Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Czynności po zakupie auta
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Czynności po zakupie auta

flagowy Rover - stary ale jary :-)
Autor Wiadomość
roboo
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 23, 2009 09:43   

U mnie jest zamontowany Filtron OP 580/7. Mam Roverka 136km :smile:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 23, 2009 09:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Sty 23, 2009 09:46   

no to super :-) to biore taki :D


Idac dalej tym tropem :-) Jaki jest rozmiar tych simmeringow na wałki ? bo doszły mnie słuchy ze 40x52x7. Czy to prawda?


i jak wyglada sprawa z uszczelka pokrywy zaworow? czy to sa 2 osobne? czy jak to jest?

czy uszczelniacz półosi w skrzyni to wystepuje tylko w orginale czy sa tez zamienniki?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Sty 23, 2009 13:33   

A ja mam pytanie, czy w oryginalnym kluczyku nie ma przypadkiem immobilisera ??
Sam mam tylko jeden kluczyk i myślę nad dorobieniem zapasowego.
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Sty 23, 2009 13:48   

Tomek1212, - zestaw wyglada tak jak w instrukcji do R800, jest kluczyk zwykly i pilot, i sa takie 2 zestawy w orginale.

sam kluczyk to standard, dostepny powszechnie, cena za material+usluge to 20-40pln
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 23, 2009 15:58   

paff napisał/a:
i jak wyglada sprawa z uszczelka pokrywy zaworow? czy to sa 2 osobne? czy jak to jest?



Uszczelki pokrywy zaworów wyglądają tak (zaznaczone na czerwono)



też czeka mnie wymiana i się zastanawiam czy dodatkowo nie potraktować tych uszczelek specyfikiem typu hermetic... :mrgreen:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Sty 23, 2009 16:20   

Co najwyżej sylikonem, ale napewno nie hermeticiem.
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Sty 23, 2009 17:57   

a co z tymi uszczelniaczami wałków? czy są to normowane simmeringi 40x52x7mm?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 23, 2009 23:05   

uszczelki pokrywy walkow sa oczywisicie rozne, malo tego, jest tez nowszy i starszy typ.

dokladnego rozmiaru uszczelniaczy pod kolami rozradu nie podam, ja mialem 2 FAI i 2 MG Rover, jak nie zapomne to podam symbole
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Sty 23, 2009 23:50   

AndrewS, - co do tych simmeringow to ich symbole FAIa i Rovera widzielm na stronie Tomiego, wymiar ten podaje za katalogiem Ajusa, bo w nim poza symbolem sa wymiary, ale jako ze nie ufam Ajusie (widze ze nie maja za dobrej opinii) a Tomi choruje, to postanowilem znalezc alternatywe i pojsc do lokalnego sklepu lozyskowo-uszczelkarskiego i kupic wg rozmiaru :-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 11:02   

Marrkus napisał/a:

też czeka mnie wymiana i się zastanawiam czy dodatkowo nie potraktować tych uszczelek specyfikiem typu hermetic... :mrgreen:


Też jestem w trakcie uszczelniania pokryw. Dużo czytałem o tym w necie i nie zaleca się stosowania żadnych silikonów w połączeniu z uszczelką gumową. Dodatkowo uszczelka i powierzchnie pokryw powinny być zupełnie suche, uszczelka też sucha, nie ma mowy o żadnym smarowaniu jej olejem.

Można użyć samego silikonu, aktualnie właśnie takie mam, tzn posmarowałem pokrywy i zaczekałem 24h aż wyschnie, następnie skręciłem, połączenie jest szczelne, tylko że problem jest z silikonem który wypłynął po skręceniu, po paru dniach te kawałki zaczęły pękać i odpadać. To co na zewnątrz to nic, ale w środku silnika to już nieciekawie. Kupiłem już gumowe i będę wymieniał.
Ostatnio zmieniony przez blue827 Wto Lut 17, 2009 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 15:41   

Czyli jeżeli jakimś cudem uda nam się otworzyć drzwi np. śrubokrętem, to odblokujemy immo ??
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 16:14   

edit
Ostatnio zmieniony przez blue827 Wto Lut 17, 2009 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 20:35   

kopie i kopie w tym internecie i widze ze jak padnie pilot alarmu na podczerwien, albo jesli go nie mamy, a jezeli chcemy byc zabezpieczeni to trzeba by dolozyc zewnetrzny alarm albo zakupic dzialajacy z tym sekretnym kodem i doprogramowac centralke do pilota a nie pilota do centralki jak to ma miejsce na przyklad w roverkach alarmem Lucas'a 3TXA i 3TXB

http://www.remotekey.co.u...ver-800/faq.asp

tu wygladaja na fachowcow i wyraznie mowia za nie nie dadza rady...slowem zabytkowa sprawa. a jesli mamy jeden dzialajacy i chcemy dokompletowac drugi to mozemy o tym zapomniec z wyzej wymienionych powodow :mrgreen:

tylko czy jakikolwiek elektryk dolozy dobrze nowoczesny alarm/immo z funkcja centralnego zamka i domykania szybera i szyb?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
roboo
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 24, 2009 21:17   

:hmm:
Ja nie mam żadnego pilota, dorobiłem kluczyk i używam nowego.
Alarm działa, gdyż dwa razy mi się włączył, wyłączam go po prostu kluczykiem. A jak dobieram się do silnika przy zamkniętym aucie, to także wyje (tam też jest czujnik) :smile:

Pytałem w dwóch punktach autoalarmu w moim mieście - powiedziano mi, że nie tykają się Rovera, bo fabrycznie jest to zbyt dobrze zrobione i nic grzebać nie będą :lol:
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 21:36   

roboo, ale w dalszym ciagu podejzewam ze jest tak jak podejzewa Tomek1212, ze malolat z łamakiem otworzy i odjedzie roverem w sina dal - skoro kluczykiem deaktywujesz alarm to prawie tak jakby go nie było, bo ten kluczyk nie wyglada na specjalnie specjalny

zeby chociaz dolozyc samo immo, ze jak nie masz identyfikatora RFID (radio frequency identifier) to sie centralka immo nie rozbroi....bo tak to kit na kółkach taki alarm
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 11:19   

Mój znajomy dorobił sobie kiedyś pilot IR (do otwierania bramy w garażu). Zrobił to w prosty sposób. Znalazł na necie jakiś programik który zczytywał sygnał z złącza IRda (czy jakoś tak, na starszych płytach głównych było takie bodajże 5-pinowe złącze do którego podłączało się taki układzik z diodą IR - i było można sterować pilotem np odtwarzacz ALLPLAYER :) )

Z programiku zczytywał kod jaki wysyła pilot natępnie programował jakiś układzik i wszystko śmigało.

Coś mi się wydaje że w R800 ploty IR też były stało kodowe. co za tym idzie wystarczy zczytać wysyłany kod, i zmusić inny pilot by ten kod wysyłał - ale prawdopodobnie zwykły programowalny pilot TV nie pójdzie :D (ale może ktoś spróbuje by potwierdzić)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 11:36   

Marrkus, - z tego co wiem to pilot sa zmiennokodowe, dlatego nie nalezy za duzo naciskac przyciskow z dala od auta bo sie rozsynchronizuje

moja propozycja do tego auta to:
- dolozyc immobilajzer co daje minimum ingerencji i dosc porzadne zabezpieczenie przed złodziejem, bo chyba w nocy sie chlopaczyna nie polapie ktore obwody przerywa immo, na pierwszy rzut oka odlaczenie pompy paliwa moze dac dobry efekt bo auto nie odpali, a zlodziej moze od razu nie wpasc na pomysl ze zabezpieczone bo krecic bedzie rozrusznik
- wersja na bogato dolozyc dodatkowo alarm z obsluga centralnego i domykania szyb i szybra, ale to to juz trzeba miec elektryka co cos umie i sie roverow nie boi

przy czym biorac pod uwage popularnosc tych auto to chyba opcja immo wystarczy :-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 11:43   

Domykanie (lazy locking) jest w standardzie, trzeba tylko dłużej przytrzymać przycisk od zamykania, najpierw chyba trzeba też zsychronizować okna i szyberdach, tzn żeby niebyło tego dzwięku beep..beep..

Odnośnie zabezpieczenia przed kradzieżą to lepiej nie rzeźbić w fabrycznej instalce tylko zrobić ukryty wyłącznik pompy paliwa, albo jakaś solidna blokada skrzyni biegów lub pedałów.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 11:46   

jesli komus odpowiada psztyczek-elektryczek do pompy to nie ma co rzezbic, a jesli ktos chce to rozwiazac w sposob bezdotykowy i poprostu na kolku z kluczem nosic identyfikator do immo, ktory mniej wiecej zorbi to samo to mozna pobawic sie w immo ;-)

zewnetrznie dokladany alarm to praca dla dobrego elektryka, ktory mysli a nie powiela schematy
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 25, 2009 21:58   

blue827 napisał/a:
Dodatkowo uszczelka i powierzchnie pokryw powinny być zupełnie suche, uszczelka też sucha, nie ma mowy o żadnym smarowaniu jej olejem.


tak wlasnie z Senn-em zrobilismy u mnie

blue827 napisał/a:
trzeba tylko dłużej przytrzymać przycisk od zamykania



a to trzeba dluzej przytrzymac i puscic ?? czy trzymac dotąd, az sie wszystko pozamyka ??
jeszcze nie mialem okazji tego testowac

aha i sprawdzilem wymiary tych dwoch uszczelniaczy co mi zostaly FAI 40x52x7
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R825] Refleksje po zakupie
LOSIUalfa Rover serii 800 23 Nie Cze 22, 2008 15:18
Gość
Brak nowych postów [R820] Mam MAP czy MAF sensor??
roiven Rover serii 800 5 Pon Sty 24, 2011 17:21
Konix
Brak nowych postów [R820] Wycieraczki
cięgiełko
Gość Rover serii 800 8 Pon Cze 23, 2008 01:09
sTERYD
Brak nowych postów [R820] Nagrzewnica
UniculTLX Rover serii 800 8 Sro Gru 01, 2010 00:48
UniculTLX
Brak nowych postów [R820] Zamienniki
kama181 Rover serii 800 2 Pią Lut 29, 2008 23:26
kama181



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink