AndrewS, - co do tych simmeringow to ich symbole FAIa i Rovera widzielm na stronie Tomiego, wymiar ten podaje za katalogiem Ajusa, bo w nim poza symbolem sa wymiary, ale jako ze nie ufam Ajusie (widze ze nie maja za dobrej opinii) a Tomi choruje, to postanowilem znalezc alternatywe i pojsc do lokalnego sklepu lozyskowo-uszczelkarskiego i kupic wg rozmiaru
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Sob Sty 24, 2009 11:02
Marrkus napisał/a:
też czeka mnie wymiana i się zastanawiam czy dodatkowo nie potraktować tych uszczelek specyfikiem typu hermetic...
Też jestem w trakcie uszczelniania pokryw. Dużo czytałem o tym w necie i nie zaleca się stosowania żadnych silikonów w połączeniu z uszczelką gumową. Dodatkowo uszczelka i powierzchnie pokryw powinny być zupełnie suche, uszczelka też sucha, nie ma mowy o żadnym smarowaniu jej olejem.
Można użyć samego silikonu, aktualnie właśnie takie mam, tzn posmarowałem pokrywy i zaczekałem 24h aż wyschnie, następnie skręciłem, połączenie jest szczelne, tylko że problem jest z silikonem który wypłynął po skręceniu, po paru dniach te kawałki zaczęły pękać i odpadać. To co na zewnątrz to nic, ale w środku silnika to już nieciekawie. Kupiłem już gumowe i będę wymieniał.
Ostatnio zmieniony przez blue827 Wto Lut 17, 2009 22:33, w całości zmieniany 1 raz
kopie i kopie w tym internecie i widze ze jak padnie pilot alarmu na podczerwien, albo jesli go nie mamy, a jezeli chcemy byc zabezpieczeni to trzeba by dolozyc zewnetrzny alarm albo zakupic dzialajacy z tym sekretnym kodem i doprogramowac centralke do pilota a nie pilota do centralki jak to ma miejsce na przyklad w roverkach alarmem Lucas'a 3TXA i 3TXB
tu wygladaja na fachowcow i wyraznie mowia za nie nie dadza rady...slowem zabytkowa sprawa. a jesli mamy jeden dzialajacy i chcemy dokompletowac drugi to mozemy o tym zapomniec z wyzej wymienionych powodow
tylko czy jakikolwiek elektryk dolozy dobrze nowoczesny alarm/immo z funkcja centralnego zamka i domykania szybera i szyb?
_________________ 820ti Coupe raw power
roboo [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 24, 2009 21:17
Ja nie mam żadnego pilota, dorobiłem kluczyk i używam nowego.
Alarm działa, gdyż dwa razy mi się włączył, wyłączam go po prostu kluczykiem. A jak dobieram się do silnika przy zamkniętym aucie, to także wyje (tam też jest czujnik)
Pytałem w dwóch punktach autoalarmu w moim mieście - powiedziano mi, że nie tykają się Rovera, bo fabrycznie jest to zbyt dobrze zrobione i nic grzebać nie będą
roboo, ale w dalszym ciagu podejzewam ze jest tak jak podejzewa Tomek1212, ze malolat z łamakiem otworzy i odjedzie roverem w sina dal - skoro kluczykiem deaktywujesz alarm to prawie tak jakby go nie było, bo ten kluczyk nie wyglada na specjalnie specjalny
zeby chociaz dolozyc samo immo, ze jak nie masz identyfikatora RFID (radio frequency identifier) to sie centralka immo nie rozbroi....bo tak to kit na kółkach taki alarm
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sty 25, 2009 11:19
Mój znajomy dorobił sobie kiedyś pilot IR (do otwierania bramy w garażu). Zrobił to w prosty sposób. Znalazł na necie jakiś programik który zczytywał sygnał z złącza IRda (czy jakoś tak, na starszych płytach głównych było takie bodajże 5-pinowe złącze do którego podłączało się taki układzik z diodą IR - i było można sterować pilotem np odtwarzacz ALLPLAYER )
Z programiku zczytywał kod jaki wysyła pilot natępnie programował jakiś układzik i wszystko śmigało.
Coś mi się wydaje że w R800 ploty IR też były stało kodowe. co za tym idzie wystarczy zczytać wysyłany kod, i zmusić inny pilot by ten kod wysyłał - ale prawdopodobnie zwykły programowalny pilot TV nie pójdzie (ale może ktoś spróbuje by potwierdzić)
Marrkus, - z tego co wiem to pilot sa zmiennokodowe, dlatego nie nalezy za duzo naciskac przyciskow z dala od auta bo sie rozsynchronizuje
moja propozycja do tego auta to:
- dolozyc immobilajzer co daje minimum ingerencji i dosc porzadne zabezpieczenie przed złodziejem, bo chyba w nocy sie chlopaczyna nie polapie ktore obwody przerywa immo, na pierwszy rzut oka odlaczenie pompy paliwa moze dac dobry efekt bo auto nie odpali, a zlodziej moze od razu nie wpasc na pomysl ze zabezpieczone bo krecic bedzie rozrusznik
- wersja na bogato dolozyc dodatkowo alarm z obsluga centralnego i domykania szyb i szybra, ale to to juz trzeba miec elektryka co cos umie i sie roverow nie boi
przy czym biorac pod uwage popularnosc tych auto to chyba opcja immo wystarczy
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Nie Sty 25, 2009 11:43
Domykanie (lazy locking) jest w standardzie, trzeba tylko dłużej przytrzymać przycisk od zamykania, najpierw chyba trzeba też zsychronizować okna i szyberdach, tzn żeby niebyło tego dzwięku beep..beep..
Odnośnie zabezpieczenia przed kradzieżą to lepiej nie rzeźbić w fabrycznej instalce tylko zrobić ukryty wyłącznik pompy paliwa, albo jakaś solidna blokada skrzyni biegów lub pedałów.
jesli komus odpowiada psztyczek-elektryczek do pompy to nie ma co rzezbic, a jesli ktos chce to rozwiazac w sposob bezdotykowy i poprostu na kolku z kluczem nosic identyfikator do immo, ktory mniej wiecej zorbi to samo to mozna pobawic sie w immo
zewnetrznie dokladany alarm to praca dla dobrego elektryka, ktory mysli a nie powiela schematy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum