WIELKI APEL DO WSZYSTKICH POSIADACZY R600 EW. R75 CZY MOŻNA PROSIĆ O ZROBIENIE ZDJĘCIA WYCIĄGNIĘTEJ WTYCZKI Z PODŁĄCZONYMI KABELKAMI DO KOSTKI, CHODZI DOKŁADNIE O KOLORY KABELKÓW ICH ILOŚĆ I Z KTÓRE PINY SĄ PODŁĄCZONE, DZISIAJ MIAŁEM CIĘŻKI DZIEŃ Z TYM MAŁYM URZĄDZENIEM, TEORETYCZNIE PODŁĄCZYŁEM W DOBRE KABELKI ALE NIE ZADZIAŁAŁ , TAKŻE MUSZE WYELIMINOWAĆ ZEPSUCIE SAMEGO URADZENIE I MIEĆ PEWNOŚĆ JAKIE KOLORY KABELKÓW TAM PRZYCHODZĄ, MAM NADZIEJĘ ŻE KTOŚ POMOŻE W SPRAWIE
Nie podobne do ciebie abyś utknął w martwym punkcie
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 21, 2009 21:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Brt, właśnie nie mam odpowiednich stron, a tak na poważnie to nie mam bo nie jestem w stanie pociągnąć na swoim necie tego a jak jestem nie raz u Tomiego to na kiedy albo nie ma na co
staf, wiem że we mnie wierzysz, ale na prawdę utknąłem a strasznie mnie to gnębi, zresztą jak każda sprawa jaką zacznę albo sobie zechce w R
no nie wiem, nie wiem, może ten dimmer jest sam w siebie zepsuty jutro muszę go rozebrać, albo coś knocę z kablami
Nie mam pojęcia jak wygląda końcówka owego ściemniacza, ale zakładam że posiada trzy kabelki (sugeruję się ustrojstwami z hondy civic). Po pierwsze - sprawdź czy ściemniacz działa. Jak - na krótko zapewne jeden kabelek to masa drugi plus, trzeci plus dający odpowiedni prąd na układ. Spróbuj podłączyć na krótko żarówkę 12 V i zobaczyć czy przy przekręcaniu pokrętła przygasa.
Druga sprawa to fakt, że ściemniać powinny się zegary, panel nawiewów, oraz zegarek. Tutaj radzę plusa wziąć z kabelka zaraz za skrzynką z bezpiecznikami; jest jeden odpowiadający bodajże za oświetlenie całego wnętrza, radio i zegar - odrobina chęci i lutownica zagwarantują sukces.
Ostatnia sprawa - w Astrze jedynce, jako że była moim 1 autem bawiły mnie różne modyfikacje. Jedną z nich były niebieskie diody podświetlające zegary. I tutaj zonk - na fabrycznym ściemniaczu ledwo co przygasały - dają całkiem inny rodzaj światła i nie licz na to, że efekt będzie taki jak przy zwykłych żarówkach
Artu, co do diody , to powiem że ciekawie to by u mnie wyglądało, bo podświetlane zegary mam na standardowe żarówki które na pewno by reagowały na spadek napięcia a natomiast wskazówki są na diodach i by nie reagowały i zarąbiście by to wglądało .
Gorzej z regulacją nawiewów bo tam tylko diody siedzą, no ale zawsze są straty w ludziach Moje dodatkowe wskaźniki mają chyba standard oświetlenie także też powinny śmigać.
Grunt to aby urządzenie działało, a można było by je podłączyć prowizorycznie pod zwykłą żarówkę i baterię i zobaczyć czy będzie działać.?
Tylko że urządzenie ma kilka wtyczek i chyba muszę tylko te co na schemacie wpiąc bo inaczej się chyba nie da CO??????
Tak dokładnie wygląda końcówka ściemniacza, czarny i czarno-czerwony mam ale nie wiem co z czerwonym???
Witam kolegę camaro17
Widzę, że nikt w stanie nie jest Ci pomóc jeśli chodzi o schemat podłączenia ściemniacza od hondy do roverka. Ja również taki posiadam + włącznik do spryskiwaczy (u mnie). Więc postanowiłem rozszyfrować jak ma być podłączony owy ściemniacz. Różnicy dużej nie ma jeśli są podłączone diody - delikatnie ściemnia. Jeszcze jedno podłączając większą ilość diody spada napięcie i świecą słabiej niż gdy podłączymy je bezpośrednio do zasilania (12V) oczywiście przez oporniczek. Ja jeszcze nie mam zamontowanego w swoim R ale już niebawem się znajdzie.
Daj znać czy podziałało u Ciebie
Oto schemat:
michu1123, dzięki w weekend coś postaram się zadziałać w tym temacie, a spytam się przy okazji czy masz może zdjęcia jak masz wpięte te kabelki w ten cały przełącznik, no chyba że masz org kostkę, bo ja nie .
Jesteś z tego zadowolony, przy normalnych żarówkach jakie masz w zegarach jest różnica w regulacji???
Jak dobrze pamiętam podświetlane wskazówki masz na diody, czyli przy max ściemnieniu powinieneś mieć mocno uwydatnione same wskazówki a cyfry na tarczy lekko jarzone, tak???
Jeżeli możesz to wrzuć zdjęcia jak to wygląda przy różnych ustawieniach, dzięki za odpowiedz.
Słuchaj nie mam jeszcze zamontowanego w aucie - sprawdzałem podłączenie w domu przy diodach.
Co do przewodów to: kostka=bolce we włączniku=schemat podłączenia włącznika (przeze mnie narysowany) to to samo. Oto zdjęcie:
[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 19:48 ] Camaro17 długo się nie odzywasz pewnie coś modzisz z tym ściemniaczem. Pewnie będzie tutorial - znając Ciebie
Red - tutaj dajesz 12V z aku
Black - masa
Red/black - tutaj wychodzi odpowiedni prąd, który już powinien być regulowany pokrętłem
Nie do końca. Powinno być:
Red/black - tutaj dajesz 12V z aku
Black - masa
Red- tutaj wychodzi odpowiedni prąd, który już powinien być regulowany pokrętłem
Dzisiaj to montowałem u siebie i działa świetnie.
Trzeba pamiętać że na przewodzie RED pojawia się (-) i to on reguluje natężenie podświetlenia.
Aby podpiąć pod zegary trzeba znaleźć w lewej wtyczce z tyłu zegarów przewód czarny (masa) i czarno czerwony (+).
Te przewody odpowiadają za podświetlenie zegarów.
W ten czerwono czarny (+) wpinamy się przewodem czerwono czarnym z naszego ściemniacza.
Przewód czarny (ten przy zegarach) przecinamy i koniec, który idzie do zegarów łączymy z przewodem czerwonym ściemniacza, natomiast drugą część przewodu łączymy z czarnym w ściemniaczu.
Po takiej operacji działa bez zarzutu.
moritat, czy posiadasz jakieś foto, jeżeli tak bardzo proszę to na pewno pomorze innym jak i mi wyobrazić sobie to wszystko. Takie zdjęcia bardzo dużo pomagają. Pozdrawiam, aha i jeszcze jedno jak możesz to pokaż skrajne świecenie ściemniacza mini,max.
camaro17 Niestety nie robiłem zdjęć przy montażu. Na pewno sobie poradzisz. Po wyjęciu zegarów z tyłu są dwie kostki z przewodami. Odpowiednie przewody znajdziesz śledząc ścieżki prowadzące od żarówek podświetlania. Następnie robisz tak jak opisałem to poprzednio.
Musisz pamiętać, że takie podłączenie pozwoli regulować jedynie podświetlenie zegarów a nie całego kokpitu.
Zdjęcia przedstawiające działanie regulacji wrzucę wieczorem bo teraz jest za jasno żeby coś zobaczyć.
Tak wyglądają moje zegary przy najsłabszym i najsilniejszym podświetleniu.
Dodam że tarcze jak u camaro na początku czyli drapane i zmienione żarówki na czerwone malowane.
michu1123, bardzo się przydały, także nie denerwuj się, po prostu chciałem być dokładny w tym wątku tak, aby inni nie mieli problemów z czytaniem tego wątku, wiesz my jako że dłubiemy to wiemy co i jak i możemy do niektórych rzeczy sami dojść nie pisząc tego tu, ale może znaleźć się osoba która sobie to chce zamontować i musi wiedzieć os A do Z jak do tego dojść czytając ten wątek.
moritat, dzięki za zdjęcia ewidentni widać różnice pomiędzy min. a max. i nie ma co tam przy skrobanych tarczach trzeba mieć ściemniacz.
a to ja sie tez pochawale...wlasnie przerabiam temat zmiany podswietlenia zegarow na biale diody led. Na sam predkosciomierz pojdzie 12 diod! plus na pozostale zegary...co do potencjometru kupilem dizisja w elektroniczmy potencjometr w obudowie ze 3,5 i wystarczy mi jak bede tylko regulował opor na przewodzie głownym do ktorego podepne wszystkie diodki:)pozniej tylko jakies ladne pokretelko skombinowac i moze bedize wygladalo jak seryjne:)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam po długiej przerwie, jako że ja jestem autorem tego tematu, to aż nie wypadało by abym nic nie miał zrobione tak jak należy.
A więc dzisiaj na spokojnie się za to zabrałem i efekt ja zawsze pozytywny w tym temacie.
Pokrótce zamieszczam zdjęcia dla wszystkich jak podłączyć marginalny DIMER od Hondy Civic 5d, moje podłączenie miało na celu tylko i wyłącznie regulacje oświetlenia samych zegarów, jednak jest możliwość podłączenia innych elementów, lecz trzeba się trochę nagimnastykować i innymi kabelkami. Co do nich to może za jakiś czas się zabiorę
Kable na wierzchu:
Prawidłowe podłączenie:
Kabelki wypuszczone na zewnątrz:
Tu jeszcze legenda dla pewności:
Podłączenie ja najbardziej prawidłowe i daje zamierzony efekt. Polecam wszystkim.
camaro17, z tego co mi sie wydaje to zawsze w roverach/hondach jak byl sciemniacz to byl tempomat, a jak byl tempomat to i sciemniacz...teraz musisz sobie zalozyc tempomat do kompletu:) Pozdrawiam i gratuluje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum