Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Sro Paź 08, 2014 13:22
[rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620
Autor Wiadomość
witek91 



Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 16



  Wysłany: Nie Paź 05, 2014 20:31   [rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

witam wszystkich mam ogromny problem ponieważ muszę zmienic silnik w moim roverku 420 mam 2.0TD bez intercoolera i na zwykłej pompie.. pytanie mam takie czy mogę wsadzić do niego 2.0SDI z 620?. I jakie mogę mieć z tym problemy elektroniczne... bo mechanicznych chyba nie ma..?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Paź 08, 2014 13:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 05, 2014 20:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 05, 2014 22:30   

witek91, Chcesz wkładać pompę z SDI czy wsadzić swoja mechaniczna od SD :?:

Silniki same w sobie sa takie same jedynie różnica będzie kolektor dolotowy oraz intercooler.

Jeżeli chcesz pakować VP37 z SDI to pasuje tez cala wiązkę wkładać oraz ECU od SDI żeby to działało. Trochę sporo roboty i wolał bym zostawić pompę mechaniczna z SD i wpakować cały silnik od SDI razem z skrzynia z SDI (skrzynia od SDI ma większe sprzęgło). Na skrzyni z SDI oraz mechanicznej pompie możesz spokojnie uzyskać moc do 140KM kręcąc jedna śrubka czyli tak samo jak w SDI :wink:

Chyba ze chcesz się pozbyć pompy od SD to był bym chętny na odkup jeżeli ja zablokujesz na TDC :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
witek91 



Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 16



Wysłany: Pon Paź 06, 2014 07:54   

czyli szkoda pchać się w wymienianie ecu wiązki i innych dupereli. silnik ze skrzynią sdi pompa od td i tyle... a w sdi nie ma jakis magicznych wtyczek które mogą nie pasować przy budzie w której było td?

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 07:08 ]
"zablokujesz na TDC" wytłumacz co to oznacza bo jestem słabo ogarniety:)
pompy nie sprzedam ale jako że kupiłem całe 620 na czesci to oprócz swapa wszystko mogę podesłać:)

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 07:22 ]
Remigiusz, ps. tez z podkarpacia jestem z bieszczad...

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 07:54 ]
a i powiedz mi jeszcze czy ja jestem w stanie zrobić to w domu bez kanału... i czy półosie z 620 nie są dłuższe od moich z 420
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 06, 2014 18:00   

witek91, Zablokować na orig znakach czyli na TDC (Top dead center) czyli górny punkt pierwszego tłoku na początku cyklu wtrysku i obrotów całego silnika :)

Ja szukam jedynie pompy od SD, resztę mam tez bo 3 silniki mam w domu :D

Polosie sobie wsadź z 420 ale powinny być takie same chyba :mrgreen:

Zmianę silnika się da bez kanału zrobić tylko żurawia trzeba do tego ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
witek91 



Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 16



Wysłany: Pon Paź 06, 2014 18:06   

a mozesz mi powiedzieć od czego zacząć najlepiej??
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 06, 2014 20:02   

akkumulator wyciagnac, poloski wyciagac, spuscic plyn chldonicy, odkrecic wszystkie weze od chlodnicy oraz chlodnice z demontowac, odpiac cala elektryke, odkrecic poduszki i zawiesic silnik na zurawiu

Juz trochę temu to robiłem ostatni raz ale będziesz widział co tobie wadzi :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
witek91 



Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 16



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 16:30   

spoko jak by coś to bede błagał o pomoc:) i pisał... może dzisiaj rozpoczne swap:)

[ Dodano: Wto Paź 07, 2014 16:30 ]
niewielka ilość oleju w intercoole'rze skąd i dlaczego??
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 07, 2014 18:26   

witek91, Przez odmy to jest standard
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
witek91 



Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 16



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 19:29   

co zrobić z czujką na kolektorze ssącym jest z boku w sdi na środku kolektora a w td jej nie ma czy jest ważnaczy mniej ważna?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 07, 2014 20:11   

Zostaw go jako zaslepka :) w r45 tez on jest nadal i do niczego nie służy jak jedyne zaslepka :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
witek91 



Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 16



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 20:14   

a ty remku robiłeś kiedys takiego swapa z 2.0td na 2.0sdi??
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 07, 2014 20:38   

To nie jest żaden swap bo silniki są takie same :) ty pompy nie montujesz z sdi wiec to raczej w pada pod tuning :)

Ja w swoim SD montowalem ic i całe resztę potrzebna do tego :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
witek91 



Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 16



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 21:27   

eh ciezka misja:)

[ Dodano: Wto Paź 07, 2014 21:27 ]
a co jeszcze będe musiał przełożyć oprócz pompy według ciebie??? bo zaczynam zauważać że jest tego sporo.. (albo mi się wydaje)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 07, 2014 23:04   

Wsadź od razu cały silnik z 620 razem z skrzynia do środka :D

Czyli co zaczynasz zauważać ? I co chcesz jeszcze przekładać oprócz elementów do IC jedynie :?: Reszta jest to samo co ty masz w środku :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
witek91 



Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 16



Wysłany: Czw Paź 09, 2014 00:26   

skończyłem wyciągać silnik z 620... co to IC?? bo nie wiem:) jutro pewnie zabiore się za 420... ciężko mi to jak narazie ogarnąć bo nigdy tego nie robiłem... sory robiłem ale w maluchu...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 09, 2014 10:58   

Intercooler :) jak w maluchu robiłeś to dasz sobie rady. Dla mnie maluch to czarna magia a w Rover wszystko jasne :) sam mam malucha jeszcze ale jakoś grzebać w nim nie lubię :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
witek91 



Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 16



Wysłany: Czw Paź 09, 2014 14:46   

są troszkę inaczej mocowania zdołu silnika zrobione bo w 620 jest łapa z przodu A U MNIE W 420 JEST z tyłu... czy są na bloku nawiercone gwinty zeby to przełożyć??

[ Dodano: Czw Paź 09, 2014 14:46 ]
pierwszy dość poważny problem 620 bez klimy a 420 z klimą... pompa wody w 420 jest nad kompresorem klimy a kompresor jest na samym dole a w 620 pompa wody jest na samym dole... co robić?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 09, 2014 18:20   

Lapa dolna jest do miski przykrecona. Zamień miskę oleju tylko. Pompa wody jest w bloku i w 620 jest tak samo. Przełożyć trzeba łapy i mocowania klimy na silnik 620. Problemy to akurat nie są wystarczy ty tylko odkręcić rzeczy i przełożyć ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
witek91 



Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 16



Wysłany: Czw Paź 09, 2014 23:56   

a widzisz kolego nie trzeba misek przekładać tylko łapy na misce ponieważ są odpowiednie dziury wywiercone i nagwintowane
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 10, 2014 01:23   

Ale chyba jeden spływ oleju jest od przodu w 620 a w 420 od tyłu :) ahh pomieszało mi się z miską od freelandera :) tam to jest tak.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów [MGF VVC] Swap silnika...
nowy889 Tuning mechaniczny 32 Nie Sty 02, 2022 01:03
nowy889
Brak nowych postów [214i 97] swap silnika na 1.6 16V
wrobcio Tuning mechaniczny 102 Nie Gru 11, 2011 17:15
Wiotki
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 12:59
Konix
Brak nowych postów [R216 Coupe] Swap silnika.
R-Line Tuning mechaniczny 13 Wto Lip 21, 2009 23:44
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink