Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpaleniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpaleniem.

Czujnik położenia wału korbowego czy wałka rozrządu?
Autor Wiadomość
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Lut 18, 2011 21:51   

Chyba kłania się akumulator, niestety czasem trzeba go podładować z prostownika przy niskich temperaturach mocno spada pojemność i prąd rozruchowy. Przy krótkich trasach i częstych rozruchach silnika sam alternator może nie dawać rady.
_________________
rom
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 18, 2011 21:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Pią Lut 18, 2011 22:08   

Zauważyłem też, że pierwsze kręcenie jest "słabe" jakby nie miał siły. Później jak już odpali, pochodzi trochę to kręcenie rozrusznika jest zupełnie inne, jak auta z salonu ;)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 19, 2011 11:53   

Siwus181 napisał/a:
Zauważyłem też, że pierwsze kręcenie jest "słabe" jakby nie miał siły. Później jak już odpali, pochodzi trochę to kręcenie rozrusznika jest zupełnie inne, jak auta z salonu
Sprawdź przed uruchomieniem silnika jakie napięcie ma akumulator. Sprawdzisz multimetrem lub w komputerze pokładowym - poz.9.
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Sob Lut 19, 2011 14:23   

Jak radził apples sprawdziłem napięcie.
Na ciepłym silniku:
-kluczyk w pozycji I - 12.2-12.3V
-kluczyk w pozycji II - mniej niż 12V
-podczas rozruchu - 8.9-9.8 za każdym razem poniżej 10V
-podczas pracy silnika - 13.7-13.9V

Rano sprawdzę, samochodu już dzisiaj nie ruszam, zobaczymy jakie będą wyniki.

Dodatkowo, czy ma ktoś opisane kody błędów, które wyszły w pkt 14 w komputerze pokładowym?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 19, 2011 22:29   

Siwus181 napisał/a:
czy ma ktoś opisane kody błędów, które wyszły w pkt 14 w komputerze pokładowym?
Nikt. Są to kody wygenerowane przez komputer samochodu i niestety nie ma opcji ich rozkodowania.
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 12:14   

Sprawdziłem napięcie na zimnym silniku:
-kluczyk w pozycji I - 11.8V
-kluczyk w pozycji II - 11.5V
-podczas rozruchu - 8.3V

Na takim napięciu odpaliłem dopiero za 9-10 razem.
Jak już odpalił to parametry zmieniły się następująco:
-kluczyk w pozycji I - 12.6V
-kluczyk w pozycji II - 12.1V
-podczas rozruchu - 9.9V
-podczas pracy silnika - 13.9-14.0V

Można wywnioskować coś z tego?
 
 
szamanpl 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 83
Skąd: j-w



Wysłany: Pon Lut 21, 2011 12:37   

Jeżeli napięcie w aku podczas rozruchu spada poniżej 10V,to w roverku taki aku jest do wymiany,chociaż w innym autku jeszcze mógłby dawać radę :???:
_________________
sprzedany
 
 
gienek73 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 19
Skąd: Lipnica Wielka



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 17:50   

Niektóre akumulatory tak mają że po dłuższym "odpoczynku" ciężko im ruszyć, ja kiedyś w innym aucie (ciężarowym ale to znaczenia raczej nie ma) robiłem tak że ok 20 sek włączałem światła a póxniej dopiero odpalałem. To samo zauważyłem w którejś osobówce później u mnie w domu ale że same diesle to akurat spadek napięcia nie był taki problematyczny.
 
 
wleks 



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: mogilno



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 10:15   

witam. jestem posiadaczem rovera 75 2.5 V6 + lpg. wlasnei chcialem zakladac ten sam temat bo mam problemy z odpalaniem. wszyscy mowia o wymianie akumlatora ale dla mnie to tylko zbedny wydatek pieniedzy chyba ze nie kreci rozrusznik albo siada w ogóle. u mnie jest nastepujaca syt ktora sie powtarza u wiekszosci w tym temacie. wsiadam rano do autka odpalam, wiadomo auto zimne ale odpala bez problemow. auto cieple odpalam bez problemow. 1 na 7 odpalen bez wzgledu czy rover zimny czy cieply nie chce zaskoczy. czasami musze poczekac 10 min albo 15 i w koncu odpali. nie ma to zwiazklu z akumlatorem bo auto pieknie kreci ale nie chce zaskoczyc. raz pojchalem do miasta nie chcial zaskoczyc to zamknalem i do kolegi na kawke. po ok pol godz wracam wsiadam, zapalam i jade. rozmawialem z kolega mechanikiem i przy tych objawach obstawia w 90% czujnik. wczoraj pojechalem do miejscowosci oddalonej o 3 km. przez ok 20 min odpalilem auto piec razy gdyz musialem podskoczyc w kilka miejsc. dopiero 6 odpalenie zakonczylo sie fiaskiem. auto super krecilo bez zadnych problemow. po 15 min probowania akumlator dopiero siadl.
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Pią Lut 25, 2011 19:22   

Kupiony nowy czujnik wału, nowego typu z przewodami od Land Rovera. Auto pali jak chce... Trzeba odłączyć akumulator na dłużej żeby komputer "pozbył" się błędu? Czy ktoś ma jakieś inne pomysły?

Wczoraj rano na zewnątrz -12stopni - samochód łaskawie odpalił za jakimś 15 razem. Paliwo dochodzi, sprawdziłem przed pierwszą próbą odpalenia.

Dzisiaj auto stało w garażu, za pierwszym razem kręci i nie odpalił. Zostawiłem samochód dosłownie na 4-5 minut, wsiadam i odpalił bez problemu. Po kilku godzinach powtórzyłem tę czynność i ta sama sytuacja. Akumulator nowy 74AH, napięcie sprawdzone komputerem pokładowym przed odpaleniem w granicach 13V.
 
 
wleks 



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: mogilno



Wysłany: Sob Lut 26, 2011 13:36   

witam. Panowie obstawiam w takich syt czujnik temperatury silnika. autko totalnie mi wczoraj zwariowalo. odpala tylko jak jest zimnie. kiedy sie rozgrzeje i chce odpalic to niestety musze czekac az temperatura totalnie spadnie. dzissiaj kumpel zajrzy do czujnika. sprawdzcie to tez u siebie
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 26, 2011 15:57   

wleks napisał/a:
witam. Panowie obstawiam w takich syt czujnik temperatury silnika. autko totalnie mi wczoraj zwariowalo. odpala tylko jak jest zimnie. kiedy sie rozgrzeje i chce odpalic to niestety musze czekac az temperatura totalnie spadnie. dzissiaj kumpel zajrzy do czujnika. sprawdzcie to tez u siebie
To źle obstawiasz. U ciebie ewidentnie uszkodzony jest czujnik impulsów wałka rozrządu. :wink:

Poczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Sob Lut 26, 2011 21:47   

W mojej sprawie ma ktoś jakieś przypuszczenia/opinie?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 26, 2011 22:08   

Siwus181 napisał/a:
W mojej sprawie ma ktoś jakieś przypuszczenia/opinie?
Pożycz od kogoś lepszy akumulator lub podładuj prostownikiem swój i zobaczysz czy będzie różnica. Trochę niskie te napięcia.
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 11:23   

To jak wytłumaczyć to, że jak akumulator jest bliski zgonu to auto potrafi odpalić po x razie?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 12:17   

Siwus181 napisał/a:
Akumulator nowy 74AH, napięcie sprawdzone komputerem pokładowym przed odpaleniem w granicach 13V.
akumlator aż zadobry w stanie spoczynku Sprawdź nap. przy rozruchu ,bo rozrusznik może brać duży prad przy rozruchu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 12:27   

Siwus181, nie doczytałem że zmieniłeś akumulator. Sugerowałem się tym co napisałeś wcześniej. Przepraszam za zamieszanie. :wink:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 12:29   

wleks napisał/a:
Panowie obstawiam w takich syt czujnik temperatury silnika
ale wtedy można zweryfikować swoje podejrzenie przez zachowanie wskaźnika temp. silnika. W przypadku braku sygnału z ETC , silnik pracuje na parametrach domyślnych a wskaźnik temp. pokazuje minimalną albo maks. temperaturę , może świcić lampka ostrzegawcza a wentylator chodzić na max obrotach.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 15:57   

apples, oczywiście nic się nie stało ;)
SeniorA, napięcie przy rozruchu to 8.9-9.9V. Po odpaleniu 13.9V.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 16:59   

Siwus181 napisał/a:
napięcie przy rozruchu to 8.9-9.9V. Po odpaleniu 13.9V
to jest Ok, takie wartości praktycznie są w sprawnych benzynowych kV6.Ciekawe jakie ma obroty silnik przy rozruchu jak nie chce zapalić i jak zapala ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
wired Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lut 08, 2013 16:48
wired
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem - CDT
satan Rover serii 75, MG ZT 28 Pon Maj 16, 2011 22:00
zaniewka
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
MiReK Rover serii 75, MG ZT 41 Wto Sie 03, 2010 09:34
Grzesiek_Gdynia
Brak nowych postów [R75]problem z odpaleniem
slawek4711 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Paź 19, 2014 22:32
slawek4711
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem - CDT
Bulway Rover serii 75, MG ZT 97 Pią Mar 04, 2016 17:33
cin1391



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink