa od nagrzewnicy.

od klimy to jasne wiem które sa jeden jest lodowaty a drugi letni, ciepły. i sa znacznie cieńsze niż te od nagrzewnicy.

ale dwie rurki aluminowe które potem przechodzą w węże gumowe to sa od nagrzewnicy i tu jestem pewien.

Hmmm trzeba bedzie wyciągnąć nagrzewnice.

chyba ze jakieś inne pomysły:) ?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 09:53   

Próbuj jeszcze odpowietrzyć. Zalej zbiorniczek płynem do pełna i otwórz odpowietrznik.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 11:22   

henryk napisał/a:
W tych rurkach aluminiowych jest czynnik schładzający układu klimy. Rurki są doprowadzone do chłodnicy klimatyzacji i nie mają nic wspólnego z grzaniem w kabinie, wyłącznie chłodzenie. Bez bardzo uzasadnionej potrzeby nie rozszczelniałbym układu klimatyzacji. Wilgoć jest zabójcza.
ligierator pisze o nagrzewnicy a nie o chłodnicy i parowniku, a wyjęcie nagrzewnicy nie rozszczelnia klimatyzacji. Jak najbardziej można nagrzewnicę wyjąć , przepłukać i przedmuchać.

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 11:22 ]
wystarczy zacisnąć przewody w komorze silnika ( albo spuścić płyn ),podłożyć pod panel i nagrzewnicę folię , odkręcić uchwyt mocujący i dwa złącza rurek i je rozpiąć. Dobrze jest założyć dwa nowe oringi przy składaniu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
ligierator 



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 03:45   

Witam Kolegów:)
Wiec tak, wyciągnołem nagrzewnice, przedmuchałem, przepłukałem, odkamieniłem, założyłem nwe oringi, łcznie zajeło mi to około godzinki z hakiem.

No ale nagrzewnica robi sie Ciepła i rurki doprowadzajace wode też. ale z klimatyzacji wieje raz letnie raz zimne powietrze:(

Przełaczyłem na ECON, AUTO, Ręczny tryb i dalej to samo:(

a żeby było śmieszniej to na recznym poprostu wiało zimnym:/

Co powiecie o czujnikach Temp.?

Albo o całym panelu sterowania?

Uszkodzone ?

Pozdrawiam Damian
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 11:02   

Pod zegarkiem pokrętłem wlot masz zamknięty?
Z tyłu w tunelu tez wieje tylko zimnym.
 
 
ligierator 



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK



  Wysłany: Czw Mar 11, 2010 16:37   

Pokrętło wlotu zimnego powietrza zakrecone.

Z tyłu w nadmuchu na pasażerów wieje zimnym (ale chyba to normalne) Nastepnie.

Dziś rano było 9stopni wiec webasto sie nie właczyło .

A po przejechaniu około 4 km rurki od nagrzewnicy sa ciepłe.

Ustawiłem na auto.... iii zaczeło lecieć letnie powietrze ale po 2 min nawiew ustał :/

ok wiec econ tylko zimne.....

reczne tylko zimne....

temp ustawiona na 27stopni

a potem na 22.

takie same objawy po przejechaniu około 10km.

Czyli zimno dalej:((((

Cóż to może być?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 18:41   

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#472794
 
 
ligierator 



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 19:35   

ehhh.... sprawdzałem.

wszystkie serwa które sa na klimatyzacji. po prawej lewej zza deska i wogóle... wrrr odkrecałem i sprawdzałem :(

Tak jak i klapki recznie otwierałem i zamykałem, działają.

Ale dziś miałem niespodziankę.

Ponieważ miałem ustawione reczne nawiew na nogi, i max temperature, jechałem samochodem i wyłaczyłem klime OFF i z nawiewu zaczeło lecieć gorące powietrze.

Zastanawiam sie czy przypadkiem nie bedzie uszkodzony panel klimatyzcji?

Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 19:41   

Kurcze. Każdy tak ma.
Mając włączoną klimę jeszcze na AUTO oczekujesz gorącego powietrza?
Przy temperaturach poniżej zera klimatyzacja na ECON, nawiew na max 3 i temp. na 22°C. Wtedy leci gorące.
Chyba że nadal czegoś nie kumam :wink:
 
 
ligierator 



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 19:51   

APPLES.. próbowałem wszystkiego, kazdego ustawienia, na auto, econ i recznie i max wentylator i mini. i max temp i 22 i wszystko.....

ehhhh i nic.... tak jak mowie udało mi sie tylko uzyskac coś na wyłaczonym panelu... masakra poprostu... :(
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 19:54   

Jak jesteś w Gdańsku to podjedz na T4.
 
 
ligierator 



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 19:56   

Hmmm chetnie bym to zrobił le autko jak i ja jesteśmy w IRL no i żona ma 3 tygodnie do porodu wiec nie moge sie ruszyć...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 19:58   

To wpadnij za 4 tygodnie zrobimy ogrzewanie i wypijemy pępkowe :rotfl:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 10:00   

ligierator, serwomotor od sterowania nadmuchu, ma potencjometr o podwójnym działaniu , tzn. odbiera sygnał od sterownika ATC jak powinna być ustawiona klapka i jednocześnie informuje go jaka aktualnie jest jej pozycja , dlatego myślę , że to usterka potencjometru ( np. brak kontaktu ) może być powodem takich ustawień nadmuchu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dziuniek 




Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 13:29   

Wiem, że problem jest pewnie już dawno rozwiązany, ale dopowiem tylko że u mnie brak ogrzewania był banalny - po prostu za niski stan płynu chłodzącego w chłodnicy podstawowej. Dolałem i grzeje.
 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Pon Wrz 21, 2015 19:41   

Czt "rurki" do klimatyzacji są jednakowe we wszystkich modelach?
Chodzi mi o czt do mojego MG ZT CDTI 2005 r. bedą pasowały z innych, wcześniejszych modeli.
Przykładowo:
http://allegro.pl/rurki-p...5637400527.html

Zna się ktoś, pomoże? :)

Dzięki za szybkie info
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Test klimatyzacji
grota10 Rover serii 75, MG ZT 63 Pon Maj 15, 2017 13:08
jmierzwa952
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja nie działa - test klimatyzacji
jpawel Rover serii 75, MG ZT 18 Sob Cze 02, 2012 14:21
mafia001
Brak nowych postów [R75] Test zegarów
DominikR75 Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Cze 03, 2014 21:02
pelson91
Brak nowych postów [R75] Test przyspieszenia 0-100 i 80-120
Kiniulek Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Wrz 24, 2010 00:54
dzieju
Brak nowych postów [R75] Test Komputera T4
taz87 Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Cze 20, 2013 20:35
ARTUR1983



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink