Dzięki Będę niedługo spawał coś takiego ze stali kwasowej i się zastnawiałem jaką rurkę dać Calówka będzie git a grubość ścianki w sumie to aż tak ważna nie jest jak się da cienkościankowy materiał będzie napewno mniej stabilna od grubościankowego
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 07, 2009 07:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzięki Będę niedługo spawał coś takiego ze stali kwasowej i się zastnawiałem jaką rurkę dać Calówka będzie git a grubość ścianki w sumie to aż tak ważna nie jest jak się da cienkościankowy materiał będzie napewno mniej stabilna od grubościankowego
rozpórka w naszym przypadku nie przenosi aż tak dużych naprężeń więc śmiało możesz zastosować cienkościenną;) nie wiem jaki docisk musiałby mieć samochód żeby nawet cienkościenna rurka uległa wyboczeniu przy pokonywaniu zakrętu ja zastosowałem taką jaką znalazłem w odpadach
czekam na fotki Twojego projektu pozdrawiam
Zaczął mi się urlop więc dla zabicia czasu poszedłem do garażu. W kategorii cena/jakość na pewno jestem nie do przebicia bo łączny koszt projektu wyniósł: 1 przysługę kolegi z pracy + 3 godziny mojego czasu. Wyglądałoby to znacznie lepiej gdybym był spawaczem i jakbym użył nieszybkoschnącej farby (przy temperaturze prawie 40 st. w słońcu to mordęga).
Oto efekt:
wiem że temat może już trochę starawy ale mam pytanko... dziś wpadł mi pręt 20 gładka (dla nie wiedzących pełna rurka ) i śruba rzymska 20 to jest coś takiego:
i od razu przypomniał mi się ten temat... i pytanie czy jak odetnę ten hak i kółko i przyspawam ten pręt i zrobie z tego rozpórkę to będzie dobre? i drugie pytanie czy nie będzie pachnieć wiochą?
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
mogłaby być rurka ale mówię pręt mi wpadł w rękę to sobie tak pomyślałem... może być rurka tylko jak to rozwiązać? Musi być jakaś regulacja tylko jak to zrobić? na tych zdjęciach nie widzę szczegółów i nie wiem jak to działa...
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
mogłaby być rurka ale mówię pręt mi wpadł w rękę to sobie tak pomyślałem... może być rurka tylko jak to rozwiązać? Musi być jakaś regulacja tylko jak to zrobić? na tych zdjęciach nie widzę szczegółów i nie wiem jak to działa...
u mnie jest tak:
przeciąłem rurę tak aby zostawić trochę miejsca na regulacje, włożyłem pręt gwintowany w jedną rurę (około 10cm) i przyspawałem, potem odciąłem gwintowany pręt na taką odległość aby wchodził w drugą rurę na jakieś 20 cm. nakręcasz nakrętki na pręta, wkładasz do rury, przykręcasz całość do kielichów i rozpierasz delikatnie.. chyba najprostszy i najtańszy sposób.. trzeba pamiętać aby pręt wchodził w rurę dość pasownie.
ta śruba co pokazałeś wyżej jest raczej za cienka i może nie wytrzymać.. tym bardziej że chcesz zastosować pręt który jest ciężki.. lepsze rozwiązanie to rura
ale i tak muszę przyznać że projekt który pokazał atrax jest dużo lepszy bo nie trzeba nic spawać na samochodzie
ta śruba co pokazałeś wyżej jest raczej za cienka i może nie wytrzymać.. tym bardziej że chcesz zastosować pręt który jest ciężki.. lepsze rozwiązanie to rura
gwint jest 20 tak samo jak pręt czyli byłoby ok ale już zrobiłem inaczej
I ja dorobiłem się rozpórki Poszukałem i znalazłem kawałek rurki i tutaj uwaga z kwasówki efekt chromu mam pod maską Tylko uszy z metalu wiadomo 2 nakrętki i gwint. Wiadomo gwint idzie do środka i 2 nakrętki rozpierają... jest już ciemno i jak chciałem zrobić foto to nie wychodzi ale jutro zrobię jakieś zdjęcie to pokaże.
Musze jeszcze te uszy jakoś pomalować albo całość jakoś nie wiem... szczerze to podoba mi się ten chrom ale uszy z metalu już nie pasują... jutro pokaże foto to może coś poradzicie... Już zamontowałem i sprawdzałem na progu zwalniającym i na zakrętach
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
A może mi ktoś wytłumaczyć, po co dawać tą śrubę? widziałem rozpórki bez śrub jest jakaś różnica?
Pokaż zdjęcia bo też będę modził w kwasie tylko jestem tak zabiegany ostatnio, że nawet nie mam czasu pomyśleć a samochód stoi u Mariusza i cena remontu idzię w górę
He poczytałem po necie troszkę o tych rozpórkach i już wiem o co chodzi ze śrubą zakładasz rozkręcasz i powinno być sztywniej
z czego najlepiej robić:
"rura bezszwowa stalowa, gatunek conajmniej S355 (18G2A), wymiar fi 38/2,5, gdzie 38mm to rednica zewnétrzna rury, a 2,5 to grubosc scianki, flansze na kielichy robisz z blachy grubosci powiedzmy 3 - 4 mm, mocowania, równiez, do polaczenia tego z rozporka musisz zrobic tuleje na sruby, sruby klasy powyzej 10,
tuleje mozesz zrobic z tego samego kawalka rury, ale do srodka ja bym jeszcze wlozyl jaka mniejsza tulejke, tak aby srube zrobic fi 24"
no i najlepiej zakładać na górę rozpórkę i na dół spinkę, podobno...
A może mi ktoś wytłumaczyć, po co dawać tą śrubę? widziałem rozpórki bez śrub jest jakaś różnica?
jak sie nie ma wielowahacza tylko kolumne mcpersona z dolnym wachaczem z przodu i obniży sie drastycznie samochód to geometrii kół nie da sie już ustawić (chyba że masz regulowany dolny sworzeń) i wtedy właśnie można spróbować delikatnie rozeprzeć górę mcpersonów za pomocą rozpórki po to aby poprawić geometrie kół.. po to właśnie jest ta regulacja;) przynajmniej tak gdzieś kiedyś wyczytałem i nie wiem na ile jest to prawdą..
Hhmm to w Roverkach rozpieramy górę a ściągamy dół i jedziemy na geometrie kół
Nie moje znalezione w necie:
Harmonia między ramą pojazdu a prowadzeniem:
Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.
Rozpórki dolna i górna:
Przed:
Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.
Po:
Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną UR oba kierunki wstrząsów
są zneutralizowane.
Podczas wejścia w zakręt:
Przed:
przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.
Po:
siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie.
Hhmm to w Roverkach rozpieramy górę a ściągamy dół i jedziemy na geometrie kół
podobno tak.. ale z tego co wyczytałem to tylko wtedy jak drastycznie obniżymy samochód. ja mam zawias z ZR więc nie sprawdzałem geometrii a rozpórkę rozkręciłem minimalnie, tak żeby nie było luzu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum