Forum Klubu ROVERki.pl :: [l-series] Wymiana turbiny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[l-series] Wymiana turbiny
Autor Wiadomość
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 16:46   [l-series] Wymiana turbiny

Witam. Jeżdżąc swoim r zauważyłem że od 2.5k obr silnik jest bardzo żwawy, jednak wcześniej jest troszkę -jakby to powiedzieć- lipa. Długo zastanawiałem się jak zwiększyć moc tego silnika. Ponoć najlepszym sposobem jest przerobienie go na common rail (ale tego nie udało się nawet inżynierom z rover'a-ponieważ BMW stwierdziło że "nie ma sensu"). Inżynierom z rover'a udało się jednak zamontować jakąś zmodyfikowaną turbinę i wyprodukować silnik t5 montowany bodajże w range roverach. I ja sobie tak pomyślałem, że już minęło troszkę czasu, a przecież turbina GT15 (lub GT1549) była montowana nie tylko w roverach, ale hondach, a jej odpowiedniki (zamienniki) w vw i innych samochodach. Nie mogę się doszukać informacji na temat zamiany fabrycznej turbiny na model ze zmienną geometrią. Może ktoś to robił przy innym samochodzie-niekoniecznie roverze. Jakie były efekty czegoś takiego? A może ktoś wie jaki jest odpowiednik ze zmienną geometria dla turbiny GT15?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 13, 2008 16:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 16:56   

Zwiększając doładowanie, będzies zmusiał zwiększyć dawkę paliwa .. pomyślałeś o tym ? ;>
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 17:16   

ten samochód to pali tak mało jak żaden inny. Jeżeli tylko zwiększenie spalania pójdzie w parze ze zwiększeniem mocy, to OK.

[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 17:17 ]
Zwiększenie dawki paliwa to nie problem...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Paź 13, 2008 21:00   

pgrad, moim zdaniem lepszą opcją by był chiptuning ale nie tyle w kwestii podniesienia mocy, co własnie optymalizacji krzywej momentui przesunięcia jej w niższe partie obrotów silnika :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi
Brak nowych postów Smarowanie turbiny - R75 1.8t
refleks Tuning mechaniczny 1 Nie Mar 17, 2013 16:44
davidlive
Brak nowych postów Podniesienie ciśnienia turbiny - jak?
kuszekx Tuning mechaniczny 5 Czw Gru 12, 2013 20:53
kuszekx
Brak nowych postów [R 216 Si'96] czy istnieje mozliwość zainstalowania turbiny?
Gregor1467 Tuning mechaniczny 4 Nie Sie 12, 2007 20:48
Gregor1467



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink