Forum Klubu ROVERki.pl :: R400 Montaż Intercoolera do wersji SD - fotorelacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R400 Montaż Intercoolera do wersji SD - fotorelacja

Projekt ukończony w 100%.
Autor Wiadomość
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

  Wysłany: Pon Lip 20, 2009 23:06   R400 Montaż Intercoolera do wersji SD - fotorelacja

Witam
W końcu urlop :) i można coś podłubać przy Roverku.
Oto moja bestia: Rover 420 SD 99r. Jest okazja przestawić swojego R więc dam kilka fotek.








Widać pomalowany dolny hokej na czarny mat oraz listwę, która była wcześniej niby chromowa zakupiona z allegro. W obawie przed uszkodzeniem lakieru podczas zrywania postanowiłem ją dać w czarny mat - jak wyszło - moim zdaniem nieźle a Wam jak się podoba?.




Nie sugerujcie się tym znaczkiem TDI to nie VW.

Niedawno zakupiłem skórzane beżowe foteliki - prezentują się perfekcyjnie :lol: brakuje tylko klimy ale niebawem i klima zawita do R i będzie już odjazdowo :mrgreen:






W planach był IC, więc się zaczęło. Razem z ojcem rozpoczęliśmy projekt.
Pierwszy dzień.
Demontaż zderzaka, mocowanie IC oraz przypasowywanie rurek pcv pod prawidłowe mocowanie rur kwasówek + kolanka i łączniki silikonowe.



















Jutro jadę do gościa, który nada rurze odpowiedni kształt na giętarce. Wszystko zależy od ceny. Jak będzie za wysoka to pozostanie kupić kolanka z stali kwasoodpornej i dać do pospawania kolegą z pracy. Zobaczymy co jutro dzień przyniesie :?:
Wróciłem z wakacji więc pojawią się nowe foty.
Ostatnio zmieniony przez michu1123 Sob Wrz 05, 2009 23:36, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 20, 2009 23:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 03:55   

yyyy PCV do COOLERA??
yyyy Stożek do Diesla???
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lip 21, 2009 06:31   

Firq napisał/a:
yyyy PCV do COOLERA??
yyyy Stożek do Diesla???


toc te PCV do przymiarki sa :) :) czytam tekst ze zrozumieiem :) :)
a co do stozka moze i masz racja ale ja sie na dieslach nieznam :) :)
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 21, 2009 08:07   

Pcv są tylko do przymiarki a ostateczne wykonanie będzie z kwasówki lub alu rurek zależy co podejdzie lepiej.
A co do stożka - to dlaczego nie do diesla - sprawuje się bardzo dobrze. Początkowo jak został założony to było czuć delikatną różnicę. A dlaczego niby w dieslu nie można stosować stożka?
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 19:09   

Nie jestem pewny czy to PCV czy PE (polietylen). Ale wydaje mi się że nie ma lepszego materiału na budowę dolotu, same zalety:

-bardzo niska cena, ~4zł /szt.
-dostępne wiele złączek pod różnymi kątami: 30, 45, 67 i 87 stopni, oraz oczywiście proste rurki:)
-średnica wewnętrzna ~70mm (czyli bardzo typowa dla przepustnic, np blos też taką ma)
-bardzo prosty montaż, szczelne połączenie (uszczelki są jakby podwójne)
-gładkie wewnętrzne ścianki, wogóle się nie brudzą i nie robią oporów powietrzu
-odporne na temperaturę (już ponad 2 lata mam je pod maską i nawet koloru nie zmieniły)
-atermiczność, czyli izoluje przepływające powietrze od gorącego silnika
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 22, 2009 08:55   

A więc tak panowie ceny gięcia rury kwasoodpornej fi 50 mm (max do fi 50 bo nie ma większych wkładek) wynoszą:
1 mb rury kwasodopornej fi 50 mm to koszt - 70 zł
każde gięcie to koszt 40 zł

Dziś jadę wykonać jedno gięcie. Foty później.
 
 
Gość






Wysłany: Czw Lip 23, 2009 16:02   

blue827 napisał/a:
Nie jestem pewny czy to PCV czy PE (polietylen). Ale wydaje mi się że nie ma lepszego materiału na budowę dolotu, same zalety:

-bardzo niska cena, ~4zł /szt.
-dostępne wiele złączek pod różnymi kątami: 30, 45, 67 i 87 stopni, oraz oczywiście proste rurki:)
-średnica wewnętrzna ~70mm (czyli bardzo typowa dla przepustnic, np blos też taką ma)
-bardzo prosty montaż, szczelne połączenie (uszczelki są jakby podwójne)
-gładkie wewnętrzne ścianki, wogóle się nie brudzą i nie robią oporów powietrzu
-odporne na temperaturę (już ponad 2 lata mam je pod maską i nawet koloru nie zmieniły)
-atermiczność, czyli izoluje przepływające powietrze od gorącego silnika


Witam

z kibel rury sobie raczej srocz możesz wybudować :lol:
może wymienię wady istotne

1 fajnie się topią pod maską
2 przy turbo fajnie wybuchają
3 nie ma to jak wychodek pod maską

michu1123

bardzo słuszne miejsce na montaż nie zapomnij o obudowie na filtr
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 04, 2009 21:54   

Wracamy panowie po kilku dniowej nieobecności.
Do tej pory zdążyłem załatwić kilka spraw. Większość już była wcześniej ale jest już większy komplet.
1. Zakupiłem MBC do turbo - już niedługo będzie montowane i pierwsze próby.


2. Zestaw potrzebny do montażu intercoolera:
- rura od turbo z przyspawaną mufką do prawidłowego podłączenia wskaźnika turbo

- kolektor ssący

- rury kwasoodporne fi 50mm wygięte na giętarce CNC (kąt gięcia 45 stopni)
- kolanka silikonowe

- intercooler z Forda Mondeo MK3

- uszczelka pod kolektor ssąco-wydechowy

- opaski zaciskowe

Tak wygląda przygotowany zestaw do montażu z dociętymi rurami pod wymiar oraz kolankami:


Brakuje jeszcze rurki od EGR do ssącego - szukam :wink:

Kilka zdjęć jak to będzie się prezentować - przymiarka.












Z linką gazu poradziłem sobie w taki sposób:




Jeszcze rurka od EGR i będzie komplet i będzie można składać całość i cieszyć się radością z jazdy :grin:
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 12:58   

michu1123, powiedz mi jedno bo ja tez mam coolera deko wiekszego w zderzaku tzn z 3 razy wiekszy niz ty masz i jak kupiłem takie silikonowe kolanka bez oplotu takie jak masz ty to po pierwszych próbach pękały bez wiekszych oporów i dopiero jak na szrocie cieżarówek kupiłem weże od coolera od ciężarówek to problem się skończył... i testowałeś juz maszyne na tych silikonach?? jakie masz ciśnienie doładowania??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 05, 2009 15:44   

michu bardzo profi robota. Estetycznie i profesjonalnie gratuluje.

firq nawet na fotkach widać ze sylikony maja oplot...


PS po co ci 3 razy większy IC niż kolegi micha?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 15:54   

Akurat miałem Coolera od Sprajta 2.9 td i dlatego a poza tym lepsze chłodzenie zapewnia :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 05, 2009 16:16   

Firq napisał/a:
Akurat miałem Coolera od Sprajta 2.9 td i dlatego a poza tym lepsze chłodzenie zapewnia :)


no właśnie z tymi IC to nie tak do końca jest ze im większy tym lepiej... może znajdę to wkleję ciekawa dyskusje na temat projektowania coolera do miska x zrobionego na 800KM. Cooler finalnie wyszedł wielkościowo na dobra sprawę taki jak kolega zaadaptował, był dokładnie wyliczony pod układ i co ciekawe był ustawiony pod katem... co miało zapewnić odpowiednie zasysanie powietrza oraz zwiększyć jego przepustowość...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 16:37   

dobryziom, Mniejsza o to ja po założeniu Tego owego Coolera odczułem bardzo duzą różnice wiec jestem zadowolony z efektów działania jakie wykonałem...
dobryziom Napisał,
Cytat:
no właśnie z tymi IC to nie tak do końca jest ze im większy tym lepiej...

ale im mniejszy tym przeważnie gorzej wiec reasumując to że mam taki a nie inny jest odczuwalnym dla mnie PLUSEM
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 05, 2009 22:16   

Firq napisał/a:
jak kupiłem takie silikonowe kolanka bez oplotu takie jak masz ty to po pierwszych próbach pękały bez wiekszych oporów


Ja mam silikonowe kolanka ale w potrójnym oplocie więc powinno wytrzymać :mrgreen: Co do coolera to i tak były problemy z dopasowaniem zderzaka. Niby mały ale szeroki i musiałem powycinać 2 wsporniki plastikowe we wlocie zderzaka i usunąć siatkę. Teraz kombinuje coś na nową siatkę w zderzak.
Co do samego coolera to najważniejsze aby był tak ustawiony aby pęd powietrza przechodził przez całą jego powierzchnię. To nie to samo jak w orginale w wersji SDI, gdzieś za lampą umieszczony obok chłodnicy. Mała skuteczność. Wcześniej byłem nastawiony na coolera od megany II bądź od renault cangoo. Ale padło na coolera od mondeo MK3.

[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 22:40 ]
Cytat:
michu bardzo profi robota. Estetycznie i profesjonalnie gratuluje.


Dzięki bardzo. Jak będę składał wszystko w jedną całość - będą kolejne zdjęcia z przebiegu prac.

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 23:28 ]
Odświeżamy temat :smile: . W końcu dokończyłem projekt i można się podzielić :foto: . Więc zaczynamy.
Ja zwykle nie obyło się bez problemów mimo wcześniej przygotowanych elementów do montażu. Ale o tym później.

Na początek przypomnienie jak wygląda wersja SD :wink:


Zaczynamy od odkręcenia 4 szt. śrub od kolektora ssącego i 8 szt. śrub kolektora wydechowego.







W następnej kolejności bierzemy się za odkręcenie 3 szt. śrub od rury z turbo do ssącego (odlew).



Przyszła kolej na odkręcenie śrub od zaworu EGR. I tu pojawił się wielki problem :???:
Śruby tak się zapiekły, że nie dało się ich odkręcić. W ostateczności poszła szlifierka kątowa w ruch. Chwilka i już było gotowe - odcięte śruby i pozostały same szpilki do wykręcenia - tutaj swoją klasę pokazał klucz "francuz". A tak to wyglądało.



Także śruby od samego EGR musiały być odcięte. Niestety zapieczone od nowości czyli już 10 lat. Jak widać niezły syf się nagromadził w kolektorze w wyniku pracy układu EGR.



Resztka rury od EGR z flanszą i uszczelka po demontażu.



Następnie demontujemy stary kolektor ssący od wersji SD i montujemy z wersji SDI.



Ssący SDI :cool: Dokręcamy wszystko w odwrotnej kolejności jak w demontażu.



W następnej kolejności przykręcamy przedni dziób od ssącego z SDI.



Dorobiona uszczelka z GAMBIT-u. Stosowany do uszczelniania połączeń kołnierzowych rurociągów parowych, wodnych itp... .



W między czasie podłączyłem MBC :rotfl: . Rozcinamy przewód wychodzący z turbiny do Wastegate, który otwiera zawór upustowy spalin.





Kolej na montaż EGR pod wersje SDI. EGR można wykorzystać z wersji SD wystarczy tylko powierzchnią mocującą rurkę (stary układ w SD) przykręcić do kolektora wydechowego a rurkę od SDI podłączyć zgodnie ze zdjęciem.







I tak by to wyglądało jeśli chodzi o część silnikową.



Chce jeszcze przestawić jak podłączyłem wężyk od wskaźnika turbo do rury od turbo z przyspawaną mufką. Teraz powinno pokazywać prawidłowe ciśnienie jakie dmucha turbinka - wszystko kwestia regulacji MBC. Już wkrótce testy.



Na koniec podłączenie wcześniej przygotowanych rur pod kolanka silikonowe.













 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 12:43   

NO super robota, sam przymierzam się do małego upgradu, nie jestem jeszcze zdecydowany jaki intercooler nabyć - jaki by nie był pewnie będzie lepszy od standardowego :grin: . Dlaczego zdecydowałeś się na ten od Mondeo? Jak wrażenia z jazdy?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 16:04   

Botanix napisał/a:
Dlaczego zdecydowałeś się na ten od Mondeo?

Od mondeo MK3 pasował na wymiar we wlot zderzaka. Ale i tak było trochę rzeźby ze zderzakiem. Niby mały ale szeroki i tu był problem aby zderzak nie był za mocno wypychany przez IC. Trzeba było pozbyć się siatki i wyciąć łączniki we wlocie zderzaka (przegrody plastikowe).
Botanix napisał/a:
Jak wrażenia z jazdy?

No właśnie jakie wrażenia z jazdy ? - jeszcze nie mogę powiedzieć czy lepsze czy gorsze, bo zainstalowałem w między czasie MBC i nie wiem co się dzieje. Auto ciągnie do 100km/h nieźle ale jadąc na 5 biegu - wciskam gaz turbina pompuje ale autko już tak nie przyspiesza jak przed modyfikacją czyli bez IC. Ale zobaczymy muszę ustawić MBC odpowiednio i zobaczymy jak to będzie.
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 18:20   

To może inne pytanie zadam :) .

Chcę wymienić standardowy intercooler na coś mocniejszego - najlepiej znacznie. Dobrze też jakby się mieścił za siatką, przeróbki jak najbardziej. Co polecacie?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 20:45   

michu a gdzie dostales takie grube opaski bo mi juz rece opadaja od tych normalnych waskich cybantow... :( wrrr jakis hydrauliczny czy jakis OBI lub tym podobne?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 22:03   

[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 22:04 ]
dobryziom napisał/a:
gdzie dostales takie grube opaski

w sklepie z częściami do samochodów ciężarowych, ostatnio zauważyłem nawet u mnie w ogrodniczym. Raczej nie ma problemu z takimi opaskami.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 10:49   

michu1123, Michu ładna robota :mrgreen: Dopiero teraz widzę ten temat tez to przerabiałem :mrgreen:

Co do EGR to wywal to do kosza i zaślep to takimi zaślepkami z z stali 2mm :smile:



Bylem u tokarza i dałem mu uszczelki i mi takie blaszki uformował :razz:

Co do twojego Stożka to tez uważam ze pogarsza to sytuacje, lepsze juz Airbox :cool:


A co do napisu TDI to ja taki mam tez od poprzedniego właściciela :wink: I 2. moje zdanie to szkoda było kasy na taki wydech do klekota :mrgreen: No ale :mrgreen:

Aha i co do tej szarej otuliny co masz na ostrych kantach to się tobie za chwile stopi :evil: lub przerwie bo tez taki patent użyłem :sad:

Ale cala praca git :razz: :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75 MG ZT]Montaż BOV 1.8 turbo (fotorelacja)
davidlive Tuning mechaniczny 27 Sro Cze 29, 2016 22:16
Harry
Brak nowych postów [R45, R400] Montaż silnika serii T z R420 Si do R45
ArekL Tuning mechaniczny 5 Sro Lip 31, 2013 09:04
Markzo
Brak nowych postów [R400/R45/MG ZS] ] Montaż orurowania FMIC bez ciecia pasa
Remigiusz Tuning mechaniczny 8 Pią Lis 15, 2013 19:21
Markzo
Brak nowych postów [R220] Wymiana intercoolera
Kh4mell Tuning mechaniczny 1 Pią Maj 08, 2009 23:28
Brt
Brak nowych postów Montaż IC, jak?
Markzo Tuning mechaniczny 17 Sro Sie 29, 2012 14:43
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink