Ja śmigam cały czas na siedemnastkach oponki 205/50/17 do tego sprężynki H&R -30mm+orginalne gazowe amorki.Jest baja nic nie obciera i nie stracił dużo na komforcie.Nie polecam 225/45 bo nie da się jezdzić i obciera strasznie!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 14:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przy kołach 17-calowych wszyscy piszecie o szerokości felgi, szerokości opony i jej profilu. A niech Ci, co mają koła 17`` w 600-ce napiszą, te powyższe dane WRAZ z offsetem felgi. Bo ten sam rozmiar przy różnym offsecie może ocierać i nie ocierać.
Dzięki temu, że podacie takie dane, pomoc dla tych, co szukają 17``, będzie konkretna, bo to co tu przeczytałem, konkretne nie jest wcale i nadal trzeba kupować na czuja albo jeździć i przymierzać (co nie zawsze jest możliwe).
Ja mogę powiedzieć tylko, że moje śmieszne 15`` mają offset 37 przy feldze szerokości 7`` i z oponą 195/55 felga jest idealnie równo z błotnikiem - nie wystaje. Oczywiście przy 15`` nie ma mowy o obcieraniu
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Sty 22, 2010 22:19
Czyli i 16" i 17" felgi oryginalne Rovera mają takie rozmiary.
Jeżeli chodzi o rozmiary to przy 17" opona 215 45 jest w miarę - przy skrajnych położeniach kierownicy delikatnie obciera z przodu (bardzo delikatnie) tył jest ok. Przez moment z tyłu miałem 225 45 i było już bardzo blisko tego metalowego czegoś co u góry jest montowane do wahacza górnego myślę, że przy świeżutkiej oponie mogło by już obcierać.
Jeżeli chodzi o rozmiary to przy 17" opona 215 45 jest w miarę - przy skrajnych położeniach kierownicy delikatnie obciera z przodu (bardzo delikatnie) tył jest ok. Przez moment z tyłu miałem 225 45 i było już bardzo blisko tego metalowego czegoś co u góry jest montowane do wahacza górnego myślę, że przy świeżutkiej oponie mogło by już obcierać
No właśnie, tu dobry przykład - gdyby przy tych rozmiarach, co piszesz, zmniejszyć offset (czyli wysunąć felgę na zewnątrz auta), to prawdopodobnie już nie byłoby mowy o obcieraniu. ET to wcale nie jest "mniej ważna" dana. Ja kupiłem moje fele na Allegro, bo wydawało mi się, że ET to pikuś i rozumiem cały ten system z doborem kół i... miałem po prostu fuksa, bo ET było 37, a to dokładnie idealnie równo z błotnikiem - ET 36 i koło już by wystawało... ale ponoć głupi ma szczęście
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nie wiem jaki mam ET, ale felgi mam 17', a oponki 225/45, z tyłu natomiast mam 235, ale obciera i jak przyjdzie sezon letni to będzie trzeba wymienić na węższe
Panowie, tak nie może być. Mayson ma rację. A ja Wam powiem, że jak ET felgi jest dobrze dobrane, to nie ma możliwości, żeby coś tarło, czy obcierało przy skręcie. Miałem wcześniej BMW E36 i tam mieściły się kapcie 255/35 R18 z tyłu. Wiadomo, że zakładając koła trzeba się też kierować zdrowym rozsądkiem. Sądzę, że 17" można bez problemu założyć do R 600. Mam zimówki 195/65 R15 (podobnie chyba jak większość...). Nic nie obciera, nic nie przeszkadza. Zakładając większą felgę musimy zmniejszyć profil opony czyli jej wysokość. Sądzę, że aby było bezpiecznie można założyć na felgę 17" oponę 215/45 R17 przy szerokości felgi 7,5".
Zakładając większą felgę musimy zmniejszyć profil opony czyli jej wysokość
Zmniejszenie profilu wcale nie musi powodować zmiany wysokości opony (średnicy). Zmieniając profil, zmieniasz w oponie średnicę otworu na felgę, aby średnica koła została ta sama. Wysokość opony zmienia się gdy chcesz zwiększyć wysokość (średnicę) koła
Sir_Futur napisał/a:
Sądzę, że aby było bezpiecznie można założyć na felgę 17" oponę 215/45 R17 przy szerokości felgi 7,5
Tutaj konkretna tabelka z zależnościami
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Witam
a ja mam takie pytanie ,mialem kiedys w 600 17" 205/50/17 - nic nie modyfikowane w zawieszeniu i przez te kola spalanie wyszlo mi o wiele wieksze na 40 litrach robilem 100 km mniej ! Czy wy macie podobny problem ze spalaniem http://zdrowo.info.pl/spalacze.html ? (Fakt ze Roverek prezentowal sie masywniej i o wiele lepiej ale ekonomia... slabo)
Ostatnio zmieniony przez djkrysztof Pon Lut 20, 2017 14:51, w całości zmieniany 1 raz
a ja mam takie pytanie ,mialem kiedys w 600 17" 205/50/17 - nic nie modyfikowane w zawieszeniu i przez te kola spalanie wyszlo mi o wiele wieksze na 40 litrach robilem 100 km mniej
Ekonomia na pewno gorsza, bo większe opory toczenia, ale dochodzi też fakt, że licznik oszukiwałna km w dół (duże koła wolniej się obracają).
[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 07:45 ]
Profil powinien być 45, a nie 50, wtedy by tak nie oszukiwał
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 191 Skąd: Zamość
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 18:31
mam pytanie o felgi z takimi paremetrami Rozmiar: 7,5x17" ET: 35 CB: 73,1 , oponki na nie aby wszystko bylo git i nic nie obcierało to ... 215/45 ... ?
_________________ Był Rower Wigry III (Składak) , teraz R620 SLI 2.0 , 16V ........
andrzejziom, ja mam 7`` i ET37 i jest na równi z błotnikiem, więc obstawiam, że 7,5`` ET35 na bank będzie wystawać.
kepo, u Ciebie poza obrys auta nie wystanie, ale opona 215 może przy tym ET ocierać o wahacz - jednak to trzeba sprawdzić, bo może, ale nie musi NEOSSS miał jakiś ogromny rozmiar i pisał, że nie obciera ztcp, ale głowy nie dam, musiałbyś poszukać jego posta...
No właśnie oni podają, że pasuje m.in. do Accorda i R600 ale wnioskują to na podstawie rozstawu śrub 4x114,3, a o offsecie i szerokości felgi nie mają zielonego pojęcia - wiem bo sam pytałem jakiś czas temu...
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum