Forum Klubu ROVERki.pl :: [seria K] Nowy fabrycznie silnik 1,4 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:56
[seria K] Nowy fabrycznie silnik 1,4 16V
Autor Wiadomość
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:09   [seria K] Nowy fabrycznie silnik 1,4 16V

Witam

Wczoraj (sobota) zakupilem fabrycznie NOWY, nigdy nieuzywany silnik 1,4 16V (14K4F) wraz z calym osprzętem. Niebawem chciałbym go założyc do mojej 200ki ale mam pytanie.
Silnik ma manualny napinacz paska więc został wyprodukowany do konca 97 roku.
Otóż jest zalany jakims olejem i nie wiem czy go zmieniac czy nie, na jaki?
Na co jeszcze zwrócic uwagę przy takim silniku? Cos wymienic, cos przeczyscic?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:19   

oo kurcze a gdzie taki silnik dostałeś?
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:22   

ash napisał/a:
Otóż jest zalany jakims olejem i nie wiem czy go zmieniac czy nie, na jaki?

Olej wymień bo już bedzie za stary. Zalać oczywiście takim jak zaleca producent (typ oleju).
Z ciekawości ile Cie kosztowała ta przyjemność i gdzie wyszperałęś.
ash napisał/a:
Cos wymienic, cos przeczyscic?

Wymiana rozrządu byłąby bardzo wskazana z racji na wiek paska.Poza tym moze się okazać że uszczelniacze będą ciekły ze starości. Ja bym wymienił rozrząd (pasek i uszczelniacze) i olej z filtrem.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:22   

Czechy. Przemierzylem wczoraj 1000km i go mam:) Oto Fotka
Ostatnio zmieniony przez ash Nie Mar 29, 2009 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:24   

ale ktoś tam produkuję takie silniki? czy to po jakimś aucie wypadkowym? Czy to jakiś sklep? handlarz? Możesz podać jakieś szczegóły? Sam chętnie sprawiłbym sobie takie cudo
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:31   

Cytat:
Zalać oczywiście takim jak zaleca producent (typ oleju)

10W40 połsyntetyk? Do Nowego nigdy nieuzywanego silnika?

Cytat:
ale ktoś tam produkuję takie silniki? czy to po jakimś aucie wypadkowym? Czy to jakiś sklep? handlarz? Możesz podać jakieś szczegóły?

Niestety wydaje mi sie, ze to byla jednorazowa okazja!
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 14:09   

ash napisał/a:
10W40 połsyntetyk? Do Nowego nigdy nieuzywanego silnika?

I co z tego ze nowy? Silnik ma jeżdzić na danym oleju i nie istotne czy nowy czy używany. Jak w Poldasie zrobiłem remont i zalałem pełnym syntetykiem to brał jak potwór a po zalaniu zalecanym przez FSO mineralem nie bierzę nic. Możesz spróbować zalać pełnym syn. bo to nie taki duży przeskok jak w moim przypadku i zobaczysz. Olej jest dobierany do silnika pd względem gęstości, lepkości i wydajności ukłądu smarowania i zawsze zalecany przez fabrykę bedzie najbardzej optymalny.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 14:17   

Ja mam zalanego syntetyka (BP Visco) do takiego silnika z przebiegiem ok. 90tys i nic złego się nie dzieje. Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 14:21   

lamer napisał/a:
Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.

według danych technicznych powinien być zalany 10W/40 :cool:
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 14:25   

szosownik napisał/a:
lamer napisał/a:
Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.

według danych technicznych powinien być zalany 10W/40 :cool:
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne

Zapominasz tylko kiedy te dane fabryczne były opracowywane! Technologia w olejach poszła do przodu a ceny spadły. Dzisiaj każdy nowy samochód zalewany jest syntetykiem bo to po prostu lepszy olej.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 14:31   

lamer napisał/a:
Zapominasz tylko kiedy te dane fabryczne były opracowywane! Technologia w olejach poszła do przodu a ceny spadły. Dzisiaj każdy nowy samochód zalewany jest syntetykiem bo to po prostu lepszy olej.

tylko że ten silnik jest z końca 1997 roku więc z okresu opracowywania danych technicznym i nie mówimy tu o silnikach z 2008/2009 :cool:
w roku 1997 były już oleje syntetyczne a jakoś zaleca się półsyntetyk :wink:
więc te dane techniczne jak najbardziej dotyczą tego silnika i nie jest ona z lat 60 żeby ją olewać :cool:
sprawdź sobie także w instrukcji obsługi dołączonej do auta w której też jest napisane żeby zalewać 10W/40 posiada oznaczenia: RES.22.OL.G4 lub ACEA A2:96 :cool:
nie powiesz mi chyba że ta książka jest stara i też nie należy jej brać pod uwagę :wink:
czyli jak do mojego zaleca się 10W/40 to mam spalić instrukcję i zalać 5W/40 bo niby postęp :wink:
zgodziłbym się z tobą jeśli byśmy rozmawiali o nowoczesnych silnikach powiedzmy z 2007 :smile:

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 15:18 ]
Ps.patrząc w instrukcje i dane techniczne dalej dojedziesz niż patrząc na własne widzi mi się :smile:
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:28   

lamer napisał/a:
Ja mam zalanego syntetyka (BP Visco) do takiego silnika z przebiegiem ok. 90tys i nic złego się nie dzieje. Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.

Ja tak samo, ale oczywiście o parametrach 10W40 jak zaleca producent ;-) .

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:35   

Cytat:
Ja tak samo, ale oczywiście o parametrach 10W40 jak zaleca producent


Powiedz mi skad wziales olej syntetyczny 10w40??
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:39   

ash napisał/a:
Powiedz mi skad wziales olej syntetyczny 10w40??

oznaczenia podałem wyżej :wink:
jeśli parametry syntetyka odpowiadają podanym to możesz zalewać :smile:
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:41   

ash napisał/a:
Cytat:
Ja tak samo, ale oczywiście o parametrach 10W40 jak zaleca producent


Powiedz mi skad wziales olej syntetyczny 10w40??

-Motul 7100 10W40 4T
-Motul 300v 4T 10W40
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:58   

Cytat:
-Motul 7100 10W40 4T
-Motul 300v 4T 10W40

A czy one nie sa dedykowane do sportowej jazdy motocyklami??

No i zdania są podzielone. Ale tak sie sklada, ze mam 5l Elfa polsyntetyka 10w40 przygotowanego na zmiane do mojego obecnego silnika i nie wiem czy zalac nim ten nowy silnik czy raczej kupic syntetyczny Castrol Magnatec 5W40? Czekam na reszte opinii a miedzy czasie wrzucam kolejne fotki. Czy jednak ten pasek do zmiany bedzie?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:03   

ash czy nie dość ci potwierdziłem istotnymi dowodami? :wink:
chyba że tego nie czytałeś :wink:
 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:05   

Pasek zmień, jak wiadomo guma z czasem parcieje i szkoda by było zbierać silnik po drodze ;) Co do oleju to ja leje Shell Helix Ultra 5W40 i z silnikiem zupełnie nic się nie dzieje. Udanego użytkowania :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:06   

masz wszystko czarne na białym podane na talerzu i dalej nie wiesz :wink:
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:07   

10W40 jest olejem syntetycznym
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Wszysttkie] Fabrycznie nowy, paruletni silnik.
Krzysi3k Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Pon Lut 20, 2012 21:10
tronsek
Brak nowych postów [seria K16]zdychający silnik
dave_dee Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Sob Paź 06, 2007 13:13
giewu
Brak nowych postów [seria K16]Czy silnik od R25 pasuje do R200
sandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Sro Mar 26, 2008 18:40
AndrewS
Brak nowych postów [Mg Zr 160 Nowy silnik]
Tymoteusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Czw Wrz 27, 2018 15:07
Tymoteusz
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 09:09
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink