Forum Klubu ROVERki.pl :: [R100] Zgasł i nie chce nawet zakręcić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R100] Zgasł i nie chce nawet zakręcić
Autor Wiadomość
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 19:24   [R100] Zgasł i nie chce nawet zakręcić
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam, zaczne od tego ze przelozylem akumulator do bagaznika, przewody jakimi zostal doprowadzony prad to 25mm2, ale nie wiem czy to akurat bedzie mialo jaki kolwiek wplyw na to co sie dzieje. Najpierw bylo ok, pozniej z dnia na dzien coraz czescie bylo tak ze jechalem ( troche ostrzej ), np start spod swiatel 1 ogien 2 to samo, dojezdzam do swiatel troche wyhamowalem wyrzucam na luz hamujac i silnik schodzi z obr i gasnie, po czym normalnie odpalal po przekreceniu kluczyka. Dzis wracajac z pracy po wcisnieciu sprzegla i checi zmiany b Rover zgasl, chcialem go odpalic nie chcial, nie chcial nawet zakrecic, a co dziwne nie bylo nawet klasycznego 'cyk' przy przekreceniu kluczyka, ALE prad jest. swiatla, pompa paliwa, ladowanie aku, pompa oleju, wszystko jak najbardziej ok, ale nie moge nawet zakrecic rozrusznikiem. Co mnie zdziwilo, jak chwile postal probowalem go odpalic, zakrecil odpalil wszedl na obroty i zgon, pozniej jeszcze tak dwa razy i nawet z gazem umieral, az juz nie chcial zakrecic i byl smrod jakby spalonej izolacji, ale nigdzie nie widzialem zeby cos sie fajczylo.

Koledzy macie jakas zlota mysl? Jutro jade do Chotomowa ( tam stoi samochod ) i ze znajomymi mechanikami bedziemy walczyc, ale dobrze byloby wiedziec chociaz w co celowac.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 09, 2008 19:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 09, 2008 20:38   

Myśl ledwie brązowa.. do srebrnej trochę brakuje :wink: Może masz za cieniutkie przewody z aku do rozrusznika. Kabla jak mniemam jest koło 3m. Może 40mm2 byłoby lepszym rozwiązaniem??
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 21:14   

25mm2 szlo w nissanie 200sx 3XX KM i dawao rade, a tam przewodow bylo okolo 5m. Jutro jeszcze przerzuce aku na przod i wtedy zobacze co i jak
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 09, 2008 22:26   

Po pierwsze. Ewidentka to sie stalo po przerzutce aku wiec pewnie przykopcily sie kable gdzies np. po srodku auta i tego mozesz nie widziec tak z komory silnika. Moim zdaniem chyba sa jednak za cienkie - to ja 2 razy grubsze uzywam do zasilania glosnikow przednich ;) Skoro czujesz ich smrod to cos musi w tym byc. Przekrecenie rozrusznikiem to duzy prad pobierany z aku i wlasnie w tym momencie cos pewnie strzelilo wkoncu bo kabel sie raptownie zgrzewa wtedy taki cienki. Do momentu zapalania to Ci sie wszystko swiecilo bo nie pobiera to wszystko tyle co rozrusznik. Ja kiedys mialem taka akcje, ze padl znajomej samochod to byl vw i probowalem odpalic go z mojego autka wlasnie przez parometrowy kabel audio tego typu, ktory akurat mialem przy sobie bo sprzet sciaglem. Pare razy obrocil rozrusznik, sparzylem sie bo trzymalem za koncowki i stopila sie izolacja. Wroc z aku najpierw do poprzedniego stanu. Powodzenia
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 23:53   

Tak zrobie. Jeszcze dodam ze przewody sa typowo spawalnicze, oczywiscie typu linka, a nie drut. Wydaje mi sie ze na spawalniczych idzie duzo wiekszy prad niz z aku, chyba ze sie myle, bo elektrykiem jestem dupiastym :P
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 10:31   

25mm2 teoretycznei powinny dać radę, ale w praktyce lepiej wrzucić coś wiekszego (35 - 50 mm2) - mniejszy spadek napiecia. Przy rozruchu rozrusznik pobiera pi x drzwi ok. 100A + kilka odbiorników co daje już spore prądy. Aczkolwiek troche dziwne, że już podczas jazdy auto miałoby gasnać z tego powodu. Może gdzies na stykach i łączeniach jest problem ?? albo coś sie zbiegło w czasie z przekładką aku. W każdym razie zacznij od powrotu aku do przodu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 11:41   

Aku wrocil na przod. Jest tak ze rozrusznik zakreci raz potem koniec, musi chwile odpoczat zakreci i oniec, ale nie ma sily zeby odpalil fure. Wiec to chyba jednak rozrusznik
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 11:51   

Spróbuj odpalić na pych :mrgreen:
P.S.
Sorki za oftop, ale nie mogłem się powstrzymać :roll:
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 12:05   

Myslelismy otym ale wizja przeskakujacego paska oczyscila nam glowy z tego zlego pomyslu ;P
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 12:15   

Napęd paska jest po przeciwnej stronie wału korbowego niż koło zamachowe, więc szansa na przeskoczenie paska jest taka sama, jak przy kręceniu rozrusznikiem. Jak mi padł blendix, to odzpalałem na pych i poszło bez problemu ;)
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 15, 2008 08:33   

Witam, no wiec rozrusznik zostal wyjety, sprawdzony. Poza samochodem kreci normalnie, podlaczony do fury znow nie dostajejakby sygnalu i nawet nie chce zaskoczyc :/ Jade tam posprawdzac kable

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 18:00 ]
Ok wiec okazalo sie ze 'starter' rozrusznika tam gdzie jest plus i minus byl walniety, oraz zwarcie w instalacji przy kompie. To tyle.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R100] Zawieszenie
zywiec Rover serii 100 2 Wto Maj 04, 2010 14:57
zywiec
Brak nowych postów [R100] Wysokość
zaloguj Rover serii 100 5 Pią Maj 08, 2009 22:51
Steff
Brak nowych postów [R100] Max opony ??
zaloguj Rover serii 100 3 Sob Lut 14, 2009 12:13
leszek95b
Brak nowych postów [R100] Skrzynia PG1 z 2.0T
kamil_luczak Rover serii 100 4 Wto Maj 06, 2008 23:46
7Tomi
Brak nowych postów [R100] Rover 111 a 114
dan79 Rover serii 100 7 Wto Wrz 15, 2015 14:17
kielek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink