Forum Klubu ROVERki.pl :: [PG1 olej MTF94] gdzie to kupić.....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:50
[PG1 olej MTF94] gdzie to kupić.....

znaleziony...zakupiony :-)
Autor Wiadomość
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



  Wysłany: Pią Mar 27, 2009 14:06   [PG1 olej MTF94] gdzie to kupić.....

Witam

Chcialem sie podzielic moim odkryciem. Moze komus sie przyda :-) Otoz w polskiej dystrybucji TEXACO jest dostępny olej MTF94 Rover w jednolitrowych butelkach....cena to około 30-35pln za butelkę.

Mozna pytac w oficjalnej sieci dystrybucji texaco, a jesli nie chcą sprzedac to spytac ktore sklepy zaopatruja w towar do sprzedazy detalicznej.

Ja bez problemu kupilem detalicznie 3 litry u przedstawiciela w Zalesiu pod Szubinem, ale dowiedzialem sie ze zaopatruja tez rozne sklepy m.in. z Bydgoszczy, gdzie mieszkam.

Zachecam zainteresowanych do zajzenia na strone Texaco Polska, jest tam sieci oficjalnej dystrybucji :D

Dowiedzialem sie tez ze jesto to produkt malo popularny i trudno go sprzedac... ;-) wiec sprzedawca mowil ze karton zawierajacy 20 butelek 1l potrafi rok w magazynie zalegac...taki jest popularny
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 27, 2009 14:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 27, 2009 14:10   

A do czego to olej, bo w temacie nie jestem :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 14:11   

tak jak w tytule tematu....do skrzyn manualnych PG1 wystepujacych z silnikami 2.0 Rovera i dieslach 2.0 Rovera no i z sinikami serii K 1.8 Rovera ;-)

Silniki serii K 1.4 i 1.6 maja skrzynie R65 do ktorej lejemy standardowy olej przekladniowy 75W80

olej MTF94 pojawi sie tez w Landroverach ale co i jak to juz dokladnie nie wiem
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 27, 2009 14:18   

Ale stosunkowo tani ten olej, bo słyszałem, że jego cena jest znacznie wyższa... a tu proszę.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 16:01   

kupiony u dystrybutora wiec nie zdziwilbym sie gdyby cena w sklepach byla 10-15pln wyzsza ;-)

a olej kosztuje tyle ile powinien kosztowac litr oleju przekladniowego srednio, ten olej to nie zadne cudo, a tylko 75W80 o poprawionych parametrach
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 19:42   

zamiast texaco mozna wlac olej silnikowy 10-w40 chyba (w katalogu jest jako zamiennik)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 19:54   

funfel, - mozesz wlac zapewne kazdy olej polsyntetyczny i bedzie dzialac. ale chyba po to producenci stworzyli oleje przekladniowe, a w tym przypadku Rover zamowil specyficzny olej przekladniowy zeby skrzynia pracowala optymalnie i bez usterek :-)

oleje przekladniowe nie sa tak drogie zeby na tym oszczedzac :-)

http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=97

czyli jak mozna przeczytac jest to olej o parametrach 75w80, ale lepszej jakosci, ktory miedzy innymi wg producenta wytrzymuje dluzsza praca w temp. 150*C, gdzie dla zwyklych olejow silnikowych taka temperatura nie jest za zdrowa... ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 20:16   

mechanikiem nie jestem, ale autko wlasnie stoi w serwisie boscha, w Stalowej Woli, zlecilem m.in. wymiane oleju w skrzyni, kierownik zagladnal w katalog i stwierdzil ze mozna taki zastosowac zamiast tego MTF, wiec po co przeplacac. Mechanicy wygrali poraz drugi mistrzostwo Polski mechanikow samochodowych:) wiec powinni wiedziec. A ze cena MTF jest o wiele wieksza, wiec ja nie widze powodu zeby przeplacac. Oczywiscie nikogo nie namawiam do stosowania tego czy innego, kazdy to co uwaza za stosowne:)

Pozdrawiam :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 00:29   

niestety, zwlaszca jezeli chodzi o rovery i to te starsze to wiele katalogow podaje bzdury. dzis widzialem katalog ktory uwazal ze rovera 820 ze skrzynia PG1 nalezy zalac olejem ELFmatic przeznaczonym do automatow :-) trzeba byc czujnym.

funfel, - jakbym nie mial dostepu do MTF to bym pewnie zalal skrzynie olejem 75w80 Shell'a, kosztuje chyba z 55pln za 2 litry :) i to na prawde jest inny olej niz silnikowy, ma inny kolor i inaczej pachnie, i jest rzadki na zimno (temp ~20*C)

p.s. Fajnie by bylo jakby ktos z zarzadu forum dodal taka infomacje do porad technicznych n.t. tych skrzyn, ze takie cos jest dostepne powszechnie w polskiej dystrybucji, tyle ze zapewne czesto na zamowienie :cool: w sumie to zaczalem ten temat po to zeby pomoc ludziomw potrzebie :-) i zeby sie zachowalo na przyszlosc :-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 10:32   

Korzystając z tematu napiszę że Valvoline ma bardzo fajny patent w swoich litrowych butelkach z olejami przekładniowymi, zamiast odkręcać korek pociąga się zaślepkę i wychodzi rurka, można trzymać butelką do góry nogami a olej wylatuje tylko przez rurkę. Idealne rozwiązanie do napełniania skrzyń i mostów, gdzie zwykle jest tylko mały otwór w obudowie. Nietrzeba wtedy używać żadnych lejków i pompek. Czysta robota i super sprawa nie wiem dlaczego inni producenci tego nie stosują. A kto wymieniał olej przekładniowy to wie jak to śmierdzi !! !! :mrgreen: jak kiedyś sobie wylałem na roboczy kombinezon to później nawet po kilku praniach zapach pozostał, zresztą ręce śmiedzią też po tym długo, :neutral:
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 17:22   

Jak to nie:

 
 
drax 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 85
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 21:17   

Dodam jeszcze ,że olej MTF 94 to GL4 a nie tak jak te pozostałe o których piszecie GL5 a to nie jest to samo.Skrzynia biegów w roverze i land roverze jest bardzo wrażliwa na inny olej tzn.ten GL5 bo podobno wchodzi w reakcję z jakimiś częściami skrzyni
 
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:00   

Mój mechanik polecił mi do mojego Roverka olej przekładniowy Shell SF5288.
Kanister 2L kosztuje ~50zł. Zatem jest tańszy od opisanego przez Ciebie. Lecz nie o cenę mi chodzi ale o dostępność. Shell'a kupisz bez problemów.
Myślę, że wybór jest trafny, ten olej jest również rekomendowany w FAQ Technicznym na stronie głównej Roverków.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 18:42   

Raffaele, - ale ty masz w R416 skrzynie R65 a nie PG1, i tam mozna lac dowolne oleje zgodne ze specyfikacja 75w80 polsyntetyki przekladniowe

MTF94 jest dedykowany do skrzyn PG1

pisalem o tym w jednym z pierwszych postow, jako ze sam posiadam tez R414, ze do skrzyn R65 idzie olej 75w80
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 12:29   

MTF94 dostępny od ręki na Sadybie w sklepiku Texaco na Powsińskiej (przy kładce ul. Orężna jadąc od strony Wilanowa). Cena 33zł z groszami za litr, pytałem przed chwilką przy okazji innych zakupów (na chwilę obecną mają 7 litrów na stanie).

http://wikimapia.org/3593213/pl/Auto-Mark-Texpert
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 20:22   

paff napisał/a:
funfel, - jakbym nie mial dostepu do MTF to bym pewnie zalal skrzynie olejem 75w80 Shell'a, kosztuje chyba z 55pln za 2 litry :) i to na prawde jest inny olej niz silnikowy, ma inny kolor i inaczej pachnie, i jest rzadki na zimno (temp ~20*C)
W tym wypadku kolega funfel ma rację i zamiast MTF'a mozna zastosować pólsyntetyk 10w40.
Informacja ta zawarta jest w RAVE.
Podobnie twierdza panowie z ASO Hondy i często zalecają 10w40 do PG1 zamiast MTF'a.

Natomiast zdecydowanie odradzają wszelakie oleje GL5.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 15, 2009 23:47   

Cytat:
Podobnie twierdza panowie z ASO Hondy i często zalecają 10w40 do PG1 zamiast MTF'a.

Natomiast zdecydowanie odradzają wszelakie oleje GL5.


dokładnie .... przetestowłem na własnej skórze zmianę z 75W80 na MTFa a u kumpla zalewaliśmy 10W40 do skrzyni ;) U mnei poprawa pracy skrzyni i lzejsze wrzucanie biegów szczególnie zimą ..a kumpel zrobił bezproblemowo ok. 50kkm a obecny własciciel pewnei dalej jeździ na tym oleum ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
skocki 



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: ŁĘCZYCA



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 22:46   

jaką ma specyfikację olej MTF?
Czy jest to 10w40 czy inna?
Dzwonie do serwisu Hondy gdzie mogę taki olej kupić i tam nie potrafi mi nikt na to pytanie odpowiedzieć.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 22:48   

skocki, zamiennie możesz wlać 10W40 .... a MTFa kupisz np. tu:
www.tomateam.pl
Ostatnio ktoś na forum też podawał inne miejsce gdzie można kupić MTFa
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
drax 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 85
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 23:12   

ja u nich kupowałem
http://www.landparts.pl/g...D=SNDc5/go.html
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Skrzynie PG1] Olej MTF94 dostępny w 2,5l opakowaniach
piter34 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Pon Sty 28, 2008 10:19
Gość
Brak nowych postów [ALL K series] gdzie kupić uszczelniacz Loctite 510
sknerko Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Pią Sie 19, 2016 18:01
sknerko
Brak nowych postów [wszystkie] Gdzie w Poznaniu kupić filtr powietrza ...
dominikgr Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Wto Paź 02, 2007 12:06
giewu
Brak nowych postów [R all] LUBLIN-Gdzie serwisować auto i gdzie kupować części?
Gość Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 167 Czw Lis 19, 2020 12:36
zagi
Brak nowych postów [iDT] Czy warto kupić ten rozrząd?
HuMaX Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Nie Wrz 27, 2009 00:33
Legion1349



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink