Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] rozpórka kielichów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] rozpórka kielichów
Autor Wiadomość
Moloch 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 07:56   

Dzięki :) Będę niedługo spawał coś takiego ze stali kwasowej :) i się zastnawiałem jaką rurkę dać :) Calówka będzie git :) a grubość ścianki w sumie to aż tak ważna nie jest jak się da cienkościankowy materiał będzie napewno mniej stabilna od grubościankowego :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 07, 2009 07:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mlodyjp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 14:56   

Moloch napisał/a:
Dzięki :) Będę niedługo spawał coś takiego ze stali kwasowej :) i się zastnawiałem jaką rurkę dać :) Calówka będzie git :) a grubość ścianki w sumie to aż tak ważna nie jest jak się da cienkościankowy materiał będzie napewno mniej stabilna od grubościankowego :)

rozpórka w naszym przypadku nie przenosi aż tak dużych naprężeń więc śmiało możesz zastosować cienkościenną;) nie wiem jaki docisk musiałby mieć samochód żeby nawet cienkościenna rurka uległa wyboczeniu przy pokonywaniu zakrętu :shock: ja zastosowałem taką jaką znalazłem w odpadach
czekam na fotki Twojego projektu pozdrawiam
 
 
atrax 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 55
Skąd: Wołomin



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 11:51   

Zaczął mi się urlop więc dla zabicia czasu poszedłem do garażu. W kategorii cena/jakość na pewno jestem nie do przebicia bo łączny koszt projektu wyniósł: 1 przysługę kolegi z pracy + 3 godziny mojego czasu. Wyglądałoby to znacznie lepiej gdybym był spawaczem i jakbym użył nieszybkoschnącej farby (przy temperaturze prawie 40 st. w słońcu to mordęga).
Oto efekt:
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 23:06   

wiem że temat może już trochę starawy ale mam pytanko... dziś wpadł mi pręt 20 gładka (dla nie wiedzących pełna rurka :lol: ) i śruba rzymska 20 to jest coś takiego:



i od razu przypomniał mi się ten temat... i pytanie czy jak odetnę ten hak i kółko i przyspawam ten pręt i zrobie z tego rozpórkę to będzie dobre? i drugie pytanie czy nie będzie pachnieć wiochą? ;D
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
Moloch 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 06:42   

A po co Ci pręt? dokładasz kolejnego pasażera? :) Śruba też w sumie nie wiem w jakim celu więcej tylko roboty :)
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 07:49   

bo nie mam pomysłu jak to rozwiązać...

mogłaby być rurka ale mówię pręt mi wpadł w rękę to sobie tak pomyślałem... może być rurka tylko jak to rozwiązać? Musi być jakaś regulacja tylko jak to zrobić? na tych zdjęciach nie widzę szczegółów i nie wiem jak to działa...
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 08:20   

potrzebne są śruby kontrujące na gwinty.
Z tym, że to nie będzie zbyt stabilne tak myślę.
 
 
mlodyjp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 17:57   

Matius napisał/a:
bo nie mam pomysłu jak to rozwiązać...

mogłaby być rurka ale mówię pręt mi wpadł w rękę to sobie tak pomyślałem... może być rurka tylko jak to rozwiązać? Musi być jakaś regulacja tylko jak to zrobić? na tych zdjęciach nie widzę szczegółów i nie wiem jak to działa...


u mnie jest tak:
przeciąłem rurę tak aby zostawić trochę miejsca na regulacje, włożyłem pręt gwintowany w jedną rurę (około 10cm) i przyspawałem, potem odciąłem gwintowany pręt na taką odległość aby wchodził w drugą rurę na jakieś 20 cm. nakręcasz nakrętki na pręta, wkładasz do rury, przykręcasz całość do kielichów i rozpierasz delikatnie.. chyba najprostszy i najtańszy sposób.. trzeba pamiętać aby pręt wchodził w rurę dość pasownie.
ta śruba co pokazałeś wyżej jest raczej za cienka i może nie wytrzymać.. tym bardziej że chcesz zastosować pręt który jest ciężki.. lepsze rozwiązanie to rura

ale i tak muszę przyznać że projekt który pokazał atrax jest dużo lepszy bo nie trzeba nic spawać na samochodzie
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 20:49   

mlodyjp napisał/a:

ta śruba co pokazałeś wyżej jest raczej za cienka i może nie wytrzymać.. tym bardziej że chcesz zastosować pręt który jest ciężki.. lepsze rozwiązanie to rura

gwint jest 20 tak samo jak pręt czyli byłoby ok ale już zrobiłem inaczej :)

I ja dorobiłem się rozpórki :D Poszukałem i znalazłem kawałek rurki i tutaj uwaga z kwasówki :D efekt chromu mam pod maską :D Tylko uszy z metalu wiadomo ;/ 2 nakrętki i gwint. Wiadomo gwint idzie do środka i 2 nakrętki rozpierają... jest już ciemno i jak chciałem zrobić foto to nie wychodzi ale jutro zrobię jakieś zdjęcie to pokaże.

Musze jeszcze te uszy jakoś pomalować albo całość jakoś nie wiem... szczerze to podoba mi się ten chrom ale uszy z metalu już nie pasują... jutro pokaże foto to może coś poradzicie... Już zamontowałem i sprawdzałem na progu zwalniającym i na zakrętach ;]
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
Moloch 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 13:18   

A może mi ktoś wytłumaczyć, po co dawać tą śrubę? :) widziałem rozpórki bez śrub jest jakaś różnica? :)

Pokaż zdjęcia :P bo też będę modził w kwasie :) tylko jestem tak zabiegany ostatnio, że nawet nie mam czasu pomyśleć :) a samochód stoi u Mariusza i cena remontu idzię w górę :D
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 13:27   

Moloch, wg mnie niekoniecznie, kupiłam rozpórkę OMP używkę, śruba jest tak zapieczona, że i tak sie nie dało jej ruszyć, a rozpórka pasuje idealnie ;)
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Moloch 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 15:40   

Hhmm Sparco jak widzę robi rozpórki ze śrubą, ale nie wiem po co ta śruba :)

http://rallyshop.pl/index...rover-serii-200
http://rallyshop.pl/index...r-serii-200-400

a tutaj jest taka oto rozpórka i nie widzę aby była gdzieś śruba :)

http://www.darstuning.com.pl/document.php?id=290
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:18   

No śruba rzymska...
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Moloch 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:46   

He poczytałem po necie troszkę o tych rozpórkach i już wiem o co chodzi ze śrubą :) zakładasz rozkręcasz i powinno być sztywniej :)

z czego najlepiej robić:

"rura bezszwowa stalowa, gatunek conajmniej S355 (18G2A), wymiar fi 38/2,5, gdzie 38mm to rednica zewnétrzna rury, a 2,5 to grubosc scianki, flansze na kielichy robisz z blachy grubosci powiedzmy 3 - 4 mm, mocowania, równiez, do polaczenia tego z rozporka musisz zrobic tuleje na sruby, sruby klasy powyzej 10,
tuleje mozesz zrobic z tego samego kawalka rury, ale do srodka ja bym jeszcze wlozyl jaka mniejsza tulejke, tak aby srube zrobic fi 24"

no i najlepiej zakładać na górę rozpórkę i na dół spinkę, podobno... :)
 
 
mlodyjp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:47   

Moloch napisał/a:
A może mi ktoś wytłumaczyć, po co dawać tą śrubę? :) widziałem rozpórki bez śrub jest jakaś różnica? :)


jak sie nie ma wielowahacza tylko kolumne mcpersona z dolnym wachaczem z przodu i obniży sie drastycznie samochód to geometrii kół nie da sie już ustawić (chyba że masz regulowany dolny sworzeń) i wtedy właśnie można spróbować delikatnie rozeprzeć górę mcpersonów za pomocą rozpórki po to aby poprawić geometrie kół.. po to właśnie jest ta regulacja;) przynajmniej tak gdzieś kiedyś wyczytałem i nie wiem na ile jest to prawdą..
 
 
Moloch 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:57   

Hhmm to w Roverkach rozpieramy górę a ściągamy dół i jedziemy na geometrie kół :)

Nie moje znalezione w necie:

Harmonia między ramą pojazdu a prowadzeniem:

Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.

Rozpórki dolna i górna:


Przed:
Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.


Po:
Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną UR oba kierunki wstrząsów
są zneutralizowane.

Podczas wejścia w zakręt:


Przed:
przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.


Po:
siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie.
 
 
mlodyjp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 17:06   

Moloch napisał/a:
Hhmm to w Roverkach rozpieramy górę a ściągamy dół i jedziemy na geometrie kół :)


podobno tak.. ale z tego co wyczytałem to tylko wtedy jak drastycznie obniżymy samochód. ja mam zawias z ZR więc nie sprawdzałem geometrii a rozpórkę rozkręciłem minimalnie, tak żeby nie było luzu
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 17:07   

Ja się wybieram na geometrie od jakiegoś roku :roll:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Moloch 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 17:21   

No to wszystko już wiem, teraz potrzebuję jakieś wymiary i można spawać :)
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 17:47   

Panowie a dostane w jakims sklepie internetowym rozporki przednie i tylne do ZR160 ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Rozpórka kielichów MG ZR
Gość Tuning mechaniczny 50 Nie Lut 21, 2010 12:44
Paul119
Brak nowych postów [R75 MG ZT KV6] rozpórka kielichów przód/tył
Piotrass Tuning mechaniczny 46 Pon Mar 04, 2019 19:25
dzelo23
Brak nowych postów Rozpórka kielichów. Rover 216 GTI coupe 93 rok.
kornikuss Tuning mechaniczny 3 Wto Kwi 19, 2016 21:23
tomii620si
Brak nowych postów [Rover 45 1.8 117kM] Rozpórka kielichów MC personów
dawidek126 Tuning mechaniczny 25 Pon Lis 07, 2011 00:25
Remigiusz
Brak nowych postów [R200] Rozpórka i foto :D
memphisto Tuning mechaniczny 30 Pon Sty 10, 2011 21:25
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink