Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Różnica prześwitu między oponą a nadwoziem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Różnica prześwitu między oponą a nadwoziem.
Autor Wiadomość
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 22:57   [R75] Różnica prześwitu między oponą a nadwoziem.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam. Problem mój polega na tym, że prześwit miedzy oponami z przodu a nadkolem jest duuuużo większy niż miedzy oponą z tyłu a tylnim nadkolem. Samochód już kupiłem z taką "wadą" jednak do tej pory mi to nie przeszkadzało. W czym tkwi problem? Czego przyczyną jest, że z przodu mogę wsadzić 2 pięści(dorosłego faceta) a z tyłu tylko 2palce;/. Proszę o porady. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 24, 2009 22:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Colin1488 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 23:26   

Zobacz czy sprężyny masz całe,tzn. nie popekane, niekiedy wina lezy po stronie amortyzatorów, jeśli są kompletnie zużyte to prześwit troszkę sie zmniejsza, czy łaczniki stabilizatora i on sam jest w porządku?zacznij od przeglądu zawieszenia.Osobiście stawiam na pęknięte lub wyeksploatowane sprężyny, bo ma sie rozumieć rozmiar kół przód/tył się nie różni?
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 10:17   

Jak robiłem badanie techniczne rok temu (a prześwit był wtedy taki sam) to sprawność amortyzatorów wynosiła 75%. Rozmiar kół jest dokładnie taki sam. Ale wolałbym żeby to przód opadł a nie tył podnosić:D stabilizatory są wporządku;) jakieś jeszcze porady?:D może poprzedni właściciel założył na przód sprężyny od benzyniaka a nie od diesla a z tyłu dieslowskie dlatego takie różnice?
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 10:25   

Stawiam na sprężyny. U mnie jest to samo, co prawda mam R400 ale też mi tył siedzi że tylko 2-3 palce mogę wsadzić. Wystarczy że siądzie 1-2 osoby a już tak siada wszystko jakbym jechał z nie wiadomo jakim obciążeniem. Amorki sprawdzane kilka miesięcy temu i mają ponad 70% wiec to na pewno nie to.
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 10:48   

W takim razie skoro to sprężyny to co proponujecie? Wolałbym aby przód obniżyć wtedy tył (chyba) się automatycznie podniesie odrobinę i będzie to jakoś wyglądać;) czekam na propozycję rozwiązania problemu skoro już wiemy w czym rzecz:D
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Czw Cze 25, 2009 11:18   

w monster garage to robią tak że palnikiem przygrzewają na chwilę zwój i auto moment siada :wink:
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 11:24   

Ja planuje wymienić sprężyny + amorki na ciut niższe (przód i tył), ale gdybym już miał wymieniać tylko jedną parę sprężyn to były by to sprężyny na tyle.
 
 
 
ordowik1_o2.pl 




Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 25, 2009 11:27   Re: [R75 2.0CDT '02] Różnica prześwitu miedzy oponą a nadwoz

patrysgn napisał/a:
Witam. Problem mój polega na tym, że prześwit miedzy oponami z przodu a nadkolem jest duuuużo większy niż miedzy oponą z tyłu a tylnim nadkolem. Samochód już kupiłem z taką "wadą" jednak do tej pory mi to nie przeszkadzało. W czym tkwi problem? Czego przyczyną jest, że z przodu mogę wsadzić 2 pięści(dorosłego faceta) a z tyłu tylko 2palce;/. Proszę o porady. Pozdrawiam


Miałem tak samo. W styczniu wymienił mi Mariusz sprężyny i auto się podniosło. Okazało się że miałem pęknięte sprężyny na ostatnich zwojach. Kupiłem sprężyny Lesjeforce. Dałem jakieś 740 zł za 4 szt.
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 11:41   Re: [R75 2.0CDT '02] Różnica prześwitu miedzy oponą a nadwoz

Cytat:
Miałem tak samo. W styczniu wymienił mi Mariusz sprężyny i auto się podniosło. Okazało się że miałem pęknięte sprężyny na ostatnich zwojach. Kupiłem sprężyny Lesjeforce. Dałem jakieś 740 zł za 4 szt.


Proponujesz wymienić wszystkie 4 sprężyny i wtedy autko będzie fajnie zawieszone i nie będzie tego "obrzydliwego" widoku, że z przodu wchodzą 2 pięści a z tyłu 2 palce tylko wszystko będzie równo? Może zamieszczę zdjęcie autka z profilu i wtedy ocenicie?
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 13:28   

Ja też swoje zamieszczę.
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 13:55   

Tylko zrobię to dopiero wieczorem;/ Pozdrawiam i czekajcie na zdjęcie żeby się wypowiedzieć;)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 14:40   

patrysgn napisał/a:
jakieś jeszcze porady?
sprawdzić kąt pochylenia kół.Jesli odbiega od normy , to sprężyny do wymiany . ( tył : -0.52 plus minus 0.75 stpnia , bez obciążenia ) albo porównaj z przodem bo kąt podobny ( -0.33 plus minus 0.75 st. ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 18:10   

A tak to jest u mnie (zdjęcie robione telefonem i na parkingu), wygląda to co najmniej dziwnie:
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 08:47   

Przesyłam zdjęcia przedniego i tylniego koła w moim Roverze. A jak zmierzyć ten kąt?:D

[ Dodano: Sob Cze 27, 2009 12:40 ]
Panowie proszę o opinie co zrobić z moim zawieszeniem z przodu żeby nie było takiego prześwitu jak widać na zdjęciach powyżej;/ proszę zwrócić uwagę na prześwit na przednim oraz z na tylnim kole i poradzić mi.
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 10:53   

Patrysgn już coś zrobiłeś czy nadal tak jeździsz?

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 11:08   

Nadal. Ale to w jeździe nie przeszkadza tylko chodzi o wygląd estetyczny:D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75]Różnica między silnikami 2.5 v6
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Gru 04, 2014 09:34
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Róznica miedzy 75, a 75 CLUB?
miehalek40 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Mar 16, 2011 17:32
miehalek40
Brak nowych postów [R75] Różnica tylnych zderzaków między 75 a MG, ZT
pavello200 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Sty 18, 2017 15:08
AdaskoC
Brak nowych postów [R75][i]roznica w zawieszeniu miedzy rowerem 75 z 99 a04 [i]
szcste1794 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Lis 23, 2016 04:56
WiktorCoupe
Brak nowych postów [r75] problem z opona ? ocencie
sew87 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 24, 2012 19:56
TomaszM



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink