Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45] - chip tuning
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45] - chip tuning
Autor Wiadomość
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 21:45   

borek88 napisał/a:
a wiec co bedzie lepsze??
magiczne pudelkoa +/- 400zl
czy chip +/- 900zl
??

Decyzja nalezy do Ciebie :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 29, 2010 21:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 21:48   

borek88, i to i to :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 21:55   

Nie wiem jak działa ten konkretny box Jugola ale większość nie robi nic innego jak oszukuje komputer dlatego niektórzy uważają, że dobry chip jest zdecydowanie bezpieczniejszy dla silnika. Z osiągami jak jest nie wiem trzeba by ten sam egzemplarz sprawdzić w serii, z boxem i po chipie wtedy analizując wykres można by było co nie co wywnioskować, a tak z fusów nie ma co wróżyć ;) Poszukaj w necie można poczytać sporo opinii na temat różnych boxów może to pomoże Ci podjąć decyzję....
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 22:12   

Najlepiej by było jakby Jugol zrobił pomiar na hamowni, to wcale nie jest taka droga sprawa :)
Sam mógłbym pożyczyć to cudo od kogoś i zrobić, ale nie mam nikogo blisko, kto ma ten MAFAM.
Ogólnie niestety te samochody mają słaby dół przez ten przepływomierz, a ten MAFAM nie naprawia błędu, tylko go powiedzmy, że pomija.
Nie kopci samochód? W sumie może stać się bardziej elastyczny... Jeżeli chodzi na niskich obrotach tak jak na odpiętej przepływce, a na wysokich jak na przypiętej to ja naprawdę chyba to kupię.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 22:17   

Ty nie masz czasem chipa?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 22:22   

Mam, ale dół dalej nie jest wg. mnie zadowalający. Trochę turbo wcześniej wstaje, ale może być lepiej jeszcze :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 22:26   

Nie wiem kto Ci robił remap ale jeśli ogarnięty koleś to powinien zrobić jak najbardziej optymalny przebieg krzywych więc zakładanie boxa na chipa nie jest zbyt dobrym pomysłem bo może całkiem zmienić charakterystykę wykresu... Na słaby dół dobrą receptą jest turbo VGT bo przeważnie jest tak, ze zwykła albo jest dobra od dołu ale w górze już słabo pompuje albo zbiera się słabo od dołu ale w górnych daje duże ciśnienie...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 22:29   

Zrobił jak najbardziej optymalny, ale przy iDT nie da się już bardziej dołu poprawić.
SDi ładnie od dołu ciągnie, a tu nic.
Ja nie myślę o tym jak o boxie, bo boxy jako takie to są potencjometry zwiększające dawkę paliwa bezpośrednio, a te ustrojstwo po prostu zmienia odczyty przepływomierza.
Zwykłego boxa nigdy w życiu bym nie założył, bo szkoda silnika.
Bardzo chętnie gdyby się dało to bym w ogóle przepływkę wywalił i zastosował rozwiązanie z SDi.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 22:35   

po konsultacji z goodhope powiedzial ze cudow nie bedzie w calym zakresie.
ze to nie jest podatny egzemplaz ze pompa slaba ze skrzynia itd
jedyne co mowili ze moge zrobic to wywalic kata a tak to szkoda kasy na sportowe wkladki filtra sportowe tlumiki. nie wiem co z egr bo nie pytalem.
strasznie mnie kusi ten chip.
btw; nie wiecie ile mozna dostac za katalizator od iDT??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 22:44   

borek88, EGR zaślepić to koszt 5 zł dorobienia blaszki u tokarza.
Dobrze Ci powiedział ogólnie.
Za kata myślę, że możesz nawet 250-300 zł dostać jak nie wypalony :)
Ja jutro swojego wycinam i też będe sprzedawał ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 22:56   

Krzysi3k, Koledzy zawsze jest jeszcze zrobić remap jak ma jugol na mapy od ZR lub zrobić klona moich chipów i wlutować :wink: Nie kosztuje to na pewno 900 :mrgreen:

Jak widać Jugol jest zadowolony z map ZR oraz MAFMA :wink: I o to z tym boxem chodzi, nie jest to wynalazek gdzieś z chin tylko pan DonnyDiesel ze producentem tego Boxu i chyba raczej wielu dobrych opinii o tym Boxie na forum uk jest i negatywnej znaleźć nie moglem :wink:

Ale tam i tak wyraźnie pisze ze to ie jest żaden TuningBox, żeby więcej koni auto dostało, tylko żeby lepszy był dol autka, bo również wiedza o słabości iDT. Jest napisane ze Box z chipem daje największy efekt bo w tedy inne mapy potrafią więcej potencjał z auta wyciągnąć na lepszym dole :smile:

I uważam z dobry Box zrobili, ja będę to jeszcze testował jak sie autko zachowuje na nowej Turbinie, czystym kolektorze dolotowym, brak Kata oraz EGR i Turbo na 1,1bara bez chipów :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Cze 30, 2010 06:34   

Krzysi3k napisał/a:
Mam, ale dół dalej nie jest wg. mnie zadowalający.


Powiem ze swej strony jedynie tyle, że też myślałem o chipie, ale po wypróbowaniu w/w pudełesia odpuszczam. Jak już wiemy iDT to nie rakieta 200 konna, lecz zmulony w dolnym zakresie obrotów dieselek. Najbardziej właśnie brakowało tego dołu, który teraz jest ok. Wg. mnie nie ma sensu do zachipowanego już autka kupować tego urządzenia. Skoro mówisz, że tuner powiedział Ci, że nie da się już bardziej dołu poprawić, to może już masz ten dół doprowadzony do stanu jaki daje Mafam. To chyba tyle, a wracając do EGR, ostatnio, jakieś dwa tygodnie temu, próbowałem go odkręcić w celu ewentualnego przeczyszczenia, ale śrub nie dało rady ruszyć, więc odpuściłem, a w sumie zaślepienie go mogłoby jeszcze poprawić co nie co ;)
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Cze 30, 2010 09:48   

Na tej stronie pisali, że efekt MAFAM+chip będzie super.
Ogólnie nie dało się, bo mapami wtrysku ciężko zmienić wadę przepływomierza. Na odpiętej przepływce zawsze idzie z dołu ładnie. Na przypiętej na fabrycznych mapach wtrysku idzie wolno i przy 2 tysiącach obrotów zaczyna się czuć moment obrotowy. U mnie teraz jest tak jak na przypiętym z fabrycznymi z tym, że 1200-1800 obrotów troszkę lepiej, za to czuć moment pod stopą już mniej więcej właśnie od 1800 rpm. Turbo trochę zaczęło wcześniej "wstawać", około 1700 rpm.
Tutaj macie wykres:
-z zabrudzoną przepływką (71 KM)
-na fabrycznych mapach (103 KM)
-po chipie (126 KM)
Dziś wywalam kata i mbc wstawiam, zobaczymy ile to jeszcze da. Mam nadzieję dolecieć do 130 KM, bo mam zamiar jeszcze trochę ciśnienie na turbo zwiększyć. Jest 1,15bara, a chcę 1,25bara, ewentualnie 1,3. Właśnie na stronie tego MAFAMu pisali, że używając tego turbo lepiej dmucha i z większym ciśnieniem.
Jeszcze poproszę tunera o kiedyś żeby mi podesłał wykres z odpiętą przepływką. Też wyszło 71 KM chyba, ale wiadomo - słabsza góra, odcinka przy 4000rpm.

PS. Nie sugerujcie się momentem obrotowym, bo jest trochę zaniżony (pomiar na 3-biegu).
Powinno być około 20-25 NM więcej.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 06:32   

Prędkość uzyskana dzisiaj o poranku na A3 - 182km/h, przy ok. 4200 obr. więc jeszcze zapas ostał lekki- jest dobrze :ok:
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 20:38   

Jugol, istny z ciebie teraz ścigacz :)
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 20:51   

camaro17 napisał/a:
Jugol, istny z ciebie teraz ścigacz :)


...raczej z Kochanicy ;) , jamci tylko woźnica :mrgreen:

[ Dodano: Czw Lip 01, 2010 20:51 ]
Poniżej zamieszczam foty pudełesia pod maską :mrgreen: Montaż bajecznie prosty, producent poznaczył strony białym markerem, żeby nie pomylić przy wpinaniu wtyczek.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 21:04   

Jugol, Ladnie ładnie ale masz to przyklejone tylko tak do baterii :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 21:05   

Remi, w zestawie jest rzep z mocnym klejem- więc żaden problem przy wyjmowaniu aku. po prostu odklejasz go z rzepa :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 01, 2010 21:10   

Jugol, Ahhh :wink: Pomyślane widzę :wink: Wiec w cenie dużo dodatków jest :mrgreen:

Ja to u siebie chyba to obudowy kompa powieszę :wink: Jeszce 2 tygodnie i mam swój :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 21:18   

U mnie akurat tak fajnie pasuje, że na aku została taka nisza, więc ją wykorzystałem. No fakt, u Cię jest sporo ciaśniej, więc w praniu Ci wyjdzie gdzie najlepiej zapodać :taa:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi chip tuning 200 1.4si
Harry Tuning mechaniczny 3 Sro Mar 13, 2013 08:33
Adrian
Brak nowych postów [R 620 SDi] Chip tuning
tiruces Tuning mechaniczny 59 Wto Lis 24, 2009 17:23
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R75]Chip Tuning Box - opinia
juraz Tuning mechaniczny 3 Nie Lip 03, 2011 14:39
Kozik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink