Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Spalanie w cyklu miejskim ponad 20l/100km
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 19:19
[R827] Spalanie w cyklu miejskim ponad 20l/100km

Troche dużo...
Autor Wiadomość
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Gru 16, 2008 22:42   

blue827 napisał/a:
Jeszcze odnośnie spalania wtrysk vs blos. Sterowanie instalki 2+ polega na kopiowaniu impulsów z kompa benzynowego, czyli gdy na benzynie jest coś schrzanione i pali ponad 20 litrów jak u kolegi Tomka1212 to wydaje mi się że komputer sterujący wtryskiem gazu też będzie zapodawał jakieś niepotrzebnie duże dawki gazu.

W przypadku 1 generacji gaz jest podawany zupełnie niezależnie, więc jak go wyregulujemy tak będzie spalał.


No brawo, brawo.
Próbuje wam to uświadomić od pierwszego postu w którym użyłem słów na temat LPG.

[ Dodano: Wto Gru 16, 2008 22:41 ]
Blue927, oglądałem dzisiaj Rovera 827 coupe na części (zerwany pasek) i akurat gość miał zdjętą chłodnicę bo już sprzedana i było widać cały parownik umiejscowiony właśnie poniżej akumulatora. Szczerze mówiąc, to zmieściłyby się tam spokojnie ze 2 takie reduktory, no ale niestety dostęp do niego i regulacja jest napewno trudniejsza niż przy takim rozwiązaniu jak masz u siebie.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 16, 2008 22:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pajak2103 



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 37
Skąd: lutkowo



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 13:52   

witam wszystkich.dolacze sie do tematu palenia duzej ilosci paliwa przez roverka 800.
osobiscie mam R820 SI 94r z silnikiem 2.0 z turbina i ostatnio jak robilem test spalania to przy rozgrzanym silniku zrobilem 10 km i spalil mi 1l paliwa,czyli wychodzi 10/100km.no dobra ok.moze tak palic,ale nie przekraczalem 2000 tys/min.nastepnie ta sama trase zrobilem przekraczajac owe 2000 i mocne zdziwienie---pozarl o wiele wiecej,a nie przekroczylem 3000 tys/min.i oco tu chodzi?te same warunki,ta sama trasa,tylko obroty troszke wieksze,a spalanie nie mozliwe trzy razy wieksze.moze ktos mi odpowiedziec na moje pytanie?czym to jest unormowane?
pozdro.....
_________________
pająk
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 14:04   

Nie mam pojecia na jakiej podstawie doszedłeś do tego, ze ci spalił równy litr na 10km.
Najdokładniejsza metoda to zatankować do pełna, zrobić równe 100km i ponownie zatankować do pełna i zobaczyć ile paliwa weszło do zbiornika.
 
 
 
pajak2103 



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 37
Skąd: lutkowo



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 14:14   

a no na takiej zasadzie ze:
po pierwsze odlaczylem cale zasilanie benzyny i podlaczylem nowe niezalezne tzn.wyjalem pompke ze zbiornika i wlozylem ja do banki po paliwie i z powrot tak samo do banki.w ten sposob uzyskalem tak jakby maly zbiornik.wlalem dokladnie 3 l benzyny i w trase.po powrocie dokladnie zmierzylem ilosc pozostalego paliwa i w taki sposob uzyskalem to o czym pisalem wczesniej

[ Dodano: Sob Gru 20, 2008 14:24 ]
a moze wiecie co moze byc przyczyna takiego spalania?
czy np.wtryski moga dawac za duzo paliwa?czy co?

[ Dodano: Sob Gru 20, 2008 14:26 ]
aha i jeszcze jedno?moze ktos mi powiedziec jakiej generacji gaz zalozyc do mojego roverka?bo tutaj czytalem i sie nie dowiedzialem
z blosem czy bez blosu?1,2,3,czy 4 generacji?
_________________
pająk
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 17:15   

pajak2103 napisał/a:

[ Dodano: Sob Gru 20, 2008 14:26 ]
aha i jeszcze jedno?moze ktos mi powiedziec jakiej generacji gaz zalozyc do mojego roverka?bo tutaj czytalem i sie nie dowiedzialem
z blosem czy bez blosu?1,2,3,czy 4 generacji?


najlepiej niech się wypowiedzą właściciele zagazowanych 820stek jak się sprawuje dana instalacja.
Ja tylko dodam w 820 instalacja 1 generacji będzie bardziej skomplikowana niż w 827 bo jeszcze trzeba dodać emulatory wtrysków i pewnie sondy lambda też, nie wiem czy w takim razie potrzebny też jest jakiś komp do tych emulatorów, więc w sumie może wyjść nie wiele taniej niż 'sekwencja'. W 827 wystarczy tylko jeden przekaźnik który odcina wtryski benzyny, (przecina jeden czerwony kabelek).

Zbiornik idealnie pasuje walcowy 60 litrów, dł 870mm, średnica 315mm.
 
 
pajak2103 



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 37
Skąd: lutkowo



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 18:12   

no oki to przy pierwszej generacji.a jak ma sie sprawa z innymi generacjami?np 2,3
wie ktos moze?
_________________
pająk
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 00:59   

Zaczyna Ci dmuchac turbo na full przy wiekszych obrotach i pewnie stad wieksze spalanie.
Zreszta zawsze mnie zastanawia po co ludzie kupuja duze auto z silnikiem turbo i narzekaja na spalanie. Uturbione benzyny maja prawie nieograqaniczony apetyt na paliwo. Jak sie chcialo jezdzic tanio to sie kupuje wolnossacy silnik i zakalda tania sekwencje.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 01:24   

Powiem wam tak. Ostatnio jeździłem Audi 100 2,2Turbo kod silnika MC 165KM, samochód miał wskaźnik chwilowego zużycia paliwa (dokładny). Przy spokojnej jeździe na trasie poniżej 2tys obr można było zejść poniżej 8l/100km (5bieg, niecałe 2tys obr, 90km/h).
Natomiast w mieście uznając tylko dwa położenia pedału gazu (zero albo do spodu) na zimnym silniku spalanie wychodziło w granicach 25-28l/100km.
Natomiast przy takiej normalnej jeździe miejskiej tak do 3tys obr, bez zbędnego przeciążania silnika, ale i bez szaleństw, normalna energiczna miejska jazda to można było zejść do około 14-15l/100km.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:57   

Podobnie spalanie się kształtuje w silniku 2.0T z roverków. W trasie schodzisz do 8 ale w mieście 12 - 15, a na torze 30 :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 17:21   

Witam po przerwie.
Tak jak zapowiadałem zamontowałem gaz do roverka. Zamontowałem instalacje zwykłą z mikserem typu BLOS i niestety filtrem stożkowym. Z instalacji jestem zadowolony, dzisiaj na trasie spalanie wyszło mi około 13l gazu na 100km, można by je troszkę obniżyć zmieniając skład mieszanki o teraz jest z nastawieniem na bardziej bogatą niż ubogą.

Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, podczas jazdy na gazie po kilkunastu minutach zapala się kontrolka PGM-FI i się świeci aż do ponownego uruchomienia silnika. Po zaświeceniu owej lampki silnik na gazie pracuje identycznie jak wtedy gdy lampka się nie świeci.
Zastanawiam się dlaczego ona się zaświeca, wydaje mi się, że przez sondy.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 20:23   

hmm chyba zaswieca sie przez brak emulatora wtryskiwaczy :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 23:21   

Cytat:
Zastanawiam się dlaczego ona się zaświeca, wydaje mi się, że przez sondy.

Sprawdź kod błedu, to bez zgadywania będziesz wiedział.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 09:00   

Ja nie mam emulatorów i pgmfi się nie pali. Wtryskiwacze wyłącza się poprzez przecięcie czerwonego kabelka który jest w materiałowej izolacji, przy takim dużym aluminiowym oporniku przy mocowaniu prawego amortyzatora, gdzieś w necie jest opis całej instalki do 827. Tomek1212, tak właśnie odłączyłeś te wtryski?
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 10:37   

Gość co mi zakładał gaz mówi, że tam przy rezostorpak-u (ta szara puszka) idzie 7przewodów, 6 jednakowego koloru do wtryskiwaczy (każdy przewód do każdego wtryskiwacza) i jeden główny zasilający i to właśnie ten zasilający jest odcięty przekaźnikiem.

Popatrzę później jak bede miał chwil na te błedy.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 18:29   

Dla pewności możesz sprawdzić czy przekaźnik jest wpięty właśnie w ten czerwony kabelek:


W tych wtyczkach też są kabelki idące od sond, jak znajde które to napiszę. Właściwie to można się wpiąć już w kabinie bo te kable idą do kompa pod fotelem kierowcy tylko że łatwiej jest podłączyć się tutaj i przeciągnąć kabel do kabiny niż dostać się do wtyczek wpiętych do kompa.

Nie sądze aby kontrolka pgmfi paliła się z powodu złych odczytów z sond , u mnie na Blosie jeżdzę na ubogiej mieszance więc mierniki AFR cały czas pokazują czerwone diody (ubogie), a pgmfi się z tego powodu nie zapala.

Jak zmieniają się Ci obroty przy przełączeniu na gaz? U mnie na benzynie jest ~500 rpm, a na gazie ~400 rpm, więc dosyć niskie ale silnik chodzi równo, kiedyś trochę mi na gazie falowały obroty 400-500 obr/min, ale odkręciłem trochę śrubkę bypassu na reduktorze i teraz jest dobrze.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 20:05   

No więc dzisiaj przyjrzałem się dokładnie tym błędom i kontrolce PGM-FI.
Gdy lampka się zaświeciła, zatrzymałem pojazd i próbowałem odczytać błędy. Co ciekawe komputer pod fotelem kierowcy milczał, diodka nawet nie mrugnęła, natomiast komp pod fotelem pasażera mruga 2 błyśnięcia. W związku z czym obstawiam, że to jednak komp pod fotelem pasażera odpowiada za pracę silnika, a ten pod fotelem kierowcy steruje pracą skrzyni biegów. Dodam, że komp pod pasażerem ma dwie diody (żółta i czerwona) które znajdują sie za kwadratowym okienkiem, a komp pod kierowcą ma jedna czerwoną diode, która jest za okrągłym okienkiem.


Co do instalacji LPG to u mnie składa się z następujących częsci. Butla w koło 58l IRENE, wielozawór tomasetto, tankowanie BRC w zderzaku, pod podłogą rurka miedziana fi 8mm (standardowo daje sie 6mm), parownik Lovato Major 170kW, elektrozawór z filtrem BRC 8mm, blos BRC, przełącznik LECHO WR.
Poniżej dodaje zdjęcia jak mam zamontowanego blosa:
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 23:16   

(uwaga w poście są błędne informacje, naprawdę komp pgmfi jest pod fotelem pasażera a skrzyni pod kierowcy)

Pod fotelem kierowcy napewno jest komp pgmfi od silnika, jak ostatnio miałem jednorazowy problem z falowaniem obrotów to czerwona dioda (za okrągłą szybką) migała 14 razy, czyli 'electronic idle valve', wg >>tej stronki.

Czerwona dioda pgmfi jest z tyłu, a patrząc od przodu powinna być zółta dioda , ale ona służy jedynie do ustawiania prędkości obrotów jałowych, jeśli one są wporządku to dioda nie powinna się palić.

Natomiast kiedyś miałem przypadek, gdy pożyczyłem komuś samochód, że zaświeciła się pgmfi na desce, samochód normalnie jechał, a pod fotelem kierowcy czerwona dioda milczała. Po restarcie pgmfi już się nie zapalała. Myślę że więc u Ciebie też jest taki przypadek, ale nie wiem z jakiego powodu.

-----------------------------------------

z automatem (odpukać) nie miałem jeszcze problemów, ale z tego co czytałem to komp jest pod fotelem pasażera, wraz z diodami które migają kod błędu.
kody są też opisane w: Mk2 Electrical.pdf str.138

tylko że wg tego opisu powinna migać S4 i diody kompa pod fotelem pasażera. Jeśli problem został naprawiony, to po restarcie silnika S4 już nie będzie migało, ale diody kompa tak. W tamtej instrukcji od hondy legend jest napisane że trzeba wtedy zresetować kompa przez wyciągnięcie bezpiecznika w komorze silnika, tylko że w manualu rovera nie ma tej informacji, więc nie wiadomo który dokładnie bezpiecznik, wg schematu skrzyni , jest ich kilka. Spróbowałbym najpierw akumulator odłączyć na noc.

-----------------------------------------------

fajne fotki instalki lpg! Czyli blos jest podłączony do fabrycznej rury dolotu, pewnie przez jakąś przejściówkę bo blos ma 70mm a rura na dole jest sporo większa.
Też mam rurkę 8mm, i elektrozawór BRC ET98. Ostatnio wymieniałem filterek, nic się nie działo, tak profilaktycznie, i był totalnie brudny, praktycznie się rozpadł po wyjęciu. To był tani BRC z allegro za 3.5zł (217tyś km), teraz założyłem zamiennik filtrona za 10zł (224.712tyś km), i wydaje się być lepszej jakości , ale zobacze później.

filtr po prawie 8tyś km. magnes mi pękł, ale skleiłem go superglue.


z lewej filtr filtrona który obecnie założyłem:


Jeszcze odnośnie 6 vs 8mm. Mój wielozawór BRC Europa ma zasysającą rurkę 6mm, wyjście też 6mm więc musiałem dać przejściówkę 6-8mm żeby podłączyć rurkę 8mm. Nie wiem czy takie wąskie gardło nie psuje całej idei 8mm, tzn w rezultacie przepustowość może być teraz taka sama jakbym miał całą rurkę 6mm, ale niestety tylko taki wielozawór BRC miało w ofercie.
Ostatnio zmieniony przez blue827 Pią Kwi 17, 2009 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 23:44   

Blue, to ze masz zwęzke przy wielozaworze nie wpływa znacząca na całość. Zauważ, ze nawet w zaworze fi8 w srodku masz kanaliki nie wieksze jak 4mm a jednak jakoś to działa.

Z tą kontrolką PGM-FI to chyba zrobie takie patent, że po prostu nie będzie działać podczas pracy na LPG. Wiem, że to druciarstwo i maniana, ale co innego moge zrobić, jak nawet nie wiem z jakiego powodu sie zaświeca ?

Musze zrobić jakąś kierownicę powietrza do filtra, bo jak na razie ciągnie ciepłe powietrze tuż obok chłodnicy.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 00:51   

Opisy kodów kompa pgmfi i skrzyni są jeszcze na tej stronce:
http://web.ukonline.co.uk/r800v6/index.htm

trochę jest toporna i działa poprawnie jedynie w Internet Explorer. trzeba kliknąć na 'ECU faults' i później na górze są odpowiednie linki.

Tylko teraz wkońcu już nie wiem który komp jest od czego , właśnie znalazłem taką informację na grupie [Rover-800-V6] yahoo:
"the autobox ECU - it lives under the passenger seat for RHD cars and the driver's seat for LHD cars."

co by potwierdzało co napisałeś wcześniej.. jutro jeszcze raz wybadam sprawę.

[ Dodano: Pią Kwi 17, 2009 20:51 ]
Pozostaje mi publicznie przeprosić za wprowadzanie w błąd. Byłem naprawdę przekonany że komp pgmfi jest pod fotelem kierowcy, a skrzyni pod pasażera. Natomiast jest dokładnie na odwrót.

POPRAWNA INFORMACJA:

Komputer pgmfi pod fotelem pasażera, czyli po prawej stronie, żółta i czerwona dioda patrząc od przodu:


jeśli pali się lub miga żółta dioda to obroty jałowe wymagają regulacji
czerwona dioda miga numer kodu błędu

Komputer skrzyni biegów pod fotelem kierowcy,
czyli po lewej stronie, czerwona dioda patrząc od tyłu:


hmm.. ja w tym okienku widzę również mniejszą żółtą diodę, ale może to coś innego.

Czyli te 14 mignięć powyższej diody co raportowałem wcześniej i myśląc że to komp pgmfi odczytałem jako błąd 'idle control valve' a tak naprawdę to był tylko zbieg okoliczności że akurat wtedy miałem rzeczywiście problem z obrotami, a tak naprawdę ten błąd 14 oznacza "Transmission jerks hard when shifting" , przyczyną może być jakaś usterka elektryczna pomiędzy modułami EFi i E.A.T. o których niestety nie mam pojęcia :(
skrzynia faktycznie szarpie przy przełączaniu, ale zawsze myślałem że to normalne w tych skrzyniach.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 00:43   

No u mnie też lekko szarpie, zwłaszcza przy zmianie z pierwszego biegu na drugi jednak komp nie zapamiętał żadnych usterek.

Blue, możesz sprawdzić na tych cudownych stronach co oznacza ten kod błędu nr 2, oczywiście kompa PGM-FI ? Ja jakoś nie mam głowy do szukania po tych angielskich stronach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Spalanie.
Tobianiu Rover serii 800 8 Nie Lip 04, 2010 20:25
Marookrk
Brak nowych postów [R827] duże spalanie i szarpanie brak mocy
borys144 Rover serii 800 4 Nie Gru 18, 2011 12:40
borys144
Brak nowych postów [R827] Brak mocy + duże spalanie LPG. Sonda lambda ?
Filip_212 Rover serii 800 12 Sro Mar 05, 2014 20:02
soviet100
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 10:54
soprano
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 11:41
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink