Forum Klubu ROVERki.pl :: R400 REGULACJA PODŚWIETLENIA ZEGARÓW - ŚCIEMNIACZ--TUTORIAL
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R400 REGULACJA PODŚWIETLENIA ZEGARÓW - ŚCIEMNIACZ--TUTORIAL

montaż org. urządzenia z Hondy Civic 5d
Autor Wiadomość
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 21:26   

camaro17 napisał/a:
WIELKI APEL DO WSZYSTKICH POSIADACZY R600 EW. R75 CZY MOŻNA PROSIĆ O ZROBIENIE ZDJĘCIA WYCIĄGNIĘTEJ WTYCZKI Z PODŁĄCZONYMI KABELKAMI DO KOSTKI, CHODZI DOKŁADNIE O KOLORY KABELKÓW ICH ILOŚĆ I Z KTÓRE PINY SĄ PODŁĄCZONE, DZISIAJ MIAŁEM CIĘŻKI DZIEŃ Z TYM MAŁYM URZĄDZENIEM, TEORETYCZNIE PODŁĄCZYŁEM W DOBRE KABELKI ALE NIE ZADZIAŁAŁ , TAKŻE MUSZE WYELIMINOWAĆ ZEPSUCIE SAMEGO URADZENIE I MIEĆ PEWNOŚĆ JAKIE KOLORY KABELKÓW TAM PRZYCHODZĄ, MAM NADZIEJĘ ŻE KTOŚ POMOŻE W SPRAWIE

Nie podobne do ciebie abyś utknął w martwym punkcie :wink:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 21, 2009 21:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sie 21, 2009 21:48   

a nie masz Rave ?? tam masz kolorki, schematy itp :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 22:01   

Brt, właśnie nie mam odpowiednich stron, a tak na poważnie to nie mam bo nie jestem w stanie pociągnąć na swoim necie tego a jak jestem nie raz u Tomiego to na kiedy albo nie ma na co :mrgreen:

staf, wiem że we mnie wierzysz, ale na prawdę utknąłem a strasznie mnie to gnębi, zresztą jak każda sprawa jaką zacznę albo sobie zechce w R

no nie wiem, nie wiem, może ten dimmer jest sam w siebie zepsuty jutro muszę go rozebrać, albo coś knocę z kablami :mad:
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 22:35   

Nie mam pojęcia jak wygląda końcówka owego ściemniacza, ale zakładam że posiada trzy kabelki (sugeruję się ustrojstwami z hondy civic). Po pierwsze - sprawdź czy ściemniacz działa. Jak - na krótko zapewne jeden kabelek to masa drugi plus, trzeci plus dający odpowiedni prąd na układ. Spróbuj podłączyć na krótko żarówkę 12 V i zobaczyć czy przy przekręcaniu pokrętła przygasa.

Druga sprawa to fakt, że ściemniać powinny się zegary, panel nawiewów, oraz zegarek. Tutaj radzę plusa wziąć z kabelka zaraz za skrzynką z bezpiecznikami; jest jeden odpowiadający bodajże za oświetlenie całego wnętrza, radio i zegar - odrobina chęci i lutownica zagwarantują sukces.

Ostatnia sprawa - w Astrze jedynce, jako że była moim 1 autem bawiły mnie różne modyfikacje. Jedną z nich były niebieskie diody podświetlające zegary. I tutaj zonk - na fabrycznym ściemniaczu ledwo co przygasały - dają całkiem inny rodzaj światła i nie licz na to, że efekt będzie taki jak przy zwykłych żarówkach
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pią Sie 21, 2009 23:00   

Artu, co do diody , to powiem że ciekawie to by u mnie wyglądało, bo podświetlane zegary mam na standardowe żarówki które na pewno by reagowały na spadek napięcia a natomiast wskazówki są na diodach i by nie reagowały i zarąbiście by to wglądało .

Gorzej z regulacją nawiewów bo tam tylko diody siedzą, no ale zawsze są straty w ludziach :mrgreen: Moje dodatkowe wskaźniki mają chyba standard oświetlenie także też powinny śmigać. :mrgreen:

Grunt to aby urządzenie działało, a można było by je podłączyć prowizorycznie pod zwykłą żarówkę i baterię i zobaczyć czy będzie działać.?

Tylko że urządzenie ma kilka wtyczek i chyba muszę tylko te co na schemacie wpiąc bo inaczej się chyba nie da CO??????



Tak dokładnie wygląda końcówka ściemniacza, czarny i czarno-czerwony mam ale nie wiem co z czerwonym???
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 22, 2009 11:24   

Pisałem, ale mogę jeszcze raz :)

Zakładam że:

Red - tutaj dajesz 12V z aku
Black - masa
Red/black - tutaj wychodzi odpowiedni prąd, który już powinien być regulowany pokrętłem

Żarówkę podpinasz do masy i do kabelka Red/Black, oczywiście przełącznik musi być także podpięty.

Mam nadzieję że mój tok rozumowania jest dobry :mrgreen:

camaro17 napisał/a:


Tylko że urządzenie ma kilka wtyczek i chyba muszę tylko te co na schemacie wpiąc bo inaczej się chyba nie da CO??????



Tak, tylko te.
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 23:00   

Witam kolegę camaro17
Widzę, że nikt w stanie nie jest Ci pomóc jeśli chodzi o schemat podłączenia ściemniacza od hondy do roverka. Ja również taki posiadam + włącznik do spryskiwaczy (u mnie). Więc postanowiłem rozszyfrować jak ma być podłączony owy ściemniacz. Różnicy dużej nie ma jeśli są podłączone diody - delikatnie ściemnia. Jeszcze jedno podłączając większą ilość diody spada napięcie i świecą słabiej niż gdy podłączymy je bezpośrednio do zasilania (12V) oczywiście przez oporniczek. Ja jeszcze nie mam zamontowanego w swoim R ale już niebawem się znajdzie. :grin:
Daj znać czy podziałało u Ciebie :?:
Oto schemat:
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 17:12   

michu1123, dzięki w weekend coś postaram się zadziałać w tym temacie, a spytam się przy okazji czy masz może zdjęcia jak masz wpięte te kabelki w ten cały przełącznik, no chyba że masz org kostkę, bo ja nie .

Jesteś z tego zadowolony, przy normalnych żarówkach jakie masz w zegarach jest różnica w regulacji???

Jak dobrze pamiętam podświetlane wskazówki masz na diody, czyli przy max ściemnieniu powinieneś mieć mocno uwydatnione same wskazówki a cyfry na tarczy lekko jarzone, tak???

Jeżeli możesz to wrzuć zdjęcia jak to wygląda przy różnych ustawieniach, dzięki za odpowiedz.
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 20:58   

Słuchaj nie mam jeszcze zamontowanego w aucie - sprawdzałem podłączenie w domu przy diodach.
Co do przewodów to: kostka=bolce we włączniku=schemat podłączenia włącznika (przeze mnie narysowany) to to samo. Oto zdjęcie:

[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 19:48 ]
Camaro17 długo się nie odzywasz pewnie coś modzisz z tym ściemniaczem. Pewnie będzie tutorial - znając Ciebie :grin:
 
 
moritat 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 21:58   

Artu napisał/a:
Zakładam że:

Red - tutaj dajesz 12V z aku
Black - masa
Red/black - tutaj wychodzi odpowiedni prąd, który już powinien być regulowany pokrętłem


Nie do końca. Powinno być:
Red/black - tutaj dajesz 12V z aku
Black - masa
Red- tutaj wychodzi odpowiedni prąd, który już powinien być regulowany pokrętłem

Dzisiaj to montowałem u siebie i działa świetnie.
Trzeba pamiętać że na przewodzie RED pojawia się (-) i to on reguluje natężenie podświetlenia.
Aby podpiąć pod zegary trzeba znaleźć w lewej wtyczce z tyłu zegarów przewód czarny (masa) i czarno czerwony (+).
Te przewody odpowiadają za podświetlenie zegarów.
W ten czerwono czarny (+) wpinamy się przewodem czerwono czarnym z naszego ściemniacza.
Przewód czarny (ten przy zegarach) przecinamy i koniec, który idzie do zegarów łączymy z przewodem czerwonym ściemniacza, natomiast drugą część przewodu łączymy z czarnym w ściemniaczu.
Po takiej operacji działa bez zarzutu.

Powodzenia
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 22:39   

moritat, czy posiadasz jakieś foto, jeżeli tak bardzo proszę to na pewno pomorze innym jak i mi wyobrazić sobie to wszystko. Takie zdjęcia bardzo dużo pomagają. Pozdrawiam, aha i jeszcze jedno jak możesz to pokaż skrajne świecenie ściemniacza mini,max.
 
 
 
moritat 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 12:17   

camaro17 Niestety nie robiłem zdjęć przy montażu. Na pewno sobie poradzisz. Po wyjęciu zegarów z tyłu są dwie kostki z przewodami. Odpowiednie przewody znajdziesz śledząc ścieżki prowadzące od żarówek podświetlania. Następnie robisz tak jak opisałem to poprzednio.
Musisz pamiętać, że takie podłączenie pozwoli regulować jedynie podświetlenie zegarów a nie całego kokpitu.
Zdjęcia przedstawiające działanie regulacji wrzucę wieczorem bo teraz jest za jasno żeby coś zobaczyć.
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 21:38   

Camaro17 czy moje zdjęcia i rysunki w niczym Ci nie pomogły?.
 
 
moritat 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 23:35   

Tak wyglądają moje zegary przy najsłabszym i najsilniejszym podświetleniu.
Dodam że tarcze jak u camaro na początku czyli drapane i zmienione żarówki na czerwone malowane.
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 09:47   

michu1123, bardzo się przydały, także nie denerwuj się, po prostu chciałem być dokładny w tym wątku tak, aby inni nie mieli problemów z czytaniem tego wątku, wiesz my jako że dłubiemy to wiemy co i jak i możemy do niektórych rzeczy sami dojść nie pisząc tego tu, ale może znaleźć się osoba która sobie to chce zamontować i musi wiedzieć os A do Z jak do tego dojść czytając ten wątek.

moritat, dzięki za zdjęcia ewidentni widać różnice pomiędzy min. a max. i nie ma co tam przy skrobanych tarczach trzeba mieć ściemniacz. :mrgreen:
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 17:06   

a to ja sie tez pochawale...wlasnie przerabiam temat zmiany podswietlenia zegarow na biale diody led. Na sam predkosciomierz pojdzie 12 diod! plus na pozostale zegary...co do potencjometru kupilem dizisja w elektroniczmy potencjometr w obudowie ze 3,5 i wystarczy mi jak bede tylko regulował opor na przewodzie głownym do ktorego podepne wszystkie diodki:)pozniej tylko jakies ladne pokretelko skombinowac i moze bedize wygladalo jak seryjne:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 22:01   

faecd, bardzo dobry pomysł :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 22:31   

jak projekt wciele w zycie pojda fotki jak to u mnie bedzie wygladalo:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pią Paź 09, 2009 19:16   

Witam po długiej przerwie, jako że ja jestem autorem tego tematu, to aż nie wypadało by abym nic nie miał zrobione tak jak należy.

A więc dzisiaj na spokojnie się za to zabrałem i efekt ja zawsze pozytywny w tym temacie.

Pokrótce zamieszczam zdjęcia dla wszystkich jak podłączyć marginalny DIMER od Hondy Civic 5d, moje podłączenie miało na celu tylko i wyłącznie regulacje oświetlenia samych zegarów, jednak jest możliwość podłączenia innych elementów, lecz trzeba się trochę nagimnastykować i innymi kabelkami. Co do nich to może za jakiś czas się zabiorę :mrgreen:


Kable na wierzchu:





Prawidłowe podłączenie:



Kabelki wypuszczone na zewnątrz:



Tu jeszcze legenda dla pewności:



Podłączenie ja najbardziej prawidłowe i daje zamierzony efekt. Polecam wszystkim. :mrgreen:
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 10, 2009 01:19   

camaro17, z tego co mi sie wydaje to zawsze w roverach/hondach jak byl sciemniacz to byl tempomat, a jak byl tempomat to i sciemniacz...teraz musisz sobie zalozyc tempomat do kompletu:) Pozdrawiam i gratuluje
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R400 ZMIANA PODŚWIETLENIA WE WŁĄCZNIKACH-- TUTORIAL
awaryjne, podgrzewanie tylnej szyby, przeciwmgielne
camaro17 Tuning wizualny 73 Pon Sty 02, 2012 12:30
HiS
Brak nowych postów [R600] Zmiana podświetlenia zegarów
tomii620si Tuning wizualny 34 Pon Kwi 23, 2012 15:19
adamek.o2
Brak nowych postów [R 45 ] Żarówki podświetlenia zegarów i pokręteł
Monotonny Tuning wizualny 16 Pią Mar 11, 2016 22:20
Monotonny
Brak nowych postów [R400] Kierownica z MG TF do Rovera 400 - tutorial
tommyyogi Tuning wizualny 2 Pią Lip 22, 2011 16:20
tommyyogi
Brak nowych postów R400 ZMIANA OŚWIETLENIA ZEGARKA -- TUTORIAL
camaro17 Tuning wizualny 20 Nie Paź 10, 2010 12:15
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink