A jak sprawdzić obroty jak nie zapala? Jak odpali to obroty wskakują na ponad 1000/min, auto pracuje równo i w miarę wzrostu temp silnika obroty maleją i zatrzymują się w granicach 800.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 27, 2011 17:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdziłem obroty. Jak R nie palił obroty 00000. Jak mu się odwidziało i miał odpalić to zaczynały się od ok 170 i w ciągu sekundy wzrosły do normalnej pracy silnika.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 01, 2011 19:00
Siwus181 napisał/a:
Jak R nie palił obroty 00000.
to nie ma sygnału z czujnika położenia wału korbowego , bo on spełnia dwie funkcje , daje sygnał do ECM i obrotomierza. Skoro nie liczy obrotów wału , to nie daje sygnału do ECM do uruchomienia silnika.Wiem, że był wymieniany, ale może gdzies coś nie kontaktuje.
Masz może jakieś konkretne przypuszczenia, jakieś konkretne przewody? Przeczyścić styki z jednej i drugiej strony czujnika?
I co ma do tego wszystkiego taka sprawa:
Za pierwszym razem nie odpala, zostawiam auto na kilka minut, po czym podchodzę i pali na dotyk.
Druga sprawa - zależność palenia od temperatury. Im zimniej tym gorzej pali.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 01, 2011 22:14
ja sprawdziłbym: poprawność przykręcenia czujnika (b. ważna jest właściwa szczelina miedzy czujnikiem a kołem zębatym),przykręcenie przewodów masowych na akumlatorze,bezpiecznik F1 w komorze silnika i przkaźnik główny R4 , połaczenie (wtyczkę) przewodów z ECM , a w szczególności przewód czarno/szary (masa CKP),biało/niebieski (sygnał),biało/różowy(przekaźnik) i zielono /j.zielony .Następnie czy czujnik zawsze dostaje zasilanie z ECM ,by mógł dać sygnał o położeniu wału.Zakładam, że w grodzi silnika jest sucho.
Czy przyczyną mogła być luźna masa od ECM? Dokręcona jest na śrubkę która ledwo co trzymała masę do ECM. Dokręciłem ją wczoraj i dzisiaj odpalam za każdym razem bez problemu. Zobaczymy co będzie dalej.
Dodatkowo znajomy przeczyścił mi przekaźnik R4. Jeżeli chodzi o bezpieczniki to na pozycji F1, gdzie teoretycznie powinien być bezpiecznik 15A, mam włożony 10A. To też mogło wadzić? Generalnie bezpieczniki muszą być o takich wartościach jakie są na klapce od bezpieczników czy przymykać na to oko?
Podpis ZT-T 190 sugeruje 2.5Kv6, więc radziłbym udać się do serwisu landrovera lub na allegro poszukać takiego czujnika od freelandera z motore 2.5V6, tylko musisz odrazu wtyczke/kabel kupić.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Witam
R75 KV6 +ASB+LPG
I mnie dopadł podobny problem. Rover odpalał normalnie aż kilka dni temu rano po prostu nie odpalił. Kilka dni prób i cały czas nic.
Aku OK.
Kręci dobrze.
Podmieniony czujnik wałka i wału, impulsy dochodzą do wtyczki komputera
Paliwo czuć, więc powinno być OK, na LPG to samo zresztą.
Brak iskry, (może najwyżej jedna iskra, potem nic)
Czy potrafi ktoś mi podpowiedzieć coś?
podepnę się pod temat.. ostatnio zauważyłem że jak odpalam auto, które stoi cały dzień to przy uruchomieniu silnika pokazuję się komunikat informujący o włączeniu czy wyłączeniu kontroli trakcji wcześniej tak nie miałem czy to normalne czy bo już sam nie wiem czy ten typ tak ma...
z teog co wiem to przy odpalaniu pokazuje sie symbol na wyświetlaczu kontroli trakcji na 3 sek i potem znika to podobno normalne tez tak mam... dziwi mnie ze wzesnij co sie to nie wyświetlało chociaz ty masz nowsza wersje
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
czy to normalne czy bo już sam nie wiem czy ten typ tak ma...
eh... ja też tak mam. Nie zawsze ale czasami.
Mało tego. Ostatnio np mam tak że jade autem i wiadomo przy ruszaniu - szczególnie teraz gdy czasami może być ślisko, pojawia mi się komunikat o TC. Po ok 2-3sek znika i jest OK. Ale mam też tak że pojawi się i nie znika. Świeci się aż do momentu zgaszenia silnika. Naciskanie przycisku od TC nic nie dale.
[ Dodano: Pią Gru 23, 2011 11:24 ]
21matys napisał/a:
z teog co wiem to przy odpalaniu pokazuje sie symbol na wyświetlaczu kontroli trakcji na 3 sek i potem znika to podobno normalne tez tak mam
a jaki masz wyświetlacz? Duży czy małe kontrolki? Z tego co wiem to TC raczej nie powinno się pojawiać przy uruchomieniu silnika. ABS tak ale TC nie. Ale mogę się mylić. Chyba że masz wyłączony TC to wtedy może się świecić...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum