Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i 97] swap silnika na 1.6 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i 97] swap silnika na 1.6 16V
Autor Wiadomość
Foczes 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Kalisz

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 10, 2009 11:07   

Wg. mnie jak masz już zmieniać silnik to nie bawiłbym się w 1.4 16V tylko dołożyć ciut więcej i wychaczyć albo 1,6 albo 1,8. Spalanie może ciut większe ale jest różnica w przyspieszaniu i lepsza charakterystyka pracy silnika :wink: gdybyś czegoś chciał się dowiedzieć to zapraszam na GG :wink: postaram się pomóc :mrgreen:
_________________
...::: Streetracing Team Kalisz :::...
http://www.e-xtreme.info/index.php
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 10, 2009 11:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 10, 2009 11:24   

Uff jak dobrze że w razie swapa U mnie jest jedyna SŁUSZNA decyzja 2.0 T :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Pią Paź 16, 2009 11:46   

Witam

chcialbym odnowic troche temat ;) głownie chodzi mi o elektryke :) wiem ze temat jets o 1,6 ale zadam pytanie co do 1,4 16v :)

a wiec kupilem silnik 1.4 16v z pelnym osprzetem mam wszystko i mam moj silnik 1,4 8v rozumie ze z starego silnika kolo zamachowe, silniczek krokowy, łapy, to chyba wszystko
moje pytanie jest bo wiadomo ze wyciagnac i wsadzic silnik to nie jest problem przynajmniej ja nie widze tylko mechanik z ktorym to bede robic kazal sie zapytac jak jest z elektryka podchodza te same kable... idealnie podlaczamy czy trzeba cos przerabiac... ?? ? sa te same wtyczki ?? ta sama ilosc kabli zeby mi nie zostal jeden albo dwa :D haha

aha czy w R200 mozna sciagnac caly przod ? czy musze silnik wyciagac do gory ?? prosil bym o szybka odpowiedz bo jutro chce sie za to zabrac brakuje mi juz autka :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Foczes 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Kalisz

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 16, 2009 12:09   

Więc tak...czy silnik 1,4 czy 1,6 to praktycznie nie ma różnicy...ja robiłem Swapa na 1,6 Kompletny , nie ściągałem przodu, silnik wyciągałem do góry,elektryka pasowała plug and play oprócz chyba dwóch kabelków...ale nie pamiętam dokładnie...co do koła zamachowego...ja go nie zmieniałem...jedyne co musi być ze starego silnika to komputer i w niektórych 1,6 są inne łapy ale Ty masz 1,4 więc chyba tego problemu nie będziesz miał. U mnie tak jest i auto Jeździ :wink: bula21 Gdyby coś to pisz na PW postaram się szybko odpisać :wink:
_________________
...::: Streetracing Team Kalisz :::...
http://www.e-xtreme.info/index.php
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 21:59   

czy kolo pasowe mi podejdzie z 8v do 16v i jak to wyglada z klima :/ PROSZE o odpowiedz

[ Dodano: Nie Paź 18, 2009 21:59 ]
?? ????? nikt nie zna odpowiedz ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 03, 2009 14:00   

bula i jak silnik przelozony juz?
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Wto Lis 03, 2009 19:11   

tak w sobote odbieram bo okazalo sie ze skrzynia byla znow peknieta ;/ ale silnik juz jest
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 08, 2009 14:49   

Co do koła zamachowego to nie wiem czy to prawda, że musi być to samo.
Ja wymieniałem w swoim R25 1.6 komputer z immo i centralkę alarmu na zestaw z
nowszej wersji IMMO w pełni aktywne i wszystko działa beż grzebania z kołem zamachowym.
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Lis 08, 2009 14:54   

:hmm: ja też przy wymianie silnika zostawiałam swoje stare koło zamachowe.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 08, 2009 15:15   

może koła zamachowe różnią się w zależności od pojemności silnika tylko.
Ja przekładałem kompa z 1.6 do 1.6 możliwe, że problemy występują tylko przy zmianie silnika o innej pojemności i tak na prawdę IMMO nie ma tutaj nic do rzeczy.
Takie moje przypuszczenie.

Skoro u mnie poszło bez problemów to innej opcji nie wiedzę, poprawcie mnie jeżeli się mylę.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 15:49   

Kola zamachowe w 1.4 i 1.6 sa takie same. Znaczniki musza pasowac bo firma PTP oferuje te same lekkie kolo do obu silnikow. Roznica jest dopiero z 1.8, znaczniki byc moze sa tez takie same, ale juz powierzchnia cierna tego kola jest wieksza bo idzie wieksza tarcza sprzeglowa.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 20:29   

problem z kolami bardziej dotyczy 1.4 z poldorovera i np rovera 214 Si z 95 roku

ale dla pewnosci i swietego spokoju, majac oba elementy na wierzchu, warto je porownac
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 22:23   

Dokladnie tutaj chodzi o wersje z lub bez immo tudziez wersje K serii montowanych w FSO. Jesli roverki sa mlode czyli od 96 wzwyz to kola powinny byc identyczne. Zeby nie bylo zonka i wyeliminowac slowo powinny warto porownac oba zamachy jak sa na wierzchu tak jak pisal AndrewS
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 23:56   

autko juz jezdzi :D mialem male problemy z sanda lambda ale juz smiga :D

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 23:56 ]
nie działa mi prędkościomierz w czym może być przyczyna ;/ //
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 07:29   

bula21 napisał/a:
nie działa mi prędkościomierz w czym może być przyczyna ;/ //

sprawdź impulsator w skrzyni biegów.
 
 
Foczes 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Kalisz

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 12:34   

bula21 napisał/a:

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 23:56 ]
nie działa mi prędkościomierz w czym może być przyczyna ;/ //


Miałem dokładnie to samo...podmieniłem impulsator ze starego silnika i śmiga ;)
_________________
...::: Streetracing Team Kalisz :::...
http://www.e-xtreme.info/index.php
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 15:19   

a gdzie on jest dokladnie ;/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Foczes 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Kalisz

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 15:36   

+/- na łączeniu skrzyni z blokiem od strony ściany grodziowej. przykręcony na 2-3 śrubki. Patrząc stojąc przodem do auta znajduje się z tyłu silnika...już nie pamiętam czy z kanału wykręcałem czy od góry.
_________________
...::: Streetracing Team Kalisz :::...
http://www.e-xtreme.info/index.php
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 15:53   

ok dzieki :) i jeszcze jedne problem sie pojawil ;/ alarm buczy gdy sie zamknie samochod :| zaczynam zalowac ze zrobilem swapa..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 17:52   

Krańcówki- najprawdopodobniej ta pod maską - sprawdzić kontakt na złączach i czy w ogóle działa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i] Pierścienie, uszczelka - a może swap.
escatox Tuning mechaniczny 8 Wto Maj 12, 2009 10:35
NEOSSS
Brak nowych postów [MGF VVC] Swap silnika...
nowy889 Tuning mechaniczny 32 Nie Sty 02, 2022 01:03
nowy889
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 12:59
Konix
Brak nowych postów [rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620
witek91 Tuning mechaniczny 31 Pon Lis 24, 2014 07:38
witek91
Brak nowych postów [R200 1.4 8v] Swap silnika na B16Z6?
kris_1987 Tuning mechaniczny 3 Sob Lis 14, 2009 21:28
bebechu.



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink