Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1.6 Si] Problem z ABS-em
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 1.6 Si] Problem z ABS-em
Autor Wiadomość
automaniak 



Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 12
Skąd: Łuków



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 09:48   [R400 1.6 Si] Problem z ABS-em

Witam. Mam Roverka 400 1.6 16V z 1997r. Dość nie dawno zauważyłem problem z ABS-em, a mianowicie przy niskich prędkościach przy hamowaniu się załącza. Dzięki tej stronce dowiedziałem się że przyczyną owego problemu może być pęknięty pierścień ABS-u na którymś z kół. A więc moje pytania są następujące:

1.Gdzie dokładnie należy szukać tych pierścieni żeby móc zdiagnozować który uległ defektowi? ( W jakich miejscach są umiejscowione i jak mniej więcej wyglądają).

2. Czy takiej naprawy, a więc wymiany pierścienia można dokonać samemu, czy jednak trzeba się wybrać z tym problemem do mechanika?

3. Ile może wynieść koszt takiej naprawy?

4. Takie pytanie dodatkowe: Czy może być jeszcze inna przyczyna tego ''wariowania'' ABS-u?

Za udzielone mi pomocne odpowiedzi i porady z góry serdecznie dziękuję :) Pozdrawiam forumowiczów.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 11, 2009 09:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 10:14   

1. W przednich kołach jest to taka zębatka (z prostokątnymi zębami) nabita na przegub napędowy niedaleko osłony gumowej przegubu, po skręceniu koła powinien pierścień ABSu być widoczny .... W przypadku tylnych kół tarczowych widać pierścień zaraz za tarczą hamulcową (od tyłu), nie wiem jak w przypadku bębnowych jets umiejscowiony. Zazwyczaj jednak pękają pierścienie przy przednich kołach.

2. Wymiana pierścienia jest dość ryzykowna (bardzo łatwo go zniszczyć) ... proponowałbym pojechać do mechanika a najpewniej to wymienić przegub :ok:

3. trudno powiedzieć ... przegub to koszt ponad 100 - 150PLN + wymiana na oko z 50 - 70 PLN

4. Przy takich objawach raczej nie ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
automaniak 



Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 12
Skąd: Łuków



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 10:34   

Teraz tylko ciekawe czy mechanik dobrze to zrobi. Mam nadzieję że jednak wszystko będzie ok po naprawie.
 
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 11:18   

Jeżeli z tyłu będziesz miał uszkodzony i masz hamulce tarczowe to koszt takiej naprawy wzrasta, ponieważ z tyłu wymienia się pierścień razem z piastą. Ceny zaczynają się od 380 w górę za piastę.
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sie 11, 2009 22:17   

Brt napisał/a:
nie wiem jak w przypadku bębnowych jets umiejscowiony

W R 416 Si nie ma pierścienia na bębnach, nie ma też ABS gdy są bębny. Kolega ma R 400 ==>> 416 Si
Brt napisał/a:
2. Wymiana pierścienia jest dość ryzykowna (bardzo łatwo go zniszczyć) ... proponowałbym pojechać do mechanika a najpewniej to wymienić przegub :ok:
No może nie tyle co ryzykowna, co nie opłacalne, najlepiej wymienić przegub, jest cały kompletny z pierścieniem, cena nie jest wygórowana. ==>>
Brt napisał/a:
przegub to koszt ponad 100 - 150PLN
Cytat:
4. Takie pytanie dodatkowe: Czy może być jeszcze inna przyczyna tego ''wariowania'' ABS-u?
Tak - zanieczyszczony czujnik ABS - wystarczy odkręcić koła i po kolei odkręcać czujniki - takie charakterystyczne walcowe, następnie je przeczyścić i popsikać WD40.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 22:26   

Od rocznika 98 lub 99 ABS był w wersjach z hamulcami bębnowymi :ok: podobnie w R25/45 ... ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
moritat 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Sro Sie 12, 2009 10:47   

Brt napisał/a:
Od rocznika 98 lub 99 ABS był w wersjach z hamulcami bębnowymi :ok: podobnie w R25/45 ... ;)


Dokładnie ja mam 416 z 98 roku z bębnami i ABS.
Może ktoś wie gdzie z tyłu są pierścienie ABS? Czyżby wewnątrz bębna?
 
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Sro Sie 12, 2009 11:11   

moritat napisał/a:

Dokładnie ja mam 416 z 98 roku z bębnami i ABS.
Może ktoś wie gdzie z tyłu są pierścienie ABS? Czyżby wewnątrz bębna?


Coś mi się wydaje że poza bębnem.

Piasta tylna, stosowana w samochodach z ABS i hamulcami bębnowymi kół tylnych.

_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Sie 12, 2009 22:07   

xkrzychux napisał/a:
Coś mi się wydaje że poza bębnem.
Raczej pod,znaczy trzeba zdjac beben i bedzie widac pierscien ABS-u.Moze trzeba tylko wyczyscic bo niestety umiejscowienie go w bebnie powoduje ze czly syf z okladzin laduje min. na pierscieniu.
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sie 12, 2009 22:11   

Brt napisał/a:
Od rocznika 98 lub 99 ABS był w wersjach z hamulcami bębnowymi :ok: podobnie w R25/45 ... ;)

Zwracam honor.
 
 
automaniak 



Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 12
Skąd: Łuków



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 20:01   

Zdiagnozowałem już, który pierścień jest pęknięty. Na szczęście w przednim kole, a dokładnie w lewym. Dzisiaj zamówiłem już przegub, a przy okazji dwie tulejki do tylnich wahaczy. Cena przegubu to 150 zł, i już jutro będę mógł go odebrać ze sklepu. I teraz mam takie pytanko czy można dokonać bez większych problemów wymiany przegubu samemu czy lepiej z tym jechać do mechanika??
 
 
 
mielony22 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 178
Skąd: kolno



Wysłany: Czw Sie 20, 2009 20:11   

witam!
masz tu link do fotorelacji z rozbioru przegubu kolegi firq-a.przeczytaj i ocen czy podolasz.pozdr

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=przegub
_________________
http://www.i-gagnant-barr...elony22&lang=pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Problem z ABS'em
privateer87 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Paź 13, 2007 08:52
giewu
Brak nowych postów [R400 1,6 98r] Problem z ABS
moritat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Paź 08, 2009 15:32
moritat
Brak nowych postów [R400] Problem z ABS
wooy11 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Kwi 15, 2008 20:34
7Tomi
Brak nowych postów [R400] problem z ABS-em
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Nie Lis 27, 2011 17:57
bizon
Brak nowych postów [R400] problem z LPG
klik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lip 09, 2013 23:32
klik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink