Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Kierownica drży przy hamowaniu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Kierownica drży przy hamowaniu.
Autor Wiadomość
thunderas 




Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 109
Skąd: Stratford upon avon



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 20:05   [R214] Kierownica drży przy hamowaniu.

Witajcie.
Ostatnio cos takiego pojawiło sie podczas hamowania.
Na co dzień jeżdzę z jedna osobą.
Ostatnio mam w sumie 4 osoby w aucie.
Podczas hamowania drży kierownica, ale tylko przy 4 osobach w aucie.
Podczas hamowania gdy sa 2 osoby w aucie nic sie nie dzieje.
ogólnie nie przeszkadza to, ale wiadomo.
Sprawdzałem klocki i sa dobre, 4-5 mm od granicy.
tarcze tez sa dobre.
Co to może być?
Dzięki za poradę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 18, 2009 20:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 20:12   

hamulce z tyłu :hm:
przy hamowaniu z obciążeniem z tyłu są mocniej dociskane
może wystarczy poczyścić :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 22:03   

Jak drży samochód przy hamowaniu to jest sprawa jednoznaczna - krzywe tarcze hamulcowe. A od czego - też sprawa oczywista - od ich zwichrowania. A dzieje się ono wtedy, gdy mocno hamujemy i wjeżdżamy w dużą wodę. Wtedy rozgrzane tarcze schładzają się w sposób "hartowniczy" i efektem tego jest ich pokrzywienie.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 23:30   

Jak dla mnie to masz tarcze do przetoczenia lub do wymiany. U mnie było podobnie, wymieniłem tarcze i luzik :) Pozdrawiam Dante
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
Majkel_ZR 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 33
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 23:43   

poczytaj temat na hondatech -

http://www.hondatech.pl/topics21/7062.htm

mądre rzeczy piszą o biciu tarcz, a zwłaszcza o przyczynie tej "usterki"
 
 
 
thunderas 




Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 109
Skąd: Stratford upon avon



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 10:28   

Dzięki.
Więc czeka mnie wymiana tarcz.
Nie sa drogie, ale trzeba to zrobić dla bezpieczeństwa.
No cóz czasami w aucie cos sie psuje.
pewnie z tarczami trzeba wymienić klocki. Dobrze celuję?
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 11:10   

Ja proponuję jeszcze się zastanowić, przeanalizować wszystko ....
Męczyłem się z tym tematem prawie dwa lata. Dopiero niedawno doszedłem co generowało u mnie telepanie przy hamowaniu - tarcze swoją drogą ale one zwyczajnie nie wytrzymywały tego co robiła z nimi ....krzywa, prawa półoś. Po wymontowaniu koniec który siedzi w piaście zataczał krąg podczas obracania. Dodam, że po wymianie samej półosi, pozostawiłem na jazdę próbną uszkodzone tarcze a bicia już prawie nie było. A więc po tego typu przejściach momentalne wskazanie na tarcze jest nieodpowiedzialne. To może być skutek który zostanie tylko zaleczony do czasu aż tarcza nie zostanie dotarta. Kiedy zacznie się dobrze "kleić" z klockami, wibracje mogą wrócić. Nie muszą ale mogą. O tym pamiętaj. A wtedy frustracja i koszty rosną....

Pozdrawiam
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 11:13   

Wymien tarcze z klockami.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 19, 2009 12:04   

Dzenson jednak w wiekszosci przypadkow to wlasnie zwichrzone tarcze sa powodem bicia:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 12:25   

faecd napisał/a:
Dzenson jednak w wiekszosci przypadkow to wlasnie zwichrzone tarcze sa powodem bicia:)


W większości przypadków tarcze są powodem wibracji ale już nie w większości przypadków skrzywienie tarczy leży tylko i wyłącznie po stronie tego elementu. O tym pisałem :lol:
 
 
thunderas 




Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 109
Skąd: Stratford upon avon



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 20:32   

Dziś sprawdziłem dokładnie jak wygląda z hamowaniem i prędkość.
4 osoby w aucie.
Jechałem i zwalniałem z prędkości 90 mph/140 km/h do 50 mph/80 km/h i kierownica drżała.
Jazda z prędkością 50 mph/80 km/h do prawie zera i kierownica była stabilna.
Więc może to coś innego niż tylko tarcze ewentualnie oś.
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 20:47   

Sprawdz jeszcze koncowki drazkow kierowniczych.
Nie wiem jak bardzo masz tarcze podjechane, ale od wymiany hamulcy bym zaczal, gdyz sa najbardziej prawdopodobna przyczyna bicia.
 
 
100procentt 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 21
Skąd: Biłgoraj



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 21:14   

Dzenson napisał/a:
Ja proponuję jeszcze się zastanowić, przeanalizować wszystko ....
Męczyłem się z tym tematem prawie dwa lata. Dopiero niedawno doszedłem co generowało u mnie telepanie przy hamowaniu - tarcze swoją drogą ale one zwyczajnie nie wytrzymywały tego co robiła z nimi ....krzywa, prawa półoś. Po wymontowaniu koniec który siedzi w piaście zataczał krąg podczas obracania. Dodam, że po wymianie samej półosi, pozostawiłem na jazdę próbną uszkodzone tarcze a bicia już prawie nie było. A więc po tego typu przejściach momentalne wskazanie na tarcze jest nieodpowiedzialne. To może być skutek który zostanie tylko zaleczony do czasu aż tarcza nie zostanie dotarta. Kiedy zacznie się dobrze "kleić" z klockami, wibracje mogą wrócić. Nie muszą ale mogą. O tym pamiętaj. A wtedy frustracja i koszty rosną....

Pozdrawiam



w pełni podzielam opinie tego Pana. pół roku temu trzęsło mi przy hamowaniu kierownicą wymieniłem cały układ hamulcowy na ATE i problem znikną....no i teraz jest to samo co wczesniej....dalej trzęsie....byłem dzisiaj u mechanik i stwierdził coś z półosią.....może spróbuje ją poprostować...( dodam że rok temu miałem uderzenie w lewe koło) he
 
 
 
morris 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 10:40   

thunderas napisał/a:
Dziś sprawdziłem dokładnie jak wygląda z hamowaniem i prędkość.
4 osoby w aucie.
Jechałem i zwalniałem z prędkości 90 mph/140 km/h do 50 mph/80 km/h i kierownica drżała.
Jazda z prędkością 50 mph/80 km/h do prawie zera i kierownica była stabilna.
Więc może to coś innego niż tylko tarcze ewentualnie oś.

Mam tak samo - klocki i tarcze 6 msc.
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 11:21   

Do sprawdzenia tarcze, kloki, szczeki, bebny, POLOSIE ORAZ NAJWAZNIEJSZE ZACISKI!!! Jezeli zaciski nie beda dobrze pracowac tzn. tloczki beda stac to bedzie trzesienie... Mozna sprawdzic takze tuleje rekacyjne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 '98 2.0 SDi] Drży kierownica przy hamowaniu i...
Yassu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Wto Cze 09, 2009 14:50
Gość
Brak nowych postów [Rover 25] drży kierownica przy mocno skręconych kołach
Mlody55 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lis 28, 2014 19:36
Pawkaz
Brak nowych postów [MG ZR] Trzęsie kierownicą przy hamowaniu
gr4 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Paź 20, 2009 08:45
gr4
Brak nowych postów [R214] Silnik gaśnie przy gwałtownym hamowaniu
MaciejGdynia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Kwi 23, 2012 22:28
MaciejGdynia
Brak nowych postów [R214] Znoszenie na prawo i lewo przy ostrym hamowaniu
chojna89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Wrz 29, 2011 15:51
kzrr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink