Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 16v 99rok] Wentylator chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 16v 99rok] Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 17:51   [R200 1.4 16v 99rok] Wentylator chłodnicy

Witam, mam problem z załączaniem się wentylatora chłodnicy, a dokładnie nie załącza mi wentylatora jak silnik jest mocno rozgrzany, dopiero zdjęcie przewodu z czujnika temperatury powoduje załączenie wentylatora, myślałem że to czujnik i go wymieniłem, ale to nic nie dało.
Co może być powodem?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 03, 2009 17:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 17:58   

może zima :mrgreen: ale serio ja nie pamiętam kiedy mi się włączył ostatnio chyba w wakacje. Widocznie tak ma być chyba ze przewody są walnięte które idą do czujnika, ze sprawdzeniem i ewentualnie wymiana nie powinno być kłopotów :wink:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 18:03   

A czy samemu można to zrobić?
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 18:07   

a powiedz jakimi objawami charakteryzuje Ci się to ze silnik się przegrzewa??
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 18:18   

widać jak płyn w zbiorniczku zaczyna się podnosić i wytwarza się ciśnienie
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 18:22   

a wskazówka miernika temperatury na zegarach podnosi się ponad polowe??

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 18:23 ]
bo to ze ciśnienie się podnosi w układzie chłodzenia nie koniecznie oznacza przegrzanie
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 18:30   

Wskazówka temperatury jest 2 mm poniżej połowy zegara, czyli tak jak powinno być.
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 18:34   

No to jest wszystko okej auto sie nie przegrzewa; ale to ciśnienie w układzie chłodzenia to mi śmierdzi HGF em :sad: Nie doradzę bo ja kopiłem auto już z wydmuchana uszczelka to tylko pamiętam ze majonez był w układzie a czy pod ciśnienie się robiło to nie wiem. Moze inni koledzy cos beda wiedzieli :wink:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 23:17   

ja wiem coś nie coś hihi .Wiec ciśnienie zawsze sie będzie pojawiało, bo to układ zamknięty jest a temperatura cieczy rośnie i te sprawy ,korek w zbiorniczku ma za zadanie upuścić ciśnienie do chyba 1.5 bara jak upuszcza ciśnienie to automatycznie poziom płynu wzrasta.Dlatego jest ta podziałka na zbiorniczkach max do której wolno lać płynu :)wiatrak załącza sie przy temperaturze ponad 100 stopni jak mi ktos powiedział tu na forum to za dużo zdecydowanie termostat otwiera sie przy (chyba )około 80 stopniach ale trzeba liczyć czas do pełnego otwarcia, wiec to troszku trwa .Im większe ciśnienie tym szybciej woda się nagrzewa:( ja zainwestowałem w dodatkowy regulator temperatury. Całość mnie wyszła około 80 zł.. Tak jeszcze coś zrobię podobno są termostaty co zaczynają sie otwierać przy temperaturze około 60 stopni :) wiem że zainwestuje w takina wiosnę na pewno :)
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 12:53   

Z tego co patrzyłem to termostat się otwiera przy dokładnie 88 st. C, a co dodatkowego timer założyłeś do regulacji temperatury?
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 15:57   

prosty regulator temperatury na allegro za 65 zł .odpowiednio pospinać i działa :) mam ustawiony żeby wiatrak sie załączał na 90 st.C i histerezę ustawiona na 5 st.C troszkę mało ale tylko taka jest regulacja .Jadąc w korku tem.powietrza około 23 st. z wpiętym urządzeniem wiatrak załączał sie raz na około 8 min .Jak regulator był wyłączony zakres pomiarowy regulatora został przekroczony (ma do 95 st.) i załączył sie dopiero po upływie 10 min ,wiec temperatura jaka panowała w układnie chłodzenia była tak mi sie wydaje znacznie ponad 110 st.C .Termostat był nowy,stary dla porównania otwierał sie zastraszająco wolno .Zrobiłem test zagotowałem wodę w pojemniku do wrzenia i wrzuciłem ody dwa w jednym czasie do tego samego pojemnika, nowy otworzył sie w całości po około 15 sekundach a stary po około 1.5 minucie ciągłego gotowania .Wnioski powinny się same nasunąć .jeszcze jedna wskazówka może warto odwiedzić sklep akwarystyczny poprosić o test na co2 i sprawdzić czy czasem nie dmucha co2 do układu chłodzenia
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 20:58   

A co to jest ta histereza?
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 21:12   

histereza jest to wartość w przedziale której regulator pracuje ,czyli załącza i wyłącza przekaźnik prosty przykład wartość nastawcza na regulatorze jest powiedzmy 90 stopni ,jak gdy na czujniku temperatury stwierdzi że jest to 90 st.C to sie załącza i zaczyna chłodzić aż spadnie do tęperatury 85 stopni na czujniku. Histereza była ustawiona na 5 st.C po czym znów jak czujnik odnotuje temperaturę 90 st.C znów zaczyna chłodzić i tak w kółko
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 22:02   

A mógłbyś mi podać nazwę tego regulatora który kupiłeś, to sam bym takie coś sobie zamontował. P.S. Dzięki za dobre rady
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 22:10   

http://allegro.pl/item519..._termostat.html to jest aktualna aukcja tej osoby od której ja kupiłem regulator .Jak byś podją sie wyzwania i wpakował takie cos do Swojego roverka to pamiętaj trzeba to zabezpieczyć bezpiecznikiem 20 A bo 15 A po kilku załączeniach się przepala
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 09:41   

Łojezu, a po co takie gażdżety montować?

Jeśli układ chłodzenia jest sprawny (brak przecieków, węże nie pozałamywane, pompa OK, ciecz chłodząca odpowiednia, brak tudzież bardzo mało kamienia kotłowego w układzie, czystość chłodnicy, sprawność termostatu, korka zbiorniczka wyrównawczego, sprawnośc obwodu właczania wentylatora oraz jego samego) - to żadne przeróbki nie są konieczne i układ będzie chodził sam bez potrzeby jakiejkolwiek ingerencji.

Ja w swoim 12 letnim rovero-polonezie, gdy w lato 2007 (upały) zaczął mi się za często i za długo włączac wentylator, gdy stałem w korkach, zdecydowałem się odkamienić układ. Zastosowałem "specjalny" środek do likwidowania kamienia, który kosztuje 1,5 PLN za pół litra a można go kupić w każdym sklepie spożywczym, a który był oferowany w sprzedaży nawet w czasie stanu wojennego bez żadnych kłopotów.
Dwie flaszki tego specyfiku wlałem do układu, pojeździem z miesiąc (ok. 2000 k robiąc) i odpuściłem ciecz chłodzącą, która zamieniła się w mentną breję.
Po odstaniu na dnie miski zgromadził się rozpuszczony na mąkę kamień. Z dobra garść go była. Zmieniłem borygo na nowe i przepłukałem żeberka chłodnicy w kierunku odwrotnym, niż zazwyczaj wieje w niej wiatr. I tyle. Bez żadnych wymian czegokolwiek w układzie chłodzenia, który jest 100% oryginał, nawet pompa, ma 155 kkm przebiegu i nic nie cieknie.
Po ten "specjalnej" operacji, układz działa jak nowy, a wentyl włączał się w lato (2007 i 2008) tylko gdy stałem dłużej w korkach, i na czas nie dłuższy niż 30 sek. (mierzyłem patrząc na zegarek).

Kilka prostych zasad i prostych czynności, a Roverek nie będzie się przegrzewał nigdy.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 11:32   

Dzięki za rady ale co to za środek?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 11:47   

ocet :]
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200] wentylator chłodnicy
Lewis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Sie 13, 2011 16:43
Adrian
Brak nowych postów [R200] Wentylator chłodnicy
deofux Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Cze 20, 2013 01:33
Sirk
Brak nowych postów [R200] wentylator chłodnicy
drlubicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Paź 06, 2008 07:48
oprawca_1978
Brak nowych postów [R200] Wentylator chłodnicy nie chłodzi.
leszczu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Wto Lis 05, 2013 11:15
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink