Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i 97] swap silnika na 1.6 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i 97] swap silnika na 1.6 16V
Autor Wiadomość
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 12:21   

Foczes, nie wiem, powiem tak jestem po zmianie silnika, bo stary mi zdechł. Ciocia zouzia dobrze ci radzi podowiaduj się najpierw konkretnie, a nie "tak myślę", bo wg mnie szacujesz trochę mało. Robocizna 200zł to jest baaaardzo mało, chyba, że masz kogoś takiego pewnego i tak cię kasuje. U mnie po wyciągnięciu silnika okazało się jeszcze, że sprzęgło już długo nie pociągnie i doszło mi jeszcze 300zł sprzęgło. Aha silniki na ogół są bez osprzętu, sam blok, ale to pewnie kwestia dogadania zwłaszcza jak w rozliczeniu oddasz swój.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 13, 2009 12:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DawidNB 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 590
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 17:01   

Foczes napisał/a:
uszczelki 80zł.?
uszczelka, a planowanie głowicy ?? za 80zeta ??

takie rzeczy tylko w erze :P
_________________
D-4D + Ubot 520xl
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 17:44   

DawidNB napisał/a:
Foczes napisał/a:
uszczelki 80zł.?
uszczelka, a planowanie głowicy ?? za 80zeta ??

takie rzeczy tylko w erze :P



czyli kolega kupuje silnik i na dzień dobry go remontuje? :)
 
 
spoonman
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lut 15, 2009 14:10   

Jeśli faktycznie koszt swap'a wynosi ok 1500 zł to opłacalna opcja biorąc pod uwagę, że auto, którym jeździmy od np ponad roku już znamy. Kupując "nowe" zawsze trzeba sie liczyć z dodatkowymi, nieprzewidzianymi kosztami. Czy przy takim swap'ie (1.4i na 1.6 16v) nie trzeba przypadkiem czegoś wymieniać w skrzyni biegów, albo nawet całej skrzyni? Szukając podobnych wątków na forum trafiłem na informację, że skrzynia biegów może nie wytrzymać momentu obrotowego nowego silnika...co prawda chodziło tam o wymianę 1.6 na 1.8
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 14:17   

skrzynia jest ta sama, dopiero w 1.8 byla pg1
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Foczes 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Kalisz

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 16, 2009 19:19   

Silnik już kupiony. z mechanikiem umówiony jestem na poniedziałek. mam pytanie dotyczące koła zamachowego: podobno ma być od starego silnika|1,4|...ale ja wkładam |1,6| silnik łącznie ze sprzęgłem i skrzynia biegów to po co mam zmieniać koło zamachowe?? tak samo jest z komputerem dlaczego tez ma być od starego modelu ? pytam bo po prostu nie wiem:/ a elektronik powiedział mi że komp ma być nowy :/ więc proszę o wytłumaczenie mi tego :razz:
_________________
...::: Streetracing Team Kalisz :::...
http://www.e-xtreme.info/index.php
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 22:45   

NA kole zamachowym są znaczniki które odczytuje ECU. Sygnały te informują o położeniu wału, prędkości obrotowej silnika ale też i informacje dla immobilizera. Bezpiecznie jest zostawić zestaw "koło zamachowe - ECU (komputer)" bo odchodzi problem z alarmem (nie orjętuję się dokładnie co i jak ale jest mniejwiecej tak że koło zamachowe to powiedzmy tarcza szyfrująca, jeszcze sygnał z centralki alarmu i ECU już wie że wszystko jest ok i można odpalić)

Komputer możesz śmiało zostawić stary - to taka sprytna bestia że nauczy się nowego silnika i będzie potrafił go wysterować. A jak wsadzisz nowy komp to sygnał z centralki alarmowej się nie zgodzi i komp pokaże ci :dupa:
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 23:55   

Skrzynie jest ta sama tylko mnie interesuje czy niema innego przelozenia w srodku bo czytajac na forum i grzebiąc w internecie to silnik 1,1 1,4 8V 1,4 16V i 1,6 16V maja tą sama skrzynie i prawdopodobnie identyczne przelozenia- według mnie to troche dziwne, nawet w polonezie miedzy silnikiem 1,5 a 1,6 sa inne przelozenia :roll:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 19, 2009 10:08   

wwekol napisał/a:
nawet w polonezie miedzy silnikiem 1,5 a 1,6 sa inne przelozenia :roll:

wlasnie, :wink: w polonezie
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 12:45   

Przelozenia poszczegolnych biegow sa takie same, ale przelozenie glowne jest inne. Jak zalezy Ci na lepszym przyspieszeniu to zostaw skrzynie od 1.4.
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 16:52   

Przyspieszenie bedzie lepsze i moment obrotowy na kołach tez wiekszy :razz: ale spalanie na trasie tez wzrosnie :razz:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
Foczes 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Kalisz

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 25, 2009 22:54   

www
_________________
...::: Streetracing Team Kalisz :::...
http://www.e-xtreme.info/index.php
Ostatnio zmieniony przez Foczes Sro Mar 04, 2009 16:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 26, 2009 10:51   

Foczes napisał/a:
nie zmieniałem żadnego koła zamachowego z 1,6 na 1,4 tak jak coniektórzy pisali

prawdopodobnie temu ze nie masz immo to wszystko ci dziala. Gdybys mial immo to mogloby byc juz nie tak wesolo :wink: Na kole zamachowym sa znaczniki, i musi byc to samo co bylo.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Lut 26, 2009 15:41   

to moje gratulacje czekam na filmik ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Lut 26, 2009 15:49   

Foczes, :ok: gratuluje :)
Aten silnik ze skrzynią to naprawdę tanio wyhaczyłeś :ok:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
barsliw 



Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 17
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Maj 08, 2009 15:22   

A jesli mozna spytać to ile kolegę w sumie ta przyjemność kosztowała??
Zastanawiam sie nad wrzuceniem albo 1.4si albo 1.6 zamiast mojej 1.4i.
Nie mam zielonego pojecia ile moze kosztowac taka przekładka.
Jaka cena bedzie rozsądna za silnik..taki 1.6 powiedzmy??
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 09, 2009 22:53   

tez chce zmienić silnik ale nie wiem co taniej wyjdzie wcisnac 1,4 16V czy 1,6 ?
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Maj 10, 2009 08:33   

memphisto, a ja myślałam, że chcesz auto zmienić ;P
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 10, 2009 09:24   

zouza, zouza stwierdzilem ze wydam wiecej doplacajac do R25 (nie wspominajac o rozrzadzie itp) niz do swojego wstawiajac inny silnik - ja mam wszystko porobione rozrzady plyny itp wiem co w aucie sie swieci itp itd :P tansza sprawa to swap : *

[ Dodano: Nie Maj 10, 2009 09:25 ]
a najchetniej bym wcisnął 1.6
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Maj 10, 2009 10:45   

taniej napewni wyjdzie 1,4 16V - poprostu tanszy silnik, no i spalanie mniejsze, nie odczujesz roznicy w spalaniu, a w jezdzie owszem.

Tak sie sklada, ze mam do sprzedania kompletny silnik 1,4 16V z całym niezbednym osprzetem do przekladki, chetni na priva prosze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i] Pierścienie, uszczelka - a może swap.
escatox Tuning mechaniczny 8 Wto Maj 12, 2009 10:35
NEOSSS
Brak nowych postów [MGF VVC] Swap silnika...
nowy889 Tuning mechaniczny 32 Nie Sty 02, 2022 01:03
nowy889
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 12:59
Konix
Brak nowych postów [rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620
witek91 Tuning mechaniczny 31 Pon Lis 24, 2014 07:38
witek91
Brak nowych postów [R200 1.4 8v] Swap silnika na B16Z6?
kris_1987 Tuning mechaniczny 3 Sob Lis 14, 2009 21:28
bebechu.



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink