Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Wskaźnik temp. i emisja spalin
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Wskaźnik temp. i emisja spalin
Autor Wiadomość
kri2304 



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Elbląg/Birmingham



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 14:26   [R414] Wskaźnik temp. i emisja spalin
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich.
Mam dwa problemy:
1 Wskażnik temp. silnika nie podnosi sie (jest martwy). Bylem u mechanika sprawdził czujniki i oba są sprawne.
2 Emisja spalin za która rover nie przeszedł przegladu. Diagnosta stwiedzil że sonda lambda lub katalizator, lercz ja bym raczej wymienił świece i przewody. Nie mam pojęcia kiedy ostatnio były zmieniane świece, od momentu kiedy ja go kupiłem napewno tj od 8 mieś.

Jeszcze małe pyt.
Rozmawiałem z mechanikiem i chcialby podłaczyć go pod komputer. Wydaje mi się że jest wtyczka(kiedyś gdzebałem pod kolumna kierownicy) i chyba widziałem tam jedna czy nawet dwie wtyczki. Nie mam czasu teraz żeby bawić sie w rozbieranie rovka:)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Mar 12, 2011 23:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 24, 2009 14:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 15:40   

http://forum.roverki.eu/v...e+diagnostyczne
albo
http://forum.roverki.eu/v...e+diagnostyczne
Tu znajdziesz złącze diagnostyczne :)
kri2304,
Cytat:
Wskażnik temp. silnika nie podnosi sie (jest martwy).

A sprawdziłeś termostat??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
kri2304 



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Elbląg/Birmingham



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 20:13   

Termostat wykluczyłem bo ogrzewanie jak i wentylator chłodnicy działaja jak należy.
Biore pod uwage jeszcze dwie możliwości:
Błąd w komputerze(co jest chyba mało prawdopodobne)
Zepsuty mechanizm wskażnika
Co o tym sądzicie?
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 20:22   

Bardziej bym sie zastanowił nad zepsutym wskaźnikiem niż nad błedem Kompa :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 20:42   

kri2304 napisał/a:
Diagnosta stwiedzil że sonda lambda lub katalizator, lercz ja bym raczej wymienił świece i przewody
No tak diagnosta sugeruje Ci co jest nie tak,a ty dla odniany chcesz wymienic cos innego co na pewno nie pomoze,ale rozumiem,taniej :mrgreen: .Z jakiego powodu uwaliles emisje podaj wartosci lambdy, CO i HC,to cos wiecej mozna bedzie powiedziec.
 
 
kri2304 



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Elbląg/Birmingham



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 21:19   

Na dwóch testach:
1. CO norma 0,300% ja mialem 0,677
HC 200 moje 110
lambda 0,970-1,030 moje 1,129
2. CO 0,300% norma moje 0,349%
HC 200 moje 61
lambda 0,970-1,030 moje 1,087
oba testy na 2800rpm
na jałowym CO 0,500% norma moje 0,269%

Może to i sonda lambda ale czy katalizator to niekoniecznie.
Mi sie wydaje ze to może być kwestia źle spalonej mieszanki bo świece, przewody i reszta zaplonu nie wiem kiedy byly wymieniane.
Co wy na to panowie?
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 21:25   

a płynu przypadkiem nie "wpierdziela" ? :mrgreen:
 
 
kri2304 



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Elbląg/Birmingham



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 21:35   

płynu chłodniczego?
Raczej nie bo poziom jest w okolicy max a ostatnio sprawdzalem moze miesiac czy dwa mies temu i nic nie dolewalem.
generalnie normy nie sa zbyt przekroczone nie ma zbyt duzych roznic.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 21:42   

Czy cos bylo robione pomiedzy dwoma testami bo drugi jest duzo lepszy?I przebieg auta jaki?Zle spalona mieszanka daje wysokie HC,a u Ciebie nie jest tak zle.
Ostatnio zmieniony przez keczu Wto Lut 24, 2009 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kri2304 



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Elbląg/Birmingham



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 21:52   

nic nie bylo robione test byl jeden po drugim.
moze silnik nie byl rozgrzany bo temp oleju byla ok 78-80C przed testami.
no i jezeli byla by to sada lambda i katalizator to na biegu jałowym tez chyba norma bylaby przekroczona.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 22:12   

Wyglada na padnieta sonde,mysle ze przy nastepnym tescie katalizator nagrzalby sie i dal rade zejsc do limitu CO,tylko lambda niestety za wysoka.Pierwsza sprawa to sprawdz czy wydech nie puszcza bo to daje czasem za wysoka lambde(zatkaj koncowke wydechu jak cieknie bedzie slychac).Gdyby nie za wysoki wynik lambdy moglbys sprobowac jednego z tych specyfikow dolewanych do benzyny,zwykle obnizaja CO o ok 0.1.Tak czy inaczej kat jeszcze zyje ale normalny wynik na jalowym biegu to 0.01 max 0.1 wiec duzo mniej.Wymien sonde powinno pomoc.
 
 
kri2304 



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Elbląg/Birmingham



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 22:29   

na laczeniu tlumik srodkowy i koncowy lekko puszcza ale o to sie nie martwie bo w tym samym zakladzie tlumik wymienialem 2 mies temu i tuz przed testem kaze im to poprawic. skoro muwisz ze lambda to ok balem sie ze katalizator bo niestety nie jest to maly wydatek.
a masz moze pomysl na wkaznik temp silnika?
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 23:03   

Cytat:
a masz moze pomysl na wkaznik temp silnika?
Z czujnikiem to nie da rady na oleglosc,ale napewno ktos Ci podrzuci kilka zeczy do wyboru zebys sprawdzil.Zalataj wydech nawet mala nieczczelnosc ma znaczenie na wynik lambdy.Ostatnio robilem przeglad w Civicu,uwalil na CO 3 razy i zszedl z 3.6.....na 0.18 po wymianie kata bylo lepiej,ale dopiero wymiana sondy zalatwila sprawe.Tak ogolnie to rover czesto ma padniety katalizator w polsce sie nawet nie wie bo nie zawsze robi sie poprawnie lub wogole emisje na przegladzie.No ale nam nadzieje ze skoro nic nie grzechocze to jeszcze cos tam jest.I trzymaj autko na chodzie przed testem,najlepiej przygrzej je pozadnie po drodze i dolej jakiegos srodka STP to naprawde troche obcina CO(poczytaj na odwrocie ktory jest do czego) i wymien lub nawet wyjmij przed testem filtr powietrza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Za wysoka emisja spalin
patryq1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Czw Kwi 24, 2008 17:05
patryq1
Brak nowych postów [R414] Nie działa wskaźnik temp. wody
bemet Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Mar 17, 2008 18:23
pluto
Brak nowych postów [R45] Emisja spalin - wysokie parametry
piorun1111 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 07, 2008 14:09
piter34
Brak nowych postów [Nadmierna emisja spalin i smród benzyny z wydechu]
Dawid29rr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 22, 2021 19:45
Dawid29rr
Brak nowych postów [R45 2,0 DTi `04] wskaźnik temp. płynu chłod.
Januszek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Paź 19, 2009 09:34
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink