Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria L] Filtr powietrza K&N
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 23:00
[Seria L] Filtr powietrza K&N

ktos próbowal ?
Autor Wiadomość
mlukow 



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: DolnyŚląsk



Wysłany: Sob Gru 06, 2008 07:51   [Seria L] Filtr powietrza K&N

Witam ponownie,

jak w temacie, czy ktos probowal moze uzywa takiego filtru powietrza? koszt okolo 150zl, nie zalezy mi na wiekszych osiagach ale na nizszej eksploatacji, czy trzeba zmieniac jakies ustawienia w silniku po wymianie takiego filtra? Jak wiadomo jednorazowy zakup na cale zycie samochodu i pozniej tylko myc i smarowac ale niewiem czy nie bedzie problemu z praca silnika bo jak sie mowi filtry K&N "daja wiecej powietrza"

ps.
zrobilem swoje pierwsze 500 kilometrow w MG ZR, z tego 300 bylo w trasie a reszta w krotkich przejazdach do pracy (najkrotsze to 7km w jedna strone rano i wieczorem)
spalanie wyszlo mi 7litrow liczac ta dluga trase, chyba malo nie jest?

jezda "normalna", czuc turbine od 2000 obrotow tak ze odpuszczam wtedy gaz a on nadal ostro przyspiesza :) jezdzilem tylko dieslem Forda TDCI nie bylo odczuwalnej roznicy dynamiki w zaleznosci od obrotow, ale to juz nowa generacja diesli chyba

Pozdrawiam
Marek
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 06, 2008 07:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 06, 2008 08:02   

mlukow napisał/a:
spalanie wyszlo mi 7litrow liczac ta dluga trase, chyba malo nie jest?


Raczej jednak wyszło mało... ile byś chciał, 5l? Nie przesadzajmy, nie ma tak dobrze.
 
 
mlukow 



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: DolnyŚląsk



Wysłany: Sro Gru 10, 2008 12:58   

Witam ponownie,

nikt nie jest w stanie mi napisac czy jest sens kupowac filtr K&N, czy pewniej jest stosowac orginalne ?

ps.
jesli te silniki sa tak czule na zanieczyszczony filtr powietrza i zalecaja wymiane po kilku tysiacach kilometrow, zakup K&N to wydatek okolo 140zl, a tradycyjne filtry od 30-50zl wiec po kilku czyszczeniach sie przeciez zwroci

ps2.
w tym tygodniu robie same krotkie trasy (w jedna strone 7km) i liczac bardzo optymistycznie wyszlo mi spalanie 9litrow, jestem zalamany, jezdze bardzo spokojnie ledwo dotykam pedal gazu, obroty od 1600-2200, i to nie jest jazda po miescie, tylko od punktu A do B nie zatrzymuje sie ani razu na zadnym skrzyzowaniu. Przeciez przy podobnej jezdzie Focus 1,9 tdci spala 5,5 - 6 litrow! i
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 10, 2008 13:07   

Tego K&N chyba na forum nikt nie próbował. Dla zdrowia przepływomierza wole wydać jednak na seryjny filtr raz na 10 - 15kkkm (w zalezności od stanu filtra). W silniku nic nie trzeba ustawiać po zmianie filtra :ok: Jeśli będziesz często czyścił tego K&Na to nic nie stoi na przeszkodzie, zeby go zastosować.
Co do spalania, to czy mierzyłeś je lejąc pod korek, przejeżdzajac pewien dystans najlepiej kilkusetkilometrowy i znowu pod korek, czy sugerowałeś się wskaźnikiem paliwa ?? W R200/25/ZR po pierwszym odbiciu pistoletu jeszcze sporo paliwa wejdzie :ok: A i jeszcze drobiazg - moze właśnie wymiana filtra powietrza zmniejszy spalanie - dość często tak właśnie się dzieje.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Gru 10, 2008 13:20   

Mialem kiedys Volvo 850 ktore kupilem wlasnie z filtrem KN. Wedlug mnie nie warto, bo raz drogi, dwa te specyfiki do jego mycia i oliwienia sporo kosztua, trzy jakos nie wierze, ze ten olej ktorym sie nasacza filtr nie przedostaje sie dalej.
 
 
mlukow 



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: DolnyŚląsk



Wysłany: Sro Gru 10, 2008 14:10   

Dzieki chlopaki za pomoc,

nie,niestety nie robilem dokladnego pomiaru z braku kasy..... ale oczywiscie zrobie

poporstu poprzednio zatankowalem dokladnei 20 litrow jak tylko wskazowka zeszla na czerwone pole (moze roznica kilku kilometrow, ale napewno nie kilkudziesieciu)
przejechalem aktualnie 170km i juz wskazowka blisko jest czerwonego pola, wiem ze to nie jest dokladne ale napewno nie jestem wstanie do tego czerwonego pola przejechac na tym nastepne 100 km

ps.
naprawde te silniki tak az duzo pala? z tego co uzytkownicy innych diesli mowia najczesciej w granicach 5-6,5 litra przy spokojnej jezdzie a mysle ze tak wlasnie jezdze

pozdrawiam
Marek
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 10, 2008 14:20   

takie zachowanie wskazówki było omawiane nie raz.... jest to związane z kształtem zbiornika... A co do takiego spalania... to samochód nie nagrzeje Ci się tak jak powinien na trasie 7 km... Co automatycznie wpływa na spalanie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 10, 2008 14:25   

Nie nie palą tak dużo. Sprawdź dokłądnei spalanie wg opisu wyżej i dopiero wtedy będziesz miał pełny obraz :ok: w zimie na krótkich trasach niestety zawsze więcej spali. U mnei max jaki osiagnąłem to 9 litrów ale to było przy temp -20. Normalnie w nmieście to ok 7 litrów a w trasie 5,5 - 6. A po 7 km to ten silnik w zimie sie nie zagrzeje. Potrzeba ok 10km :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mlukow 



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: DolnyŚląsk



Wysłany: Sro Gru 10, 2008 14:32   

czyli musze znalezc gdzies dalej prace albo poszukac benzyniaka ;)

dzieki, pocieszyliscie mnie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [wszystkie] Gdzie w Poznaniu kupić filtr powietrza ...
dominikgr Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Wto Paź 02, 2007 12:06
giewu
Brak nowych postów [seria T] klimatyzacja
krawy1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Sie 26, 2007 10:46
Brt
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 09:09
Brt
Brak nowych postów [Seria K] Montaż termostatu PRT
keczu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 88 Nie Paź 16, 2016 22:56
sknerko
Brak nowych postów [Seria K 1,8] Numer komputera
MultecFSO Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Nie Wrz 05, 2010 22:19
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink