Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zagrzał się i coś kapie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zagrzał się i coś kapie
Autor Wiadomość
bajerek 




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 46
Skąd: birmingham uk



  Wysłany: Czw Cze 25, 2009 14:22   [R75] Zagrzał się i coś kapie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

hej wczoraj jechalem na drodze i w pewnej chwili pokazalo mi sie na kompie ze silnik przegrzany i wskazowka na max.
odrazu zatrzymalem sie i pod maske zagladnelem- tam widac ze woda ze zbiorniczka uciekla.
pytanie czemu.
zadzwoniłem po pomoc drogowa(rac).
odcholowali mnie z autostrady na pierwszy servis.
i patrzeli co jest. oleju tyle samo i wody ubylo.
wentylator dziala .
co to moze byc.
zalal wody i jakas pompke do zbiorniczka podłaczyl i co nic niby gdzxies stylu pod silnikiem kapie ...
odoholowali mnie do warsztatu i teraz nie wiem
sie okaze....
mam nadzieje je to nic drogiego.
:beczy:
moze ktos wie co moze byc.
gosc mi tylko powiedzial ze woda kapie i nie ma dobrej cyrkulacji wody...
moze ktos cos wie .
silnik chodzil i odpala normalnie ale temperatura po kilku minutach podchodzi do gory
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 21:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 25, 2009 14:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 14:28   

bajerek napisał/a:
co to moze byc.
najczęściej pada trójnik- łącznik przy termostacie lub nieszczelnośc samego termostatu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 25, 2009 14:28   

Hehehe dzisiaj rano jedać z kumplem do pracy jego Fordem mielismy podobna sytuacje - w jego przypadku zrobiła sie dziurka w węzu ktory wychodzi z głodnicy do silnika, płyn tamtędy uciekał i silnik nie był dostatecznie chłodzony. Więc może u Ciebie poprostu również gdzieś są w nieszczelności na wężach. :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 14:51   

http://forum.roverki.eu/v...ht=ch%B3odzenie
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Cze 25, 2009 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bajerek 




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 46
Skąd: birmingham uk



Wysłany: Czw Cze 25, 2009 19:48   

no i mechanik mowi tak woda najprawdopodobniej kapala ze zbiorniczka a co jest ?
silnik sie grzeje - nie ma obiegu . w silniku woda wrzaca a w chlodnicy zimna....
czo to moze byc oni mysla ze pompa wody.
piszcie co myslicie

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 00:13 ]
prosze piszcie
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 02:24   

bajerek napisał/a:
w silniku woda wrzaca a w chlodnicy zimna....

Termostat albo uszczelka pod głowicą.

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 02:26 ]
W V6 padająca uszczelka objawia się zapowietrzaniem układu. Ciśnienie z cylindra pchane do układu blokuje obieg wody i kaplica. Mam nadzieje że padł Ci tylko termostat. NIech zmierzą zawartość CO2 w wodzie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
bajerek 




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 46
Skąd: birmingham uk



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 11:02   

wiec uwazacie ze to nie pompa wody?
a jak sprawdzic pompe?
co do uszczelki to to sie nie zdaza czesto w v6, co nie?
ale w kazdym moze wiem-tyle ze ani olej nie ubywal ani plynu ie ma w oleju.
a termostat jak mozna sprawdzic.
dzieki za pomoc.
pozdro
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 11:11   

bajerek napisał/a:
a jak sprawdzic pompe?
otworzyć zbiorniczek i energicznie zwiększać obroty i obserwować czy podnosi się płyn.
bajerek napisał/a:
a termostat jak mozna sprawdzic.
czy po zagrzaniu silnika do około 90 st. jest ciepły wąż za termostatem , ten co idzie do chłodnicy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
bajerek 




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 46
Skąd: birmingham uk



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 11:25   

wielkie dzieki.
po tym co napisalem to mowicie ze raczej termostat.
ok.
sprawdze.
mam nadzieje ze nie pompa i ze nie uszczelka pod glowica to duzo kasy i roboty.
pozdro

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 13:21 ]
piszcie co myslicie bo u mnie czas i kas sie liczy-pewnie jak u wszystkich.
dzieki za pomoc i pozdro

[ Dodano: Sob Cze 27, 2009 09:36 ]
hej. teraz cos sobie przypomialem, facet z lawety pierw mi odpowietrzyl uklad bo byl mocno zapowietrzony. mogl sie zapowietrzyc jak woda gora poszla(zbiorniczkiem)?
bo jesli nie to to chyba nie termostatu wina a uszczelki pod glowica.
prosze piszcie :roll:
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Cze 27, 2009 21:07   

Sprawdziłeś już termostat i wszystkie węże? Dopuki nie sprawdzisz nie ma o czym pisać.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Cze 27, 2009 22:19   

Konix napisał/a:
Sprawdziłeś już termostat i wszystkie węże? Dopuki nie sprawdzisz nie ma o czym pisać.

Święta prawda. Ale fakt że sam się nie zapowietrzył. Przy HGFie nie sposób odpowietrzyć układu, za chwilę znowu się zapowietrzy i wypchnie wodę. Sprawdź termostat jeśli zdążysz bo u mnie się tak szybko zapowietrzał że robiła się banka powietrza na termostacie i nie otwierał choć był dobry. Zacznijcie od sprawdzenia zawartości CO2 w płynie chłodniczym. Jak będzie dużo to uszczelka.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Cze 27, 2009 22:24   

bajerek napisał/a:
zalal wody i jakas pompke do zbiorniczka podłaczyl i co nic niby gdzxies stylu pod silnikiem kapie

więc gdzieś jest nieszczelność. zróbto samo, co facet w warsztacie, czyli podłącz do zbiorniczka pomkę, albo kompresor (tylko nie przesadź z ciśnieniem ;) ) i szukaj skąd kapie...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bajerek 




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 46
Skąd: birmingham uk



Wysłany: Nie Cze 28, 2009 20:24   

pytanie czy jak sprawdzi sie cisnienie na cylindrach to po tym mozna stwierdzic ze uszczelka do wymiany?
taki ma zamiar zrobic mechanik?
dajcie znac .
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Cze 28, 2009 21:31   

Tak wtedy na tym gdzie dmucha w układ będzie niższe ciśnienie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
bajerek 




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 46
Skąd: birmingham uk



Wysłany: Wto Cze 30, 2009 22:17   

co ?
sprawdzone cisnienie na cylindrrach i jest ok.
diagnoiza - pompa wody.
pompa nie pompuje wody i w silniku temperatura max a dalej nie ...
mam nadzieje ze wymiana zalatwi sprawe.
pozdro.
dajcie znac jak cos.
ja wam napisze co i jak po wszystkim
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Cze 30, 2009 23:43   

bajerek napisał/a:
pompa nie pompuje wody i w silniku temperatura max a dalej nie ...
mam nadzieje ze wymiana zalatwi sprawe.

To niech Ci wymienią z rozrządem razem bo pompa jest na pasku. Ewentualnie chociaż z tym długim paskiem bo od niego jest pompa napędzana. Przebieg do następnej wymiany oczywiście nie ulegnie zmianie ale pasek po przejechaniu paru tys. km wypada wymienić jak się go zdejmuje.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
bajerek 




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 46
Skąd: birmingham uk



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 18:44   

ok dzieki.
taw wlasnie im powiem,
pozdro
 
 
rambo1111 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 22:34   

Ja nie jestem z wykształcenia mechanikiem ale jeżeli silnik jest gorący a chłodnica zimna i rurka która ma za zadanie doprowadzić do chłodnicy ciepły płyn też jest zimna na bank termostat nie puszcza nie może to być pompa wody Panowie co wy tu za bzdury piszecie jeżeli pompa by nie chodziła to faktem by było zerwanie paska rozrządu który ją napędza a tu nie ma czegoś takiego lub też pozrywanie łopatek a tu również nie ma takich objawów. natomiast jeżeli układ by był zapowietrzony to po odpaleniu słyszał byś takie bulgotanie lub przechodzenie wody w rurkach nie wiem jak to nazwać jeżeli czegoś takiego nie ma na bank termostat nie daj się naciągać mechanikom. Pozdrawiam i daj znać jak zrobisz z autem.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 23:39   

rambo1111 napisał/a:
natomiast jeżeli układ by był zapowietrzony to po odpaleniu słyszał byś takie bulgotanie lub przechodzenie wody w rurkach nie wiem jak to nazwać jeżeli czegoś takiego nie ma na bank

Nie słyszał byś żadnego bulgotania ani innych okrzyków przy tak dużym zapowietrzeniu że odcina przepływ wody. Miałem taki przypadek i wiem czym jeżdżę.

rambo1111 napisał/a:
nie może to być pompa wody Panowie co wy tu za bzdury piszecie

Bez nerwów mi tu proszę bo nie my napisaliśmy że pompa tylko mechanik tak stwierdził, który oglądał auto na żywo (my tylko prowadzimy dywagacje na forum tego Forum o usterce).

bajerek, mam proste pytanie. Ogrzewanie Ci grzeje? Bo jeśli tak to pompa chodzi a termostat jest padnięty i tak należy to sprawdzić na nie krzyczeć na ludzi :wink: jak kolega rambo1111 :wink: Wierzę w to że Twój mechanik był jednak na tyle kumaty żeby to sprawdzić przy diagnozowaniu.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
rambo1111 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 23:59   

Panowie ja nie krzyczę tylko stwierdziłem fakt wykluczenia pompy przecież to forum jest po to aby sobie nawzajem pomagać a nie naskakiwać na siebie jeśli tak to odebraliście to przepraszam ale na nikogo nie chciałem naskakiwać ani też w żaden sposób urażać.

Ponadto układ chłodzenia w silnikach V6 jest tak skonstruowany że się sam odpowietrza poprzez odpowietrzenie w zbiorniczku wyrównawczy więc nie naskakując na nikogo proszę mojego poprzednika o otworzenie maski i spojrzenie na ten zbiorniczek. Natomiast na wężu znajduje się tzw ręczne odpowietrzenie które w sumie jest nie potrzebne. Wówczas mając odpowietrzenie tzw automatyczne przy zbiorniczku przy zapowietrzonym układzie podczas dodawania gazu usłyszymy bulgotanie jest to spowodowane tym że płyn przepycha bańki z powietrzem w kierunku zbiorniczka wyrównawczego gdyż nie jest on hermetycznie zamknięty i tam znajduje powietrze swoje ujście czysta fizyka Panowie.

Więc jeszcze raz nie chciałem nikogo urazić tylko Pomóc i moje intencje są w kierunku POMOCY!!!!!!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Coś kapie
dumel175 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Cze 04, 2016 09:00
christopher7
Brak nowych postów [R75] Coś kapie
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 23 Pon Cze 07, 2010 23:32
TomC
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Ropa kapie
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Sie 23, 2010 09:06
kris-tofer
Brak nowych postów [MG ZT] Woda kapie
siemion_ Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Cze 04, 2009 21:55
siemion_
Brak nowych postów [R75] Woda kapie:/
ZyGhI_JD Rover serii 75, MG ZT 21 Pią Paź 26, 2007 23:54
ZyGhI_JD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink