Forum Klubu ROVERki.pl :: [ Rover 214i 8v 1997 ] Czy to HGF? Pomocy!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ Rover 214i 8v 1997 ] Czy to HGF? Pomocy!
Autor Wiadomość
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 06, 2008 19:30   [ Rover 214i 8v 1997 ] Czy to HGF? Pomocy!

Swojego Roverka kupilem 10.10.2007 r. po wymianie plynu chlodniczego zauwazylem, ze minimalnie mi jego ubywa. Balem sie, ze to HGF zlecilem mechanikowi test na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia wynik: Wszystko OK, jednak plynu nadal ubywalo. Zdecydowalem sie na uszczelniacz marki K2 w plynie. Po tym zabiegu plynu przestalo ubywac, jednak w zbiorniczku wyrownawczym pokazuje sie majonez identyczny jak przy HGF ( okolo lyzka na 2 tys. KM pod korkiem ), przeczytalem juz chyba wszystkie posty dotyczace HGF i boje sie, ze to moze byc przyczyna, jednak nie mam innych objawow. Poziom oleju jest w normie, brak bialego nalotu na bagnecie oleju i korku, brak kopcenia na bialo , brak oznak spadku mocy itd. Przejechalem juz tak ponad 30.000 KM. Czy majonez moze byc spowodowany wlaniem uszczelniacza, czy to uszczelka pod glowica?? Pomozcie jakos, poniewaz zdaje sobie sprawe ze wymiana uszczelki to dosc droga zabawa, a nie chce wydac bezsensu kupy pieniedzy. Czy majonez w zbiorniczku wyrownawczym to na 100% oznaka uszkodzonej uszczelki pod glowica, jakie sa inne sposoby sprawdzenia tego czy mam ja uszkodzona???
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 06, 2008 19:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 19:46   

Zmierz zawartość CO2 w płynie chłodniczym.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 06, 2008 19:55   

no wlasnie pisalem, ze bylo to robione rok temu po tym jak zaczelo ubywac mi plynu. Z testu wyszlo," brak obecnosci CO2."
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:13   

Ale rok temu nie miałeś oleju w płynie chłodniczym. Możliwe, że uszczelniacz ci zapchał jakiś kanalik i olej poszedł zamiat przez niego gdzieś bokiem...
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:16   

Nie, po kupnie samochodu z plynem wszystko bylo ok, jednak ubywalo go. Standardowo po kupnie wymienilem wszystkie filtry, olej, rozrzad, i plyn chlodniczy. Piszesz ze uszczelniacz mogl cos zapchac?? co masz na mysli??
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:19   

Kanaliki olejowe w głowicy.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:22   

co moge z tym zrobic? jak to sprawdzic?
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:30   

Można stwierdzić, że uszczelka jest napewno walnięta, ale niestety nie idzie sprawdzić, czy na pewno jest dobra. Często sprawdzaj co się z silnikem dzieje, uważaj na temperaturę i zbieraj na wymianę uszczelki w razie awarii.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:34   

Po czym stwierdzasz ze uszczelka jest na pewno uszkodzona?
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 07:09   

Jeśli są ślady emulsji na korku oleju (czy wogóle w przestrzeniach olejowych silnika) lub jeśli w zbiorniczku wyrównawczym są tłuste ślady od oleju = nieszczelność pomiędzy przestrzeniami olejowymi a wodnymi silnika = bardzo duże prawdopodobieństwo, że co najmniej ścieżki silikonowe na separatorze (bo jakaż to uszczelka?) pomiędzy głowicą a blokiem są uszkodzone. Albo po prostu - połączenie głowica - blok jest nieszczelne (wyciągnięte śruby, źle dokręcone, głowica albo blok krzywe) i od tego nieszczelności są i olej z wodą się żenią.

Ratunek jest jeden - trzeba dobrze zrobić HGF. Wszystko.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 16:52   

Niestety dopadl mnie jednak HGF w pon. wymiana uszczelki
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [rover 214i 1997] czujnik temperatury silnika
maka85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Sie 03, 2010 13:08
maka85
Brak nowych postów [ Rover 214i 8v 1997 ] Moment dokręcania śrub głowicy.
strala1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Paź 14, 2008 07:27
oprawca_1978
Brak nowych postów [200] rover 214i rozrusznik. Pomocy!
grzesieketz92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Gru 10, 2013 12:46
tonik
Brak nowych postów [Rover 214i] - duże spalanie - po diagnostyce - POMOCY!!
rafii9 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Maj 17, 2013 10:45
Julek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink