Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpaleniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpaleniem.

Czujnik położenia wału korbowego czy wałka rozrządu?
Autor Wiadomość
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 17:43   

A jak sprawdzić obroty jak nie zapala? Jak odpali to obroty wskakują na ponad 1000/min, auto pracuje równo i w miarę wzrostu temp silnika obroty maleją i zatrzymują się w granicach 800.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 27, 2011 17:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 19:35   

Siwus181 napisał/a:
A jak sprawdzić obroty jak nie zapala?
kluczyk w poz. I i wejdź w pkt. 7.2 testu zegarów i uruchamiaj silnik obserwując jakie obroty wyświetla komputer. Może to być około 200 obr/min .

[ Dodano: Nie Lut 27, 2011 19:35 ]
Siwus181 napisał/a:
Jak odpali to obroty wskakują na ponad 1000/min
ale chodzi o obroty przed zapaleniem ,jak rozrusznik zacznie kręcić.Czy są różnice w tych obrotach, jak silnik zapala i nie zapala.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 18:13   

Sprawdziłem obroty. Jak R nie palił obroty 00000. Jak mu się odwidziało i miał odpalić to zaczynały się od ok 170 i w ciągu sekundy wzrosły do normalnej pracy silnika.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 19:00   

Siwus181 napisał/a:
Jak R nie palił obroty 00000.
to nie ma sygnału z czujnika położenia wału korbowego , bo on spełnia dwie funkcje , daje sygnał do ECM i obrotomierza. Skoro nie liczy obrotów wału , to nie daje sygnału do ECM do uruchomienia silnika.Wiem, że był wymieniany, ale może gdzies coś nie kontaktuje.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 19:59   

Masz może jakieś konkretne przypuszczenia, jakieś konkretne przewody? Przeczyścić styki z jednej i drugiej strony czujnika?

I co ma do tego wszystkiego taka sprawa:
Za pierwszym razem nie odpala, zostawiam auto na kilka minut, po czym podchodzę i pali na dotyk.
Druga sprawa - zależność palenia od temperatury. Im zimniej tym gorzej pali.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 22:14   

ja sprawdziłbym: poprawność przykręcenia czujnika (b. ważna jest właściwa szczelina miedzy czujnikiem a kołem zębatym),przykręcenie przewodów masowych na akumlatorze,bezpiecznik F1 w komorze silnika i przkaźnik główny R4 , połaczenie (wtyczkę) przewodów z ECM , a w szczególności przewód czarno/szary (masa CKP),biało/niebieski (sygnał),biało/różowy(przekaźnik) i zielono /j.zielony .Następnie czy czujnik zawsze dostaje zasilanie z ECM ,by mógł dać sygnał o położeniu wału.Zakładam, że w grodzi silnika jest sucho.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 18:53   

Czy przyczyną mogła być luźna masa od ECM? Dokręcona jest na śrubkę która ledwo co trzymała masę do ECM. Dokręciłem ją wczoraj i dzisiaj odpalam za każdym razem bez problemu. Zobaczymy co będzie dalej.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 19:45   

Siwus181 napisał/a:
Czy przyczyną mogła być luźna masa od ECM?
tak ,dlatego proponowałem spawdzić
SeniorA napisał/a:
a w szczególności przewód czarno/szary (masa CKP),
bo czujnik by mógł zadziałać musi dostać z ECM 12V i masę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 20:01   

Dodatkowo znajomy przeczyścił mi przekaźnik R4. Jeżeli chodzi o bezpieczniki to na pozycji F1, gdzie teoretycznie powinien być bezpiecznik 15A, mam włożony 10A. To też mogło wadzić? Generalnie bezpieczniki muszą być o takich wartościach jakie są na klapce od bezpieczników czy przymykać na to oko?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 20:27   

Siwus181 napisał/a:
, mam włożony 10A. To też mogło wadzić?
nie
Siwus181 napisał/a:
Generalnie bezpieczniki muszą być o takich wartościach jakie są na klapce od bezpieczników czy przymykać na to oko?
takie jak podaje opis , a napewno nie większe.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dino61 



Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: łask



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 21:12   

POMOCY kto wie gdzie moge kupić czujnik połozenia wałka rozrzadu oczywiście nowy nie chcę używek
 
 
szamanpl 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 83
Skąd: j-w



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 10:15   

jeżeli to diesel , to w każdym serwisie mercedesa nr.kat. 7796054,cena ok. 400 zł.
_________________
sprzedany
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 12:26   

Podpis ZT-T 190 sugeruje 2.5Kv6, więc radziłbym udać się do serwisu landrovera lub na allegro poszukać takiego czujnika od freelandera z motore 2.5V6, tylko musisz odrazu wtyczke/kabel kupić.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 12:36   

szamanpl napisał/a:
jeżeli to diesel , to w każdym serwisie mercedesa nr.kat. 7796054,cena ok. 400 zł.
Mercedesa czy raczej BMW :wink:
dino61 napisał/a:
POMOCY kto wie gdzie moge kupić czujnik połozenia wałka rozrzadu oczywiście nowy nie chcę używek
Szukaj po numerach http://forum.roverki.eu/v...p=505228#505228 od Land Rovera oraz BMW http://forum.roverki.eu/v...p=586864#586864
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 22:32   

dino61, podałem Ci informacje gdzie kupisz czujnik już w innym temacie
http://www.s-part.pl/92,n...freelander.html
_________________
rom
 
 
chrummen 



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Gniezno



Wysłany: Sro Cze 29, 2011 00:18   

Witam
R75 KV6 +ASB+LPG
I mnie dopadł podobny problem. Rover odpalał normalnie aż kilka dni temu rano po prostu nie odpalił. Kilka dni prób i cały czas nic.
Aku OK.
Kręci dobrze.
Podmieniony czujnik wałka i wału, impulsy dochodzą do wtyczki komputera
Paliwo czuć, więc powinno być OK, na LPG to samo zresztą.
Brak iskry, (może najwyżej jedna iskra, potem nic)
Czy potrafi ktoś mi podpowiedzieć coś?
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 16:04   

podepnę się pod temat.. ostatnio zauważyłem że jak odpalam auto, które stoi cały dzień to przy uruchomieniu silnika pokazuję się komunikat informujący o włączeniu czy wyłączeniu kontroli trakcji wcześniej tak nie miałem czy to normalne czy bo już sam nie wiem czy ten typ tak ma...
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pią Gru 23, 2011 09:55   

haszczyc napisał/a:
o włączeniu czy wyłączeniu kontroli trakcji
z teog co wiem to przy odpalaniu pokazuje sie symbol na wyświetlaczu kontroli trakcji na 3 sek i potem znika to podobno normalne :) tez tak mam... dziwi mnie ze wzesnij co sie to nie wyświetlało chociaz ty masz nowsza wersje
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 11:24   

haszczyc napisał/a:
czy to normalne czy bo już sam nie wiem czy ten typ tak ma...

eh... ja też tak mam. Nie zawsze ale czasami.
Mało tego. Ostatnio np mam tak że jade autem i wiadomo przy ruszaniu - szczególnie teraz gdy czasami może być ślisko, pojawia mi się komunikat o TC. Po ok 2-3sek znika i jest OK. Ale mam też tak że pojawi się i nie znika. Świeci się aż do momentu zgaszenia silnika. Naciskanie przycisku od TC nic nie dale.

[ Dodano: Pią Gru 23, 2011 11:24 ]
21matys napisał/a:
z teog co wiem to przy odpalaniu pokazuje sie symbol na wyświetlaczu kontroli trakcji na 3 sek i potem znika to podobno normalne :) tez tak mam

a jaki masz wyświetlacz? Duży czy małe kontrolki? Z tego co wiem to TC raczej nie powinno się pojawiać przy uruchomieniu silnika. ABS tak ale TC nie. Ale mogę się mylić. Chyba że masz wyłączony TC to wtedy może się świecić...
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 12:10   

hmm tylko że właśnie zauważyłem że włącza mi się ta kontrolka wtedy kiedy jest śnieg pod autem, kiedy śniegu brak się nie włącza :shock: :shock: :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem - CDT
Bulway Rover serii 75, MG ZT 97 Pią Mar 04, 2016 17:33
cin1391
Brak nowych postów [R75] problem z odpaleniem
zimek-1985 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Paź 16, 2016 21:22
Muody
Brak nowych postów [R75]Problem z odpaleniem
krasin Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Lut 04, 2018 11:04
krasin
Brak nowych postów [R75] problem z odpaleniem
Artek30 Rover serii 75, MG ZT 13 Nie Paź 14, 2012 09:20
Artek30
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
trebuh75 Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 02, 2015 21:33
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink