Forum Klubu ROVERki.pl :: [VW Passat 1.9TDi 2001r.] Cyrki z mocą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[VW Passat 1.9TDi 2001r.] Cyrki z mocą
Autor Wiadomość
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Lip 12, 2009 22:07   [VW Passat 1.9TDi 2001r.] Cyrki z mocą

Witajcie kochani... wiem ze te forum rover i MG ale że to dośc popularny samochód to postanowiłem ze spróbuje szczęścia. No i mam nadzieje ze nie będziecie mieć za złe :)


Auto jest mojego dziadka który jeździ na taryfie. Jest to Passat B5 po FL z 1.9 TDi 101km. pod maską.
Problem jak i wszystkich brak mocy powyżej 3500obr/min na 5 biegu. Na 4 i 3 biegu ten sam objaw tylko na niższych obrotach.
W aucie wymienione zostały już wszystkie zawory + przepływomierz w okładzie dolotowym. Turbo jest po czyszczeniu. Katalizator też wyczyszczony. Filtry pozmieniane. Ale auto dalej nie jedzie... objaw ten najczęściej pokazuje się przy gwałtownym dodaniu gazu lub przy podjazdach. Samochód przeszedł czyszczenie jakieś 10 dni temu. Jeździ tylko na V-Powerze.... Proszę o pomoc bo zaczyna się to robić coraz bardziej denerwujące. Może wspólnie dojdziemy do jakiś wniosków.
Samochód był także na diagnostyce. Wykazało 0 błędów.
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 12, 2009 22:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Nie Lip 12, 2009 22:25   

Adrian355 napisał/a:
Samochód był także na diagnostyce. Wykazało 0 błędów.


Moim zdaniem pompa wtryskowa do regeneracji.
 
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 312
Skąd: Jarocin



Wysłany: Nie Lip 12, 2009 22:25   

ja bym zaczal od sprawdzenia węży od turbo, czy nie popekane itd
poza tym czesta wada turbin ze zmienna geometria w vw.Od nagaru zapiekaja sie kierownice.Trzeba rozebrac czesc 'ciepla' turbiny i usunac nagar. Pamietaj o znakowaniu czesci turbiny

a pozatym sprawdz "recyklinator powietrza(spalin??)"

moze to byc tzw nastawnik koszt wymiany ok 200zł

duzo informacji znajdziesz w necie na roznych forach ;)
 
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Lip 12, 2009 22:40   

pajda, juz od rana przerobiłem całe forum VW i 3/4 google.
Ten model ma turbinę bez zmiennych geometrii łopatek. I napisałem ze była czyszczona 10 dni temu. Dolot calutki sprawdzony. Doładowanie sprawdzone na barometrze.
Ale doczytałem na necie ze moze być też przyczyną w tych silnikach taki mały wężyk od podciśnienia co idzie do turbo. I on kocha parcieć... przez co komp łapie tryb awaryjny.
Bo zachowanie auta po tym nokaucie jest typowe dla włączenia się trybu awaryjnego.

[ Dodano: Nie Lip 12, 2009 22:56 ]
magneto, cały układ dolotowy sprawdzany, każda opaska wymieniona
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 312
Skąd: Jarocin



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 00:24   

Adrian355 napisał/a:
Ale doczytałem na necie ze moze być też przyczyną w tych silnikach taki mały wężyk od podciśnienia co idzie do turbo. I on kocha parcieć... przez co komp łapie tryb awaryjny


możesz spojrzeć przy włączonym silniku i otwarta maska czy nie ma syczenia, które bedzie narastalo po dodaniu gazu. Wtedy masz wąż do wymiany.W sumie cieżko co kolowiek diagnozować przez neta...wstaw go do dobrego mechanika a w ostatecznosci do serwisu.
powodzenia ;)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 08:38   

Adrian355, jakby łapał awaryjnego, to miaałby problem z wkręceniem się na obroty od samego dołu. A tak BTW, to jak sprawdzałeś to ciśnienie? Miałeś barometr podpięty w kabinie i jechałeś, czy na postoju, bo jak na postoju i gazowałeś, to takie mierzenie to możesz sobie... :mrgreen:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 13, 2009 08:46   

magneto napisał/a:
Moim zdaniem pompa wtryskowa do regeneracji.

a to ciekawe bo ten silnik jest na pompowtryskach :wink:

pajda napisał/a:
moze to byc tzw nastawnik koszt wymiany ok 200zł

hmmm nastawnik ale czego?
bo na pewno nie pompy bo jej tam nie ma :wink:

silniki 1,9 TDI o mocy m.in. 101KM i 115KM są na pompowtryskiwaczach,nie pytajcie skąd to wiem :wink:
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 11:01   

Rowan, rzekomo Kompiuter podpięli :P

pajda, samochód pod lutego stał u mechanika... Wymieniony został N75, Przepływomierz (BOSCH) drugi zawór w układzie dolotowym. Filtry. Turbo było czyszcone i rozebrane. Samochód jeździ na najlepszych paliwach. Przewody sa dobre...
Tylko nie sprawdzane były te przewody od podciśnienia i intercooler. Bo cooler wymieniałem po małym dzwonie i założony jest od 1.8 Turbo + cały komplet plastików doprowadzenia powietrza. Na diagnostyce jest tylko błąd szyby kierowcy...
Rowan, ale kolego mój Ty miły w tych samochodach tryb awaryjny się włącza jak coś się dzieje. A jak zgasze samochód i odpalę od nowa to jest idealnie.
Dodam jeszcze tak że jak sie jedzie załóżmy na 4 biegu 2500obr/min i zaczynami sprint ale dając płynnie gazu w miare normalnym tepie to będzie ciągnął do 5000obr/min
Ale jadąc na 4 biegu 2500obr/min i jak walniemy pedałem o podłogę to jest wtedy następuje nokaut... ;/
Dzisiaj jade kupić 3 m. wężyków i będziemy patrzeć te od podciśnienia...
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 17:48   

szosownik napisał/a:
to ciekawe bo ten silnik jest na pompowtryskach

nie wiem nie znam się nie jestem mechanikiem ale powiem tyle że znajomy ma audi z silnikiem tdi mial takie same objawy i musiał robic pompe wtryskową...więc w serwisie nazywają części nie tak jak powinni bo mówili że regenerowali pompę albo jest kilka rodzajów silników tdi
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 13, 2009 19:56   

magneto napisał/a:
albo jest kilka rodzajów silników tdi

dokładnie tak :smile:
a Adrian355 na pewno ma na pompowtryskach a twój znajomy widocznie na pompie :smile:
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 20:24   

Ja mam tego typowego TDi z dwoma czerwonymi literkami czyli pompo wtryski i 101km. ;)
Dzisiaj kombinowałem z wężykami od podciśnienia... jeden wymieniony ale ich było tyle i taki dostęp że będzie potrzebny jeszcze jeden dzień... jeżdżąc po nich rękami i stan jest porównywalny do polskich dróg...
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 08:28   

Adrian355,
Adrian355 napisał/a:
Rowan, ale kolego mój Ty miły w tych samochodach tryb awaryjny się włącza jak coś się dzieje. A jak zgasze samochód i odpalę od nowa to jest idealnie.

Tego to mnie nie ucz...
Na tym to ja się akurat znam, bo przerabiałem to już x razy także to to ja wiem, ale to różnie bywa z awaryjnym, zwykle jak zlapie błęda i wejdzie awaryjny, to dopiero ustępuje po samodiagnozie usunięcia usterki. Czyli moim zdaniem u Ciebie jest coś ewidentnie ze sterowniem turbiną, albo równie dobrze znam podobne problemy, gdzie do wymiany pompo wtryski były do wymiany.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 16:30   

Ale pompo wtryski przecież jakby były to by ciągle było to samo... czyli muł od początku.

Co tu jeszcze można niby w sterowaniu turbiny wymienić ?? Ona nie ma zmiennych geometrii łopatek. Wszystkie zawory wymienione.. czujniki wyczyszczone i sprawdzone, turbo rozebrane i wyczyszczona.
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1,9TDi 01r] Wyłącznik/włącznik świateł
Czeslaw.B Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Cze 14, 2010 18:12
Czeslaw.B
Brak nowych postów [MG ZR] problem z mocą
damianta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sie 04, 2014 11:19
GrafVonKrone
Brak nowych postów [R 25] problem z mocą
Marcin84tr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Mar 17, 2011 21:22
staszekPZN
Brak nowych postów [Rover 25] Problem z mocą
Piotr92M Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Wto Lis 20, 2012 11:32
jrdarus1
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 iDT 2005 r] Problem z mocą
Szymonek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Lip 31, 2009 17:09
Szymonek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink